sexy voelen mag (ja of nee)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Michael
Sergeant
Sergeant

Re: sexy voelen mag (ja of nee)

Berichtdoor Michael » 20 apr 2009 22:53

Marnix schreef:Klopt. Maar waar krijg je uiteindelijk je identiteit, je eigenwaarde van? Uiteindelijk komt die als het goed is niet van mensen maar van God. En ja, dan is af en toe een complimentje, knipoogje etc. krijgen zeker goed. Maar er zijn ook mensen die dat zelden of niet krijgen.

Wat denk je ervan dat die eigenwaarde misschien uit jezelf komt? Ik ken diep gelovigen die erg onzeker over zichzelf zijn. En ongelovigen die ondanks dat hele goede mensen zijn.

Dat... Of je hebt gelijk maar God geeft eigenwaarde onafhankelijk van geloof. Dat zou ook kunnen natuurlijk. Misschien zien ze God maar herkennen ze hem niet op de manier zoals wij doen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 apr 2009 10:35

Je hebt gelijk. Wat ik bedoel is dat we ons gevoel van eigenwaarde vaak laten beinvloeden door hoe mensen naar ons kijken. Terwijl je dan beter het kan laten afhangen van hoe God naar ons kijkt. Dat wij dat moeten accepteren en anders onzeker zijn is een feit. Ik wilde niet stellen dat iedere gelovige die geen eigenwaarde heeft gewoon niet goed gelooft ofzo ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 23 apr 2009 00:57

Marnix schreef:Je hebt gelijk. Wat ik bedoel is dat we ons gevoel van eigenwaarde vaak laten beinvloeden door hoe mensen naar ons kijken. Terwijl je dan beter het kan laten afhangen van hoe God naar ons kijkt. Dat wij dat moeten accepteren en anders onzeker zijn is een feit. Ik wilde niet stellen dat iedere gelovige die geen eigenwaarde heeft gewoon niet goed gelooft ofzo ;)

Je hebt gelijk. God ziet met objectieve absolute ogen. Terwijl ieder mens als die naar je kijkt eerst van alles zichzelf terug ziet, maar dat helaas niet herkent. De meeste conflicten tussen mensen zijn volgens mij partijtjes schaduw boksen waarin men meer met zichzelf bezig is dan met de ander.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 04 aug 2009 16:00

mag zeker wel bij je eigen man!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 aug 2009 16:10

pannenkoek schreef:mag zeker wel bij je eigen man!

Oh, Oh, en waarom alleen daar? Alsof je pas een seksueel wezen wordt op het moment dat je elkaar het ja-woord geeft.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 05 aug 2009 13:04

Alleen bij je eigen man?

Nou, ik ga maar een vent zoeken dan... ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 aug 2009 15:11

Reken maar dat elke vrouw het leuk vind om te horen dat iemand haar mooi vind. Natuurlijk ten eerste van je geliefde, maar het is toch totaal niet erg om het ook van andere te horen?
Tja.. vaak komt het gevoel van sexy zijn daar uit voort. Lijkt mij normaal en niets mis mee.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 aug 2009 15:29

Gerdien B. schreef:Reken maar dat elke vrouw het leuk vind om te horen dat iemand haar mooi vind. Natuurlijk ten eerste van je geliefde, maar het is toch totaal niet erg om het ook van andere te horen?
Tja.. vaak komt het gevoel van sexy zijn daar uit voort. Lijkt mij normaal en niets mis mee.

andersom werkt het natuurlijk ook. Als je je sexy voelt, straal je dat ook uit, en dan krijg je eerder een complimentje dan wanneer je de hele dag loopt te chagerijnen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 05 aug 2009 15:50

Mwah, ik word niet vrolijk van als ik mijzelf seksueel aantrekkelijk vind voor iedereen. Net zoals ik het ook niet echt als een compliment beschouw als iemand mij seksueel aantrekkelijk vindt.
'Was man nicht definieren kann, das sieht man als ein Fühlen an.'

