caprice schreef:Aragorn schreef:overigens ben ik zelf helemaal geen roker, dus ik redeneer niet vanuit m'n eigen belang...
Wel verkoper tabakswaren zeker?
Het is ergens natuurlijk krom dat je allerlei veiligheidsvoorschriften moet volgen en aan voldoen om chemische bestrijdingsmiddelen te gebruiken, maar roken wat net zo schadelijk is, mag gewoon op straat, alhoewel, rokers mogen zelfs buiten niet meer roken (station). Dat gaat inderdaad wel een beetje te ver.
Nee, ik heb totaal geen belang bij die hele tabaksindustrie of wat dan ook. Alleen hecht ik erg aan een samenleving waarin mensen elkaar in hun waarde kunnen laten en vrij kunnen laten in wat zij doen of niet. Hieronder valt ook roken en niet roken op het station gaat inderdaad te ver.
Je begrijpt zelf waarschijnlijk ook wel dat chemische bestrijdingsmiddelen op een iets andere schaal plaatsvind en dat een heel andere kwestie is...
Nu is er natuurlijk ook een andere kant. Rokers moeten zich ook niet asociaal en provocerend opstellen, dus niet roken in de niet-roken-coupe, geen rook bij iemand in z'n gezicht blazen, even geen sigaret opsteken in een kleine wachtruimte, enz. Maar nu slaan we toch wel een heel eind door naar de andere kant, en dat vind ik zwaar intolerant.
Bijv. die rookvrije werkplek voor horecawerknemers. Niet meer roken in de kroeg? Zometeen niet eens meer drinken in de kroeg oid?