Werken in de zorg... (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leen10
Verkenner
Verkenner

Re: Werken in de zorg... (4)

Berichtdoor leen10 » 24 dec 2011 22:19

Bij ons zijn 3 van de 7 bewoners naar huis. Dus ook rustige dagen!
Iedereen die de kerstdagen moet werken: Maak het maar gezellig op het werk! :-oo
Sowieso wil ik iedereen goede kerstdagen toewensen!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 dec 2011 23:19

Maak er wat gezelligs van... tja, daar zat ik dan 2 uur lang in mijn eentje voor de tv doelloos te zappen omdat er geen leuke kerstfilm was en alle bewoners iets anders aan het doen waren. net kwam er nog even eentje bank hangen beneden. Nu maar gauw gaan slapen. Des te eerder is het morgen 9:30 uur en dan mag ik lekker thuis verder kerst vieren.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 25 dec 2011 00:02

Dat is het nadeel van de thuiszorg, in het ziekenhuis worden zoveel mogelijk mensen met ontslag gestuurd voor de kerst (helaas)
Soms best jammer

Voor de thuiszorg is het idd erg vervelend, maar vergeet niet dat het altijd de wens van de patiënt is (is tenminste mijn ervaring) . Voor het ziekenhuis maakt het namelijk niet uit of ze blijven of niet. Ze moeten toch wel werken, en dat doen we liever voor een volle afdeling dan voor 2 patiënten die liever in een ziekenhuis liggen dan thuis zijn.

Bijkomend nadeel van de feestdagen voor het ziekenhuis is dat het dure weken zijn. Ze slepen amper geld binnen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 dec 2011 08:51

personeel is ook duurder die dagen.
Wij draaien eerder winst dan verlies. Het geld van de clienten komt wel binnen en zij zijn er niet. Daarbij geef je dan ook bijne geen geld uit aan eten e.d. Minder personeel wordt er ingezet. Er zijn 2 collega's per dag die werken en anders lopen er 4 tot 5 op een dag rond.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 06 jan 2012 08:21

Ik volg de laatste tijd een beetje de berichten van de zorgverzekeraars over de vergoedingen en hun invloed op de zorg. Ik word er lang niet altijd blij van, maar van volgend bericht breekt mijn klomp toch echt in duizenden stukjes...
http://www.refdag.nl/achtergrond/gezond ... t_1_613649
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 jan 2012 11:46

:shock:
wat een idee, bij iedereen de dikke darm eruit...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 06 jan 2012 22:17

Lekker onmenselijk.....

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 07 jan 2012 16:51

Gerdien B. schreef:Lekker onmenselijk.....

Lekker dan, ik heb colitis ulcerosa. Vorig jaar nog een opvlamming gehad en toen had ik prednison nodig en speciale klysma's om te ontsteking neer te drukken. Ik kneep hem dus wel want als dat ene niet had geholpen dan zou ik prednison via infuus moeten hebben. En als dat niet werkt dat ene spul van dat artikel. Maar dat gaat er dus uit. Blijkbaar ben je als chronisch zieke gewoon een wandelende koste post ipv mens.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 jan 2012 16:13

Voor de duidelijkheid: het is een advies, dus die moet eerst nog overgenomen worden. En daarnaast kun je je daar waarschijnlijk wel voor aanvullend verzekeren (als de verzekering je aanneemt).

Maar zulke berichten laten mijn nekharen recht overeind staan :x Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 09 jan 2012 12:47

Bizar idee, de chronische patient wordt denk ik met alle bezuinigingen steeds meer de dupe.
Denk bijvoorbeeld aan de maagbeschermers die op dit moment uit de basisverzekering zijn gehaald.

Vanavond weer de nacht in, niet echt favoriet maar toch...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 09 jan 2012 15:55

ja, op de chronische patient is het gewoon makkelijk en snel bezuinigen,

net zoals de plannen die er nu liggen dat ouderen zaken die een logisch gevolg zijn van veroudering ( bijv. rollators nodig ) zelf moeten gaan betalen. ( zag ik laatst in het nieuws, echter hier is ook nog geen besluit verder over genomen )

Ik snap het wel, de kosten groeien uit de hand...echter ik denk dat er iets anders moet gebeuren ( grote reaorganisatie en terugdraaien van de privatisering ) wil je patientvriendelijk kunnen gaan besparen.

tjonge..zou er bijna SP voor gaan stemmen. :)

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 10 jan 2012 22:54

@Judith: hoe is het met jou...? En op je werk?

-Judith-
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor -Judith- » 11 jan 2012 22:17

Lief dat je d'r naar vraagt :wink:

Ik werk inmiddels weer fulltime, en dat gaat op zich wel weer goed! Als ik m'n 8 uurtjes slaap maar krijg, dan red ik het wel ;-)
M'n afd.hoofd is nu héél anders, spontaan, vriendelijk, belangstellend, ik weet niet wat me overkomt! Heerlijk! Tijdje terug heb ik toch maar medicijnen gevraagd voor de angst-aanvallen die ik 2x 's nachts heb gehad, daar kreeg ik dus oxazepam voor, en dan mag je min. 6 uur niet auto rijden oid. Dus toen was ik wel even 'bang' voor haar reactie, want als ik 's vlak voor m'n werk zo'n aanval krijg, dan zit ik toch echt met een probleem, dacht ik...Maar zij dacht er heel makkelijk over; 'dan meld je je gewoon ziek, en ik weet ervan, en collega's hoef je geen reden te geven.' Dus dat was snel opgelost ;-)

Over maand of 2 start ik met EMDR-therapie, dit schijnt erg vermoeiend te zijn, kreeg ik vandaag te horen, dus morgen mar weer even bij m'n afd.hoofd langs, en haar dat ook maar mededelen, dan weet ze er maar vanaf...

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 16 jan 2012 21:38

Fijn dat het beter gaat Judith!!! Maar toch maak ik me nog een beetje zorgen om je, ga je niet te snel? :oops: oeps, wil niet te bemoeierig zijn :oops:
Fijn dat je teammanager ook wat aardiger lijkt, maar laat je niet teveel paaien hoor.

@vpk: hoe bevalt het werken weer?

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 16 jan 2012 21:53

leuk dat je ernaar vraagt.
ik vind het heerlijk weer! het gestress eromheen vind ik altijd wat minder (lange dagen weg, al vroeg met de kids in de auto, oppas regelen, ongelukkig rooster), maar het werken op zich vind ik echt wel weer leuk. meteen al weer wat 'oude bekende' patiënten gezien. Gewoon weer lekker je ding doen en ff een dagje wat andere praat :wink:

inderdaad judith, loop niet te hard van stapel!
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”