Je zou als minderheidskabinet maar afhankelijk zijn van gedoogsteun van de PVV...
Voor de PVV is het natuurlijk ideaal, omdat ze op elk moment de stekker uit het kabinet kunnen trekken zonder dat ze verantwoordelijkheid hoeven te dragen.
Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:Je zou als minderheidskabinet maar afhankelijk zijn van gedoogsteun van de PVV...
Voor de PVV is het natuurlijk ideaal, omdat ze op elk moment de stekker uit het kabinet kunnen trekken zonder dat ze verantwoordelijkheid hoeven te dragen.
TheKeimpe schreef:Daarom begrijp ik HELEMAAL niet CDA en VVD zich laten gijzelen door Geert...
bruggenbouwer schreef:Haring, ik denk niet dat het met domheid te maken heeft, maar je verantwoordelijkheid nemen. Ik ben geen Wilders-fan, maar in het VVD-klasje heeft hij zich ook altijd redelijk gedragen. En zijn mening is zeker niet van de laatste jaren, zijn taalgebruik wel. We moeten geen beren zien waar ze niet zijn.
En aan het geflirt tussen de PVV en de VVD te zien, kijk ik er niet raar van op als die partijen over een aantal jaar samen gaan.
Momenteel heeft de VVD en CDA in de eerste kamer 35 van de 75.
ze hebben dus altijd één oppositie partij nodig. Maar voordat de wetsvoorstellen van het toekomstige kabinet door de tweede kamer zijn geloodsd heb je waarschijnlijk al wel een nieuwe eerste kamer.
haring schreef:En aan het geflirt tussen de PVV en de VVD te zien, kijk ik er niet raar van op als die partijen over een aantal jaar samen gaan.
![]()
Ja dan moet geert wel eerst zijn islam standpunten de deur uit zetten. Want de vvd aanhang is daar niet blij mee.
haring schreef:Momenteel heeft de VVD en CDA in de eerste kamer 35 van de 75.
Uiteraard 76, je moet wel een meerderheid hebben.
bruggenbouwer schreef:De Eerste Kamer heeft maar 75 zetels
Optimatus schreef:En toch is oppositie voor het CDA nu beter dan regeren.
Faramir schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom niet de VVD en de PVV gaan regeren met de CDA die steun geeft.
Hoe dan ook. Ik hoop dat er een rechts kabinet komt. Ik ben blij dat de PvdA, GL en D66 buitenspel zijn gezet.
haring schreef:
ajl schreef:Ik ben helemaal niet voor de PVV, maar ik hoop eigenlijk dat zij tijdens een kabinetsperiode hopeloos door de mand vallen. Net zoals indertijd met de LPF is gebeurd. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat als zij niet gaan regeren dat zij de grootste partij gaan worden bij volgende verkiezingen en dat wil ik helemaal niet.
Faramir schreef:Hoe dan ook. Ik hoop dat er een rechts kabinet komt. Ik ben blij dat de PvdA, GL en D66 buitenspel zijn gezet.
Memmem schreef:ajl schreef:Ik ben helemaal niet voor de PVV, maar ik hoop eigenlijk dat zij tijdens een kabinetsperiode hopeloos door de mand vallen. Net zoals indertijd met de LPF is gebeurd. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat als zij niet gaan regeren dat zij de grootste partij gaan worden bij volgende verkiezingen en dat wil ik helemaal niet.
Dit kun je niet helemaal vergelijken want de LPF had geen echte leider meer en de PVV heeft dat wel.
haring schreef:Ik totaal niet!! Ik zie dat de eigen bijdrage omhoog word gekrikt samen met nog maar andere asociale bezuinigingen (denk aan het om zeep helpen van de studiefinanciering).
Maar ja ik snap het ook niet waarom de vvd en het cda dit doen. Wilders is niet echt betrouwbaar (lees, draaikont). En als hij het wil kan hij ieder moment de stekker uit het kabinet trekken zonder enige verantwoordelijkheid te dragen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten