JHWH en Allah zijn dezelfde God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 22 jun 2004 09:43

Beste Marcus,

Cardinaal Bea was niet de eerste de beste, om openheid van zaken te geven tegenover de orde van Jezuiten. Maar nog even iets anders.

Hoe of waarom komen er nu "delen" van Rooms hkatholiek "geloof" in de Koran tercht, denk je! Waarom beste vriend, bewijs je nu de essentie van het feit dat de RKK aan de bakermat van de Islam stond. Lees eens Augustinus er op na, die zo nauw betrokken was bij de opvoeding van Mohammed en de visioenen, die Mohammed (inderdaad) kreeg madat hij de RK Staat had erkent.

Hoe juist is dan dit Bijbelgedeelt:

Johannes 3

3 Jezus antwoordde: "Luister goed, wie niet opnieuw geboren wordt, kan het Koninkrijk van God niet ontdekken."

Is het dan ook zo dat, als wij de Tegenstander navolgen en aanbidden (zelfs onbewust) wij dan ook van hem "visioenen" en een "navolging" geopenbaard krijgen? Ik denk van wel. Tenslotte moeten we beseffen dat Satan de Overste is van deze wereld is en dat hij gebaadt is bij leugens en valse infomatie. In Openbaring 19:10 vinden we de volgende informatie:

Openbaring 19
10 Ik viel voor hem neer om hem te aanbidden, maar hij zei: "Doe dat niet! Ik ben een dienaar van Jezus, net als u en uw broeders, die openlijk voor hun geloof in Jezus uitkomen. Aanbid God. De kern van alle profetie is het getuigenis van Jezus."

maar ook:

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Daarom beste Marcus is het niet vreemd dat jij nu, uitgerekend aan ons meldt dat er "delen van het RK geloof" in de Koran zijn terecht gekomen. En hiermee dus, heb je onomwonden bewezen dat de RKK Staat de oprichter is van de Islam, want hoe anders is het dan zo dat "delen van de RKK Staat" in woord en/of geschrift nooit een deel van de Bijbel konden zijn. Welaan, beste vriend, omdat de RKK Staat nooit door de Schepper in het leven is geroepen, maar een menselijk maaksel is, zoals dus ook de Islam is, zoals je zelf nu hebt bewezen.

Heel bijzonder ook dat het getal 11 het "geluksnummer" is van de Islam!
11 spetember / 911 /en in 711 bezeten Islamitische legers onder leiding van Tariq ibn-Ziyad Spanje totdat ze het land in 1492 verlieten.

Het getal 11 is "heilig" omdat Mohammed 11 vrouwen /concubines had.
FASTIMA, de plaats in Portugal, waar de RK kerk meent dat daar Maria is verschenen, is dus genoemd naar de 11e vrouw van Mohammed.
Alle eer aan de Maangod, omwille van zijn "profeet" die er 11 vrouwen op nahield. Is de nu "christelijke" kerk, daar waar de de Bisschop regeert, een aanbidder geworden van de MAANGOD (Allah) en diens "Maria's" of is de RK Staat een waarlijke vertegenwoordiger van een Opgestane Heiland. Kan het dan ook zo zijn, dat "Maria" die als de moeder Gods wordt voorgesteld, in werkelijkheid Venus, zoals wel met zekerheid beweert kan worden, als we het Heidense Christendom onderzoeken naar de bron? Wie zich verraden voelt, mag het zeggen.

Wat heeft nu Rusland te maken met 11 september! Omdat direct na de eerst inslagen in de Twin towers, Amerikaanse legers zich spoorslags naar de Sovejet Unie begaven om bases te openen in de omringende landen, zoals Afganistan, Uzbekistan, Pakistan, Gregorgië en zo voort!

Opmerkelijk al deze Islamitisch-Westmacht operaties. Ja, opmerkelijk dat de aanvallen op de Twin Towers "toevallig" uitgebreid gefilmd konden worden, alsof er een regie ten grondslag aan deze opnamen lag aan de verschrikkelijke aanslag.

En waarom verscheen er enkele weken voordat de aanslag van 911 een feit werd, een kalender in de Arabische Staten (ik geloof Saudie Arabië het land dat eens een goede buur was van de USA en nu ineens vijandig lijkt te zijn) met daarop de twin towers, afgedekt deels met het silhouet van een Boeing 474. Allemaal hebben we het kunnen zien op de TV. Maar blijkbaar kon men de mensen van Al Qaida ineens niet vinden en wie had van hen ervoor ooit gehoord. En waarom deed men geen verwoedde pogingen om de aanslag te voorkomen. En zo "hopten" de leden van Al Quaida van Afganistan naar Irak, alsof ze op de trein gezet waren!! Logisch denken alleen al, maakt het mensen mogelkijk niet alles voor 'zoete' koke te slikken. Politici zijn maar gewoon mensen, ook al heten ze Bush of voor mijn part Saddam Houssein. Als ze in der blootje staan, dan blijken ze zondige mensen te zijn., die ook verlost moeten worden (van deze zondoge) aarde. maar ja, men moet eerst verlost willen worden, na de zonde te hebben ervaren als verkeerd, vals en moorddadig.

De Mensenmoordenaar van den beginne, moet eerst geopenbaard worden(De Mens der ongerechtigheid ook). En naar mate de tijd vordert en de wederkomst genaakt, des te drastischer worden God's oproepen aan de mens, en des te krachtiger de middelen! Wie in Openbaringen leert dat Jezus met een sikkel, dwars door Zijn volk gaat, als symbool voor het afsnijden van de banden met Hem, daar sommigen niet willen aanvaarden, slaat de schrik in eerste instantie op het hart. Wie echter goed leest, zal ontdekken hoe rechtvaardig deze handeling in feite is.

Wij konden het niet vermoedden, verdedigt zich de US Governent des tijds en nu. terwijl men steeds weer zegt dat "men een aanslag" vermoedt ten heden ten dage in Irak of een ander Arabisch land. Als men het "vermoedt" is er voorkennis anders lijkt het opzet. Althans zo zie ik dat! En hoe zit het dan met de "Geheime diensten" die er zo voor de "bescherming van het volk" zijn en "tot de besten ter wereld behoren:,zoals de himmelhoche Mosad van Israël en de onovertroffen CIA. Maar evengoed gaan de aanslagen door, zonder of met voorkennis.

Als we nu eens oprecht bidden voor openbaring, door de Heilige Geest, waarom wuiven we dan alle profetie, die notabene aan onze ogen voorbij gaat, weg! Net zoals het Joodse volk van het OT, de Profetie negeerde, terwijl deze in hun midden was, namelijk de Heiland Zelf.

En terwijl Mozes met de reddende wet en geboden, waarvan ook het oordeel afhing van het volk Israël, van de berg Sinai afdaalde wwerd hij weggehoond en aanbaden de Joden het Gouden Kalf terwijl zij meenden dat de Almachtige hen wel zou redden.

Terwijl dus de RK monikken en die van de Orthodox Griekse kerk in de Arabsiuche Staten werden afgeslacht, omdat Abouker, de Islamitsiche Generaal meende dat zij "uit de school van Satan" leerden, werden de trouwe navolgers van Jezus gered, door de sterke hand van de Almachtige Vader. Let wel, beste Marcus we spreken hier over de zelfde "liefdevolle" Jezus, die reeds was verschenen en opgevaren naar de hemel.

Ik wil maar zeggen; wie de geboden en wetten van de RKK Staat, ook door de burgerwetten van de USA hoger wil achten dan die van een Hemelse Verlosser, ook al zijn ze er van de Schepping af, die is verloren.

De Heilige Geest leert, troost en vermaand. Maar Hij gebruikt mensen om de Gemeente te waarschuwen. Jezus is er voor Zijn volk en waarschuwt, oook door mensen, zoals Hij in Openbaringen 10 en 14 laat zien, en het is nu inderdaad dan wel duidelijk waarom het noodzakelijk is waarom wij de geboden van de Heiland en een hemels Koninkrijk moeten navolgen:

12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Nu Hij zich openbaart in Openbaringen, door Johannes op Patmos, nu weer wijzen miljoenen "trouwe" Christenen Hem weer af, menende dat zij slechts door een menselijk geinterepeteerde vorm van (aardse) liefde denken gered te kunnen worden.

Daarom, naar welke Christelijke kerk zouden we moeten gaan, de kezue is niet moeilijk, fa daar waar Jezus centraal staat, ook in het nalven van de geboden. Hij is immers Heer over de Sabbat en niet de zondag:

Link 1:http://devrucht.groeit.nl/God/Jezus.html
Link 2: http://www.sign2god.com/ww/naardekerk.html
Link 3: http://www.7e-dags-baptisten.nl/
Link 4: http://www.adventist.nl
Link 5: http://www.beth-yeshua.nl/ Messias belijdende Joden

Mattheüs 28: 17-20

17 Toen zij Hem daar zagen, vielen zij voor Hem neer. Maar sommigen wisten niet wat zij ervan moesten denken.

18 Jezus kwam dichterbij en zei tegen hen: "Ik heb alle macht in hemel en op aarde gekregen.

19 Ga er daarom op uit om alle volken tot mijn discipelen te maken. Doop hen in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest. Leer hen altijd te doen wat Ik u heb gezegd.
20 En vergeet dit niet: Ik ben altijd bij u, tot het einde van de tijd."

