zijn de 10 geboden onzin?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 08 dec 2003 01:57

Misschien moet ik wat wijder van stof worden om het duidelijk te maken. Lees het volgende artikel eens, het verwoord mijn visie op de wet.
zie http://gemeente-van-christus.org/Preken ... rbond.html

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Laat eens horen....

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 08 dec 2003 08:37

Beste Harold,

Je schreef dit, ik citeer:

@@God zal zijn wetten in ons hart schrijven, we hoeven dan geen acht meer slaan op een wetten die in steen geslagen zijn. Als we met de geest vervult zijn zondigen we niet. @@

Wie zegt dat je met de Geest "vervuld" bent. Als we weten dat we niet door rood licht mogen rijden, en we doen het toch, dan zal de rechter er ons AAN DE WET er aan herinneren dat we (die wet)overtraden. Ook al "weten we" naar ons gevoel, dat we die (wegenverkeers-) wet overtraden. Stel dat we niet "gestraft" of "herinnerd" worden door de rechter, namens de 'Overheid'. En we "wennen" aan het ovetreden van die wet, dan hebben we geen geweten meer enn leven dus in de overtreding van die wet. In relatie tot Gods wet leven we dan in zondigen en zijn verhard. We kunnen niet meer gered worden, want we kennen Gods weten niet meer en mooren er maar op los. Er is geen grens meer! We maken en zijn onze iegen wet en God.

@@Als we onze eigen weg weten hoeven we niet meer op de routebeschrijving op de kaart te letten.@@

Dus:

We zijn NOOIT in staat om onze "eigen weg" te kennen, als er een andere wet is. We houden ons dan aan onze eigen wetten (Satan zal verheugd zijn)

Als we jouw visie zouden volgen dan zegt Jezus daarover dit:

@@Jesaja 48
1-2 Mijn volk, luister naar Mij. U zweert trouw aan de HERE zonder er een woord van te menen en hebt de mond vol van het wonen in de Heilige Stad en te vertrouwen op de God van Israël. Maar in uw hart verwerpt u Mij, de HERE van de hemelse legers.@@

Of wat te zeggen, als we menen dat we "eigen" weten kunnen hanteren en menen 'zelf te kunnen onderscheiden wat goed of slechts is' zie wat Jezus hier an zegt. Het 'fundament' is de wet IN Zijn gerechtigheid toepassen, Harold, kijk maar wat Jezus daarover zegt:

@@Lukas 6
47-48 Ieder die naar Mij komt luisteren en doet wat Ik zeg, lijkt op een man die een huis bouwt en eerst diep graaft om de fundering op de rots te kunnen leggen. Als bij een overstroming golven tegen zijn huis beuken, blijft het staan, want het is degelijk gebouwd.
49 Maar wie naar Mij luistert en niet doet wat Ik zeg, lijkt op een man die zijn huis zomaar op de grond neerzet, zonder een degelijke fundering te leggen. Als dat huis wordt getroffen door het woeste geweld van een overstroming, stort het onmiddellijk in. Er blijft niets anders van over dan een grote puinhoop."@@

En, tenslotte Harold zegt JEzus day je zonder Hem niets kunt of bent!

@@Johannes 15
4 Blijf dicht bij Mij, dan blijf Ik in u. Net zoals een rank alleen maar kan vrucht dragen als zij in de wijnstok blijft, kunt ook u alleen maar vruchtbaar leven als u in Mij blijft.
5 Ik ben de wijnstok en u bent de ranken. Als u dicht bij Mij blijft en Ik blijf in u, brengt u veel vrucht voort. Want zonder Mij kunt u niets doen.
6 Wie niet in Mij blijft, wordt weggegooid als een waardeloze rank en zal verdorren. Samen met andere dorre ranken wordt hij in het vuur gegooid en verbrand.@@

Lekker gevoel als we alles weggooien van wat tot Jezus behoort in onze behoefte om in Hem te groeien. Jezus vertelt dit, juist omdat velen alles nalaten wat Hij leert.

Jezus is altijd het einde van de wet, m.a.w. Jezus is de voleinder het het voorbeeld van de 10 geboden! Alleen in die (-ns) Gerechtigheid leren (en kunnen we) we onderscheiden, wat en waarom we verkeerd handelen t.o.v. de wetten die Satan in deze wereld heeft. Als wij menselijke wetten hanteren (ons zelf menen te kennen) dan misleiden we onszelf en heeft alleen Satan recht van spreken over ons, God kan dan niets doen.

Kijk, hoe je nu al verhard bent in je 'zonden' in je afwijzen van Gods wet (4e gebod) of zelfs je zondag, als je die viert. In dat opzicht ben je dus al niet (meer) trouw aan God. Want als je niet beter weet(wist) kon je nog een rechtvaardig oordeel verwachten op die zondag, immers God oordeelt je naar de trouw, die je Hem geeft, ook al doe je dat niet conform de 10 geboden (zolang je dat niet kent of weet). Vraag je dus af waarin je jezelf voor de gek houdt en/of misleid wordt door je voorganger! Je predikant mag rustig mij een email sturen! Ook de ouderling of anderen die menen zich verheven te voelen boven de gemeente!
God roept op tot terugkeer naar de vertrouwde omgevaing van ZIjn wetten en beschermende maatregelen, kijk maar:

@@Deuteronomium 5
28 De HERE willigde uw verzoek in en zei tegen mij: 'Ik heb gehoord wat het volk tegen u zei en Ik ga daarmee akkoord.
29 Och, hadden zij maar altijd zo'n hart voor Mij en wilden zij maar altijd zo graag mijn geboden gehoorzamen. Dan zou het hun en hun kinderen en alle toekomstige generaties goed gaan!
30 Ga naar hen toe en zeg dat zij naar hun tenten moeten teruggaan.@@

Nu, in de laatste dagen van ditr werelds bestaan roept Jezus zelf op (door Johannes) om terug te keren naar het Evangelie, de wetten en de geboden, zie maar wat de Heilige Schrift (en niet ik, dus) daarover LEERT:

Openbaring 14:

@@6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
10 Die zal door vuur en zwavel gepijnigd worden, voor de ogen van de heilige engelen en het Lam.@@

vers 6 Oproep aan alle mensen, van alle ras en taal (dus niet in onverstaanbare tongen zoals sommige kerken leren) om terug te keren naar de "tent van God" (laatste gemeente die de geboden en het hetuigenois van Jezus hebben Openbaring 12:17)

vers7 God roept op tot terugkeer omdat het Grote Babylon op het punt staat te worden vernietigd en de terugkeer van Jezus, op handen is! (Deze wereld= het Grote Babylon)

vers 9: Wie de Overheden van deze wereld (Satan en zijn menselijke werkers) blijft navolgen en han zal aanvaarden (Merkteken) zal verloren gaan en zich aschter Satan voegen. Zondagviering en menen dat men zelf wel de problemen kan oplossen (Wereldvrede bijv.; waarvan Jezus zegt dat er geen vrede op deze wereld zal zijn)

