Refowebkids deel 19

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 19

Berichtdoor ajl » 18 nov 2013 14:30

Ik bel meestal ook wel na een paar dagen voor overleg. Hier ook weer een mannetje met koorts en benauwdheidsklachten. Ik had de hoop dat de operatie had geholpen. Hopelijk is het snel over.

TJ hoe gaat het met M?

Hoe gaat het met de andere kinderen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2013 18:12

@juffie, ik zal gewoon bellen en overleggen/vragen. Hoe hoog is de koorts?
Heeft hij warme of koude benen/voetjes (vanaf de kuit zeg maar).?

Hier slapen wij al sinds een week of 4 zeer slecht. S. is continu wakker. Zit helemaal onder de uitslag, soort allergie. We komen er niet achter wat het is. Nu smeren we hem in met vaseline. Heeft ook enorme jeuk op z'n hoofd. Hij komt wel 4/5 keer per nacht. Het is dus even pittig op dit moment.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 18 nov 2013 20:39

@ evelien; het blijft maar rond de 39/40 graden hangen. Uiteindelijk toch vanmiddag de dokter ff gebeld. Niks voor mij want ik wil niet voor alle wiswasjes naar de dokter gaan. Morgenvroeg laat ik hem even nakijken. Uuhh... warme of koude benen/voetjes nog niet eens naar gekeken....
Balen zeg dat jullie zo weinig slapen!! Het is dan niet van kleding ofzo als hij ook zo'n last van jeuk op zijn hoofd heeft. Allergie test al gedaan?

@ ajl; jullie blijven ook tobben met jullie ventje! Sterkte! Tijd voor de zomer ;-)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 18 nov 2013 20:48

Fijn is het niet. Ik voel mij dan nog steeds schuldig dat ik hem niet langer bv heb gegeven, al zou hij het volgens de ka waarschijnlijk ook wel hebben gekregen.
Inderdaad tijd voor zomer en ik hoop dat als hij over een paar jaar op een sport kan en gaat hollen dat zijn longproblemen minder worden.

Vervelend juffiejuf! Heeft hij geen oorpijn?

@ evelien wij smeren altijd vaseline lanette creme, ideaal voor huidproblemen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 18 nov 2013 20:56

Evelien, wat vervelend zeg :( Breekt op he, van die gebroken nachten. Pas heeft Frederiek in 1 nacht een keer of 10 overgegeven, elke keer sliep ik net weer, en dan begon ze weer. pff, wat was ik kapot toen het uiteindelijk ochtend was. Ook omdat je het niet meer gewend bent, als ze baby zijn dan weet je niet beter, maar als ze uiteindelijk een poos doorgeslapen hebben...
Kan het ook droog zijn? Jurian heeft ook snel jeuk, dan komt het óf dat ik zijn hemden per ongeluk weer met wasverzachter heb gewassen of te droge huid. Als ik zijn haar te vaak was, heeft hij het ook op zijn hoofd. Maargoed, je zult zelf ook al van alles geprobeerd hebben.

juffiejuf, inderdaad, even na laten kijken kan geen kwaad, hoor. Al vind ik het meestal ook niet zo'n probleem als ze nog levendig zijn, maar een week is wel erg lang.

ajl,inderdaad hopen dat het beter gaat als hij ouder is, veel bewegen, in de buitenlucht

Morgen kijkdag op school, Jurian was helemaal verbaasd dat ik kom, hij weet dat ik op dinsdag werk, maar daar neem ik natuurlijk vrij voor :) Toch wel een heerlijk idee om volgend jaar lekker altijd thuis te werken :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 18 nov 2013 22:19

Nee, wij hebben geen veranderingen in kleding/wasmiddel/eten etc. gehad. Hij kreeg het na een flinke verkoudheid/koorts/hoesten. Het waren echt van die kippenvel vlekjes/plekjes. Op een gegeven moment zat hij er aan te krabben. Bij de HA geweest, die wil het over een week weer aan zien. Maar wij wassen zijn haren amper, alleen als het echt vies is. Op luizen hebben we ook al gecheckt. En we hebben ook al een soort van drankje gekregen wat de jeuk zou moeten afnemen. Maar dat helpt niet, het zou binnen 1-2 uur verminderen niet dus.

En idd. dat amper slapen 's nachts dat breekt echt op. Wij slapen nu dus gescheiden zodat de een wel kan door slapen. Je kan weinig hebben. :oops: :oops:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 nov 2013 11:51

is het dan geen eczeem? ik ken dat drankjes van de oudste, verminderde echt heel snel en was ok zo weg. Wel boden wij J een stootkuur aan van zo drankje, dus moest ze de dubbele dosering de eerste drie dagen, daarna een oudnerhoudskuur van een maand en dan wast weer klaar, vaak voor een maand of vier. Tot op heden niet achter waar het van komt.
Wel blijkt ze enorm astma te hebben. Van jongs af aan zeurt ze al tijdens dagjes uit dat ze moe is, in de buggy wil zitten, liever lui dan moe is. met zelf fietsen ook zo, altijd zeuren wanneer ik haar eens weer duwde, gewoon gek wrden we ervan. dus altijd behoorlijk 'aangepakt'. Ze hoest alleen, de juf gaf zelfs aan dat het een tik is dat ze werd overvraagd. na weer behoorlijk hoesten een langere periode naar de huisarts gegaan, die desbetreffende huisarts in opleiding stelde voor m longfunctie te blazen en bloed te prikken, zelf vond ik het enorm overdreven, maar ze blijkt maar de helft van de normale inhoud te hebben! ze blies zonder pufjes 49.1, met 101.1 procent.
ach jah...