Gegroet

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 22 jun 2004 19:06

Dag Boudewijn,

Boudewijn u schreef @ Jezus is een deel van ons, als wij in Diens Gerechtigheid (willen) groeien. Als wij Heilige Avondmaal houden dan is het (ongegiste) brood (dat wij eten) deel hebben aan Zijn lichaam, niet aan de RKK of de Adventkerk of weet ik welke kerk. Als wij (ongegiste wijn) drinkem dan hebben wij deel aan Zijn bloed, niet aan dat van de RKK of de Paus. En als wij elkaar de voeten wassen, zoals Jezus ons leert na te volgen, dan kunnen wij nederig zijn en ALLE mensen aan de voet van het kruis brengen, tenzij de oproepen naast zich neer leggen. Maar in essentie, kunnen wij zonder vooroordeel, de mensen benaderen. En dat is de essentoie, probleem voor ons is allen dat wij "heilige huisjes" en diepgewortelde (menselijke) 'tradities" moeten leren verlaten en een eeuwig Evangelie moeten leren navolgen, dat gisteren, vandaag en morgen altijd het zelfde zal zijn. @

Katholieken geloven dat als we de eucharistie hebben de hostie eten dat we deel hebben aan Jezus. En ik heb in mijn hele katholieke leven nooit geleerd dat ik deel heb aan een instituut. Maar wel dat we leden maten van Christus zijn en dat is de Kerk. De eucharistische leer is heel anders dan jij leert Boudewijn.

Boudewijn schreef @
Hoe of waarom komen er nu "delen" van Rooms hkatholiek "geloof" in de Koran tercht, denk je! Waarom beste vriend, bewijs je nu de essentie van het feit dat de RKK aan de bakermat van de Islam stond. Lees eens Augustinus er op na, die zo nauw betrokken was bij de opvoeding van Mohammed en de visioenen, die Mohammed (inderdaad) kreeg madat hij de RK Staat had erkent. @

Inderdaad staan er in de koran dingen die ook het christendom leert zoals een schepper.
Er staan ook bijbelse verhalen in de koran. Die heeft Mohammed overgenomen van het christendom en verder zijn eigen draai er aan gegeven.
Mohammed leefde in de 7e eeuw na christus.
En Augustinus leefde van 354-430 dus die hebben elkaar nooit ontmoet.
Dus waar jij dat vandaan haald mag Joost weten?

Verder vind ik je stellingen niet onderbouwd maar goed ze zijn ook niet te onderbouwen.

Gek eigenlijk als de rkk de islam heeft gesticht, wat jij zegt, wat raar dan dat de islamieten zoveel vervolgingen hebben gedaan tegen katholieken.

Ach waar je die rare info vandaan heb is echt ongelovelijk.

Ik hoop dat je gauw tot andere gedachten komt.

VRAAGJE BEN JE ZELF KATHOLIEK geweest je woont immers in Belgie.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2004 23:36

Boudewijn schreef:Arargorn,

Geef de moed niet op maar er zijn, sinds de aanwezigheid van de PC, van die handige printers. Ik zelf draai ook hele lappen papier uit, van diegenen (ook van dit forum dus) die best interessante meningen en gedachten profileren. Ik doe het nu maar op A 3, dan blijft alles "heel" en mis ik geen woorden of gedeelten er van.

Gegroet,

Boudewijn

In der Beschränkung zeigt sich der Meister, zo luidt een bekend Duits gezegde.

Ik hecht steeds minder geloof aan al die lappen tekst. Je blijft maar oeverloos herhalen hoe slecht en verdorven de Ecclesia Catholica Sancta is. Is jouw eigen kerk dan wel de ware?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 jun 2004 23:43

Idd Optimatus, ik had door de lappen tekst heen niet eens gezien dat dat bericht ertussen stond en ik geloof niet dat boudewijn de laatste 25 postings veel nieuws heeft gezegd.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 22 jun 2004 23:44

Volgens mij moesten we Bouwewijn eens meenemen naar een Katholieke mis. Dan ziet hij eindelijk eens waarover hij meent te moeten oordelen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 jun 2004 07:29

Beste Marcus,

Dank voor je reactie. Ten aanzien van het heilig avondmaal heb ik in de posting dat verwoord wat de Heiland ons zelf voorhoudt. Dat kunnen we vinden in:
Het Heilig Avondmaal

Vooraf moeten wij ons bewust zijn waarom we deel (willen) hebben aan het Heilig Avondmaal. Jezus onze Leidsman legt uit waarom:

1 Korinthe 11:22-30.

22 Als u echt zoveel honger hebt, moet u eerst thuis iets eten. Betekent de gemeente van God zo weinig voor u dat de arme medegelovigen door u geen kans krijgen om te eten? Wat denkt u? Dat ik u een compliment zal geven? Ik denk er niet aan!

23 Wat ik u hierover al eerder heb verteld, heb ik van de Here ontvangen. In de nacht dat de Here Jezus werd verraden, nam Hij een brood,
24 dankte God ervoor en zei: "Dit is mijn lichaam, dat Ik voor u geef. Eet het geregeld als een herinnering aan Mij."
25 Na het eten nam Hij ook de beker en zei: "Deze beker is het nieuwe verbond, dat wordt bekrachtigd met mijn bloed. Drink die geregeld als een herinnering aan Mij."
26 Want telkens als u van dit brood eet en uit de beker drinkt, bevestigt u daarmee dat de Here gestorven is. Doe dit tot Hij terugkomt.
27 Wie op een onwaardige manier van het brood eet en uit de beker van de Here drinkt, zondigt daarmee tegen het lichaam en het bloed van de Here.

28 Daarom moet u uzelf eerst goed onderzoeken, voordat u van het brood eet en uit de beker drinkt.
29 Want wie eet en drinkt zonder rekening te houden met de diepe betekenis van deze maaltijd, haalt Gods oordeel over zich..

30 Daarom zijn er zoveel zwakken en zieken onder u en zijn velen al gestorven.[/color]

Deze, bovenstaande passage is van groot belang voor hen die deel hebben aan het Heilig Avondmaal. Het gaat hier immers om een persoonlijke verantwoordig. Men mag dus er zelf voor kiezen of men deel neemt aan dat Heilig avondmaal.

Je ziet dus beste vriend, dat Jezus niet "zomaar" mensen uitnodigt om deel te hebben aan Hem. Het is een grote verantwoordelijkheid!

Jezus wijst er trouwens ook op dat het Heilig Avondmaal een teken is van een directe relatie tussen Hem en de trouwe gelovige en dat er naar de gewoonte geen ander mens / Priester tussen kan en mag staan.

Voetwassing is dus een ritueel dat persoonlijk ervaren dient te worden tussen twee willekeurige partners, daaraan neemt -dan- ook de voorganger of Priester deel. Hij immers staat niet boven de ander, als mens, zoals Jezus leert. (zie ook wat Hij zegt in Johannes 13:34).
Vergeet ook niet beste Marcus, dat de Heilige Geest aanweig is bij deze ceremoniele inzetting, want het is immers een directe opdracht van Jezus, om zo te doen. En omdat het hier om een evenement gaat, waarvij de relatie tussen Heiland en de discipel ook door Satan wordt gevolgd, zal deze laatste er alles aan doen om het hart (denken) van degene die deel neemt aan het Avondmaal, proberen te verwarren!

(26 Want telkens als u van dit brood eet en uit de beker drinkt, bevestigt u daarmee dat de Here gestorven is. Doe dit tot Hij terugkomt.)

Wat leert Johannes 13 nu over die aspecten t.a.v. de verantwoordelijkheid en de aanwezigheid van de Heilige Geest hiern, als we het begrip van Jezus' voorbeeld en Zijn Hemelvaart daarin een plaats willen geven.

Johannes 13

1 Voordat het Paasfeest begon, wist Jezus dat de tijd was aangebroken dat Hij deze wereld zou verlaten om naar Zijn Vader te gaan. Juist toen liet Hij tot het einde toe zien hoe groot Zijn liefde was voor hen die in deze wereld bij Hem hoorden.
2 Terwijl zij zaten te eten, wist Jezus dat de duivel Judas Iskariot had overgehaald Hem te verraden.
3 Hij was Zich tenvolle bewust dat de Vader Hem de macht over alle dingen had gegeven. Hij wist dat Hij bij God vandaan kwam en weer naar God zou teruggaan.

4 Hij stond van tafel op, legde Zijn mantel af en deed een linnen doek om Zijn middel.
5 Daarna goot Hij water in een kom en begon de voeten van Zijn discipelen te wassen. Hij droogde ze af met de doek die Hij om Zijn middel had.

6 "Here", protesteerde Simon Petrus, "U gaat mijn voeten toch niet wassen?"

7 Jezus antwoordde: "Nu begrijp je nog niet waarom Ik dit doe, maar dat komt later wel."

8 "Geen sprake van! Ik wil niet dat U mijn voeten wast!" zei Petrus. "Als Ik ze niet mag wassen, Petrus, ben je mijn vriend niet", antwoordde Jezus.
9 "Och Here, dan maar helemaal! Mijn voeten, mijn handen en mijn hoofd!" was Petrus' weerwoord.
10 Jezus zei: "Wie zich gebaad heeft, hoeft zich niet nog eens te wassen. Hij is helemaal schoon.
11 Jullie zijn schoon en zuiver, maar niet allemaal." Hij zei dat omdat Hij wist wie Hem zou verraden.
12 Toen Hij klaar was, sloeg Hij Zijn mantel om en ging weer aan tafel.

13 "Begrijpen jullie wat Ik gedaan heb?" vroeg Hij. "Jullie noemen mij Meester en Here. En dat is juist, want dat ben Ik ook.

