Niet gepland ongehuwd zwanger in de reformatorische gezindte

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 21 jul 2008 15:19

ik kan mezelf ook echt niet voorstellen dat je daar angst voor zou hebben/tegenop zou zien.. Het lijkt me zelf eerder iets om naar uit te zien (als je seks echt voor het huwelijk hebt bewaard)
het lijkt mij dat er toch iets niet helemaal goed zit hoor, als je er tegenop ziet.
Toch hoorde ik het ook van mijn schoonzusje, die zag ook tegen de huwelijksnacht op... Ze vond het gewoon superintiem en vond dat 'eng'. Gelukkig was haar man heel nuchter, vertelde ze dus later tegen mij.

ik zou idd ook niet willen van: 12 weken getrouwd, 12 weken zwanger! Volgens mij mag je best eerst ff wennen aan elkaar, het samenleven etc. Daarom ben ik ook aan de pil ;) Maar ik vind het wat anders als je eerst 4 jaar aan de pil gaat omdat je anders de hypotheek niet kunt betalen oid. Dat is bij ons niet zo! Kdenk dat ik na een halfjaartje of jaartje stop met de pil.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2008 15:22

Ik weet dat, omdat ik met meerderen er over spreek. 1 voorbeeld heb ik al aangehaald.

Ik denk dat het komt door de druk van familie en kerk: waag het niet dat je voor het huwelijk naar bed gaat met elkaar, dat is voor de huwelijksnacht.

Waarbij ik vind dat je als stel zelf die keuze moet maken ne niet je naasten. Want als je het zo gaat doen om anderen, dan denk ik dat je de druk te hoog opvoerd voor jezelf en je partner.

Angst voor seks heeft echt neit altijd met communicatie te maken. Kan wel maar ik denk dat het vaak andere redenen heeft.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 21 jul 2008 15:28

Gerdien B. schreef:Ik weet dat, omdat ik met meerderen er over spreek. 1 voorbeeld heb ik al aangehaald.

Ik denk dat het komt door de druk van familie en kerk: waag het niet dat je voor het huwelijk naar bed gaat met elkaar, dat is voor de huwelijksnacht.

Waarbij ik vind dat je als stel zelf die keuze moet maken ne niet je naasten. Want als je het zo gaat doen om anderen, dan denk ik dat je de druk te hoog opvoerd voor jezelf en je partner.

Angst voor seks heeft echt neit altijd met communicatie te maken. Kan wel maar ik denk dat het vaak andere redenen heeft.

Okee: ben ik het mee eens dat je samen de keus maakt voor wel of geen seks voor het huwelijk.
De angst waarover jij het ook had kan natuurlijk ook andere oorzakeh hebben. (welke zie jij dan trouwens?)
Als ik naar mezelf kijk herken ik wel dat je er eerst wat 'onwennig' tegenover staat in het begin van je relatie, maar dat je er genoeg over moet praten en van gedachten over wisselen. Dan word je er vertrouwd mee en sta je er heel anders in!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2008 15:55

Die onwennigheid komt bij deze mensen vaak pas in het huwelijk naar voren.

Kan verschillende oorzaken zijn: sommige mensen hebben van zichzelf moeite om zich te geven aan een ander, mensne die een nare ervaring op dat gebied hebben.

Er zijn nog steeds heel veel mensen die moeite hebben hier over te spreken, omdat ze het niet geleerd hebben en zichzelf het moeilijk kunnne aanleren.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 jul 2008 16:00

Misschien heeft die angst ook wel een beetje te maken met onzekerheid. Zelf ben ik onwijs onzeker over mezelf en zag ik ook wel een beetje op tegen de huwelijksnacht (ook al duurt die nog een tijdje). Nu voel ik mezelf veel zekerder, dat komt mede door mijn vriend. Dus tegen de huwelijksnacht opzien? No way! Ik zie er nu al erg naar uit. Ik zie het echt als cadeau bij het huwelijk, maar om te trouwen alleen voor de seks? Dat gaat mij te ver. Wij willen graag trouwen om altijd bij elkaar te kunnen zijn en samen te leven en alles met elkaar te delen, daar is seks een onderdeel van, maar zeker niet het belangrijkste.

Bovendien zou ik echt niet gelijk zwanger willen worden (tenzij God anders wilt natuurlijk). Ben als het goed is nog aan het studeren als wij trouwen. Vriendlief werkt dan wel, maar ik wil eerst mijn studie afmaken. Daarna zijn kinderen het eerste waar we aan denken. Eerst maar eens een pilletjes slikken. Wij hebben besloten om een paar maanden voor het huwelijk te beginnen daarmee, om te wennen. Misschien wordt het daardoor wel lastiger om niet de fout in te gaan, maar de wens om dat niet te doen is daarvoor toch te groot.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2008 16:23

@kirsten: het is wel handig om alvast te starten, want je kunt in het begin last krijgen van wat bijwerkingen zoals ochtendmisselijkheid (dus niet meteen schrikken, want dat betekent niet automatisch dat je zwanger bent ;))

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 jul 2008 16:26

Ja idd, daarom wil ik ook zeker een tijd van tevoren starten. Maar we hebben nu nog geen trouwdatum, dus ik wacht maar even :wink:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 jul 2008 16:52

Even van te voren slikken is wel handig ja. Kun je ook uitvinden hoe je op de pil reageert. En je kunt er vast aan wennen dat je elke dag aan dat ding moet denken. :)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 21 jul 2008 20:36

Acire schreef:Even van te voren slikken is wel handig ja. Kun je ook uitvinden hoe je op de pil reageert. En je kunt er vast aan wennen dat je elke dag aan dat ding moet denken. :)

Bovendien is de pil de eerste maand nog niet op z'n best betrouwbaar. De huisarts raadt altijd aan om de eerste maand nog extra anticonceptie te gebruiken naast de pil, de tweede maand is dat pas beter.
Dus even van tevoren starten is dan inderdaad niet verkeerd :)
pobody's nerfect

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 jul 2008 22:57

Hij is wel meteen betrouwbaar als je begint op de eerste dag van je menstruatie, als je op een andere dag begint duurt het inderdaad een maand voor je 't zeker weet.

Elke dag slikken is net zoiets als elke avond je tanden poetsen... en de dagen staan erbij dus je kunt eventueel 's ochtends controleren of je hem wel hebt genomen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 21 jul 2008 23:00

Moet dat wel precies uit komen, de dag van beginnen en op de strip ;)

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jul 2008 07:26

Gerdien B. schreef:Moet dat wel precies uit komen, de dag van beginnen en op de strip ;)

He? Je pakt toch gewoon de dag van je beginnen (dus bijv. dinsdag) dan begin je daar toch mee op de strip? En ben je na 21 dagen precies rond hoor ;)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jul 2008 07:30

Ik begon gewoon voor aan zonder op de dag te laten :lol:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 22 jul 2008 07:52

oh, ja dan moet het idd precies uitkomen :lol:

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 22 jul 2008 08:11

Inderdaad, als je er even aan gewend bent dan vergeet je hem bijna niet meer. Ik denk soms wel eens, heb ik hem gister nu ingenomen of niet? En dan heb ik het wel gedaan. Twordt zo'n automatisme. Wel merk ik dat de eerste pil na me stopweek echt slecht valt soms. Vorige week met de eerste werd ik duizelig, misselijk en echt super beroerd wakker. Na 20 min. was het over, gelukkig. Herkennen jullie dit?

Terug naar “Archief”