5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DDD
Sergeant
Sergeant

Re: 5-7 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 17 jul 2011 21:00

Welterusten.

Ik heb een vriendin die Italiaans spreekt. Die zie ik dinsdag en dan zal ik gelijk even vragen of ze misschien kan helpen bij een informatierondje voor de overnachtingen.

Ik heb het boek niet hier in huis liggen, dus ik kan er helaas niet naar kijken. Eerst was het idee veel later te boeken, vandaar.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 17 jul 2011 23:35

DDD schreef:@Mortlach: tot hoe lang ben jij van plan te blijven of wil je ook nog een tijdje alleen rondstappen?

Ik ben niet zo van in mijn eentje op vakantie te zijn, dus ik blijf zo lang er gezelschap is :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 18 jul 2011 10:12

schelpje3 schreef:Je HOEFT niet naar een katholieke kerk te gaan boer. Er zijn zoveel andere prachtige gebouwen. Enne.... Rome wordt genoemd in de Bijbel :wink:
Aangrijpend om te zien is de plaats waar de christenen voor de leeuwen werden geworpen. Allemaal nog goed bewaard gebleven.
Het nadeel van Rome vind ik wel de smog. :? En het verschrikkelijke zakkenrollen.
Ik ken bijna niemand die ongeschonden uit Italie teruggekeerd is. :(
Hier heb je er 1. :D
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2011 12:27

Ik moet helemaal uit Friesland komen, dus voor mij wordt het problematisch om 's ochtends al om zeven uur in R'dam te zijn en dat is me eerlijkheidshalve ook veel te vroeg. Wat dat betreft geniet vertrekken vanaf Schiphol mijn voorkeur en dat kostte 180 euro als ik het goed heb?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2011 12:29

Mortlach schreef:Ik ben niet zo van in mijn eentje op vakantie te zijn, dus ik blijf zo lang er gezelschap is :-)

In principe wil ik wel wat langer blijven, wellicht is het dan raadzaam om nog geen retourvlucht te boeken?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 13:01

mohamed schreef:In principe wil ik wel wat langer blijven, wellicht is het dan raadzaam om nog geen retourvlucht te boeken?

Uh, nee, voor mij niet in ieder geval. Ik ga niet ergens heen als ik niet weet hoe (en voor hoeveel) ik terug kom.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2011 13:17

Mortlach schreef:Uh, nee, voor mij niet in ieder geval. Ik ga niet ergens heen als ik niet weet hoe (en voor hoeveel) ik terug kom.

Hoeveel dagen langer zou jij willen blijven?

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 18 jul 2011 13:57

De retourvlucht kun je natuurlijk inderdaad pas boeken als je weet hoe laat je terug wilt. Is het een idee dat Mohamed en ik het vliegtuig van 14.35 in Eindhoven nemen en vrijdagmorgen of donderdagmiddag teruggaan? Zie de tijden hierboven in het draadje.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 14:04

De enige direct vlucht terug (direct is toch wel zo'n beetje vereist om het betaalbaar te houden, gaat vrijdagavond).

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2011 14:14

DDD schreef:De retourvlucht kun je natuurlijk inderdaad pas boeken als je weet hoe laat je terug wilt. Is het een idee dat Mohamed en ik het vliegtuig van 14.35 in Eindhoven nemen en vrijdagmorgen of donderdagmiddag teruggaan? Zie de tijden hierboven in het draadje.

Dat lijkt me een goed idee. De vlucht terug zal ik nog even over nadenken.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 18 jul 2011 14:17

De vluchten van Ryanair gaan vrijdagochtend 11.55 en zaterdag 13.50. Ik heb dan vanwege andere verplichtingen een voorkeur voor vrijdagochtend.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 18 jul 2011 14:20

DDD schreef:De vluchten van Ryanair gaan vrijdagochtend 11.55 en zaterdag 13.50. Ik heb dan vanwege andere verplichtingen een voorkeur voor vrijdagochtend.

Dan lijkt vrijdagochtend mij een goed idee maar ik houd de boot nog even af tot we zeker weten wat de kosten van het verblijf aldaar zullen zijn. Niet dat ik op de kleintjes let, maar ik ben recent op vakantie geweest en maar een arme sloeber. Kun jij navraag doen bij je vriendin over dat klooster en wat de precieze kosten van het verblijf per nacht zijn? Als het totaal onder de 150-200 p/p blijft dan moet een week wel lukken en anders zal ik genoodzaakt zijn ook de 7e alweer terug te gaan.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 18 jul 2011 14:39

Ik let wel op de kleintjes... Maar 25 tot 35 euro per nacht is niet veel voor een kamer. 30 keer 5 is al 150. Dus dan blijf je niet onder de 200, want het vliegtuig is ook 80.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 jul 2011 14:58

Ik vind het geen punt om een kamer te delen hoor (wel twee losse bedden :-) ) als dat goedkoper uitpakt.

DDD
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor DDD » 18 jul 2011 15:05

Dat maakt in kloosters niet echt uit. In hotels kun je dan een twee- of driepersoonskamer nemen. Daar was ik eigenlijk al vanuitgegaan.

Terug naar “Archief”