op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 12 jan 2009 12:02

of je man presteert niet zo veel ;)
Gelukkig met mijn vriendin(netje)!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 12 jan 2009 12:03

het is wel duidelijk dat jij je eigen prestaties tot het hoogste goed in het huwelijk verheft.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 jan 2009 12:06

SimonT schreef:
rafaell schreef:Blanco aan een relatie beginnen is natuurlijk sowieso een illusie. Kijk je praat wel overal over, ook over je seksleven voor de tijd, maar het maakt mij echt niet uit of ze al het bed met iemand gedeeld heeft. Als er van beide kanten sprake is van verliefdheid en ze zou mij enkel afwijzen op grond van het feit dat ik geen maagd ben, dan zou ik dat toch wel redelijk raar vinden. Volgens mij is het juist wel fijn als een partner enige relevante ervaring heeft :)

Dus naar jouw mening hoort sex niet binnen een huwelijk? Of gaat dit alleen over relaties met geschieden vrouwen, en heb je dan zelf ook geen probleem met sex voor het huwelijk, want het lijkt mij zo dat een vrouw of man die al eens sex gehad heeft in een vorige relatie, bij een nieuwe relatie de drempel veel minder hoog heeft liggen!

Nee daar moet ook gewoon ruimte voor zijn buiten het huwelijk, het hoort wat mij betreft bij liefde.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2009 12:06

Lichamelijk naar elkaar toe groeien wil natuurlijk niet zeggen dat je al gelijk gemeenschap met elkaar heb.

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 12 jan 2009 12:07

DesertRose schreef:het is wel duidelijk dat jij je eigen prestaties tot het hoogste goed in het huwelijk verheft.

Nee hoor, bovendien ben ik niet getrouwd, maar las je aangeeft dat het helemaal niet zo bijzonder is, dan krab ik me achter mn oren en denk ik:"Waar gaat dat mis!"

Zonder iets te willen impliceren of te doen denk ik wel dat in sommige gevallen getrouwde mannen vreemd gaan, omdat ze (sexueel) iets in hun huwelijk missen...

Maar dit is off topique-smile

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 12 jan 2009 12:14

okdan sorry hoor :-)

SimonT
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SimonT » 12 jan 2009 12:17

geen probleem

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 jan 2009 12:20

Evelien schreef:Lichamelijk naar elkaar toe groeien wil natuurlijk niet zeggen dat je al gelijk gemeenschap met elkaar heb.

Nee uiteraard. Overigens vind ik dat groeien wel een mooie woordspeling in dezen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2009 12:21

Haha, het was ook met een halve knipoog, maar ik denk dat seksualiteit soms ook wel veel te erg opgehemeld wordt. En dat vind ik onzin.
Ik bedoel: het is goed om aan tieners uit te leggen dat het onwijs mooi is om het voor 1 persoon te houden, maar daarnaast is het ook goed om het niet onrealistisch te maken.
Dat is net als met ouders die alleen zeggen dat 'het' alleen in het huwelijk mag, en meer niet. Geen reden of ervaring van henzelf. Dan ga je toch een vertekend beeld krijgen van seksualiteit?
Natuurlijk is gemeenschap iets ontzettend moois, maar ik vind het overdreven dat dat zo enorm belangrijk is in een relatie. Ik vind het veel belangrijker dat wij geloven dat we door God bij elkaar zijn gebracht, en dat ons huwelijk in het algemeen op de Bijbel gebaseerd is, dan het hele verhaal 'seks'
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2009 12:23

precies.

Het moet geen lust worden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 jan 2009 12:30

Mwoah, dat mag wel denk ik, dat lijkt me ook wel een beetje gezond, maar ik denk niet dat het op de nummer 1 in je huwelijk mag staan.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 jan 2009 12:42

Het gaat erom dat je verbaal en non-verbaal goed en aangenaam kunt communiceren, seks valt natuurlijk onder het laatste.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2009 12:43

MissF schreef:Ach, laten we heeeeel eerlijk zijn: seks en gemeenschap is uiteindelijk helemaal niet zo'n hot item in een huwelijk? Of ben ik de enige vrouw die dat vindt?
nee hoor ik deel je mening ! :D Wij zijn door God bij elkaar gebracht op een bijzondere manier, dat is wat telt!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

rafaell

Berichtdoor rafaell » 12 jan 2009 12:48

Nouja ook al ben je door God bij elkaar gebracht dan zou ik nog stevig balen als het in bed niet zou klikken hoor :P Ik denk overigens niet dat God zo actief met ons liefdesleven bezig is hoor.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 12 jan 2009 12:48

oefening baart kunst. :wink:

Terug naar “Archief”