Soms moet ik een heel weekend werken op een beurs, eerder benauwde me dat soms, mijn geweten ging me aanspreken omdat ik geen acht sloeg op de tien geboden. Dit was zonde, ik ging tegen mijn geweten in. Nu doe ik dit werk nog steeds, maar mijn geweten spreekt mij niet meer aan. Ik sta in de vrijheid van de geest en ben vrij van de wet.\\

Neen Harold, je bent bevrijd van je geweten, je hebt geen acht geslagen op de oproepen van de Heilige Geest:

@@Efeziërs 4
30 Doe de Heilige Geest geen verdriet; Hij staat immers borg voor u tot de dag van de volle bevrijding komt@@

Welke borg heb jij nu (nog) als je je overtredingen niet meer kunt herkennen en belijden, omdat je het je niet meer herinnerd, door je geweten. Is het nu dan ook zo dat je straks er lustig op los moord (Geestelijke en fysiek) als de One World Order straks van je eist dat je Christenen of zij die de 10 geboden WEL onderhouden, af zult slachten (denk aan WO II bijv.) terwijl je vroeger ook "in die tent" -van God- was?

Gezegende week Harold!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 08 dec 2003 12:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 08 dec 2003 08:42

Beste Petertje,

Deze site:

is de misleiding ten top! Neem dat van mij nu maar aan! Ik heb er genoeg over gezegd. Jezus trok zich terug als de discipelen Hem steeds weer vroegen hoe en waarom de wet te onderhouden. Hij bleef niet bezig zoals we in Efeziërs 4:30 kunnen lezen. Tevergeefs eren zij Mij omdat ze MIJN GEBODEN NIET ONDERHOUDEN Mattheus 9:15-20

Peterje, Petrtje wat een "domme jongen"BLIJF JE ( Positief gemeend)

Ik zal met de schrijver er van in contact treden, lijkt me interessant!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 08 dec 2003 09:02

Beste Petertje,

Hier is mijn reactie op twee delen van hetgeen Roy Davison, heeft weergegeven. Zo zie je dus dat ik niet snel opgeef!

geschreven in een email reactie:

Geachte Roy,

Met belangstelling heb ik uw weergave omtremnt de Bijbelse "waarheden" nestudeerd. Een aantal in het bijzonder heb ik bestudeerd. Ten eerste deze:

Hoe herkent men een sekte <sekte.html>?

Wat mij opvalt is dat u op geen enkel Bijbels fundament, ons leert wat de oplossing is van het probleem 'sekten' te herkennen. Want wat zijn sekten! Sekten zijn die organisaties die van de oorsprong van Gods fundament afwijken. Gods fundament vinden we terug in de Scheppingsorde.

Als we een overtreding begaan in deze wereld, zal de Aanaklager trachten ons te veroordelen en ons een straf op te leggen. De Advocaat (Jezus bijv) zal dan trachten omstandigheden en situatie (maar ook het delict als we dat werkelijk hebben gepleegd) in ogenschouw nemen.
GELUKKIG hebben we een GRONDWET en een aantal wets-artikelen die ons beschermen en ons kunnen verdedigen. Als wij dus inzicht krigen in die wet en die wetsartikelen, dan zal de Advocaat en de Rechter er voor BORG staan dat we redelijk en evenwichtig onze straf zullen krijgen en zelfs, ONSCHULDIG kunnen worden vrijgesproken. Niet omdat er GEEN wet is of was, maar juist OMDAT DE WET ER NOG IS!

Wel aan in dit stuk zegt u het volgende over de wet:

Het Oude en het Nieuwe Verbond <verbond.html>

Gans de Schrift, zowel het Oude als het Nieuwe Testament, is nuttig voor ons onderricht. Maar wij leven nu niet onder de wet van Mozes of de tien geboden. Voor ons geldt het evangelie van Jezus Christus en op basis daarvan vereren wij God.
U meent nu dat de wet is afgeschaft. Kunt u mij nu leren WAAR JEZUS DE WET HEEFT AFGESCHAFD, als U hier (notabene) Jezus aanhaalt als diegene die we (zeggen) na te volgen als (U) het EVANGELIE VAN JEZUS (Een EEUWIG EVANGELIE.......) hier benoemt waarom stelt u dan (notabene) Zijn wetten hebbenafgedaan. JEZUS ZELF leert dat NERGENS en roept zelfs op tot het navolgen en onderhouden van de TIEN GEBODEN (Openbaring 14 en 18).

Ik wil u graag de Bijbelteksten aanreiken waarin God de Vader (die ook Jezus is: Wie de Mij heeft geizen, heeft de Vader gezien) OPROEPT om TERUG TE KEREN in ZIJN TENT.
Wij moeten een Geestelijke Boot bouwen om gered te kunnen worden. Want ook Satan gebruikt wetten om zijn Rijk en gelijk (overwinning) op God te kunnen behalen en rechten te kunnen ontlenen aan onze zonden. God kan niets doen als wij Zijn wetten niet aanvaarden. U MAAKT ONS RECHTELOOS en ONTNEEMT GOD de EER die Hem alleen toekomt. Al uw andere artikelen, die u daar hebt opgepend, staan dus in dat zelfde (zondige) en wetteloze kader, alswaar u de door mij hierboven genoemde delen. Het is net als met de 10 geboden. Als er één onjuist wordt geleerd en niet in de Gerechtigheid van Jezus zijnb, overteedt U ze allen, en zijn ze allemaal even "vals"

Daniël 89 verwijst naar de vertwijfelde wens van de engelen dat de wetteloossheid wordt opgeheven. Hier zien we dat:

@@Daniël 8
11 Hij waagde het bovendien de vorst (C) van het hemelse leger uit te dagen door het dagelijkse offer dat aan Hem werd gebracht, af te schaffen en bovendien Zijn tempel te ontwijden.
12 Het heiligdom en het dagelijks offer werden het slachtoffer van de wetteloosheid. Daardoor verdwenen waarheid en rechtvaardigheid en triomfeerde het kwaad.
13 Daarna hoorde ik twee heilige engelen met elkaar praten. Eén van hen zei: "Hoelang zal het nog duren voor het dagelijkse offer weer in ere wordt hersteld? Wanneer zal de ontwijding van de tempel ophouden en Gods volk triomferen?"@@

het herstel van de wet en de geboden vindt nu plaats (Openbaring 14 en 18) Daniël verwijst naar die Bijbelverzen.