Juffiejuf, nog naar de huisarts geweest? je gevoel volgen, ik ben vorige week met mijn M na 1 dag koorts al naar de huisarts geweest, hij was zo passief, wegdraaiende ogen en apathisch beetje staren...na drie dagen was het weg, de huisarts heeft hem nagekeken en schrok ook, gelukkig knapte hij erna weer op.

Beter drie keer teveel gezeurd dan 1 keer teweinig. De huisarts gaf aan toen ik daar was dat hij niet mag denken, wat een zeurmoeder!! omdat jij je zorgen maakt over je kind en dat is aan de huisarts om die weg te nemen. Ik moet me rijk prijzen met deze huisarts!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 nov 2013 12:10

Nee geen eczeem het is echt een allergische reactie ergens op. Maar waarop.
Vannacht was het weer raak. Ik kwam echt als een zombie uit bed, je kan ook niet meer helder denken. Haalt van alles door elkaar en weet soms gewoon niet meer wat je zegt.. ppfff.
Eens kijken wat de HA te zeggen heeft.
Al twee weken lang elke nacht eruit en zeggen dat hij moet gaan slapen en om de 10 min. naar hem toe gaan als hij nog steeds huilt. En de laatste tijd is het vooral papa die alleen maar bij hem mag komen.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 nov 2013 20:35

oei, pittig evelien.. sterkte ermee.. hopelijk komen jullie er snel achter waar het vandaan komt! wat zei de ha ervan?

ajl: hoe is het nu met J? heb je wat gekregen van de ha?

hier van 't weekend ook nog de hap aan de lijn gehad. R viel van de trap met haar hoofd op de plavuizen. huilde wel meteen maar bleef heel lang doorhuilen, wat niets voor haar is. ook heeft ze een hele poos heel suf bij mij op schoot gezeten, reageerde op niemand terwijl ze altijd honderduit kletst. gelukkig trok dit na ongeveer 3 kwartier bij, maar ze heeft een beste klap gemaakt.. gelukkig is ze nu weer goed in haar doen.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2013 06:39

We hebben straks een afspraak bij de HA. Afgelopen nacht heeft hij door geslapen. Om 6 uur werd hij wakker. Echt heerlijk. :oops:

Ai dat klinkt eng, vind het altijd eng als kinderen op hun hoofd vallen. S. klapt van de week van bed af op z'n hoofd.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 nov 2013 12:26

Wat een getob allemaal met de kindjes, sterkte en beterschap allemaal!
Hier gaat eigenlijk alles gewoon zn gangetje (gelukkig!) V is een heerlijke vrolijke meid en kletst werkelijk de oren van je hoofd de hele dag :)
Ze hoopt alweer bijna 2 jaar te worden...oei wat gaat de tijd toch hard! :shock: Maar ook wel weer heerlijk..ze doet me in alles na, dus ze krijgt van ons een keukentje. Ik weet zeker dat ze dat erg leuk gaat vinden en heb er nu al zin in dat ze naast me staat in de keuken, haha :)
Afbeelding

mariejans

Berichtdoor mariejans » 20 nov 2013 13:15

>breekt in<

Evelien: is het geen optie om samen te slapen met jullie kindje? Laten huilen kan later voor meer problemen zorgen...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 nov 2013 13:45

Of het voor problemen zorgt weet ik niet, volgens mij zijn daar (nog) geen bewijzen voor, en ik ben geen voorstander van met mijn kinderen in 1 bed slapen in het algemeen, maar ik weet wel dat ik het echt zou doen als het zo bar zou zijn. Dan ga ik voor mijn eigen rust, en komt ze mooi tussen ons in slapen. Maar dan ligt het er wel aan hoe je kind slaapt, onze oudste slaapt heel onrustig, die trapt dan alle kanten op, de jongste ligt over het algemeen wel stil, die kan er best bij.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 nov 2013 14:26

Die optie hebben we een tijdje gedaan... maar dan slaapje en rust je nog niet uit aangezien onze zoon het hele bed doorkruist, plus het ellebogen werk, voeten op je hoofd etc.
Hij is gewoon onrustig. Mocht de shampoo die we nu gekregen hebben niet werken gaan we de stap maar weer eens nemen naar de osteopaat.

Het naar bed toe gaan echt geen enkel probleem, overdag niet en 's avonds ook niet. Hij kruipt heerlijk onder z'n dekens en zwaait naar ons als we z'n kamertje uit gaan. Soms kletst hij nog even.

En overdag is hij gewoon lekker vrolijk, niet mopperend/mieperig.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 nov 2013 14:49

Evelien Zwaar is dat gebroken nachten hopelijk komen jullie er snel achter waar S allergisch voor is.
Heerlijk dat jullie vannacht goed geslapen hebben.

TJ hoe is het bij jullie nu?

Dippie 2 jaar al weer gaat hard! Een keukentje is erg leuk :D

Hier gaat het ook allemaal erg goed Nina is alweer 2,5 jaar oud en zo wijs echt genieten!
Nina zit sinds 1 oktober 2 ochtenden van 5 uur op kdv en dat vind ze echt geweldig leuk ben blij dat we die keuze gemaakt hebben.
Gisteren hebben ze 2 versjes geleerd en die is ze heel de dag al aan het zingen zo schattig.

Net had ze in de supermarkt een kleurplaat gekregen van Sinterklaas en zwarte Piet volgens Nina zijn het opa Klaas (mijn opa heet Klaas) en zwarte piet :lol:

Terug naar “Archief”