Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Haai » 05 apr 2011 21:25

Fijn dat alles in orde leek, Liefie! En leuke buikfoto!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2011 21:38

Fijn liefie! Maar hou het inderdaad maar goed in de gaten...!
Moeten jullie donderdag nog de groeiecho of hoeft dat dan niet meer nu?

Ik zal morgen ook even een foto maken, nu geen zin meer in ;-)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 apr 2011 21:53

@Jannoek: als je nog in je 'vorige' woonplaats woonde kon je hier 'klossen' op komen halen.
Wij hebben ook boxpring, 2 losse bedden. En dus 12 pootjes. Klossen maakten het bed te hoog dus heeft manlief zelf klossen gemaakt. vierkante blokjes hout...
Time flies when you have none!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2011 22:00

M'n huidige woonplaats is ook niet aan het einde van de wereld. Woon jij nog in K?
*gaat nadenken*

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 apr 2011 02:24

Dankjewel!

Ik ben nu al vanaf 02.00 wakker en kan echt met geen mogelijkheid slapen zit maar even achter een kop thee en een boterham misschien lukt het daarna weer wel.

@Jannoek ze heeft niet gezegd dat ik geen echo meer moet laten maken :lol: Ben eigenlijk wel benieuwd hoe groot/klein Las nu is.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 06 apr 2011 03:56

Liefie, hier ook een wakkere :roll:
Hopelijk lig jij inmiddels heerlijk te slapen!

Mooie buikfoto hoor!
Vanmiddag heb ik een liggingsecho, ben erg benieuwd naar hoe de kleine ligt. Mn buik is naar mijn idee wel gezakt, dus wellicht is ie nu wel ingedaald...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

toppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor toppie » 06 apr 2011 04:43

Wat doen jullie moeilijk over klossen met een boxspring? :-k

Ik ben vaak genoeg bij gezinnen tegen gekomen dat er gewoon een of twee extra matrassen boven op de matras van de kraamvrouw lagen. :idea:
Tijdens de bevalling hadden wij dan de juiste hoogte om te kunnen werken.
Als er geen hechtingen of andere complicaties waren mochten wat mij betreft na de bevalling de extra matrassen weer de zolder op.
Anders inderdaad even een logeerbed of kinderbed tijdens de bevalling op klossen.
In overleg met je verloskundige kan er echt wel geschipperd worden hoor! :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 apr 2011 05:48

@Parkiet Haha nog een nachtbraker :wink: Ik ben op een duur nog even naar bed gegaan en heb denk nog een uurtje geslapen nu zit ik fris en fruitig weer op en ga zo naar mijn werk toe heb wel een erg lange dag ben benieuwd hoe ik me vanavond voel :lol:
Spannend vanmiddag een echo! Hoeveel weken ben jij nu?
Voel je je voor de rest goed?

@Toppie niet elke kraamverzorgende is zo makkelijk hoor en niet iedereen heeft extra matrassen (maar ik heb het ook wel vaker gehoord dat mensen dat deden op die manier.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 apr 2011 08:15

Mijn man heeft de klossen voor ons bed ook zelf gemaakt; niet omdat we een boxspring hebben met veel pootjes, maar omdat we zó'n hoog bed hebben dat het met de normale klossen veel te hoog voor de verloskundige en kraamverzorgster zou worden.

Ik vind het trouwens logisch als het bed de hele kraamtijd op klossen staat; de kraamverzorgster deed bij ons elke dag 2 x de controles en het bed werd ook vaak verschoond. Als ze niet meer dan 1 kraam in de maand zou hebben, zou het lichamelijk waarschijnlijk geen probleem zijn, maar als het je dagelijks werk is, is het echt belangrijk om op zulke dingen te letten vind ik :wink:.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2011 08:19

Hoe weet je nu of je bed te hoog is?

Heel misschien gaan wij wel een ander bed kopen (deze kraakt en het zal me niks verbazen dat die in elkaar valt als ik bijv. op bed zou gaan bevallen).

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 apr 2011 09:05

toppie schreef:Wat doen jullie moeilijk over klossen met een boxspring? :-k
Ik ben vaak genoeg bij gezinnen tegen gekomen dat er gewoon een of twee extra matrassen boven op de matras van de kraamvrouw lagen. :idea:

Hm, een extra matras regelen is wat ons betreft een stuk moeilijker dan wat klossen ophalen.
Dat laatste kan wat makkelijker in de auto; niet iedereen heeft een zolder met nog wat extra matrassen. :puh:

Baby was gisternacht ontzettend druk in mijn buik, een hele tijd lang. Ik lag gewoon te schudden in bed.
Ze zoekt de uitgang hoop ik.

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 apr 2011 09:24

Dat hoop ik ook voor je, AikonGirl :wink:! Sterkte nog met de allerlaatste loodjes en de bevalling!

Evelien schreef:Hoe weet je nu of je bed te hoog is?
In het boekje van de SHG staat aangegeven welke hoogte hun voorkeur heeft, dus die hebben we aangehouden. Natuurlijk is er wel verschil in de lengte van de kraamverzorgster, dus helemaal perfect kun je het niet voor iedereen maken.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 apr 2011 09:26

ow misschien staat dat ook wel in de informatie folder die ik pas gekregen heb van het kraamburo. k Zal eens kijken en anders kan ik altijd nog even met m'n moeder ga kijken (die komt hier kramen).

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 06 apr 2011 10:26

Bij ons gaf ze aan dat het tussen de 75 cm en 85 cm hoog moet zijn.

Een matras... niet aangedacht. Maar denk ook niet dat dat echt gaat werken, want de extra matras die hier thuis ligt is minder lang dan die in ons bed. :mrgreen:
En daarbij, dan lig ik alleen hoger, ook niet zo gezellig ;-)

Wat vervelend liefie en parkiet... ik had vannacht ook een drama nacht, maar dan komt het niet in me op om uit bed te gaan en te gaan RW'en, haha!

@AG ik hoop met je mee, succes met de laatste loodjes!

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 06 apr 2011 12:17

Evelien schreef:Heel misschien gaan wij wel een ander bed kopen (deze kraakt en het zal me niks verbazen dat die in elkaar valt als ik bijv. op bed zou gaan bevallen).

:lol: in een flits zag ik het even voor me: een bevallende vrouw die door haar bed zakt...

hier ook 2 losse boxsprings. wij zijn maar vast begonnen met bierkratjes verzamelen, hebben we de vorige keer ook gedaan. niet onder de poten, maar onder die schotten (voor, achter aan de zijkant en in het midden). vond het een handige oplossing.

@ ag: khoop voor je dat het niet al te lang meer duurt. succes met de laatste loodjes en de bevalling als het zover is!

heb hier de kleine de afgelopen dagen nu toch echt een paar keer voelen bewegen. wat leuk is dat weer zeg! maandag weer naar de vk, ben benieuwd!
mn verlof is ook geregeld met het werk. ben vrij vanaf de eerste week van augustus ongeveer tot halverwege december als alles goed gaat en de kleine een beetje bijtijds zich meldt. misschien ga ik nog kijken of ik nog wat extra dagen kan krijgen zodat ik lekker de rest van het jaar vrij ben, maak ik in het nieuwe jaar een frisse start.
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Terug naar “Archief”