2 Corinthiër 4
3 Als het goede nieuws dat wij bekendmaken, voor iemand verborgen is, is het verborgen voor hen die op weg zijn naar de eeuwige dood.
4 Satan, de god van deze wereld, heeft hen verblind, zodat zij het goede nieuws niet geloven. Zij zien het stralende licht van Christus niet, Die het beeld van God is.
5 Wij maken niet onszelf bekend, maar de Here Jezus Christus. Wat wij van onszelf zeggen, is alleen dat wij u willen dienen terwille van Jezus.

Kijk Harold, dit is wat jij in feite naleeft:

@@Markus 8
32 Omdat Hij hier ronduit met hen over sprak, nam Petrus Hem apart. "Zulke dingen moet U niet meer zeggen", zei hij.
33 Jezus keerde Zich om. Met Zijn gezicht naar de andere discipelen vermaande Hij Petrus: "Satan, maak dat je wegkomt! Jij bekijkt de zaak van de menselijke kant en niet van Gods kant!"
34 Hij riep Zijn discipelen en de vele mensen die waren toegestroomd bij Zich en zei: "Wie bij Mij wil horen, moet zijn eigen wensen opzijzetten. Hij moet zijn kruis opnemen en Mij volgen@@

Van jezelf uit (menselijke) kant proberen dingen in God rrecht te zetten, dat is volkomen omjist, zoals God hier ons leert. Satan maakt dat jij dingen ziet in je eigen werken, maar zelfsa het gelof hebben we nog van de Heer gekregen!

Dit is er dus met je gebeurd;

2 Thessalonicenzen 2
8 Dan zal de 'mens van zeer grote zonde' in de openbaarheid treden. Maar de Here Jezus zal hem door Zijn adem vernietigen en hem, als Hij terugkomt, alleen al door Zijn stralende verschijning machteloos maken.
9 De 'mens van zeer grote zonde' zal komen en optreden als satan zelf, vol duivelse list en kracht. Hij zal iedereen een rad voor de ogen draaien, door allerlei opzienbarende, bedrieglijke wonderen te doen.
10 In elk geval de mensen die op weg zijn naar de ondergang, omdat zij niets willen weten van de waarheid waardoor zij gered hadden kunnen worden.

De "MENS VAN ZEER GROTE ZONDEN" wordt Satan hier genoemd: DE MENS VAN WETTELOOSSHEID.

Waarom zeggen nu zovelen dat Jezus WETTELOOS is of WETTELOOSHEID leert.

Daar waar de Bisschop is, is Jezus. Daar waar de Bisschop is is de kerk!
De katholieke mens moet met zijn zonden naar de Bisschop gaan, of de priester of de Kapelaan. Hij of zij moet biechten. We moeten met onze zonden naar een MENS toe gaan. In feite gaan we te biecht bij de Satan, immers hij is de mens der wetteloosheid! We moeten onze zonden niet belijden aan een mens, maar aan Jezus, door de Heilige Geest.
Niet Jezus is WETTELOOS, maar LEERT ons te onderhouden van wat Hij van de Vader heeft gehoord: NIET VAN DE SATAN!

Is het geen SCHANDE dat er mensen zijn die Jezus steeds VERGELIJKEN met Satan, door de WETTEN van de Vader, door Jezus gekend, af te wijzen. WIE MAAKT ONS instrumenten tot het AFWIJZEN van Jezus genade en -dus- WETTEN, Wie maakt ons dus WETTELOOS en leert dat Jezus (feitelijk) de ZOon der WETTELOOSHEID is: SATAN!

Goed nadenken is ons niet allemaal gegeven, net als een slecht Bijbelonderricht!

Boudewijn/Baldur

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 08 dec 2003 14:26

Boudewijn schreef:Beste Petertje,

Hier is mijn reactie op twee delen van hetgeen Roy Davison, heeft weergegeven. Zo zie je dus dat ik niet snel opgeef!

geschreven in een email reactie:

Geachte Roy,

Met belangstelling heb ik uw weergave omtremnt de Bijbelse "waarheden" nestudeerd. Een aantal in het bijzonder heb ik bestudeerd. Ten eerste deze:

Hoe herkent men een sekte <sekte.html>?

Wat mij opvalt is dat u op geen enkel Bijbels fundament, ons leert wat de oplossing is van het probleem 'sekten' te herkennen. Want wat zijn sekten! Sekten zijn die organisaties die van de oorsprong van Gods fundament afwijken. Gods fundament vinden we terug in de Scheppingsorde.

Als we een overtreding begaan in deze wereld, zal de Aanaklager trachten ons te veroordelen en ons een straf op te leggen. De Advocaat (Jezus bijv) zal dan trachten omstandigheden en situatie (maar ook het delict als we dat werkelijk hebben gepleegd) in ogenschouw nemen.
GELUKKIG hebben we een GRONDWET en een aantal wets-artikelen die ons beschermen en ons kunnen verdedigen. Als wij dus inzicht krigen in die wet en die wetsartikelen, dan zal de Advocaat en de Rechter er voor BORG staan dat we redelijk en evenwichtig onze straf zullen krijgen en zelfs, ONSCHULDIG kunnen worden vrijgesproken. Niet omdat er GEEN wet is of was, maar juist OMDAT DE WET ER NOG IS!

Wel aan in dit stuk zegt u het volgende over de wet:

Het Oude en het Nieuwe Verbond <verbond.html>

Gans de Schrift, zowel het Oude als het Nieuwe Testament, is nuttig voor ons onderricht. Maar wij leven nu niet onder de wet van Mozes of de tien geboden. Voor ons geldt het evangelie van Jezus Christus en op basis daarvan vereren wij God.
U meent nu dat de wet is afgeschaft. Kunt u mij nu leren WAAR JEZUS DE WET HEEFT AFGESCHAFD, als U hier (notabene) Jezus aanhaalt als diegene die we (zeggen) na te volgen als (U) het EVANGELIE VAN JEZUS (Een EEUWIG EVANGELIE.......) hier benoemt waarom stelt u dan (notabene) Zijn wetten hebbenafgedaan. JEZUS ZELF leert dat NERGENS en roept zelfs op tot het navolgen en onderhouden van de TIEN GEBODEN (Openbaring 14 en 18).