14 Als Ik nu jullie voeten heb gewassen, moeten jullie dat ook bij elkaar doen.

15 Want Ik deed het om een duidelijk voorbeeld te geven. Volg Mij hierin na.

16 Luister goed, een knecht is niet de meerdere van zijn baas en een boodschapper niet van wie hem gestuurd heeft!
17 Jullie zullen gelukkig zijn, als je van deze kennis gebruik maakt.
18 Wat Ik zeg, geldt niet voor iedereen hier. Ik weet wie Ik uitgekozen heb. Het moet gaan zoals geschreven staat: 'Hij die regelmatig met Mij at, heeft zich tegen Mij gekeerd.' (a)
19 Ik vertel het nu alvast. Als het dan gebeurt, zullen jullie geloven dat Ik ben die Ik ben.
20 Luister goed naar wat Ik zeg: Wie iemand ontvangt die door Mij gestuurd is, ontvangt Mij; en wie Mij ontvangt, ontvangt mijn Vader, Die Mij gestuurd heeft."
21 Nadat Hij dit had gezegd, werd Jezus diep ontroerd. "De waarheid is", zei Hij, "dat één van jullie Mij zal verraden."
22 Geschrokken keken de discipelen elkaar aan. Zij hadden geen idee wie Hij bedoelde.
23 Rechts van Jezus zat Johannes, Zijn beste vriend.
24 Simon Petrus wenkte hem en zei dat hij aan Jezus moest vragen wie Hij bedoelde.
25 Johannes boog zich naar Jezus toe en vroeg: "Here, wie doet dat dan?"
26 Jezus antwoordde: "Ik zal een stuk brood indopen en dat geven aan degene die het is." Hij nam een stuk brood, doopte het in de saus en gaf het aan Judas, de zoon van Simon Iskariot.
27 Op dat moment kwam de duivel in Judas. "Als je iets van plan bent, doe het dan vlug", zei Jezus tegen hem.
28 Niemand aan tafel begreep wat Hij daarmee bedoelde.
29 Omdat Judas het geld beheerde, dachten sommigen dat hij iets voor het feest moest kopen of iets aan de armen moest gaan geven.
30 Nadat hij het brood van Jezus had aangenomen, ging Judas vlug naar buiten, de nacht in.
31 Toen Judas de deur uit was, zei Jezus: "Nu blijkt hoe groot en machtig Ik ben. En daardoor blijkt ook hoe groot en machtig God is.
32 Door wat er gaat gebeuren, zullen God en Ik in elkaar herkenbaar zijn en onze grootheid en macht zullen zichtbaar worden.
33 Vrienden, Ik ben nog maar kort bij u! Wat zult u Mij missen! Zoals Ik al tegen de Joden zei, kunt u niet op de plaats komen, waar Ik ben.
34 Dit is een nieuwe opdracht die Ik u geef: heb liefde voor elkaar. Heb voor elkaar net zoveel liefde als Ik voor u heb.35 Aan de onderlinge liefde zullen de mensen zien dat u mijn discipelen bent."
36 Simon Petrus vroeg: "Here, waar gaat U dan heen?" "Daarheen kun je Mij nu niet volgen", antwoordde Jezus, "maar later wel."
37 "Maar waarom kan ik nu niet met U meegaan? Ik heb alles voor U over!" zei Petrus.
38 "Alles voor Mij over?" vroeg Jezus. "Luister goed, nog voor de haan kraait, zul je drie keer gezegd hebben dat je Mij niet kent!"

Na de voetwassing, als bewijs van onze liefde voor de mens en de wil samen te werken met anderen, gaan we verder datgene doen waar de Heiland ook een voorbeeld in was:

Matthéüs 26:26-28;

26 Tijdens het eten nam Jezus een brood, dankte God ervoor, brak het en gaf het aan Zijn discipelen. "Neem dit", zei Hij, "en eet het op, want dit is mijn lichaam."
27 Daarna nam Hij een beker wijn, dankte God ervoor en gaf die aan hen.
28 "Drink er allemaal uit", zei Hij. "Dit is mijn bloed, waarmee het nieuwe verbond wordt bezegeld. Het zal vloeien om vergeving van de zonden te bewerken.

1 Korinthe 10:16-17;

16 Als wij aan de tafel van de Here drinken uit de beker, Hem danken en Zijn zegen vragen, hebben wij toch samen deel aan het bloed van Christus? En als wij het brood breken, hebben wij toch samen deel aan Zijn lichaam?
17 Want al zijn wij met velen, wij zijn één lichaam omdat we allemaal van dat ene brood eten.
18 Denk maar eens aan het natuurlijke volk van Israël: Door van de offers te eten, is het betrokken bij het altaar waarop de offers gebracht worden.

Wat ik dus in de Eucherastie mis is dus de persoonlijke verbondenheid van de mensen met hun Heiland. De Priester is het middelpunt, omdat "daar waar de Bisschop is, is Jezus" een uitgangspunt van de RKK is t.a.v. de relatie tussen mens en God. Wat we dus ook missen is dat niet in alle RK kerken de mensen deel (mogen) hebben aan de wijn (beker). En tenslotte vind ik het een ongekende smerigheid dat, wanneer dat wel zo is, de Priester met een lapje elke mondaanzetting van de bekr veegt, dat onvoldoende hygiënisch is.

Ook het feit dat de voetwassing de RK leden (en ook veelal in andere Protestantse kerken onthouden wordt geeft aan dat men feitelijk geen deel heeft aan het Lichaam van Christus, in dat -noodzakelijke- voorbeeld, of men RK ceremoniële aspecten vermengd met Bijbelse!!

Wie de ceremonie van de Eucherastie in het licht van de Heiland plaats, zal kunenn waarnemen dat elke symboliek welke in die viering wordt getoond (zichtbaar is) van oorsprong vanuit Heidense zonnecultus voorgekomen is. De motivatie dat Jezus "als de zon" zou zijn, snijdt geen hout, immers Jezus hield daar het Avondmaal niet voor en wees, in die ceremoniële aangelegenheid ook nergens op dat de zon een plaats moest hebben in dat gegeven.

Jezus leert ons vanuit het gegeven van het heilig Avondmaal het volgende:

Ziet toe, dat uw gij uw Gerechtigheid niet doet voor de mensen, om door hen opgemerkt te worden.

Ik heb RK familie en kwam vroeger nogal eens in de RK. Wat mij, reeds als kleine jongen, altijd opviel was dat mijnheer Pastoor altijd contact zocht met de welgestelden van mijn dorp. Ook ontdekte ik dat hij zijn beloften altijd in het licht van een wederdienst stelde. De meeste mensen zeiden tegen mij altijd "dat mijnheer Pastoor" het allemaal wel wist.

Later in de Hervormde Gemeente werden de jeugdleiders boos als ik op de Sabbat wees of bepaalde zaken uitgediept wilde hebben, ik was toen 14 jaar. Gezellig in het licht van de Ouderling en de Dominee staan, in plaats van Jezus. Ziet toe, dat gij uw Gerechtigheid niet doet voor de mensen, om door hen opgemerkt te worden leert de Heiland.

Ook tijdens de dienst, als er in de RK kerk welig met wierrook werd omgesprongen hda ik altijd een onveilig gevoel. De donkere Biechtstoel en de vooral "unheimische" gevoelens die er altijd waren als ik wel eens heel af en toe in de verlaten kerk kwam. In sommige RK kerken zie je nu nog steeds opgebaarde skeletten liggen of "relikwiën" van vingers of andere ledematen. Later wist ik dat dat tekenen zijn van Heidense oorsprong en Heidense religies, maar ook zonnecultus.

Zo'n organisatie kan nooit en te nimmer een waarlijke vertegenwoordiger zijn van Christus. Men zegt en beweert u wel dat u deel hebt aan Christus, maar als je dus de (onafhankelijke) Bijbel erbij neemt en niet de typisch Rooms katholieke Bijbel, dan zie je dus dat Jezus, ook jouw Verlosser.

Jezus zegt toch immers, doet dit ter Mijner nagedachtenis.

Nu is het zo Marcus dat ik er zeer zeker van overtuigd ben dat -ook- RK gelovigen alswel mensen vanuit een andere religieuze achtergrond altijd dat navolgen dat hen voorgehouden wordt.
Maar dat is de vraag niet en ook het doel niet van Verlossing.

Jezus heeft met deze aarde niets van doen. Hij kwam voor Zijn volk. Voor hen die Zijn geboden en wetten (zoals ook in het voorbeeld van het HA) aan hen voor te houden, zodat zij deel kunnen hebben aan het Hemelse Koninkrijk en niet (blijvend) het aardse, dat reeds is verloren zoals Hij in Openbaringen uitlegt.

De mensen doen maar terwijl deze wereld allang als verloren is aangegeven door de Heiland zelf.

Openbaring 18

1 Daarna zag ik een andere engel uit de hemel naar beneden komen. Hij had grote macht en de aarde werd door zijn glans verlicht.
2 Hij had een enorme stem en riep: "Gevallen! De grote stad Babylon is gevallen! Zij is een woonplaats geworden voor demonen en een gevangenis voor alle boze geesten. Binnen haar muren wonen alle vieze en lelijke vogels.
3 Want alle volken hebben van de wijn van haar woeste ontucht gedronken.."
De koningen van de aarde hebben ontucht met haar gepleegd en de zakenmensen van over de hele wereld zijn rijk geworden door haar grote welvaart."
(Is dat bovenstaande geen typische omschrijving van een -heden ten dage- gevoel en ervaring, die we meemaken?)

en

Openbaring 17
5 Op haar voorhoofd stond een geheime naam geschreven: "Het grote Babylon, de moeder van alle hoeren en van alle gruwelijkheden in de wereld."

het volk, de Onreine Vrouw- de Hoer, de Bruid van Satan dat de Vertegenwoordiger van het Valse Evangelie (Vaticaan) navolgt. wordt hier bij name genoemd, ze staat pal tegenover de Reine Vrouw, de Bruid van Jezus, dat een (Geestelijk( en Hemels Israël vertegenwoordigt, een Hemelse stad (Hemelse Jeruzalem)
Let op dat ik het Vaticaan zelf niet de "Hoer" noem, maar het volk dat het Vaticaan en haar Zoon navolgt. Vaticaan =Vatis = diviner, can = serpent.
Vatican = The Divining Serpent

Jezus zegt in Mattheus 28 dat Zijn discipelen mensen moeten wijzen op het Hemels Koninkrijk en hen tot Zijn discipelen maken van Hem. Alleen daardoor kunnen mensen gered zijn. Satan heeft een volk dat hem alle eer geeft en Jezus heeft een volk dat Hem alle eer geeft.

