Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Memmem » 25 okt 2011 08:24

Ik zou kiezen voor een pop die in bad kan. Zodat ze je helemaal na kan doen met de verzorging van broertje.
Babyborn heb ik geen ervaring mee, weet alleen dat ze heel duur zijn.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 25 okt 2011 08:31

laatst stonden ze bij de kruidvat voor ik geloof 19,95
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 okt 2011 08:34

Ik vind de babyborn juist niet duur meer! Ik zie ze geregeld voor 20 euro! toen mijn zusje hem kreeg kostte hij nog 90 gulden!

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 25 okt 2011 08:48

Ik vond baby bornzelf pas leuk toen ik wat ouder was! Jaarof 7, met m'n nichtje hetzelfde verhaal, ik denk dat voor C haar leeftijd een pop met een zacht lijfje meer geschikt is, maar die kan je neit in bad doen...En trouwens; niet alle baby born's kunnen in bad volgens mij...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 25 okt 2011 09:09

@PPM: nee, kunnen we niet. Manlief corpsavond en ik dropping van JV

En, ik zou ook Baby Born aanraden. Hier heeft AJS een babyborn en een Annabelle, maar ze speelt het meest met de babyborn.
Time flies when you have none!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 okt 2011 09:32

paprikameisje2 schreef:Sterretje, prachtig meisje zeg! hoe gaat het verder met je en jullie?? of zien we jullie ook weer op die verjaardag? :)

TJ: verwijs vragen voor kno, buisjes laten plaatsen. .hier niks en nooit geeen last gehad van een ontsteking, nog wel eens rood of geirriteerd, maar geen ontsteking met torenhoge koorts erbij, dus na die buisjes...

wil ik inderdaad ook gaan doen!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 25 okt 2011 10:59

Bestaat er geen ChouChou pop meer? Deze heb ik zelf nog gekocht toen ik 12 was :oops: Deze heeft een zacht lijfje, maar wel weer harde onderarmpjes en beentjes. Heb je ook accesoires voor. Mijn babyborn kan niet in bad hoor. Ik heb het zelf nooit gedaan, maar mn moeder heeft em een keer aan mn neefje meegegeven in bad :shock: Was ik niet zo blij mee dus. Er zitten van binnen allemaal pijpjes ivm het kunnen eten, poepen en plassen. Hij bleef dus leeglopen naderhand :(
Afbeelding

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 25 okt 2011 11:14

@Evelien: fijn dat het iets beter gaat! Maar ik zou als ik jou was wel een verwijzing vragen naar de kinderarts. Ook voor het geval het weer erger wordt, kun je daar meteen aan de bel trekken en hoef je niet al die drama-artsen weer af. Hier ook nooit problemen met de huisarts en/of hap, we mogen met Levi altijd gelijk komen als er wat is en anders wordt je telefonisch vriendelijk en goed geholpen. Evenzo voor de volwassenen trouwens. Vindt het echt vreemd dat je met een baby niet mag/kan komen. Ze zijn dat echt verplicht hoor!

@TJ: vervelend zeg voor Manoël! Beterschap met hem!

@superleuke foto's zeg van alle kindjes!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 25 okt 2011 12:44

@ Evelien, ik zou een baby altijd willen zien. (Verborgen) reflux kan zeker wel op die leeftijd. Bij mogelijke aanwijzingen hiervoor geven wij een proefbehandeling met een maagzuurremmer(is hier zo met het CB en een kinderarts afgesproken), verwijzen naar de kinderarts kan ook (maar die doen hetzelfde), als de proefbehandeling onvoldoende werkt evt. nog een ander middel en anders verwijzen naar de kinderarts.
@ Pluk: als het beter gaat dan is een verwijzing naar de kinderarts mi niet direct nodig, ik zou het dan eerst nog even met de eigen huisarts bespreken als die weer terug is. Het is tenslotte altijd fijner (en goedkoper) als het gewoon door de huisarts gedaan kan worden, verwijzen kan altijd nog. Tenzij je het totaal niet eens bent met je eigen huisarts natuurlijk, maar dan wordt het weer een ander verhaal. Overigens heb ik altijd het idee dat ontevredenheid over artsen/ziekenhuizen etc. vaak komt doordat je je niet serieus genomen voelt in je vraag en je niet gehoord voelt. Helaas een probleem voor een deel van de dokters :(.