Ik wil u graag de Bijbelteksten aanreiken waarin God de Vader (die ook Jezus is: Wie de Mij heeft geizen, heeft de Vader gezien) OPROEPT om TERUG TE KEREN in ZIJN TENT.
Wij moeten een Geestelijke Boot bouwen om gered te kunnen worden. Want ook Satan gebruikt wetten om zijn Rijk en gelijk (overwinning) op God te kunnen behalen en rechten te kunnen ontlenen aan onze zonden. God kan niets doen als wij Zijn wetten niet aanvaarden. U MAAKT ONS RECHTELOOS en ONTNEEMT GOD de EER die Hem alleen toekomt. Al uw andere artikelen, die u daar hebt opgepend, staan dus in dat zelfde (zondige) en wetteloze kader, alswaar u de door mij hierboven genoemde delen. Het is net als met de 10 geboden. Als er één onjuist wordt geleerd en niet in de Gerechtigheid van Jezus zijnb, overteedt U ze allen, en zijn ze allemaal even "vals"

Daniël 89 verwijst naar de vertwijfelde wens van de engelen dat de wetteloossheid wordt opgeheven. Hier zien we dat:

@@Daniël 8
11 Hij waagde het bovendien de vorst (C) van het hemelse leger uit te dagen door het dagelijkse offer dat aan Hem werd gebracht, af te schaffen en bovendien Zijn tempel te ontwijden.
12 Het heiligdom en het dagelijks offer werden het slachtoffer van de wetteloosheid. Daardoor verdwenen waarheid en rechtvaardigheid en triomfeerde het kwaad.
13 Daarna hoorde ik twee heilige engelen met elkaar praten. Eén van hen zei: "Hoelang zal het nog duren voor het dagelijkse offer weer in ere wordt hersteld? Wanneer zal de ontwijding van de tempel ophouden en Gods volk triomferen?"@@

het herstel van de wet en de geboden vindt nu plaats (Openbaring 14 en 18) Daniël verwijst naar die Bijbelverzen.

2 Corinthiër 4
3 Als het goede nieuws dat wij bekendmaken, voor iemand verborgen is, is het verborgen voor hen die op weg zijn naar de eeuwige dood.
4 Satan, de god van deze wereld, heeft hen verblind, zodat zij het goede nieuws niet geloven. Zij zien het stralende licht van Christus niet, Die het beeld van God is.
5 Wij maken niet onszelf bekend, maar de Here Jezus Christus. Wat wij van onszelf zeggen, is alleen dat wij u willen dienen terwille van Jezus.

Kijk Harold, dit is wat jij in feite naleeft:

@@Markus 8
32 Omdat Hij hier ronduit met hen over sprak, nam Petrus Hem apart. "Zulke dingen moet U niet meer zeggen", zei hij.
33 Jezus keerde Zich om. Met Zijn gezicht naar de andere discipelen vermaande Hij Petrus: "Satan, maak dat je wegkomt! Jij bekijkt de zaak van de menselijke kant en niet van Gods kant!"
34 Hij riep Zijn discipelen en de vele mensen die waren toegestroomd bij Zich en zei: "Wie bij Mij wil horen, moet zijn eigen wensen opzijzetten. Hij moet zijn kruis opnemen en Mij volgen@@

Van jezelf uit (menselijke) kant proberen dingen in God rrecht te zetten, dat is volkomen omjist, zoals God hier ons leert. Satan maakt dat jij dingen ziet in je eigen werken, maar zelfsa het gelof hebben we nog van de Heer gekregen!

Dit is er dus met je gebeurd;

2 Thessalonicenzen 2
8 Dan zal de 'mens van zeer grote zonde' in de openbaarheid treden. Maar de Here Jezus zal hem door Zijn adem vernietigen en hem, als Hij terugkomt, alleen al door Zijn stralende verschijning machteloos maken.
9 De 'mens van zeer grote zonde' zal komen en optreden als satan zelf, vol duivelse list en kracht. Hij zal iedereen een rad voor de ogen draaien, door allerlei opzienbarende, bedrieglijke wonderen te doen.
10 In elk geval de mensen die op weg zijn naar de ondergang, omdat zij niets willen weten van de waarheid waardoor zij gered hadden kunnen worden.

De "MENS VAN ZEER GROTE ZONDEN" wordt Satan hier genoemd: DE MENS VAN WETTELOOSSHEID.

Waarom zeggen nu zovelen dat Jezus WETTELOOS is of WETTELOOSHEID leert.

Daar waar de Bisschop is, is Jezus. Daar waar de Bisschop is is de kerk!
De katholieke mens moet met zijn zonden naar de Bisschop gaan, of de priester of de Kapelaan. Hij of zij moet biechten. We moeten met onze zonden naar een MENS toe gaan. In feite gaan we te biecht bij de Satan, immers hij is de mens der wetteloosheid! We moeten onze zonden niet belijden aan een mens, maar aan Jezus, door de Heilige Geest.
Niet Jezus is WETTELOOS, maar LEERT ons te onderhouden van wat Hij van de Vader heeft gehoord: NIET VAN DE SATAN!

Is het geen SCHANDE dat er mensen zijn die Jezus steeds VERGELIJKEN met Satan, door de WETTEN van de Vader, door Jezus gekend, af te wijzen. WIE MAAKT ONS instrumenten tot het AFWIJZEN van Jezus genade en -dus- WETTEN, Wie maakt ons dus WETTELOOS en leert dat Jezus (feitelijk) de ZOon der WETTELOOSHEID is: SATAN!

Goed nadenken is ons niet allemaal gegeven, net als een slecht Bijbelonderricht!

Boudewijn/Baldur

Sorry, Boudewijn, je maakt er echt een potje van. Ga eens van je stokpaardje af en lees de bijbel eens. Met alles teksten in het stuk van Davidson.(heb je een reactie van hem gehad??)
Jij zet hier wat neer, past meteen de veroordelende tekst erbij, en zie daar, weer een plaatje. Zo zit het niet in elkaar. Weet je, ik mis Hoofdstuk 13 van 1 Corinthe erg in je betoog. Waar is je liefde voor de mensen die verloren gaan? Of wil je ze met dit evangelie bereiken??
En als je het nieuwe testament goed leest, dan zie je dat de Here Jezus nu de macht heeft over hemeld en aarde, tot de bazuin zal klinken. Dat sein kan alleen de Vader geven. Dus de Here Jezus weet niet alles, Hij weet alles tot het sein van de wederkomst. De Vader, Zoon en Heilige Geest zijn een, maar er is een rangorde.
Nog een laatste tip voor jou: oordel niet opdat gij niet geoordeelt wordt....