Dat mensen oprecht zijn, geloof ik best en dat kan en mag ik ook niet betwijfelen. Jezus gaat ook van dat principe uit, maar onomwonden gaf Hij aan een ieder hey juiste beeld van Zijn dienstwerk en wees hen op hun verkeerde weg van aanbidding. Zoals Hij dat ook doet aan de zogenaamde "Christen-Joden" in Johannes 8.
Ze"geloven" als geen ander en menen dat zij de Almachtige Vader eren en dienen. Maar Jezus wijst hener op dat zij een andere Vader hebben, namelijk Abraham, aan wie zij alle eer geven. Jezus zegt dan dat "de wet" van verlossing dan bij hen eindigt.

Dat betekent, beste Marcus, dat ze nooit het Hemels Koninkrijk zullen beerven, omdat zij vasthouden aan een sterfelijk en zondig mens.
Zo is het ook met de Paus. Als je de voorschriften en de Canons van de RKK werkelijk goed kent, dan moet je weten dat de Paus of de RKK, het Vaticaan helemaal niet de Weg, de Waarheid en het Leven is (zoals notabene Simonis eens pontificaal voor de TV zei) maar alleen de Heiland.

Dus leer beste vriend, dat de wet alleen bij Jezus kan eindigen en in Hem vervuld kan wordendoor de Heilige Geest , wij alleen zijn daartoe niet in staat, ook apostelen niet. En dat die wet(-geving) de enige weg is die geldig is om het Hemelse Koninkrijk te kunnen bewonen!

Voor (de Eredienst van de) Joden van het Oude Testament en de gemeente die het aanging

Leviticus 26

2 Mijn sabbatwetten van rust moet u gehoorzamen en mijn heiligdom in ere houden, want Ik ben de HERE.
3 Als u mijn geboden gehoorzaamt en naleeft,
4-5 zal Ik u regelmatig regen geven en het land zal grote oogsten opleveren en de bomen zullen tot na de normale oogsttijd nog volop fruit leveren. (A) De wijndruiven zullen nog rijpen als de tijd voor het zaaien al weer aanbreekt! U zult volop te eten hebben en veilig kunnen leven in het land,

Wat de Psalmist er over zegt:

Psalmen 119

34 Maak mij verstandig, want dan kan ik Uw wet houden zoals U wilt. Met mijn hele hart wil ik mij aan Uw wet houden.35 Laat mij lopen op het pad van Uw geboden; dat maakt mij gelukkig.
36 Ik wil zo graag dat mijn hart uitgaat naar alles wat U gezegd hebt en niet naar geld verdienen

Dat is dus de wet van het hemels Koninkrijk, niet van een menselijke instelling die zegt dat zij Gods wet heeft veranderd (RKK)

Waarom het in de wereld niet beter gaat en wordt (ondanks de RKK) die zegt Jezus te vertegenwoordigen op grond van een vals getuigenis t.a.v. Petrus):

Jesaja 24

3 De aarde zal verlaten en leeggeroofd zijn. De HERE heeft gesproken.
4-5 De aarde lijdt onder de zonden van haar inwoners. De grond verarmt, de gewassen verdorren en de wolken weigeren regen te geven. De wereld is ontwijd door misdaden; haar bewoners hebben Gods wetten verdraaid en Zijn eeuwige geboden niet gehoorzaamd.

dus beste Marcus:

Johannes 14

14 Als u Mij iets vraagt in mijn naam, zal Ik het doen.
15 Wie van Mij houdt, zal altijd volgens mijn geboden leven.
16 Ik zal de Vader bidden of Hij een Plaatsvervanger wil sturen, Die altijd bij u zal blijven

Hier bedoelt de Heiland een -persoonlijke en onafhankelijke- relatie met de Heilige Geest, niet met een Kerkelijke instellimg met een Menselijk Hoofd die meent namens Christus te moeten spreken. dat leert de Heiland niet met dit gegeven en staat ook nergens in de Bijbel. Ook niet m.b.t. Petrus!

tot slot:

Het is een ieder vrij om aan te nemen wat hij of zij wil. God de Almachtige Vader laat de mensen vrij te kiezen voor het Rijk van Satan en de eeuwige verdoemenis of het Eeuwige Rijk dat zondeloos zal zijn en waarin de verlosten (die zich hebben verlost door groei in Diens Gerechtigheid) met vreugde en blijdschap kunnen wonen en leven. Waar geweld en oorlog niet het fundament is van Kerken en Politieke kunststukjes.

Openbaring 14
11 De rook van dit folterende vuur stijgt voor altijd en eeuwig op. De mensen die het beest en zijn beeld aanbidden en die het nummer van zijn naam dragen, zullen geen moment rust meer hebben.

13 Ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: "Schrijf op: Gelukkig zijn de doden die van nu af in het vertrouwen op de Here sterven." "Inderdaad", zei de Geest, "zij zullen van hun zwoegen uitrusten en het loon krijgen dat hun toekomt voor al het werk dat zij hebben gedaan."

Aangaande de verbintenis van de Islam met Abouker de Islamitische Generaal en zijn veroveringen, maar ook de redding van het volk dat zich aan Gods geboden hield, door de Heiland zelf, vinden we in Openbaring 9 opgetekend. (vijfde bazuin) Abouker wordt daar afgeschilderd als "een engel des afgronds"

Gegroet
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 23 jun 2004 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 jun 2004 10:10

Beste Marcus,

Ten aanzien van de tijd dat Augustinus leefde en Mohammed op aarde verscheen heb je volkomen gelijk. De vergissing die ik maakte is het feit dat, overal waar Augustinus' betrokkenheid in het leven en de opvoeding van Mohammed wordt betrokken "tussen haakjes" staat.

In werkelijkheid werd Mohammed onderwezen door Khadijah die Rooms Katholiek was en zeer welgesteld.

Zij "ontmoette" Mohammed en vond hem een briljante man om een Profeet te zijn voor de Arabische wereld, om het RK cisme te verspreiden, in de toen nog waarlijk Christelijke Arabische wereld. Allah en Mohammed werden gecreëerd om de Arabisch wereld onder het gzag van Rome te brengen.

Waraquah, die zeer trouw was aan de RKK Staat, een nicht van Mohammed, onderwees hem direct vanuit de geschriften van Augustinus. Christenen (dus ook Joden) werden afgeschilderd als een sekte of ocult. Feitelijk was het dus de bedoeling om trouwe Christenen te vermoorden, Rome kreeg dus, door een maaksel, vat op de gehele Arabische bevolking.

En zo werd dan ook een klein plaatsje in Portugal, waar de Islamieten (Moren) het -nota bene- Rooms Katholieke geloof brachten, een bedevaartsoord voor RK gelovigen waar een Islamitsiche naam toegedicht FATIMA, de naam van de 11e (!!!) vrouw van Mohammed, de plaats van aanbidding van Maria, die daar werkelikk verscheen, ondanks dat deze moeder van Jezus in haar graf ligt. Een grote dwaalleer en groter vals wonder heeft de mensheid nog nooit gezien.

En dat wat Openbaring 13 ons leert en wat we kunnen weten uit de overige Openbaringen van onze Heiland en hetgeen Hij in de Profetie aan ons wil laten zien, mag blijken uit het volgende evenement op

13 october 1917 te FATIMA Portugal:

On October the 13th the Fatima cult derived from alleged appearance of the Virgin Mary to three sickly children at fatima. With teh appearance of Bolshevik Russia and world communism, the cult soon was transformed into an ideological crusade.
It was was used extensively in the anti-Russian ideological wa carried out by Pope Pius XII, Cardinal Spellman and John Foster Dulles ( latere oprichter van de VN !!) The statue of the Virgin was sent on a global pilgromsage to the capitals of the world to rouse religious fervor. One of the capitals she visited was Moscow itself, under the veiled sponsorship of western embassies GELEID door d e United States of America.

En op dezelfde dag, terwijl het worden van de verschijning van Maria aan de kinderen had plaats gevonden, kregen ook de Islamieten een wonder te zien dat alleen zij konden waarnemen:

In 1917 vond daar een Islamitisch visoen plaats, waarbij Satan voor de ogen van vele verbaasde mensen "Allah" de Maangod liet verschijnen. De zon raakte geheel uit zijn baan en draaide een aantal malen in een grote cirkel rond als een Catherina wiel. De zon sprong uit het heeal in een soort "zoom-beweging" op en neer .Vreemd is dat niemand op de wereld dit verschijnsel heeft gezien.

En toch......beste vrienden hebben de kinderen die het wonder van de verschijning van Maria hebben aanschouwd, ook dit tafereel gezien en gemeld alsmede eem grote groep mensen die aanwezig waren bij de wonderbare verschijning van Maria aan de kinderen duurde 12 minuten. Hier zien we dus een Rooms-katholieke én een "typisch" Islamitisch visioen (Allah) tegelijkertijd verschijnen. En waarom interesseerde de Rooms katholiekek kerk zich nu wél de verschijning van Maria aan de kinderen en niet de verschijning van Allah, de maangod!! (uit : Manhatten: Vietnam Why Did We Go page 27)[/color]
(Gedefinieerde vorm van RK geloof dus, zoals de Amerikanen nu ook zelf aangeven dat ook in politiek opzicht.