@ Ajl: succes met je poppenkeuze :), helaas heb ik niet veel ervaring met poppen, dus aan mij heb je niet veel ;)

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 okt 2011 13:01

Ik heb voor Sylke een tijdje terug een pop bij Ikea gekocht, dit is een zachte pop. Ze neemt 'em ook graag mee naar bed, dan is zo'n harde niks. In bad doet ze 'em ook wel, ze vindt het nu nog prima zonder water dus dat houd ik nog maar even zo :lol:
Er ligt hier ook wel een plastic pop, maar daar speelt ze (nog) niet graag mee omdat ze er nog niet zo mee overweg kan. Ajl, ik zou dus een zachte pop adviseren ;)

Voor Timon hebben we zijn verjaardagscadeautje ook al binnen: een fietsje. Ik vond een leuke op marktplaats, mocht 'em voor E10,- hebben. Er moet alleen nog even een nieuw achterbandje om. Ik ben benieuwd wat hij ervan gaat vinden, wat eigenlijk is ie niet zo'n held met fietsjes enzo :-oo

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 okt 2011 13:08

@Evelien Fijn dat het beter gaat... Balen dat jullie zo een HA hebben.

Hier is de HA ook erg goed pas belde ik de assistente even om te vragen wat ik met Nina haar ontstoken vingertje kon doen ze wilde perse dat ik langs kwam met Nina vond het zelf een beetje onzinnig maar wel fijn dat ze meedenken. (HA vond mij er alleen pips uitzien en vroeg hoe mijn hb was na de bevalling nog steeds slecht. Nu eindelijk na 2 ''kuurtjes'' ferro is mijn hb naar 8 gestegen en voel mij echt stukken beter!)

Ik ga nog even een foto van Nina proberen te plaatsen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 25 okt 2011 13:14

Hier hebben ze allebei 2 'vaste' popppen.

Oudste heeft 2 harde poppen, 1 babyborn en de ander hoorde bij een badje. kunnen alle twee in bad. De babyborn heeft tegenwoordig zo'n ventiel die je dus dicht of open moet zetten als ze in bad gaan. Ik vind het een veel te kledderboel dus zo vaak mag dat niet, zou ook niet weten hoe het precies werkt.
De ander is ook hard en helemaal dicht, kan geen water in. bij intertoys incl badje te verkrijgen: http://www.intertoys.nl/speelgoed/poppen-baby-poppenbad-met-pop-843962.html die dus. is ook vrij duur maar vind het zelf wel erg leuk en ze spelen er ook veel mee, ook zonder water :mrgreen:

Eef heeft er dus ook 2, 1 babyborn en 1 met een zacht lijfje. De chouchou volgens mij. Spelen ze ook veel mee, maar kan wat minder dan de babyborn.

Succes met je keus! Ben blij dat de derde een jongen is, want we hebben nu een stuk of 8 poppen, al spelen ze er 'maar' met 4. Eef is nu met 2 poppen in de weer, kan zich er ook uren mee vermaken!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 25 okt 2011 13:22

vpk schreef:laatst stonden ze bij de kruidvat voor ik geloof 19,95

Die zag ik toen ook staan, maar heb hem jammer genoeg niet gekocht. Nu is het uitverkocht bij onze Kruitvat. Al met al lastig al die poppen, want eigenlijk vind ik ze allemaal lelijk :oops: Ik vind het makkelijker om wat voor zoonlief te kopen.

Vandaag al begonnen met de Sinterklaascadeaus, een beetje vroeg, maar ik denk dat ik er in het kraambed geen zin meer in heb. Ik zet gewoon alles alvast op zolder.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 25 okt 2011 13:41

Ik heb hem wel gekocht bij de Kruidvat. Alvast voor haar verjaardag in februari... :mrgreen: 'k Zag in het krantje van de Blokker een erg leuke Quinny poppenwagen, maar die kan ik niet vinden op internet, terwijl erbij stond dat die wagen alleen via internet te koop was :x . Hopelijk hebben ze hem nog.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 okt 2011 13:53

sinterklaascadeautjes liggen hier ook al hoor, voor Jurian. We waren pas bij Ikea, en hij zag een mat met van die wegen erop, en wilde die heel graag. Toen heb ik hem maar vast gekocht voor Sinterklaas. Want we komen niet zo veel bij Ikea, dus hebben we hem maar vast.
We kopen sowieso niet al te veel, ik heb nu 3 dingen, waarvan 2 goedkope en 1 van een tientje. Nog wat kleine autootjes erbij om de mand te vullen en het is wel weer best :D

Hier ook een fijne huisarts. Tenminste, ik ben er nu 1 keer geweest, met Frederiek dus. En dat beviel me prima. Voor mezelf ben ik hier nog nooit geweest, mijn man wel een paar keer, en deze huisarts zag meteen dat Frederiek verborgen reflux had, en mijn man astma. Verder kom ik er eigenlijk nooit, gelukkig
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Terug naar “Archief”