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 08 dec 2003 14:50

1 Jezus heeft de wet niet verandert maar vervult. Wij moesten de wet houden maar konden het juk niet dragen. Daarom heeft Jezus als plaatsvervanger de wet voor ons gedragen en vervult. Nu zijn wij dood voor de zonde en weder levend met hem geworden. Door de wet weer proberen te doen zetten we onszelf weer onder het oordeel, waarvan we bevrijd waren.
In Matthéüs zie je het proces van de overgang van het oude naar het nieuwe verbond.
- Dat Jesjoea de vloek van de Wet heeft gedragen wil niet zeggen dat darmee de Wet afgeschaft is: hij is en blijft geldig zoals hij onmiskenbaar zegt tot het eind van hemel en aarde.
- Wat is nl. zonde? Op welke gronden behoort er tucht uitgevoerd te worden? En wat zijn de criteria voor een hartig gesprek met een gemeentelid?

2 Maar wij hebben de wet gehoorzaamt doordat hij de wet voor ons heeft gedragen, de eis der wet heeft Jezus in ons vervult. Wij zijn rechtvaardig geworden door een toegekende rechtvaardiging en niet door onze eigen werken.

- Wat kan men dan nu wel doen en niet doen?
- Ik ga er vanuit dat wij geheiligd door hem zijn door 1) zijn ultieme offer te erkennen (waardoor de offerdienst is komen te vervallen) 2) zijn woorden te gehoorzamen en dus ook de kleinste geboden niet te negeren: daaraan is door hem geen tijdslimiet behalve het eind van de wereld gegeven: de wereld en de hemel zijn nog niet voorbij: ergo: we moeten de kleinste geboden gehoorzamen. elke dienaar van hem die anders beweert mogen we geen gehoor geven, denk ik.

3 De geboden die wij doen, doen wij uit de vrucht van de Geest, hierdoor voldoen wij aan de geboden van Jezus, Jezus navolgen en zijn geboden doen is heel iets anders dan de wet van Mozes navolgen. Door Jezus te volgen laten we de Geest in ons werken met als vrucht dankbaarheid blijdschap en liefde jegens God, mensen en dieren. Door de wet van Mozes na te volgen zijn we bezig met het najagen van onze eigen gerechtigheid, het is net als vechten met een kolenboer hoe harder je vecht hoe zwarter je wordt.

- Romeinen 8 zegt dat de gezindheid van het vlees niet zich onderwerpt aan de Wet van God (=Wet van Mozes): Geest en onderwerping aan de geboden gaan daarom samen.
- het niet opvolgen van Gods geboden is zonde.

4 Klopt, maar er zijn geen daders der wet, alleen overtreders, dus iedereen staat al onder het oordeel, alleen door genade is ons vonnis doorgestreept.

- Terecht zeg je dat: maar nu ons genade is geschonken kunnen we niet door zondigen opdat de genade toeneme.

5 Mee eens, door de geest in ons te laten werken voldoen we het doel van de wet.

- nl. een heilig leven te leiden: maar zeggen met de Geest vervuld te zijn en vervolgens geen acht slaan op Gods eis voor een heilig leven is tegenstrijdig.

6 Ze konden geen grond konden vinden om hem te pakken.

- Terecht: want Paulus onderwees het evangelie op grond van het OT: hij heeft daarom geen afval van de Wet (en dus de besnijdenis geleerd).

7 Er zijn eeuwige wetten en tijdelijke wetten De liefde in zijn koninkrijk is eeuwigdurend, bijvoorbeeld de voedselwetten zijn tijdelijk. God stond Adam en Eva niet toe om een schepsel te doden, alleen groene kruiden en vruchten konden zij eten, de toestemming om rein vlees te eten is een tijdelijk iets. God zou immers geen eeuwige wet instellen die het doden eten en offeren van dieren toestond.

- God presenteert al zijn wetten als heilig en eeuwigdurend: zo heeft hij bepaald dat mensen dieren mogen nuttigen voor consumptie: maar alleen reine dieren: ook in profetieën in Jesaja en openbaring spreekt men van reine en onreine dieren: m.a.w. de dieren zijn niet uit hun onreine staat geheven. Als God de toestemming om reine dieren als iets tijdelijks heeft ingesteld zou dat betekenen dat die toestemming nu weer is ingetrokken en men weer vegetarisch moet eten: hoewel daaruit bijbels-ethisch opzicht veel voor te zeggen is [het voedsel wordt immers schandalig behandeld en boeren gaan goddeloos met de dieren om Spreuk12:10, zodat men zich wel af mag vragen of het nog binnen de grenzen van de Bijbel is om vlees op deze manier te eten] denk ik niet dat dát het geval is.
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 08 dec 2003 14:54

Neen, nog niet! Maar ik ben er ook niet bang voor. Ik heb uiteraard inmiddels meerder stukken van Roy gelezen. Interessant, inderdaad. Ik zelf zie er alleen maar een positieve essentie van. Namelijk stof om heel concreet over te kunnen praten met hem. Ik oordeel niet maar stel het wat scherp. Je moet de Bijbel eens naslaan op datgene wat Jezus zegt; over oordeel gesproken. Hij oordeelt over de houding die velen aannemen, maar die niet zullen leiden tot de verlossing. 9 Hun godsdienst is waardeloos. Ze houden zich alleen maar bezig met menselijke wetten en niet met de wet van God." (a)

Mattheus 15

6 Door dat soort menselijke regels schuift u Gods wet gewoon opzij.
7 Huichelaars! Jesaja had gelijk toen hij over u zei:
8 'Deze mensen eren God met de mond, maar in hun hart moeten ze niets van Hem hebben.
9 Hun godsdienst is waardeloos. Ze houden zich alleen maar bezig met menselijke wetten en niet met de wet van God." (a)
10 Hierna riep Jezus de mensen bij Zich. "Luister! Probeer te begrijpen wat Ik bedoel.
11 U wordt niet slecht door wat u eet en drinkt. U wordt slecht door wat u denkt en zegt."
12 De discipelen gingen naar Hem toe en zeiden: "Weet U dat de Farizeeërs zich hebben geërgerd aan wat U hebt gezegd?"
13 Jezus antwoordde: "Iedere plant die niet door mijn Vader is geplant, zal worden uitgetrokken.

Kijk Peterjte, ga dus bij Jezus klagen, die hier oordeelt en gewoon (feitelijk) zegt wat ik al heb gezegd. Wees dus wijs en ga bij de Heiland schuilen en volg Hem na, niet mij! Jezus haaft zo ook zijn 'stokpaardje' blijkbaar, maar Hij wil dat een ieder gered wordt, vandaar dat hij er graag op rijdt! Blijkbaar erger je em aan mij, je bent toch geen Farizeeër, hoop ik!!!

