Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Demonen die overwonnen zijn door Christus!!

Berichtdoor Boerin » 12 nov 2013 11:10

ineke-kitty schreef:Wel beste man, dat denken wij niet alleen, dat geloven wij op grond van Gods Woord.

Daar kun je maar net uitplukken waar je zin in hebt. Dat stukje van de maanzieke knaap en de dochter van Abraham die reeds 18 jaar gebonden was door de satan bevalt ons niet? Hop, dat was dan voor de vorige bedeling.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 12 nov 2013 11:17

Boerin

Noem eens EEN wedergeboren christen in de Bijbel die bezeten was van demonen.
Dan mag je commentaar leveren over "hop dat was dan voor de vorige bedeling".

En kom nu niet aanzetten met Annanias en Safira, want die hadden bewust de satan in hun hart toegelaten, door te liegen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 nov 2013 12:39

De maanzieke knaap was iemand met epilepsie heb ik begrepen en dat zijn toch geen demonen.
Het gaat nu om wedergeboren mensen en die waren er niet ten tijde van het oude verbond.
Wedergeboorte is pas mogelijk na de opstanding.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 nov 2013 13:25

ineke-kitty schreef:Boerin

Noem eens EEN wedergeboren christen in de Bijbel die bezeten was van demonen.
Dan mag je commentaar leveren over "hop dat was dan voor de vorige bedeling".

En kom nu niet aanzetten met Annanias en Safira, want die hadden bewust de satan in hun hart toegelaten, door te liegen.

Niet een, want dat kan niet. Je bent het bezit van Christus en je geest is nieuw, licht, daar kan geen duisternis in. Het gaat alleen om gebondenheden, aanklevingen van het vlees, omdat een christen ook nog weleens niet de wil van God doet en daarin kan blijven. Geef de duivel geen voet.
met zachtmoedigheid de dwarsdrijvers bestraffende. Het kon zijn, dat God hun gaf zich tot erkentenis der waarheid te keren 26 en, ontnuchterd, zich te wenden tot de wil van Hem, (losgekomen) uit de strik des duivels, die hen gevangen hield.

Jakobus 3:13-18
13 Wie is wijs en verstandig onder u? Hij tone uit zijn goede wandel zijn werken met wijze zachtmoedigheid. 14 Indien gij echter bittere naijver en zelfzucht in uw hart hebt, beroemt u dan niet en liegt niet tegen de waarheid. 15 Dat is niet de wijsheid, die van boven komt, maar zij is aards, ongeestelijk, duivels:
Dus als iemand als christen zijnde nog bittere naijver en zelfzucht heeft, is dat aards: daar begint het mee, dan kan het ongeestelijk worden en dan duivels. De duivel had in Jezus niets (de overste dezer wereld komt en heeft in mij niets: Jezus had geen haken en ogen, zondepatronen waar hij op in kon haken), als er iets is waar hij op in kan haken, vlees, dan doet ie dat.
Het is duidelijk wat de werken van het vlees zijn.. daar kan hij beinvloeden.

Een christen kan vervuld zijn met de Heilige Geest en toch nog gebieden in zijn leven hebben waar hij niet totaal vrij is en die hij nog niet heeft overgegeven aan de heerschappij van Jezus Christus.

Uit de EO visie:
Bijbelleraar Kees Goedhart uit Zwolle, voorzitter van Stichting Opwekking en stichter van Zending en Gemeente:
“De Bijbel maakt duidelijk dat een christen het doelwit is van satanische aanvallen. Zie onder andere Efeze 6:10-12. Het is waar dat de duivel totaal is overwonnen aan het kruis. Op dezelfde wijze werden zonde, ziekte en dood overwonnen. Maar: zondigen we niet meer? Zijn we nooit meer ziek? Gaan we niet meer dood? Waarom zou het dan onmogelijk zijn om demonisch gebonden te zijn? Ik koop een huis. Het huis zit vol met houtworm. Het huis is gekocht en betaald, maar niet vrij. Bovendien kunnen christenen – soms onwetend – hebben deelgenomen aan occulte praktijken (astrologie, magnetisme), of zijn ze belast door machten uit het voorgeslacht, waardoor zij nog demonisch gebonden kunnen zijn. Bevrijdingspastoraat vindt voor 95% plaats bij christenen. Om duidelijke redenen – zie Matteüs 12:43 – heeft dat niet zoveel zin bij ongelovigen.”
Zach91