'Gedefiniëerde democratie' te introduceren in de landen die zij bezetten en die welke hun bondgenoot zijn: Openbaring 13 wijst op deze twee feiten en de samenwerking er van tussen beide machten

Hoe komt dat nu! Wel, dit kunnen we vinden over Augustinus met betrekking tot datgene wat de Islam leert en wat Islamieten ( ter ere van Allah en om een plaats in het Paradijs te verkrijgen) veelal doen of bereid zijn:.

400 St. Augustines leert de mensen de weg van het geweld en oorlog!

Er is nog iets opmerkelijks. De RKK leert dat Petrus de "sleutels van het Koninkrijk" kreeg toebedeeld van Jezus hem die toegzegde.

Weet je dat Islamieten (ook) geloven dat zij "de sleutel tot het Patadijs" krijgen als zijn martelaren worden?

Nu is het zo beste Marcus, dat nergens beweert wordt dat Petrus de "werkelijke" sleutels tot het Hemels Koninkrijk heefy ontvangen. Jezus wees Petrus er slechts op dat door zijn bewijs van trouw aan Jezus, hij het (persoonlijke) inzicht zou krijgen van wat het hemels Koninrijk (het Paradijs) in zou houden. Welaan als je nu Joh 3 leest dan kun je weten wat Jezus daarmee bedoelde, als hij Nikodemus er op wijst dat hij alleen een waardevolle Rabi kan zijn als hij opnieuw geboren zou worden:

Johannes 3

1 Op een nacht kwam Nicodémus met Jezus praten. Hij was een Farizeeër en lid van de Hoge Raad.
2 "Meester", zei hij, "wij weten dat God U gezonden heeft om ons te leren. Alle wonderen bewijzen dat."3 Jezus antwoordde: "Luister goed, wie niet opnieuw geboren wordt, kan het Koninkrijk van God niet ontdekken."4 "Opnieuw geboren?" vroeg Nicodémus. "Hoe kan dat? Iemand kan toch niet voor de tweede keer uit zijn moeders lichaam geboren worden?" Jezus antwoordde:
5 "Toch is het zoals Ik zeg. Als iemand na zijn natuurlijke geboorte niet ook geestelijk geboren wordt (A), kan hij onmogelijk in het Koninkrijk van God komen.6 Uit mensen komt menselijk leven voort, maar uit de Geest van God komt geestelijk leven voort.
7 Het is dus helemaal niet zo vreemd dat Ik zei dat u opnieuw geboren moet worden..

en wat staat ere nu in:

Mattheüs 16

17 "Gelukkig ben jij, Simon, zoon van Jona! Mijn hemelse Vader heeft je dit persoonlijk duidelijk gemaakt. Je hebt dit niet van een mens.
18 Jij bent Petrus. Op deze rots zal Ik mijn Gemeente bouwen.
De poorten van het dodenrijk zullen nooit macht over haar krijgen.

19 Ik zal je de sleutels geven van het Koninkrijk van de hemelen. De deuren die jij op aarde sluit, zullen in de hemel gesloten zijn. En de deuren die jij op aarde opent, zullen in de hemel geopend zijn."

Jezus wijst Petrus er op dat de Almachtige Vader, door Zijn Heilige Geest, Petrus als wedergeboren ziet. Jezus was op aarde en het voorbeeld, waaraan Petrus zich hechtte.
We zien in vers 18 dat Jezus dan naar Zichzelf wijst, dat Hij de Rots is, waar Petrus op bouwt en vertrouwt. Petrus doet niets anders dan Jezus belijden, dat wil zeggen aannemen, zoals Hij ons ook voorhoudt!

Vervolgens toont de Heiland aan Petrus dat hij vanaf nu aan alles bekend zal worden gemaakt aangaande het Hemelse Koninkrijk.Petrus begreep dus de essentie van Profetie en begreep de Geschriften, niet van een Apostolisch fundament (Schrifgeleerden) maar vanuit Geestelijk oogpunt, zoals ook Nicodemus moest leren en inzien.

Wat is nu het vals aan hetgeen de RKK voorhoudt:

Dat het een Apostolische kerk is, dus dat de RKK gebouwd is op Petrus.
Dat kan niet,want we kunnen alleen onze Verlossing bouwen op de Rots, Jezus zelf door de Heilige Geest.

De RKK meent ook dat zij de vertegenwoordiger is van Petrus en dan, indirect van Jezus.

Ook dat is een dwaalleer, want we hebben in vorige postings kunnen lezen in de Heilige Schrift dat alleen een persoonlijke relatie met de Heiland, door de Heilige Geest ons tot verlossend inzicht kan brengen.

Biechten tegenover zondige mensen en allerlei fantasiën over de Moeder Maria, die de Koningin van de hemel zou zijn geworden is dus klinklare onzin maar ook een leugen.

Eveneens blijkt nu, als wij naar het Heilig Avondmaal kijken, dat overleden mensen, niet al in de hemel zijn dan alleen zij die direct door God daartoe geroepen zijn (Eliah en Mozes bijvoorbeeld).
En dat overleden mensen ook nooit "heilig verklaard kunnen worden" want het is de mens vergund: Eenmaal te sterven en dan het oordeel.

Psalmen 115

16 De hemel is de woonplaats van de HERE en de aarde gaf Hij aan de mensen.
17 Dode mensen kunnen de HERE niet prijzen; vanuit het dodenrijk kan niemand Hem eren.

18 Wij, de levende mensen, mogen echter de HERE loven en prijzen: Nu en tot in eeuwigheid.

Levende mensen die zich afkeren van Gods wet of niet verlost willen zijn, worden door Jezus "Levende doden" genoemd!

Ze zijn er wel, maar voor het Hemels Koninkrijk.Geestelijk zijn ze dood Feitelijk zijn ze "ongeestelijk".

In Petrus wordt het op een andere wijze vertaalt:

Spreuken 21.
15 Een oprecht mens vindt voldoening in rechtvaardigheid, maar voor boosdoeners is dat een verschrikking.

16 Een mens, die de goede weg verlaat, kan tot de doden worden gerekend.

17 Wie uitsluitend pleziertjes najaagt, staat armoede te wachten; wie houdt van drank en overdaad, wordt nooit rijk.

Vers 17 wijst in zijn essentie al op het bekende Gevallen...gevallen is het Grote Babylon.

Wie dus zijn leven buiten het llicht van Jezus houdt, ook m.b.t. zijn bewuste keuze in geloof en religie, heeft trijdens dit aardse leven dan wel (misschien) dat gene wat hij of zij graag wil hebben, maar hij fo zij blijft geestelijk arm en wordt (geestelijk) nooit rijk m.b.t dat Hemelse Koninkrijk dat spoedig zal komen.

Als mens sterft, is het gedaan en kan men zich niet meer bekren, noch kan men "Heilig verklaard" worden, want men is immiers niet wedergeboren (Doop door onderdompeling)
Dus ook hier gaat er van het Vaticaan een verkeerd signaal uit, naar mijn mening.

Ook Prediker wijst op dat feit:

Prediker 9

4 Er bestaat alleen hoop voor de levenden. U kunt beter een levende hond dan een dode leeuw zijn!
5 Want de levenden weten tenminste dat zij op zekere dag zullen sterven.

Maar de doden weten van niets, zij hebben geen loon meer te verwachten. Er wordt niet meer aan hen gedacht. (A)

6 Wat zij tijdens hun leven deden (liefhebben, haten, benijden) is in het vergeetboek geraakt en zij hebben niets meer van doen met wat hier op aarde gebeurt.

Dus de reeks verklaringen van Heiligheid, door het Vatikaan uitgesproken, berust dus op Heidense cultus en poppenkast, een rad voor de ogen van de oprechte maar misleidde mensen, en leert dat Jezus een "leugenaar" is, want Hij immers leert ons hier een heel andere geschiedenis.

Vandaar dat de RKK een lange tijd een "eigen Bijbel" had, aangepast aan haar visie en haar Gezag. Geen wonder ook dat vele tijden lang RK mensen geen Bijbel mochten hebben en "bij de Pastoor of Bisschop" te raden konden gaan.

Wie een lange tijd in België woont, ervaart dat dit overwegend RK volk, zodanig gewend is aan deze wijze van "Godsdienstverwijzing" dat zij veelal weinig eigen initiatief (vooral in het sociale- en dagelijkse zakenleven) ontplooien door zich in de meeste gevallen te richten tot hun directe "verantwoordelijke" Chef! En in het geval van twijfel, steeds weer aangeven dat "men in Brussel" de oplossing wel weet. Dat is Katholiek denken en handelen, zei eens een Evangelische broeder in België tegeh mij. Arm volk!

Ja, ja daar waar de Bisschop is, is Jezus!

Welnee, daar waar wij staan, wil Onze Heiland gemeenschap met ons, overal en altijd!

Dus beste Marcus ij wijs je op een valse organisatie die een verkeerd en vals beeld geeft van de relatie die mensen zouden moeten hebben met de Heiland. In feite bedriegen zij de mensen om hen afhankelijk te laten zijn van de Bisschop. Als nu alle mensen voor een hemelse Koning zouden kiezen, dan zou de RKK Staat "naakt" en "berooid" zijn.

