maboc schreef:pannenkoek schreef:Wij hebben uit principe ook geen TijdVerdrijf dus vandaar ook geen speelfilms. Kun je naar ons idee net zo goed een tv hebben of naar de bios gaan.
Maar goed, dat is onze mening. We moeten onze kinderen wel ten voorbeeld zijn, en er over praten. Onze dochter moets voor school naar de bios, een film kijken, dat wilden wij niet. ze kreeg een vervangende opdracht. en met onze dochter hebben we een heel goed gesprek gehad.
Ah ok, nee als je geen TV hebt, dan hoef je ook geen DVD's te hebben. Maaruh wat doen dat de DVD's die je noemde wel in de kast?
En uit nieuwsgierigheid: Waarop is het principe van geen TV gebaseerd? Op een leer of op een bijbeltekst of omdat je het gewoon zonde van je tijd vindt?
owja...en ligt het niet naar de bioscoop mogen van je dochter dan in het verlengde daarvan?
Over de tv komt meer troep dan wij denken/weten. Ok er zit een knop op om hem uit te zetten, maar als er geweld gebruikt wordt of gevloekt wordt ben je al te laat. En zijn wij allemaal zo sterk om hem dan uit te zetten??
Die DVD's gaan over de natuur/ de schepping en zijn van zangkoren. Gewoon psalmen en geestelijke liederen.
Waarom we geen tv hebben?Puur omdat er troep overheen komt. Ik zal eerlijk zeggen dat als we op vakantie zijn we wel kijken

(zonde van de tijd eigenlijk ook, want je zit allemaal naar de tv te kijken en stommetje te spelen.)
Idd het niet naar de bios mogen komt in het verlengde te liggen. Daar horen wij als christenen/refo's niet thuis. Om dat duidelijk te maken stellen we altijd de vraag of je er God kunt onmoeten, zo niet hoor je er niet thuis. We gaan ook niet naar een houseparty, omdat God er niet te vinden is.
Je zal het misschien niet helemaal met me eens zijn, dan hoor ik het wel.