waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 00:41

Haha, zonder kleding zie je het toch veel beter... :mrgreen:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 07:51

Optimatus schreef:
Het Weermannetje schreef:Nee, oke, dat van verre is misschien niet helemaal goed uitgedrukt. Maar je moet absoluut het verschil tussen man en vrouw kunnen zien.

Heb jij daar kleding voor nodig dan?

Daarvoor heb ik die tekst al aangehaald dat mannen geen vrouwenkleding en vrouwen geen mannenkleding mogen dragen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 apr 2004 09:03

Het Weermannetje schreef:
Optimatus schreef:
Het Weermannetje schreef:Nee, oke, dat van verre is misschien niet helemaal goed uitgedrukt. Maar je moet absoluut het verschil tussen man en vrouw kunnen zien.

Heb jij daar kleding voor nodig dan?

Daarvoor heb ik die tekst al aangehaald dat mannen geen vrouwenkleding en vrouwen geen mannenkleding mogen dragen.

*zucht* Dus jij hebt een Bijbeltekst nodig om mensen zich te laten kleden? Heb je wel eens gekeken in Arabische landen? Daar draagt iedereen een "jurk". En in het oude China ook. En in Peru draagt iedereen een poncho. En in de middeleeuwen droegen mannen en vrouwen van het "gewone volk" allemaal dezelfde standaard-tuniek.

Daarbij, van alle grote kerkgenootschappen in Nederland betreedt de geestelijkheid de kerk in het "lang". Mag dat dan ook niet?

En die doen het allemaal fout?

Jezus heeft toch zelf de ceremoniën uit het Oude Testament terzijde geschoven en vervangen door het grootste gebod: "God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf?"

Volgens mij moet iedereen dat voor zich weten.

Eén uitzondering: Paul de Leeuw wil ik normaliter al niet zien en al helemaal niet in vrouwenkleding.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:35

Niet om mensen te kleden, maar ik denk dat nog wel geldt dat er verschil moet te zien zijn tussen man en vrouw. Waarom zijn ze anders apart en met verschillende kenmerken geschapen?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 23 apr 2004 09:44

Het Weermannetje schreef:Niet om mensen te kleden, maar ik denk dat nog wel geldt dat er verschil moet te zien zijn tussen man en vrouw. Waarom zijn ze anders apart en met verschillende kenmerken geschapen?

Die kenmerken zijn zodanig onvervreemdbaar dat volgens mij kleding niets toevoegt noch afneemt.

Nogmaals, heb jij kleding nodig om het verschil tussen man en vrouw te zien? Volgens mij kom je dan nog voor hele interessante verrassingen te staan, broederke. :mrgreen:
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:45

Soms zie ik het verschil tussen man en vrouw echt niet zonder kleding. Dus ik heb het echt wel nodig ja.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 11:02

Het Weermannetje schreef:Soms zie ik het verschil tussen man en vrouw echt niet zonder kleding. Dus ik heb het echt wel nodig ja.

Ik ziet het soms ook niet. Met tegenlicht en op 500 meter afstand weliswaar, maar dat mag niet deren... :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 11:32

Kom op, wel even realistisch blijven. Zoals vrouwen zich soms tegenwoordig toetakelen, dan kun je echt niet meer zien of het een vrouw is.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 23 apr 2004 14:32

Het Weermannetje schreef:Kom op, wel even realistisch blijven. Zoals vrouwen zich soms tegenwoordig toetakelen, dan kun je echt niet meer zien of het een vrouw is.

MIsschien moet weermannetje eens aan een bril gaan denken?
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 14:41

Het Weermannetje schreef:Kom op, wel even realistisch blijven. Zoals vrouwen zich soms tegenwoordig toetakelen, dan kun je echt niet meer zien of het een vrouw is.
het natuurlijke verschil tussen man en vrouw wat op afstand zichtbaar is scheer jij elke morgen af.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 apr 2004 15:11

Of er kan nog niets afgeschoren worden en heeft onze weerman nog een vrouwenwang. :wink:

Ik heb de hoop al lang opgegeven dat mensen gaan inzien dat dit zogenaamde 'verbod' niet slaat op het dragen van broeken etc.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 15:18

@mic schreef:
het natuurlijke verschil tussen man en vrouw wat op afstand zichtbaar is scheer jij elke morgen af.

geniaal :mrgreen: en dat druist zelfs rechtstreeks in tegen Samuel 10, waarin staat dat een man met een afgeschoren baard een schande is.

Nogmaals, ik denk dat je als vrouw pas ietwat verkeerd bezig ben als je je bewust als man gaat kleden en gedragen.....en andersom als een man zich bewust als vrouw gaat kleden en gedragen.
Mijns inziens doe ik geen zonde als ik me in mn tuinbroek en kaplaarzen door het geitenhok beweeg. Dan heb ik nog altijd lang haar en oorbellen, dus dat compenseert de zaak. 8)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

charlie
Mineur
Mineur

Berichtdoor charlie » 23 apr 2004 15:34

meschianza schreef:
@mic schreef:

geniaal :mrgreen: en dat druist zelfs rechtstreeks in tegen Samuel 10, waarin staat dat een man met een afgeschoren baard een schande is.

Nogmaals, ik denk dat je als vrouw pas ietwat verkeerd bezig ben als je je bewust als man gaat kleden en gedragen.....en andersom als een man zich bewust als vrouw gaat kleden en gedragen.
Mijns inziens doe ik geen zonde als ik me in mn tuinbroek en kaplaarzen door het geitenhok beweeg. Dan heb ik nog altijd lang haar en oorbellen, dus dat compenseert de zaak. 8)

uhm oorbellen?? nu we het toch over uiterlijkheden hebben ;)
staat er niet iets van Paulus over sieraden en vlechtinghen desh hears??
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 16:05

charlie schreef:
meschianza schreef:
@mic schreef:

Tsijn heeeeeeeeeele kleine oorbelletjes :mrgreen: En trouwens, in het Hooglied van Salomo worden een aantal versieringen genoemd bij het bezingen van een vrouw. Dus.....
Zolang het maar echt alleen voor het mooie is, en niet om te verleiden of om pompeus te zijn. Anders mag je ook geen mooie versierde kleding dragen.

Maar ach, een ieder draagt wat hij of zij kan verantwoorden.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

charlie
Mineur
Mineur

sadf

Berichtdoor charlie » 23 apr 2004 16:22

meschianza schreef:
charlie schreef:
meschianza schreef:
@mic schreef:

Tsijn heeeeeeeeeele kleine oorbelletjes :mrgreen: En trouwens, in het Hooglied van Salomo worden een aantal versieringen genoemd bij het bezingen van een vrouw. Dus.....
Zolang het maar echt alleen voor het mooie is, en niet om te verleiden of om pompeus te zijn. Anders mag je ook geen mooie versierde kleding dragen.

Maar ach, een ieder draagt wat hij of zij kan verantwoorden.

Eej relaxe.. prachtig he, lekker met bijbelteksten gooien..
maar is goed joh, als je maar geen grote indoet, hoor je mij niet... ;) en je jurk onder je knienen, en geen blote polsen..
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Terug naar “Archief”