Welnu, lees eens dit en vergelijk het met Openbaring 13:

Openbaring 19
20 Het beest en de leugenprofeet, die onder het oog van het beest opmerkelijke dingen had gedaan, werden gevangen genomen. Door die opmerkelijke dingen waren alle mensen verleid, die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Zowel het beest als de leugenprofeet werden levend in het brandende zwavelmeer gegooid

De mensen zullen dus nu ontdekken dat ze door de twee grootste machten op aarde (Beesten in een volledige smanewerking met de gehele wereld) zijn verraden en misleid. Het is dan echter al te laat. Ook Rome, als morele wetgever en de USA, dan als een Wereldheersende Machtstaat. zal merken dat de mensen berooid en verlaten gaan zwerven. Ze zullen het Gezag vanb de Beesten (burgerwetten en morele wetten) niet meer navolgen. Echter, de Hemelse God zullen de dan ook niet meer kunnen vinden. De genade(-tijd) is dan al verstreken.

Denk je nu beste vriend, dat ik je wil bedriegen of wil laten zien, dat je oprechtheid die je toont tegenover je Heiland en Verlosser, en aan mij, onterecht is?

In tegendeel mijn wens is, je er toe brengen om je relatie, door gebed en (Bijbel-)studie juist af te stemmen op de Heiland Zelf en Diens Gerechtigheid, niet op een aards=religieuze macht die tot nu toe bewezen heeft, geen werkelijke relatie voor te stellen aan de mensheid. Want anders hield zij de geboden en de wetten van een Hemelse Rijk, dat helaas niet kan.

Gegroet

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 23 jun 2004 11:31

Ben al anderhalf uur bezig om je een antwoord te geven maar het is al 2x weggegaan.
Jammer. Ik begrijp goed dat je deze site niet even kan verlaten dan is je antwoord meteen weg. Jammer.

Mariaverering

Een stuk geschreven door een protestant:

http://home.hetnet.nl/~stucom/pub/0075/0075-08.htm

Beelden en heiligen:
nog meer texten over heiligen in het algemeen.
http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/pub/0075/0075-09.htm
Mat H27
, 52 de graven gingen open en de lichamen van veel heiligen die ontslapen waren, werden tot leven gewekt. 53 Toen Jezus zelf tot leven was gewekt, kwamen ze uit de graven en gingen ze naar de heilige stad, waar ze aan velen verschenen.

Hier uit blijkt dat heiligen (overledenen mensen die in de hemel zijn kunnen verschijnen op aarde dat verklaard ook de Mariaverschijningen in deze tijd op aarde en in het verleden)
Opvallend is ook dat de evangelist ze zelf heilig noemt (die hebben ook verlossing door Jezus nodig!).

Handelingen H9
3 Hierop zei Ananias: `Heer, ik heb al van veel kanten gehoord hoeveel kwaad deze man uw heiligen in Jeruzalem heeft aangedaan.
32 Op een grote rondreis kwam Petrus ook bij de heiligen die in Lydda woonden.
41 Hij reikte haar de hand en hielp haar opstaan. Daarna riep hij de heiligen, ook de weduwen, en liet hun zien dat ze weer leefde.
H26
Ik was ervan overtuigd dat ik fel moest optreden tegen de naam van Jezus de Nazoreeër, 10 en heb dat in Jeruzalem ook gedaan. Vele heiligen heb ik met machtiging van de hogepriesters in gevangenissen opgesloten, en als ze ter dood gebracht werden, gebeurde dat met mijn instemming.

Rechtszaken in eigen kring

1 Is het waar dat sommigen van u hun recht gaan zoeken bij de onrechtvaardigen en niet bij de heiligen, als zij een kwestie hebben met een medechristen? 2 Weet u dan niet dat de heiligen over de wereld zullen oordelen? En als het oordeel over de wereld bij u berust, zou u dan niet bevoegd zijn voor de meest onbeduidende rechtszaken? 3

2 Kor 13
12 Groet elkaar met de heilige kus. U groeten alle heiligen.
1 Tessalonicenzen H3
13 Laat Hij uw hart sterken, zodat u onberispelijk en heilig bent ten overstaan van God onze Vader, bij de komst van onze Heer Jezus met al zijn heiligen. Amen.
Heb H6
10 God is rechtvaardig; Hij kan niet vergeten wat u uit liefde voor zijn naam hebt gedaan, al de diensten die u de heiligen hebt bewezen en nog steeds bewijst.

En dit is maar een klein deel van de teksten.

Heiligen is een ander woord voor christen.
En als een paus iemand heilig verklaard is dat omdat die persoon als voorbeeld is dat je zo kan leven om heilige te worden (dus in de hemel te komen) een goed voorbeeld.

Beeldenverering. Ik aanbid geen beelden.
In het oude Israel hadden de buurvolken beelden aanbidding, zij dachten dat die beelden een god was.

Maar bij katholieken, (en oosterse orthodoxen, anglicanen, kopten etc) is beeldenverering niet dat het beeld zelf word vereert maar die persoon.
Zoals een foto van een persoon die je kent.
Het beeld op zich blijft een beeld en ik kniel niet voor beelden.

De heilige die afgebeeld is, zie je soms wel een kaarsjes voor branden.
Wat betekent dat nou?
Als mensen er voor bidden, bidden ze die heilig niet aan! Nee.
Ze bidden tot God en vragen ook die heilige die afgebeeld is, om ook voor hem of haar te bidden.
Snap je het.
Als mensen knielen voor een beeld, dan knielen ze voor God niet voor het beeld. Snap je het?
En kaarsjes zijn een symbool dat het gebed verder gaat als je weg bent.

Verering voor heiligen is anders dan God aanbidding.
Die 2 dingen moeten gescheiden worden.
Heiligenverering is enkel alleen om je naar God te brengen.
En de belangrijkste heilige is Maria.
In lucas 1 word gezegd dat Maria door alle generaties zalig zal worden geprezen, dat zei ze door de H. Geest.
In die brieven die ik gaf is het ook duidelijk dat reeds de eerste christenen haar al de nieuwe eva noemde wat betekent dat ze zonder erfzonde was. Dat kwam door het kruisoffer (vooruit).
Extra genade.
Andere heiligen dan Maria hebben wel de erfzonde en zijn ook vrijgekocht door Jezus. Maria is ook vrijgekocht door Jezus.
Als je nog vragen heb hoor ik het wel.

http://www.bedevaartweb.com/fatima.htm

http://www.marypages.com/fatima.htm

In Fatima verwijst Maria naar Jezus! En waarschuwt ze voor het communische en atheisme.
groet,
Marcus[url][/url]

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 jun 2004 13:15

Beste Marcus,

Dank voor je uitgebreidde antwoord.

Je schreef onder andere (en dat maakt het interessant) dit:

Mattheüs 27: 50-58

50 Opnieuw gaf Jezus een luide schreeuw en Hij stierf.
51 Op hetzelfde moment scheurde het zware gordijn voor de heilige plaats in de tempel (b) van boven naar beneden in tweeën. De aarde sidderde en de rotsen scheurden.

]52 Graven gingen open en vele gelovige mannen en vrouwen, die gestorven waren, werden weer levend.53 Na de opstanding van Jezus verlieten zij de begraafplaatsen en gingen naar Jeruzalem. Daar werden zij door vele mensen gezien.[/color]

Zo op het eerst oog lijkt het alsof Jezus dit teken ook zou hebben toegepast op alle overleden mensen, voor Zijn opstanding, of ook voor de mensen die overlijdenb zouden, nadat Hij reeds ten hemel zou zijn gevaren.

Maar dat is een misleiding.

Laten we eens kijken wat Jezus zegt over de doden:

Deuteronomium 18

10 Laat niemand van u zijn kind aanbieden als brandoffer aan de heidense goden of zich bezighouden met tovenarij. Hij mag geen boze geesten om hulp vragen, noch een waarzegger zijn.
11 Hij mag geen slangen bezweren, medium of tovenaar zijn of de geesten van de doden oproepen.12 De HERE heeft een diepe afkeer van ieder, die dit soort dingen doet. Daarom zal de HERE, uw God, de volken die zich met deze zaken bezighouden, uit het land verdrijven.

We zien dus dat God de Almachtige weet dat Satan in staat is om datgene te doen dat tot de misleiding kan leiden. dat wil zeggen;

Satan kan zich voordoen als overledenen, zoals Maria of een andere Heilige, zoals de RKK Staat ons voorhoudt. Als Maria verschijnt hebben we dus gewoon met Satan te maken.

Want waar staat nu daadwerkelijk dat M<aria ten hemel is gevaren! Alleen Jezus spreekt erover, en dan alleen tot de noodzaak er van voor de Verlossing van de mensen. Maria ligt in haar graf tot de dag der Opstanding.

Want wat weten de doden?

Psalmen 6

5 Kom, HERE, en schenk mij opnieuw een gevoel van welbehagen. Red mij door Uw goedheid.
6 Want als ik sterf, ben ik niet in staat tegenover mijn vrienden van U te getuigen. En in het dodenrijk kan niemand U loven.
7 Het verdriet put mij uit; elke nacht wordt mijn kussen nat van de vele tranen.

Welaan, als wij Geheiligd worden (door de Doop der onderdompeling) en vervolgens de Heilige Geest willen leren aanvaarden (door handoplegging) dan kan dat alleen maar bij leven en welzijn alsmede een vrije persoonlijke keuze (en ervaring).

Dat nu wordt dus on Mathheü 27: 50-53.

OP EEN TEKEN VAN DE HEILAND gingen de graven open. En dat vinden we ook terug in:

Colossenzen 1

17 Hij was er al voordat er iets bestond en alles wat bestaat, is er dank zij Hem.
18 Hij is het hoofd van de Gemeente, Zijn lichaam. Hij is het begin van alles en ging ons als eerste voor in de opstanding uit de dood. In alles is Hij de eerste.
19 Want God had besloten met Zijn hele wezen in Zijn Zoon te wonen.

