Zuurdesem, positief of negatief?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Zuurdesem, positief of negatief?

Berichtdoor Boerin » 19 okt 2013 20:15

Jvslooten schreef:- Als de satan inderdaad al viel vòòrdat Adam geschapen werd.. was het dan niet onrechtvaardig van God dat Hij Adam niet gewaarschuwd heeft voor Lucifer's aanwezigheid op aarde?

Had het veel uitgemaakt? Als je een kind waarschuwt dat een verkrachter heel erg slecht is, denk je dat het er iets van begrijpt of is zeggen: 'geen snoepjes van vreemden aannemen' effectiever? Hij begreep het toch niet. Juist als satan erna was gevallen, zou het Adam opgevallen zijn, lijkt me. Hij praatte gewoon met God in de hof, zou hij geen geestelijke wezens kunnen zien?
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Jvslooten

Re: Zuurdesem, positief of negatief?

Berichtdoor Jvslooten » 19 okt 2013 22:47

Boerin schreef:Had het veel uitgemaakt? Als je een kind waarschuwt dat een verkrachter heel erg slecht is, denk je dat het er iets van begrijpt of is zeggen: 'geen snoepjes van vreemden aannemen' effectiever? Hij begreep het toch niet. Juist als satan erna was gevallen, zou het Adam opgevallen zijn, lijkt me. Hij praatte gewoon met God in de hof, zou hij geen geestelijke wezens kunnen zien?

Adam heeft God ook nooit gezien, zoals Johannes getuigt: "Niemand heeft ooit God gezien..". Adam hoorde God, als Die in de hof wandelde, bij de wind in de namiddag. Bovendien, al was Adam in staat geestelijke wezens te kunnen zien, dan had het hem niet geholpen; de satan kwam vermomd als een slang.

Terug naar “Archief”