De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor ineke-kitty » 12 mei 2014 12:40

Informatie over het leven van Mohammed is gewoon te vinden op internet, dus zoek het maar op zou ik zeggen.

Bovendien heb ik zelf de geschiedenis van meneer Mohammed bestudeerd, en 'citeer' uit mijn eigen aantekeningen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mei 2014 12:47

Interessant. Aan welke school/universiteit?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 mei 2014 13:24

Nooit geweten dat je een universitaire opleiding nodig zou moeten hebben om kennis te vergaren over de Islam en dan met name ook over meneer Mohammed.
Is dus totaal niet relevant aan welke 'school/universiteit' ik gestudeerd zou hebben.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mei 2014 13:31

ineke-kitty schreef:Nooit geweten dat je een universitaire opleiding nodig zou moeten hebben om kennis te vergaren over de Islam en dan met name ook over meneer Mohammed.
Is dus totaal niet relevant aan welke 'school/universiteit' ik gestudeerd zou hebben.

Het zegt over het algemeen iets over het niveau van de studie. Al was het maar een LOI thuisstudie.
Kortom, je leest wat artikeltjes die je naar de mond praten en verkoopt dat vervolgens hier als bestuderen. Helder.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 mei 2014 13:40

Ik 'verkoop' helemaal niks.

En over een bepaald "niveau" gesproken, er bestaan vele onderzoekcentra waar men uit kan putten als het om geschiedenis gaat, daar heb je helemaal geen 'opleiding' voor nodig.
Men mag hier zelf beoordelen of mijn persoonlijke onderzoek al dan niet juist is.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 12 mei 2014 15:04

ineke-kitty schreef:Ik 'verkoop' helemaal niks. En over een bepaald "niveau" gesproken, er bestaan vele onderzoekcentra waar men uit kan putten als het om geschiedenis gaat, daar heb je helemaal geen 'opleiding' voor nodig. Men mag hier zelf beoordelen of mijn persoonlijke onderzoek al dan niet juist is.

Uiteraard, we leven in een vrij land.
On topic: hoe zouden we deze vermeende opmars kunnen tegengaan?
Want roepen dat er een probleem is, is 1 ding, een 2e is de oplossing.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mei 2014 15:08

ineke-kitty schreef:Nooit geweten dat je een universitaire opleiding nodig zou moeten hebben om kennis te vergaren over de Islam en dan met name ook over meneer Mohammed.

Mee eens. Maar aangezien je enige weken geleden nog niet op de hoogte was van het verschil tussen de verschillende versies van de Hadith is het wellicht toch een verrijking om kennis op te doen uit monde van mensen die er wél verstand van hebben, in plaats van je kennis te downloaden van Wikipedia.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 12 mei 2014 15:28

hubert schreef:On topic: hoe zouden we deze vermeende opmars kunnen tegengaan?
Want roepen dat er een probleem is, is 1 ding, een 2e is de oplossing.

Welke opmars ?

Christendom snelst groeiende religie
Met 83.000 nieuwe christenen per dag is het christendom wereldwijd de snelst groeiende godsdienst. Dat blijkt uit een rapport van de International Bulletin of Missionary Research (IBMR), zo schrijft het Reformatorisch Dagblad vandaag.

Let op ; d.w.z. elke seconde wordt er iemand gedoopt.

De islam staat qua groei met 79.000 nieuwe aanhangers per dag op de tweede plaats. Het aantal moslims wereldwijd komt dan op 1,8 miljard tegen 2,3 miljard christenen.

In China leven al 130 miljoen christenen, zegt voorzitter Bob Fu van China Aid. Dat is een organisatie die zich inzet voor vervolgde christenen in de Volksrepubliek China.
Fu baseert zich op een recente inschatting van het Chinese ministerie van Godsdienstzaken. Het departement is verontrust over de explosieve toename van het aantal christenen in de volksrepubliek.

In Afrika is een op twee personen christen. In dat werelddeel groeit het aantal christenen met 23.000 christenen per dag.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 mei 2014 15:28

StillAwake

Voor de goede orde, ik "haal" mijn kennis niet van een onbetrouwbare site als Wikipedia, in tegenstelling tot anderen hier die dat wel doen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 12 mei 2014 15:33

ineke-kitty schreef:StillAwake

Voor de goede orde, ik "haal" mijn kennis niet van een onbetrouwbare site als Wikipedia, in tegenstelling tot anderen hier die dat wel doen.

Waar haal je je kennis dan wél vandaan? Ik krijg het idee dat het van nog onbetrouwbaarder sites dan Wikipedia komt.
Hoewel ik je een hoop heb zien posten over dit onderwerp kan ik je verklappen dat ik weinig tot niets heb gelezen wat lijkt te duiden op een daadwerkelijke diepere studie vanuit betrouwbare bronnen die niet met een bepaalde vooringenomenheid de Islam willen afbranden.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mei 2014 15:34

ineke-kitty schreef:StillAwake

Lol. Nee, in plaats daarvan ga je op sites rondneuzen die bijvoorbeeld de holle aarde propaganderen. :-({|=
Wikipedia is niet altijd de beste bron, maar de sites waar jij je informatie vandaan haalt staat wel helemaal onderaan op het lijstje van betrouwbaar naar onbetrouwbaar.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 mei 2014 15:46

Nogmaals, ik haal mijn informatie van geen enkele site, het is puur zelfonderzoek, en het kan me niet schelen of je het onbetrouwbaar vindt of niet.

Ik ga hier verder niet over in discussie.
Lees het of lees het niet. Het is mij om het even.
En op minachtende reacties ga ik al helemaal niet in.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mei 2014 15:49

ineke-kitty schreef:Nogmaals, ik haal mijn informatie van geen enkele site, het is puur zelfonderzoek, en het kan me niet schelen of je het onbetrouwbaar vindt of niet.

Je haalt je informatie dus niet van het internet.
Dan blijven er twee opties over of je hoort het van iemand of je leest boeken of kijkt het op TV/dvd.
Indien dat laatste welke boeken/dvd/series? Indien dat eerste met wie praat je hier zoal over? Een islamdeskundige/arabist, een imam of een gewone moslim?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 mei 2014 16:00

Maar vooruit, ik zal een selectie maken van verschillende boeken die ik geraadpleegd heb bij mijn onderzoek.

1. The Truth about Muhammad [ Robert Spencer]
2. De Heilige Oorlog van de Islam [ Abd-al-Masih]
3. The Coming Islamitic Invasion of Israel [ Mark Hitchcock]
4. Christianity and the Islam . The Final Clash. [ Robert Livingston]
5. Antichrist. Islam's Awaited Messiah [ Joel Richardson].

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mei 2014 16:05

Kijk, daar kan ik wat mee. Dank je wel.
Overigens allemaal boeken waarvan ik aan de titel al kan aflezen welke richting het op gaat....

Terug naar “Archief”