De opstanding die we van Jezus meemaken en de doden die ook opstonden waren een voorbeeld van Zijn belofte.

Mattheüs 27:

54 De commandant en zijn soldaten die bij het kruis waren, schrokken vreselijk van de aardbeving en alle andere dingen die er gebeurden. "Deze man was werkelijk de Zoon van God!" riepen ze uit.

Hiermee bewees Hij de omstanders en de twijfelaars van het feit dat er opstanding uit de doden is. Er staat overigens nergens dat de opgestane trouwe volgelingen -ook- naar de Hemel opvoeren. Dat staat nergens in de Bijbel. Toch denk ik dat het wel is gebeurd, want men kan geen 2e maal sterven. Echter, van belang is dat we beseffen dat we na de opstanding uit de dood of het eeuwige leven of de eeuwige dood tegemoet gaan. We kunnen dat hier vinden:

Openbaring 20

4 Toen zag ik een aantal tronen; degenen die erop zaten, kregen macht om recht te spreken. Ik zag ook de zielen van de mensen, die onthoofd waren om hun openlijke trouw aan Jezus en aan wat God had gezegd. Zij hadden het beest en zijn standbeeld niet aanbeden en het teken op hun voorhoofd of hand geweigerd. Zij werden weer levend en heersten samen met Christus, duizend jaar lang.

In vers 4 vinden we de mensen welke bij de eerste opstanding zijn, we vinden deze mensen terug in Openbarin 12:14, 14:12 en 19:10. Zij die geboden onderhouden en het getuigenis van Jezus hebben.

zoals gezegd:

5 Dit is de eerste opstanding. De rest van de doden werd pas weer levend na die duizend jaar.

Die 2e opstanding zal plaats hebben, om deze groep mensen tot de eeuwige dood te veroordelen. Het gaat daarbij om de verloren mensen. Dat kunnen we weten, want vers 6 leert ons dit:

6 Gelukkig zijn zij die aan deze eerste opstanding deel hebben. Zij zijn voor God afgezonderd.(Verzegeld met het Sabbatsgebod)

en dan:

De tweede dood zal hun niets kunnen doen. Zij zullen priesters van God en Christus worden en al die duizend jaar samen met Christus regeren.[/color]

Neen, natuurlijk niet, de tweede opstanding, zal alleen die mensen treffen die de eeuwige dood zelf verkozen hebben. In feite trouwens, spreekt Jezus over de eerst dood over een "slaap". De echte en ware dood m.b.t. echt dood zijn, treedt pas in bij de verloren mensen, die weggevaagd zullen worden tot stof vergaan, niemand zal ze meer herinneren.

Heiligenverering brengt je niet naar God. Alleen een relatie op grond van een Hemelse wetgeving en de aanname van Jezus, door de Doop en de Heilige Geest kunnen je het inzicht geven om verlost te worden. Heiligenverering is geen Goddelijke opdracht.
Alleen God komt alle eer toe.

Ziet toe. dat gij uw Gerechtigheid niet doet voor de mensen, om door hen opgemerkt te worden!

Leviticus 19
3 U moet uw vader en moeder eren en mijn sabbatswet gehoorzamen, want Ik ben de HERE, uw God.
4 Maak geen afgodsbeelden en aanbid ze niet, want Ik ben de HERE, uw God.5 Wanneer u de HERE een vredeoffer brengt, doe het zoals is voorgeschreven, zodat het wordt aanvaard.

en

Leviticus 26

1 U mag geen afgoden hebben; u mag geen gesneden of gegoten beelden, gewijde stenen of stenen afbeeldingen maken om die te aanbidden, want Ik ben de HERE, uw God.
2 Mijn sabbatwetten van rust moet u gehoorzamen en mijn heiligdom in ere houden, want Ik ben de HERE.

en

Deuteronomium 5

7 U mag geen andere goden aanbidden naast Mij.
8 Maak geen afgodsbeelden; aanbid geen voorstellingen van vogels, dieren of vissen.
9-10 U mag u niet buigen voor beelden, noch hen op een andere manier vereren, want Ik ben de HERE, uw God.
Ik ben een jaloerse God, Die de zonden van de vaders aanrekent aan de kinderen uit de derde en vierde generatie van hen die Mij haten.

Maar

Ik zal mijn goedheid tonen aan duizenden generaties van hen, die van Mij houden en die mijn geboden gehoorzamen.

en

Jesaja 37

18 Het is waar, HERE, dat de koningen van Assur al deze volken hebben vernietigd, zoals in deze brief staat.
19 Zij wierpen hun goden in het vuur, want het waren geen goden, maar slechts beelden die mensen hadden gemaakt van hout en steen. Natuurlijk konden de Assyriërs dergelijke goden vernietigen.
20 Maar HERE, onze God, red ons toch van zijn macht. Dan zullen alle koninkrijken op aarde weten dat U God bent, U alleen."

maar ook:

Jesaja 41
28 Geen van de afgoden heeft u dit verteld. Geen van hen gaf antwoord toen Ik het hun vroeg.
29 Kijk, het zijn stomme, waardeloze voorwerpen; uw afgoden met hun gegoten beelden zijn zo leeg als de wind.

Je ziet dus beste Marcus, dat het vereren van mensen, ook al zijn ze best wel geleerde geestelijken, waardeloos ie en bij God geen enkel teken van groei in de rrelatie met Hem bevorderen of je een "voorrecht" verstrekken. Het liedt tot afgunst en "werken" Wel door werken wordt de wet niet in je vervuld.
Je kunt het Koninkrijk niet verdienen!

Gegroet

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 23 jun 2004 13:29

Sterk staaltje van echte vooroordelen, waarvan ik dacht dat ze wel tot het verleden behoorden.

Hoe kan je nou die vooroordelen hebben als je zelf naar de katholieke kerk bent geweest. Ik vraag me echt af of je wel verdiept heb in de katholieke kerk.

Ik zou zeggen kijk mijn vorige antwoorden nogeens door.

groeten.

PS de Maria verschijningen zijn niet van Satan! Immers dan zou satan in zijn eigen vingers snijden.
Ze roept op tot gebed, en vasten, en zondagsheiliging (o jee dat wil je niet) Christus is opgestaan! daarom vieren we de zondag!!!! Nieuwe Verbond!

http://www.marypages.com/indexnl.html

http://www.bedevaartweb.com

http://www.bedevaartweb.com/vernl.htm Al zijn niet alle verschijningen nog kerkelijk erkend de meeste wel.

http://www.garabandal.nl is nog niet erkend, maar is wel geloofwaardig.

Kijk ook mijn vorige links na die ik gaf. Waar ik oa een onderbouwing geef over heiligenverering.
Laatst gewijzigd door Marcus op 23 jun 2004 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 jun 2004 13:40

Hallo Marcus,

Ik spreek niet van vooroordelen, maar van wat Jezus zegt over Beelden en Opstanding. We kunnen het allemaal vinden in de Bijbel, wat ik ook heb aangegeven.

Ten aanzien van de rituelen van de RKK, is duidelijk (en je kunt dat gerechtvaardigd) terug vinden in alle bronnen die verwijzen naar het ontstaan van de RKK en haar achtergrond. De RKK zelf geeft ook soms toe, dat zij een ander Evangelie prediken dan dat van Christenen wordt verwacht. De RKK Staat zal binnen niet al te lange tijd aangeven dat er Christenen zijn die de geboden onderhouden
van Christus en dat er mensen zijn die de RKK Staat mavolgen.

De Bisschop van Rome zal dan aangeven dat zij die Christus zeggen na te volgen, liegen als zij de zondag eren. De Bisschop zal aangeven dat zij die menen Christus na te volgen, de geboden van Christus moeten onderhouden en niet van de RKK Staat.
De RKK maakt onderscheid tussen RK gelovigen en Christenen, die buiten de RKK hun geloof beleven en er dus ook andere regels op nahouden dan de RKK de wereld wil voorschrijven.

Dus spreek nu niet over vooroordelen, Jezus bedient zich nergens van vooroordelen. Ik heb gewoon aan Bijbelse vorbeelden aangegeven dat de RKK de mensen een verkeerd en vals beeld schets van de Heiland.
Zij erkennen dat door te stellen dat er Christenen zijn die Christus waarlijk navolgen en dat er mensen zijn die de RKK waarlijk navolgen.
En daarmee geeft de RKK zelf an dat zij geen voorbeeld van Christus zijn, anders zoiuden ze op die twee verschillen nite te wijzen!

Kijk hier staat dat:

Satan krijgt, door misleiding en het oprichten van schijnheilige kerken de gelegenheid om de mensen te misleiden. God laat dat toe:

Openbaring 13

7 Het beest mocht oorlog voeren tegen het volk van God en het overwinnen. Hij kreeg macht over alle landen en volken.

Er wordt hier gesproken over het 1e Beest, de Moeder van alle kerken en haar (aardse) dochters. En wel beste vriend, wie gebruikt deze termen!
Juist de RKK. De RKK is dus de enige religeize macht en instelling, op aarde, waarbinnen allle religieuze stromingen (behalve die gericht zijn op de Heiland- Openbaring 12:14)

Enkele jaren gelden werd in een EO programma op de radio, bevestigd dat alle religieuze stromingen in de wereld, hun heil binnen de RKK konden vinden: uit alle taals, stan volk en natie!

Net zoals Jezus zich een Hemelse Volk verzameld uit alle taal, stam, volk en natie

Openbaring 1

1 In dit boek onthult Jezus Christus de geheimen die God Hem bekendgemaakt heeft. Hij zal Zijn dienaren laten zien wat binnenkort moet gebeuren. Daarom heeft Hij Zijn engel naar Zijn dienaar Johannes gestuurd om het hem allemaal te vertellen.