Johannes 18:36
Jezus antwoordde: "Mijn koninkrijk is niet van deze wereld. Als dat zo was, zouden mijn lijfwachten met geweld hebben verhinderd dat Ik in de handen van de Joden was gevallen. Nee, mijn koninkrijk is niet van deze wereld.

Lees nu ook eens wat Menachem over de wet schrijft. Niet alleen heeft hij het 4e gebod tot uiting laten komen in zijn Loge, maar omschrijft hij het geheel ook nog eens op redelijke gronden. Heel goed wat Menachem hier doet. Weet je, mijn geloofsgemeenschap (niet de mensen of gebouwen, maar die welke Jezus benoemd in Openbaring 12:17) komt heeeeeel dicht bij dat wat Menachem leert aan ons. Weet je, God heeft voor het NT ook een Volk Israël, ook met een profetische inslag (Jezus) en daar heeft Menachem het gewoon steeds over.

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 08 dec 2003 17:32

Petertje schreef:Misschien moet ik wat wijder van stof worden om het duidelijk te maken. Lees het volgende artikel eens, het verwoord mijn visie op de wet.

Ik ben benieuwd wat je ervan vindt! Laat eens horen....

WAARHEID !!, maar sommigen begrijpen er nog geen snars van.
When I was young, I thought, old age is something happened for other people.

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 08 dec 2003 18:43

Harold schreef:WAARHEID !!, maar sommigen begrijpen er nog geen snars van.

het artikel doet geen recht aan de nuances van de Bijbel: enkele voorbeelden die met lezen van de Bijbel al te ontkrachten zijn.

Dit betekent echter niet dat alles in de Schrift voor ons als wet geldt. Noach werd bevolen een boot te bouwen om zijn familie te redden. Zijn voorbeeld van geloof en gehoorzaamheid is stichtend voor ons, maar wij hoeven zelf geen boot te bouwen!
- maar dat is ook niet een Wet, maar een persoonlijke opdracht: net zoals God tegen Abraham zegt: rek uit je land weg: de context maakt duidelijk wanneer een wet voor één persoon geldt, dan wel voor een hele groep: zo is het duidelijk dat incest verboden wordt in Leviticus: niet aan een individu, maar voor elke gelovige? (of is deze wet komen te vervallen?)

Door Mozes heeft God aan Israël een wet gegeven. Uit die wet kunnen wij veel leren. Maar als wet werd hij nooit aan de gemeente van Christus gegeven.
- de schrijver ervan heeft Jesjoea´s vérstrekkende woorden van Matthéüs 5:17-19 wschl. nog niet gelezen in combinatie met Hebreeën 5: dat we Jesjoea moeten gehoorzamen: dan pas ben je een discipel van hem en onderdeel van de gemeente van Christus: zo dan behoort de gemeente de geboden in gehoorzaamheid aan Jesjoea´s woorden te houden.

Ook in de eerste eeuw ontstond er verwarring over dit punt. Sommige Joden wilden de niet-Joden verplichten de wet van Mozes te houden. "En sommigen, uit Judea gekomen, leerden de broeders: Indien gij u niet besnijden laat naar het gebruik van Mozes, kunt gij niet behouden worden. En toen er van de zijde van Paulus en Barnabas geen gering verzet en tegenspraak tegen hen ontstond, droegen zij Paulus en Barnabas en ook enigen van hen op zich tot de apostelen en oudsten te Jeruzalem te begeven naar aanleiding van dit geschil" (Handelingen 15:1,2).
- in Handelingen 21 valt te lezen dat de Wet op de besnijdenis op Joden nog steeds van toepassing is: Joden die ijveren voor de Wet worden als goed geportretterd. Heidenen mogen niet besneden worden en al helemaal niet om erdoor de behoudenid te verkrijgen: daarvor is de besnijdenis niet bedoeld: de schrijver heeft zelf niet goed in het vizier van welk verbond de besnijdenis en teken is.

Let op dat dit niet alleen voor de heidenen gold, maar voor alle discipelen. Christenen zijn niet verplicht de wet van Mozes te houden, want die is een juk die niemand kan dragen.
- lees Handelingen 21: zijn de Toragetrouwe Joden daar geen discipelen van Jesjoea? Jes, dat zijn ze wel en ze houden de Wet zoals het hoort en onderwezen door Jesjoea: Waarom stelt de gemeente anders alles in het werk om maar te benadrukken dat Paulus geen afval van de wet onderwijst? Zouden ze dat 10 jaar na de kruisiging doen als hen door Jesjoea was onderwezen dat de Wet is komen te vervallen?
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 08 dec 2003 21:01

Boudewijn en Menecham,

Dit is een reformatorisch web, Maarten Luther en Roy Davidson liggen behoorlijk op een lijn, mischien niet helemaal wat betreft de doop, maar wel wat betreft wet en evangelie.

Hebben jullie ook problemen met de reformatie?

Harold
Mineur
Mineur

Berichtdoor Harold » 08 dec 2003 21:26

Boudewijn en Menecham,

Paulus, een apostel,, geroepen niet van mensen, noch door een mens, maar door Jezus Christus, en God den Vader.

Staat dan in de vrijheid, met welke ons Christus vrijgemaakt heeft, en wordt niet wederom met het juk der dienstbaarheid bevangen.

Want in Christus Jezus heeft noch besnijdenis enige kracht noch voorhuid, maar het geloof, door de liefde werkende

10 Gij onderhoudt dagen, en maanden, en tijden, en jaren.
11 Ik vrees voor u, dat ik niet enigszins tevergeefs aan u gearbeid heb

Doch eer het geloof kwam, waren wij onder de wet in bewaring gesteld, en zijn besloten geweest tot op het geloof, dat geopenbaard zou worden.
24 Zo dan, de wet is onze tuchtmeester geweest tot Christus, opdat wij uit het geloof zouden gerechtvaardigd worden.
25 Maar als het geloof gekomen is, zo zijn wij niet meer onder den tuchtmeester.

Doch al ware het ook, dat wij, of een engel uit den hemel u een Evangelie verkondigde, buiten hetgeen wij u verkondigd hebben, die zij vervloekt.

Paulus noemt hun dwaalleraren, ja wolven in schaapskleren, zij die een ander evangelie verkondigen. Ik denk dat zij een zelfde evangelie verkondigden dan Boudewijn en Menecham nu doen.

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 08 dec 2003 23:53

De Bijbel is er heel duidelijk over wat er met de geboden moet gebeuren:
Als het een tekstplakdiscussie wordt dan volgen hier ook een paar waaruit onomstotelijk blijke dat we in de geboden moeten wandelen zoals Jesjoea dat heeft gedaan.