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 12 nov 2013 16:50

Een tijdje terug werd ik op een ander topic getipt door een mede-forummer op een aantal documentaires over de ontwikkeling van Satan door de eeuwen heen. Het is heel interessant om te zien dat in de OT-boeken de Satan zoals wij die kennen helemaal niet voor komt en dat Satan, waar wij het nu over hebben in dit topic, pas in de twee eeuwen voor Christus is 'verzonnen'; en dat onder grote invloed van het Perzische rijk dat een aantal eeuwen voor de Isrealieten door een Perzische filosoof een religie ontwikkeld hadden met een god van licht en orde en een god van duisternis en chaos.

Ik zou iedereen op dit topic willen aanraden deze documentaire te bekijken voordat we hier gaan lopen gooien met bepaalde eigenschappen die wij toeschrijven aan Satan.

Boerin, citerende Kees Goedhart, schreef:De Bijbel maakt duidelijk dat een christen het doelwit is van satanische aanvallen. Het is waar dat de duivel totaal is overwonnen aan het kruis. Op dezelfde wijze werden zonde, ziekte en dood overwonnen. Maar: zondigen we niet meer? Zijn we nooit meer ziek? Gaan we niet meer dood? Waarom zou het dan onmogelijk zijn om demonisch gebonden te zijn?
Omdat dit logische gevolgen zijn van de wereld waarin we leven.
- We zondigen nog steeds omdat zondigen wordt gedefinieerd als tekortkomen aan de eisen die een Oppergod stelt, voor Christenen is dat God of de Heere. Dat heeft an sich dus helemaal niets te maken met Satan maar meer met het feit dat mensen geen goden zijn en tevens leven in een wereld waarin het goede niet zonder het kwade kan ontstaan. Met andere woorden: in deze wereld móet er gezondigd worden omdat anders het goede niet kan bestaan, want wat is immers het goede dan?
- We zijn nog steeds ziek omdat ziekte is verweven met de fysische werkelijkheid waar wij als mensen onderdeel van zijn. Ziekte is niet een werking van Satan of een straf van God, wat ook nog wel eens wordt beweert, maar een proces van fysische fenomenen.
- Doodgaan is een onderdeel van de fysische werkelijkheid, wat ik in mijn vorige punt al aanstipte, en is geen werk van Satan. Als dat wel zo was dan is ieder mens, letterlijk iedereen, bezeten (geweest) met Satan omdat iedereen doodgaat.
"Een libelle zweeft over het water..."

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 nov 2013 16:58

Gaat en predikt en zegt: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. 8 Geneest zieken, wekt doden op, reinigt melaatsen, drijft boze geesten uit. Om niet hebt gij het ontvangen, geeft het om niet.

van Jezus van Nazaret, hoe God Hem met de heilige Geest en met kracht heeft gezalfd. Hij is rondgegaan, weldoende en genezende allen, die door de duivel overweldigd waren; want God was met Hem.

Dit was allemaal voor toen, demonen bestaan niet meer. Een seriemoordenaar die tot geloof komt hoeft alleen het zondaarsgebed op te zeggen en klaar is kees.
Makkelijk.
Zach91

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 12 nov 2013 17:07

Boerin schreef:Een seriemoordenaar die tot geloof komt hoeft alleen het zondaarsgebed op te zeggen en klaar is kees.
Makkelijk.
Ja?

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 nov 2013 17:17

Jvslooten schreef:Ja?

