Jezus-acteur door bliksem geraakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 21 mar 2004 00:04

Zeg mensen.. wat dachten we ervan als we een nieuw topic maken en jullie daarin verder gaan en dan gaat deze mooi op slot.. al sinds de 5e post gaan we offtopic ofzo..
Bedshaped

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mar 2004 00:13

jacobH schreef:Vrij gesteld van de wet betekent dus er op los leven. Niets is toch meer zonde?

Vrij van de wet betekend volgens mij dat je niet meer door de wet veroordeeld kan worden, maar er natuurlijk nog wel naar probeerd te leven omdat die wel God's wil uitdrukt.

*zei hij, DeeKaa's opmerking negerend en rustig offtopic reagerend*

caprice

Berichtdoor caprice » 22 mar 2004 05:57

hijwel schreef:
jacobH schreef:Vrij gesteld van de wet betekent dus er op los leven. Niets is toch meer zonde?

jep klopt er volkomen op los leven! Dat is vrij zijn van de wet.
Maar als het goed is heb je en nieuwe wil gekregen.

Wij zijn niet vrij van de wet, ook al ben je een kind van God. Wij zijn door de genade van Christus vrij van de vloek der wet. De wet is geen eis meer om het eeuwige leven te krijgen, maar een liefde-eis van God aan Zijn kinderen.
Die krijgen ook liefde tot de wet, en hebben een voornemen om deze te houden. Niet één gebod, maar alle geboden.
Ze moeten er echter steeds weer achter komen dat ze hiertoe niet in staat zijn.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 mar 2004 06:49

caprice schreef:
hijwel schreef:

Wij zijn niet vrij van de wet, ook al ben je een kind van God. Wij zijn door de genade van Christus vrij van de vloek der wet. De wet is geen eis meer om het eeuwige leven te krijgen, maar een liefde-eis van God aan Zijn kinderen.
Die krijgen ook liefde tot de wet, en hebben een voornemen om deze te houden. Niet één gebod, maar alle geboden.

ik zal voor de laatste keer reageeren..

Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet,14) overmits wij dien gestorven zijn,15) onder welken wij gehouden waren;16) alzo dat wij dienen17) in nieuwigheid des geestes,18) en niet in de oudheid der letter.19)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 22 mar 2004 13:30

hijwel schreef:
caprice schreef:
hijwel schreef:

ik zal voor de laatste keer reageeren..

Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet,14) overmits wij dien gestorven zijn,15) onder welken wij gehouden waren;16) alzo dat wij dienen17) in nieuwigheid des geestes,18) en niet in de oudheid der letter.19)

Dus de wet is overbodig als je bekeerd bent??????? :| lijkt me stug
nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2004 14:12

Alle regeltjes van Mozes waren wel overbodig, misschien dat die bedoeld werden?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 mar 2004 17:49

kheb hierover een nieuw topic gestart..
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Bloem84
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Bloem84 » 23 mar 2004 09:24

Jezusfilm eist tweede leven

BELO HORIZONTE - In Brazilië is een dominee aan een hartaanval overleden terwijl hij naar de film The Passion of the Christ van Mel Gibson keek.

Dit is maandag van getuigen vernomen. De 43-jarige José Geraldo Soares keek in een bioscoop in een winkelcentrum van Belo Horizonte naar de film, die de laatste uren van Jezus' leven en de kruisiging op een bloedige en gewelddadige manier in beeld brengt.

Afgelopen maand stierf in de Amerikaanse staat Kansas een 56-jarige vrouw aan een hartaanval terwijl zij naar The Passion of the Christ keek.
" You'll never be alone "

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 mar 2004 10:00

Dat is inderdaad zeer opmerkelijk. Volgens mij is deze film een verschrikkelijke godslastering.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2004 15:59

Het Weermannetje schreef:Dat is inderdaad zeer opmerkelijk. Volgens mij is deze film een verschrikkelijke godslastering.

Kom dat maar in het Passion-topic bij K,C en M vertellen.

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 23 mar 2004 17:27

Ik ben persoonlijk op die film tegen (al zou je hem ten goede kunnen gebruiken) de mensen die zich er wel goed bij voelen mogen van mij er naar kijken maar mij niet gezien.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 24 mar 2004 14:58

Ik heb gehoord dat er 2 mensen gestorven zijn tijden het kijken van deze film. (niet tegelijk)

Een dominee en al eerder ook een vrouw.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2004 15:13

ahuibers schreef:Ik heb gehoord dat er 2 mensen gestorven zijn tijden het kijken van deze film. (niet tegelijk)

Een dominee en al eerder ook een vrouw.

Dus?

janneman83
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneman83 » 24 mar 2004 15:35

dat is net het zelfde als de bliksem toen de film gemaakt werd... je kan niet zomaar zeggen dat het dit of dat betekend. (lijkt me)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mar 2004 15:36

janneman83 schreef:dat is net het zelfde als de bliksem toen de film gemaakt werd... je kan niet zomaar zeggen dat het dit of dat betekend. (lijkt me)

Nee, in dit geval zelfs nog minder. Je zult eerst moeten weten hoeveel mensen er gemiddeld overlijden in de bioscoop enzo om hier een zinnige uitspraak over te kunnen doen.

Terug naar “Archief”