Blijkbaar is het bovenstaande een teken dat we aan het eind van de discussie zijn gekomen: dat zal ik respecteren.
Maar weet dat een ieder gewaarschuwd is die leest: overdenk het, bid erover en maak je keuze op grond van het Woord.
Elke keuze moet verantwoord worden. Als jij denk dat je keuze verantwoord is, heb ik er niets meer over te zeggen: het is dan tussen God en jou,

Jevarechechem HaSjem b-Sjem HaMasjieach
God zegene jullie in de naam van de Messias.

een groet,
Menachem

Jesaja 56
1 Zo zegt de Here: Onderhoudt het recht en doet gerechtigheid, want mijn heil staat gereed om te komen en mijn gerechtigheid om zich te openbaren.
2 Welzalig de sterveling die dit doet, en het mensenkind dat daaraan vasthoudt; die acht geeft op de sabbat, zodat hij hem niet ontheiligt, en acht geeft op zijn hand, zodat zij niets kwaads doet.
3 Laat dan de vreemdeling die zich bij de Here aansloot, niet zeggen: De Here zal mij zeker afzonderen van zijn volk; en laat de ontmande niet zeggen: Zie, ik ben een dorre boom.
4 Want zo zegt de Here van de ontmanden, die mijn sabbatten onderhouden en verkiezen wat Mij behaagt en vasthouden aan mijn verbond:

Matthéüs 5
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.
18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet een jota of een tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied.
19 Wie dan een van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.
20 Want Ik zeg u: Indien uw gerechtigheid niet overvloedig is, meer dan die der schriftgeleerden en Farizeeën, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.

Marcus 7
7 Tevergeefs eren zij Mij, omdat zij leringen leren, die geboden van mensen zijn.
8 Gij verwaarloost het gebod Gods en houdt u aan de overlevering der mensen.

I Johannes 2
1 Mijn kinderkens, dit schrijf ik u, opdat gij niet tot zonde komt. En als iemand gezondigd heeft, wij hebben een voorspraak bij de Vader, Jezus Christus, de rechtvaardige;
2 en Hij is een verzoening voor onze zonden en niet alleen voor de onze, maar ook voor die der gehele wereld.
3 En hieraan onderkennen wij, dat wij Hem kennen: indien wij zijn geboden bewaren.
4 Wie zegt: Ik ken Hem, en zijn geboden niet bewaart, is een leugenaar en in die is de waarheid niet;
5 maar wie zijn woord bewaart, in die is waarlijk de liefde Gods volmaakt. Hieraan onderkennen wij, dat wij in Hem zijn.
6 Wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zo te wandelen, als Hij gewandeld heeft.
7 Geliefden, ik schrijf u geen nieuw gebod, maar een oud gebod, dat gij van den beginne gehad hebt. Dit oude gebod is het woord, dat gij gehoord hebt.

I Johannes 3
4 Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid.

II Johannes 1
6 En dit is de liefde, dat wij naar zijn geboden wandelen. Dit is het gebod, gelijk gij het van den beginne gehoord hebt, dat gij daarin moet wandelen.
7 Want er zijn vele misleiders uitgegaan in de wereld, die de komst van Jezus Christus in het vlees niet belijden. Dit is de misleider en de antichrist.
8 Let op uzelf, dat gij niet verliest wat wij verricht hebben, maar uw loon ten volle ontvangt.
9 Een ieder, die verder gaat en niet blijft in de leer van Christus, heeft God niet; wie in die leer blijft, deze heeft zowel de Vader als de Zoon.
10 Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvangt hem niet in uw huis en heet hem niet welkom.

Openbaring 14
12 Hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren.

Psalm 1
1 Welzalig de man die niet wandelt in de raad der goddelozen, die niet staat op de weg der zondaars, noch zit in de kring der spotters;
2 maar aan des Heren Wet zijn welgevallen heeft, en diens Wet overpeinst bij dag en bij nacht.
3 Want hij is als een boom, geplant aan waterstromen, die zijn vrucht geeft op zijn tijd, welks loof niet verwelkt; al wat hij onderneemt, gelukt.
4 Niet alzo de goddelozen: die toch zijn als kaf dat de wind verstrooit.
5 Daarom houden de goddelozen geen stand in het gericht, noch de zondaars in de vergadering der rechtvaardigen,
6 want de Here kent de weg der rechtvaardigen, maar de weg der goddelozen vergaat.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 09 dec 2003 08:48

Beste Petertje,

Ik heb antwoord van Roy Davison, hij schreef me dit:

Geachte heer,
De geboden waarover sprake in Openbaring zijn de geboden van
Christus (Joh. 14:15, 21; 15:10,12; Op. 3:10; 12:17; 14:12; 22:14).
Wij zij nog onder wet, de wet der vrijheid (Jak. 1:18,25; 2:12), het
woord der waarheid, door Christus gebracht (zie Johannes
hoofdstuk 1). De wet is door Mozes gekomen, maar de waarheid
door Christus. Wij zijn niet onder de wet van Mozes maar onder de
wet der genade in Christus Jezus (Rom. 6:14; 7:4; 8:2,3; 10:4-6).
hoogachtend,
Roy Davison
http://www.oldpaths.com/RD

Welnu Petertje hij maakt al direct een kardinale fout in zijn antwoord. Hij schrijft namelijk:

@@De geboden waarover sprake in Openbaring zijn de geboden van
Christus (Joh. 14:15, 21; 15:10,12; Op. 3:10; 12:17; 14:12; 22:14).@@
Dus Christus is de enige die de geboden moet onderhouden, terwijl Hij leerde aan het volk van het OT dat zij de geboden in Zijn naam moesten onderhouden. Dat deden zij niet, waardoor het volk Israël verloren ging m.b.t. haar opdracht.

Johannes 14:15 leert mij dit:15 Wie van Mij houdt, zal altijd volgens mijn geboden leven.

Dus Petertje, wat een domme reactie van Roy, hij ontkent dat we de geboden moetn onderhouden, maar wijst me -notabene- op een Bijbelvers waarin Jezus leert dat we de GEBODEN moeten onderhouden als we van Hem houden. Blijkbaar haat jij (en velen anderen) ongewild Jezus, want jullie ontkennen dat je de wet moet onderhouden (notabene de Sabbat) Tja, de wonderwerken van Satan hebben hun invloed niet gemist! Jezus zegt dat de mensen geboden en wetten van mensen houden. Leef je nu onder de wet van "die Ander" of zou je liever onder geboden van Christus willen leven! Ik weet het antwoord voor mijzel;f al, daarom weet ik het ook zo goed! Zie maar:

Openbaring 14:21

21 Als iemand Mij gehoorzaamt, blijkt daaruit dat hij van Mij houdt. Wie van Mij houdt, zal ervaren dat mijn Vader ook van hèm houdt. Ik zal van hem houden en hem duidelijk laten zien wie Ik ben."