Er zitten vast niet veel bekeerde RobertM's in je kerk die ineens plotsklaps veranderd zijn, omdat ze alleen de Heer aan hoeven te nemen. Die man zei zelf dat hij ertoe aangezet werd, anders moest ie het raam uitspringen. Verkeerde stofjes in z'n hersens? Als die zich bekeert, mag ie van mij toch eerst bevrijdingsgebed krijgen voor ie de kinderdienst voor mag gaan.
Zach91

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 12 nov 2013 21:57

Dag Mensen,

Ik ben er weer. Ja, ik ben het levende bewijs, en als jullie (Pcrtje, Inneke-kitty, en Willsophie) dat in twijfel trekken is dat beslist jullie zaak. Ik was enorm belast uit het voorgeslacht en heb dat mn leven meegedragen. Ik was belast met demonen. Nadat ik tot geloof kwam hoorde ik allerlei gevloek in mijn hoofd. Allerlei stemmen!! De hele dag GVD horen in hoofd, is niet uit te drukken.

En ja, Paulus zei het dat hij geslagen werd door een engel van satan, en ik kan me goed voorstellen wat dat is.Voordat ik wedergeboren was hielden ze zich rustig, maar toen ik een Kind van God mocht worden, draaiden ze zich allen tegen mij!

Ik wist dat het demonen waren, en ik ging van psychiater naar psychiater en geen medicijn, of hulp hielp echt. Ik ben naar bevrijdingspastoraat geweest, en daar gebeurde ook vrijwel niets.

Maar toen ik 10 dagen ging VASTEN, en met anderen me op God ging richten, kwamen die demonen aan het licht waarvan Jezus zegdt, dit geslacht gaat niet anders uit dan door bidden en vasten ,toen het de dicipelen het niet lukt om een demon er uit te drijven!

Welnu ik ben in die eerste dagen enorm bevrijd, en God sprak in die dagen door een tekst tot me. Ik zal de koperen deuren, en ijzeren grendels in stukken breken!! Dat is ook gebeurd, want ik was enorm gebonden, en de grendels werden verbroken en ik werd enorm bevrijd!!

Zo nu hebben jullie een getuigenis, en ik richt me nu graag op Hem die dit mogelijk heeft gemaakt!! Jezus Christus, die mijn Heere is!!! Hem alle eer en lof!!

Het is nu rustig in mijn hoofd, en de stemmen zijn vrijwel weg, maar ik ben nog niet klaar met het proces, en God zal het leiden!!! God heeft beloofd dat ik mag getuigen van Zijn herstel in mijn leven.

Hartelijke groet.
Laatst gewijzigd door xsidd op 12 nov 2013 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 12 nov 2013 22:12

xsidd schreef:God sprak in die dagen door een tekst tot me. Ik zal de koperen deuren, en ijzeren grendels in stukken breken!! Dat is ook gebeurd, want ik was enorm gebonden, en de grendels werden verbroken en ik werd enorm bevrijd!!

Geweldig!! Prijs de Heer! Die tekst heb ik ook een keer gehad.
Zach91

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 12 nov 2013 22:20

@Boerin

Ja:-) Ik hoop echt dat de ogen mogen open gaan voor veel mensen... Er word nog zoveel dat door demonen word veroorzaakt verkeerd bestreden. Dwangedachten, dwangneuroses, sommige vormen van epelepsi! Ook psychoses worden veelal verooraakt door demonen naar wat ik inmiddels weet.

Ik ben het van harte met je eens dat we Jezus behoren te volgen!! Hij gaf zijn dicipelen 3 jaar onderwijs, en wat deed hij ook veel? Genezen, demonen eruit drijven, ja Hij gaf zelfs de opdracht aan 70 dicipelen om dat te gaan doen!! Jezus wil dat we de OPDRACHT, van Hem doen!!! De opdracht gaf jij al hierboven weer Boerin!!

@Allemaal
Dit kan hard aankomen bij sommige mensen, en misschien zullen ze kwaad worden, maar ik ga niet zwijgen omtrent dit onderwerp!!