Als je niet bent afgestenmd op de geboden en de wet aangaande hetgeen gaat gebeuren, zal het niet gemakkelijk zijn Hem te leren aanvaarden en aan te nemen wat Hij tot de gemeenten spreekt!

Openbaring

15 De waterwegen die u hebt gezien, waar de hoer aan zit, zijn alle rassen, volken, stammen en taalgroepen.
16 Het beest en zijn tien horens zullen de hoer haten. Zij zullen haar alles afnemen en haar naakt laten liggen. Zij zullen haar vlees eten en haar daarna verbranden.
17 Want God heeft hun het verlangen gegeven samen te werken en hun koninkrijk aan het beest te geven, totdat de woorden van God uitkomen. Daarmee vervullen zij zonder het te weten Gods plan.
18 De vrouw die u zag, is de grote stad die de koningen van de aarde in haar macht heeft."

Hier wordt de aarde besproken, die door de mensen zelf aan Satan is overgeleverd, omdat zij de Onreine vrouw navolgden. Er is maar één organisatie die op deze wereld de Koningen der aarde in haar nmacht heeft en leidt: Rome.

Het Beest echter (de USA) en de economische machten (10 horens) welke zich nu ontwikkelen in de wereld (het einde is dus nog niet) zullen zich tegen Rome keren, omdat zij zich vettaden voelen. Maar dan is het al te laat!

Je wiet ook dat de Hoer (Rome) aan de waterwgen zat zijn alle vokeren. Dat betekent dat zij macht heeft (nogmaals herhaalt dus) over alle regeringsleiders en militaire machten.

Tot slot:

Openbarin 19

19 Ik zag het beest samen met de koningen van de aarde. Zij hadden hun legers verzameld om oorlog te voeren tegen Hem, Die op het paard zit en tegen Zijn leger.
20 Het beest en de leugenprofeet, die onder het oog van het beest opmerkelijke dingen had gedaan, werden gevangen genomen.

Door die opmerkelijke dingen waren alle mensen verleid, die het teken van het beest droegen en het standbeeld van het beest aanbaden. Zowel het beest als de leugenprofeet werden levend in het brandende zwavelmeer gegooid.

21 Heel hun aanhang werd gedood door het zwaard uit de mond van Hem, Die op het paard zit. En alle vogels deden zich tegoed aan hun vlees.

Het zwaard staat hier voor het Bijbelse Schriftwoord, dat het Levende Woord wordt genoemd en alle zonde aan de openbaarheid zal brengen. Dat kan pijn doen, maar dat blijkt wel uit de Bijbelgedeelten op zich.

Tot slot:

God kijkt naar het hart van de mens (zijn oprechte toestand) dat is de maatstaf. Maar vergeet niet beste Marcus, dat als wij weten wat werkelijk tot de verlossing kan lijden en wij weigeren het, willens en wetens, invulling te geven, dat het oordeel hard kan zijn. We zxijn vrij om te kiezen met de alle daarbij behorende concequenties. Wij worden niet verantwoordelijk gehouden voor die zaken die we niet kunnen weten.

Jesus voer ten hemel, omdat Hij ook wel inzag dat Hij, als mens, niet de gehele aarde kon dienen. Ook wij zijn allemaal beperkt in ons vattingsvermogen om een ieder alles duidelijk te maken. De tijd is kort en de tijd gaat snel.

Laat je daarom leiden door de Herilige Geest alleen. Ook als je in je eigen vetrouwde Kertkgemeenschap bent (de RKK). Daar is niets op tegen. Niemand kan op slag veranderen. De Heilige Geest is bereid je de juiste weg te wijzen, zonder dat er sprake van rancune hoeft te zijn.
Veel Rooms Katholieke mensen die nu in een andere Sabbatvierende kerk zitten (7e dags Baptisten en Adventisten) hebben een normale en goede relatie met hun familie die overwegend nog RK is.
Daar is niets mis mee. Wat wel waar is dat we mensen moeten helpen om Jezus te leren aanenemen. Hou er rekening mee dat, als straks de mensen zich massaal tegen de Beesten zullen keren, zij de mensen ter verantwoording zullen roepen, waarvan ze door de Heilige Geest gezonden weten, dat die hen de juist weg konden wijzen.

De mensen die zo hard roepen dat zij Christus waarloijk navolgen. We zullen zien Marcus, wie dat dan zullen zijn. Het zal een harde strijd en tijd worden. Jezus heeft Zijn volk nergens een rustig en geweldloos leven belooft, maar wel een Hemels Koninkrijk dat van de zondelast zal zijn verlost en gelukkige kindren zal herbergen, die zich hebben laten willen leiden tot aan de voet van het Kruis.

Zo groot is nu de verantwoording van de mensen die zeggen Christen te zijn en Hem waarlijk na te volgen. Dus je zult begrijpen dat ik maar niet zo iets aangeef, hoe gebrekkig het ook mag schijnen.

Gegroet
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 23 jun 2004 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 23 jun 2004 13:51

Het antwoord op al je vragen zijn te vinden in de bijbel en ook van de eerste christenen.

Antwoord
lees eerst deze voor dat je het andere antwoord leest.

Wie waren deze eerste christenen?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/pub/0075/0075-00.htm

Waarom beelden?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/pub/0075/0075-09.htm

Waarom de zondag?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/pub/0075/0075-10.htm

Waarom Mariaverering?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/pub/0075/0075-08.htm

DEZE STUKKEN ZIJN NOTA BENE GESCHREVEN DOOR EEN PROTESTANT!
Laatst gewijzigd door Marcus op 23 jun 2004 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 23 jun 2004 13:54

Lees ook mijn vorige bijdragen door.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 23 jun 2004 14:27

Beste Marcus,

Je haalde een site aan, waarin een Protestant iets meende te moeten wergeven aangaande zondagsviering:

Ten eerste spreekt hij in grote lijnen dat gene wat (notabene) de RKK kerk heeft medegedeeld aangaande de zondag als "De dag des Heren". Als een goed Katholiek kun jij deze teksten zonder problemen terugvinden in je kerkgeschiedenis.

Deze Protestant schrijft wel meer verkeerde zingen, zoals dit bijvoorbeeld:

We moeten hierbij bedenken dat de eerste dag van de week voor de joden reeds op zaterdagavond na 6 of 7 uur begon. Dan kunnen we begrijpen dat de samenkomst tot diep in de nacht doorging: deze begon dus zaterdagavond en eindigde op zondag, zeer vroeg in de morgen. Zij althans hadden voor hun vieringen voorlopig nog geen "rustdag" nodig op de eerste weekdag.

Wel, ga naar de eerste de beste Synagohe en leer dat de Joden op de vrijdag hun voorbereiding op de Sabbat hebben, die zij volgens de wet (voor hen de Thora) naleven. De Sabbat duurt overigens van zons-ondergang tot zonsondergan op de Sabbatdag, de zaterdag.
Bovendien spreekt deze Protestant een leugen uit. God spreekt over Zijn geheiligde en apartgezette dag, de Sabbat als rustdag.
Joden (ook Geestelijk) gaan allen in het voorbeeld van Jezus oo Sjabbt naar de kerk. Jezus is Heer over de Sabbat en niet over de 1e dag der week.

De Paus is Heer over de zondag, dus daar moeten mensen zijn die een Mens willen aanbidden en geen Verlosser. En dat is mogelijk want de Paus noemt zich soms ook Zoon van God.

Om nu te verwijzen naar het feit dat de "rustdag" ng niet aan de orde was, blijkt al dat hier sprake is van een verleiding. Ook de RKK leert dat de zondag geleidelijk werd ingevoerd, onder andere omdat Constatijn geen opstand wilde hebben, Zo gebeurd het vandaag de dag ook.

De One World Religion en de One World Order komen niet ineens.
Pas als alles, achter de schermen gereed is voor de "Grote slag", dan zalSatan de mensheid -als een dief in de nacht- overvallen met een eis.

De protestantse man klets uit zijn nek en praait gewoon de RKK na, in het beleid dat zij hebben gevoerd om van de Sabbat naar de zondag over te kunnen gaan. (van Sjabbat naar Zondag, Samuel Bacchiocchi)
Ik zie trouwens dat hij dus een voorbeeld is van wat de RKK kerk straks openbaar zal bekend maken. Namelijk; dat zij die de RKK verwoorden in hun geloof (zondagviering, de dag des heren) zullen ingelijfd worden binnen de RKK en zal de protestantse gelovige in een "gedefinieerde" Rooms katholieke Protestantse kerk, het KERKRECHT van Rome moeten hanteren en navolgen.

Een beter voorbeeld beste Marcus, van zo'n helder inzicht van de RKK, heb je me niet beter kunnen bewijzen. Waarom bewijs je nu steeds de visie, die ik je notabene toon, aan de hand van de voorbeelden ervan, aan mij! Je bent trouwens niet de eerste die dat doet!

Niet allen die zeggen, Here, here zullen het Koninkrijk binnengaan....

Misschien zal ik nog eens in discussie gaan met deze persoon. Ik zal de links bewaren. Bedankt hiervoor!

Gegroet

Marcus
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marcus » 23 jun 2004 14:35

volgens mij is het een protestantse vrouw.

Wie waren deze eerste christenen?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-00.htm

Waarom beelden?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-09.htm

Waarom de zondag?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-10.htm

Waarom Mariaverering?

http://home.hetnet.nl/mr_10/154/stucom/ ... 075-08.htm

DEZE STUKKEN ZIJN NOTA BENE GESCHREVEN DOOR EEN PROTESTANT!

Terug naar “Archief”