Kijk, weer zo'n domme opmerking. Hij ontkent dat we de geboden moeten onderhouden, en hier zegt Jezus WIE MIJ GEHOORZAAMD!

Ik kan zo wel doorgaan, maar het heeft geen zin. De sites van Roy Davison zijn interessant, maar wel degelijk rijp voor een grondige herziening.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 09 dec 2003 09:34

Beste Harold,

Je schreef:

Paulus noemt hun dwaalleraren, ja wolven in schaapskleren, zij die een ander evangelie verkondigen. Ik denk dat zij een zelfde evangelie verkondigden dan Boudewijn en Menecham nu doen.

Ik raak hier geenzins van onder de indruk. Je gebruikt God woorden, onder een andere vlag! Dus beste vriend, maak geen lawaai! En citeer Paulus zoals het er staat en maak van hem geen dwaalleraar!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 09 dec 2003 10:03

Beste Petertje,

Ik had antwoord van Roy Davison, zoals je weet. Welnu ik hem hem ook een (redelijk) antwoord gegeven, zie maar:
------------------------------------------------------------------------

Beste Roy,

Laten we samen eens de door jou aangehaalde Bijbelverzen nalopen:

Johannes 14:15 leert ons dit:

15 Wie van Mij houdt, zal altijd volgens mijn geboden leven.

Waar staat hier nu dat Jezus de geboden afschafte voor het volk Israël (ook die van het Nieuwe Testament)

Johannes 14
21 Als iemand Mij gehoorzaamt, blijkt daaruit dat hij van Mij houdt. Wie van Mij houdt, zal ervaren dat mijn Vader ook van hèm houdt. Ik zal van hem houden en hem duidelijk laten zien wie Ik ben."

Waar staat hier nu dat Jezus de wet scheidt van Zijn discipelen, terwijl Hij hier er op wijst dat ze die JUIST moeten onderhouden, omdat Hij het voorbeeld is. Eén in Geest!

Johannes 15
10 Zorg ervoor dat Ik van u kan blijven houden, door te doen wat Ik zeg. Want de Vader is van Mij blijven houden, doordat Ik heb gedaan wat Hij zei. Leef vanuit Zijn liefde.
11 Ik heb dit gezegd met de bedoeling dat mijn blijdschap in u zal zijn. U zult grote blijdschap ervaren.
12 Ik zeg dat u net zoveel van elkaar moet houden als Ik van u gehouden heb.

Hoe duidelijk geeft Jezus hier aan, dat Hij een verbintenis met Zijn discipelen wil, op grond van overeenkomstige wetmatigheden. Hij onderhoudt de wet evengoed als Hij van Zijn discipelen verlangt. Een in Geest!!!!

En wat te denken van de trouw (in al deze zaken) die Jezus ziet en leert bij Zijn discipelen!

Openbaring 3
10 U bent Mij dwars door alles heen trouw gebleven, zoals Ik u had opgedragen. Ik zal u dan ook redden voor de tijd van beproeving, waarin alle bewoners van de aarde zwaar op de proef worden gesteld.

Waar ontleend u ni het feit dat de wet (10 geboden) hier door Jezus als afgedaan beschouwd, eerder bevestigd Hij het feit dat de geboden deel van de Gerechtigheid van Hem en ons (moeten) zijn.
Waar gaan uw Bijbeluitleggingen nu over. Uw aangehaalde Bijbelverzen bewijzen mij (juist) het tegendeel, steeds weer.

Openbaringen is door Jezus zelf geciteerd aan Johannes op Patmos. Meer een reden om aan te nemen dat juist de (Hemelse-) grondwet gehandhaafd en geleerd wordt!

Hier wordt kond gedaan van het feit dat Satan het trouwe volk, dat het getuigenis van Jezus heeft en de geboden bewaard, zal vervolgen.

Openbaring 12
17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen.

Dus waar gaan uw Bijbeluitleggingen nu over. U ontkent de geboden en het onderhouden er van, maar u bewijst mij nu het tegenovergestelde, juist datgene wat (u) en wij allemaal zouden moeten naleven. Hier in Openbaringen 12:17 wordt gesproken over het Overblijfsel, precies zoals Jezus met een Overblijfsel uit de tijd van Israël (OT) een Nieuw verbond aanging. Niets nieuws, maar wel in het NT

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Kijk hier nu eens Roy, wat de Verlosser ons hier leert:

Openbaring 22
14 Gelukkig zijn zij die hun kleren wassen omdat zij van de levensboom mogen eten en door de poorten van de stad mogen binnengaan.

U begrijpt, in feite verkondigd u hier gewoon zoals Jezus het ons voorhoudt en dat wat wij als 'volk van God' na moeten leven om gered te kunnen worden door de genade en de belijdenis van zonden.

En alshowel u ontkent dat de wet nog van kracht is voor ons, zegt u wel degelijk dat die wet nog geldt voor ons, namelijk hier:

Wij zijn niet onder de wet van Mozes maar onder de
wet der genade in Christus Jezus (Rom. 6:14; 7:4; 8:2,3; 10:4-6).

En dat is maar al te waar. Opmerkelijk is des te meer dat u de wet (dus ook de Sabbat van het 4e gebod) afwijst omdat u niet zozeer een onwaarheid hier neer hebt gepend, maar dat u de wet niet WIL toepassen, omdat u geboden en leringen van mensen stelt boven de (Geestelijke) wetten van God, waarin Jezus een voorbeeld van was, is en zal zijn tot in Eeuwigheid.

Zonder te beseffen dus spreekt u de waarheid, maar door de verduistering maakt u er een wet van Satan van, die tijden wetten zal doen veranderen.

Dit is wat de Bijbel mij leert:

Daniël 7:25
Hij zal tekeer gaan tegen de Allerhoogste God en Zijn heiligen achtervolgen. Hij zal proberen alle wetten, regels en gebruiken te veranderen. Drie en een half jaar lang zullen de heiligen aan zijn grillen worden overgeleverd.

Dit is wat u doet, zonder het te weten!

met vriendelijke groet,
Boudewijn

-------------------------------------------------------------------------------

Kijk Petertje, ik maak vrienden!

Terug naar “Archief”