Met vriendelijke groet,

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 19 nov 2013 18:01

xsidd schreef:@Boerin

Ja:-) Ik hoop echt dat de ogen mogen open gaan voor veel mensen... Er word nog zoveel dat door demonen word veroorzaakt verkeerd bestreden. Dwangedachten, dwangneuroses, sommige vormen van epelepsi! Ook psychoses worden veelal verooraakt door demonen naar wat ik inmiddels weet.

Ik ben het van harte met je eens dat we Jezus behoren te volgen!! Hij gaf zijn dicipelen 3 jaar onderwijs, en wat deed hij ook veel? Genezen, demonen eruit drijven, ja Hij gaf zelfs de opdracht aan 70 dicipelen om dat te gaan doen!! Jezus wil dat we de OPDRACHT, van Hem doen!!! De opdracht gaf jij al hierboven weer Boerin!!

@Allemaal
Dit kan hard aankomen bij sommige mensen, en misschien zullen ze kwaad worden, maar ik ga niet zwijgen omtrent dit onderwerp!!

Met vriendelijke groet,

heeft iemand wel eens de redelijke godsdienst gelezen van Wilhelmus à Brakel over engelen en duivelen? (hfd. 9 blz. 231 t/m 246, Deel 1)
daarin staat beschreven wat wel en niet toe geschreven kan worden aan de duivelen.
maar Jezus had het ook over de gewone zieke mensen.
Haast u langzaam.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 19 nov 2013 21:10

C, en met anderen me op God ging richten, kwamen die demonen aan het licht waarvan Jezus zegdt, dit geslacht gaat niet anders uit dan door bidden en vasten ,toen het de dicipelen het niet lukt om een demon er uit te drijven!

dus je heb het zelf gedaan, nooit geweten dat iemand zich zelf zo kon reinigen =D>
waarom doet een moslim dan na 30 dagen (als ik goed opgelet heb) vasten en bidden nog steeds gevangen in hun oude wegen?
waarom doet een boeddhist ook zoveel vasten en bidden.

ik heb sterk mijn twijfels als jij hieraan vast houd: ''Maar toen ik 10 dagen ging VASTEN.
want ik heb dit wel eens vaker gehoord en o wat waren de mensen blij en o wat vol vreugde waren zijn.
en nu tot mijn spijt gaat er merendeel niet meer naar de kerk, nee nog erger ze hebben zich van het geloof afgekeerd.

pas asjeblieft op hoe je dingen brengt xsidd loop niet naast je schoenen door er mee te pochen dat je bevrijd bent of hebt, en dat van ik heb en had.
al had er miljoenen dat doet er niet toe.
want als die demon terug kom en er is geen ander in jou huis, dan neemt die zeven andere mee die nog erger zijn.
ik wil je graag behoeden xsidd.
wie heeft u echt bevrijd?
Haast u langzaam.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 21 nov 2013 19:03

@Bartje

Ik heb niks zelf gedaan, maar het gekregen. Alleen ik ging me wel richten tot God met anderen, of is dat een verkeerde daad? Nee toch?;) Het idee, dat God met alles zomaar op mij afkomt zonder dat ik wat moet doen is irrieel naar mijn mening.

En de reden dat ik dit getuigenis gaf heeft niets te maken met pochen Bartje. Wil je eerlijk weten wat ik dacht, voordat ik dit plaatste?

Moet dit echt God? Ik ken de reformatotrishe wereld, en weet dat er keiharde religie is die me op mijn openheid kan afrekenen... Toch heb ik met kans op geestelijke klappen dit geplaatst. En Jezus Christus is de Enige die me bevrijd heeft!!!

Zo is het gegaan Bartje, en ik wens je alle goeds toe, en zegen!

Met vriendelijke groet.

Bartje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Bartje » 22 nov 2013 22:04

denk niet dat ik veroordeel, maar beproef.
als het zo is het zo, maar neem mijn waarschuwing wel mee en bedoel dan.
let wel op hoe je iets opschrijft.
de toekomst zal het uitwijzen.

Gods zegen toe gewenst.
Haast u langzaam.

Terug naar “Archief”