MrSokkie schreef:Gershwin schreef:Statement: ik ben zeer gelovig, hetero, en vóór homoseksuele relaties.
Voor het evenwicht in de discussie

Het kan dus wel. Leve de nuance.

En ik ben zeer gelovig, hetero en tégen homoseksuele relaties. Ik heb lang nagedacht over het standpunt dat ik moet gaan innemen, maar ik kán het gewoon niet accepteren. Dat wil niet zeggen dat ik meteen homo's afkeur op het moment dat ze wél een relatie hebben. Maar dat de CU dit standpunt inneemt zou voor mij een reden kunnen zijn om te kiezen voor de SGP, domweg omdat dit punt voor mij zwaar telt.
Verder bespeur ik meningen die neerkomen op: "Ik ben tegen een paar essentiële standpunten, maar ik wil niet naar een andere partij". Een ander voorbeeld dat hieraan gelijk is, is het geval van een anorexiapatiënt die in Zweden behandeld wil worden (kwam vorig jaar uitgebreid in het nieuws). Zij gaf een relaas met als samenvatting: "Ik wil niet eten, maar ik wil ook niet dood". Ja lieve meid, het één gaat niet zonder het ander. Je moet een zware keuze maken, namelijk tussen dat wat je panisch maakt (eten) of een erger geval (niet eten en sterven).
Zo ver gaat deze keuze niet, maar het komt wel op hetzelfde neer. Je kunt niet essentiële punten van een partij afkeuren maar vervolgens wel voor 100% achter diezelfde partij staan.
Natuurlijk ben ik hard als ik zeg dat het voor homo's een offer is om liefde, seks en relaties op te geven voor God, maar ik kan er (naar mijn mening) niks anders van maken dan dat. En dat ís zwaar, dat besef ik heel erg goed.
Tegen de tijd dat er verkiezingen zijn ga ik mijn stem overwegen, maar als ik nu een keuze zou moeten maken, dan toch liever de SGP.