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 05 aug 2009 16:34

Andere Jas schreef:Mwah, ik word niet vrolijk van als ik mijzelf seksueel aantrekkelijk vind voor iedereen. Net zoals ik het ook niet echt als een compliment beschouw als iemand mij seksueel aantrekkelijk vindt.

Je maakt me nieuwsgierig, Andere Jas. Volgens mij mag je het gerust als een eer beschouwen als iemand vindt dat je er goed uit ziet.
"Toen ik moe was van zoeken, leerde ik vinden."
-Friedrich Nietzsche-

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 05 aug 2009 16:40

Filosoof schreef:
Andere Jas schreef:Mwah, ik word niet vrolijk van als ik mijzelf seksueel aantrekkelijk vind voor iedereen. Net zoals ik het ook niet echt als een compliment beschouw als iemand mij seksueel aantrekkelijk vindt.

Je maakt me nieuwsgierig, Andere Jas. Volgens mij mag je het gerust als een eer beschouwen als iemand vindt dat je er goed uit ziet.

Ja, goed uitzien wel, maar dat door iemand anders op zichzelf betrekken vind ik een beetje te ver. Zeker omdat het gewoon oppervlakkig geredeneerd vind. Als iemand mij sexy vindt dan zeg tie in feite dat ik er zo goed uitzie dat zij wel eens met mij seksuele activiteiten zou willen uitspoken. Dat vind ik een beetje platvloers eerlijk gezegd.

Gelukkig komt het ook niet heel vaak voor, hoor. Mijn moeder vind dat ik een goed karakter heb en dat is voor mij al voldoende, dus ik zoek het niet en ik vind het ook niet. :mrgreen:

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 05 aug 2009 16:50

Andere Jas schreef:Ja, goed uitzien wel, maar dat door iemand anders op zichzelf betrekken vind ik een beetje te ver. Zeker omdat het gewoon oppervlakkig geredeneerd vind. Als iemand mij sexy vindt dan zeg tie in feite dat ik er zo goed uitzie dat zij wel eens met mij seksuele activiteiten zou willen uitspoken. Dat vind ik een beetje platvloers eerlijk gezegd.

Nou, banaal of niet, stiekem is het helemaal niet zo erg als je weet dat er op z'n minst potentiële echtgenoten tussen zitten, haha. Seksuele aantrekkingskracht is wel een voorwaarde, natuurlijk.

Andere Jas schreef:Gelukkig komt het ook niet heel vaak voor, hoor.

Of de meeste mensen zijn gewoon niet zo 'platvloers eerlijk', natuurlijk.
-Friedrich Nietzsche-

Andere Jas
Mineur
Mineur

Berichtdoor Andere Jas » 05 aug 2009 17:00

Ach, ik heb mannelijke klasgenoten gehad en collega's die toch wel redelijk vaak van dit soort taal uitslaan. Vrouwen zijn er minder erg in heb ik het idee, en als ze het al zijn dan uiten ze het minder snel. En uiteraard overdrijf ik het natuurlijk ook wel een beetje, maar de essentie van wat ik postte kom je toch echt redelijk vaak tegen.

Filosoof
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Filosoof » 05 aug 2009 17:14

Andere Jas schreef:Ach, ik heb mannelijke klasgenoten gehad en collega's die toch wel redelijk vaak van dit soort taal uitslaan. Vrouwen zijn er minder erg in heb ik het idee, en als ze het al zijn dan uiten ze het minder snel. En uiteraard overdrijf ik het natuurlijk ook wel een beetje, maar de essentie van wat ik postte kom je toch echt redelijk vaak tegen.

Ach, ik houd ook niet van banaliteiten hoor.
Allerminst zelfs.
-Friedrich Nietzsche-

rafaell

Berichtdoor rafaell » 05 aug 2009 18:04

Ik voel me anders enorm sexy, en dat ben ik natuurlijk ook!

Terug naar “Archief”