Is sexualiteit binnen een huwelijk nog wel rein?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 05 mei 2008 11:59

MrSokkie schreef:zolang er niks mis is met de man zijn handjes of de douchekop voor de vrouw lijkt me dit niet echt een probleem.
Je kunt ook zeggen, hier, heb je geld, kun je een opblaaspop kopen :?

Maar wat *naamkwijt* pas zei, geef je man een kwartier de tijd om je op te winden, heb je dan nog geen zin, zit je man met iets wat af moet gaan koelen en heb jij een groot schuldgevoel.

Andere oplossing is inderdaad de hand aan jezelf slaan. Lekker hoor, je vrouw/man is de was aan het doen, en jij...

Wat mij betreft beste oplossing is je inhouden. Wat vanzelf gekomen is, gaat vanzelf weg. En het komt vast ook vanzelf weer terug. Waarom moeten alle behoeften bevredigd worden?

Mjah, is mijn mening maar.
Laatst gewijzigd door L'être extraterrestre op 05 mei 2008 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 05 mei 2008 12:09

MrSokkie schreef:zolang er niks mis is met de man zijn handjes of de douchekop voor de vrouw lijkt me dit niet echt een probleem.

Zoals l'etre net al zei: moeten die behoeftes altijd meteen bevredigd worden? In een gezonde seksuele relatie is dat toch helemaal niet nodig? Dan moet je misschien een dagje of wat wachten, maar om dan meteen jezelf te gaan bevredigen?!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Mariska vd Peijnacker

Berichtdoor Mariska vd Peijnacker » 06 mei 2008 07:40

Galateia schreef:

Zoals l'etre net al zei: moeten die behoeftes altijd meteen bevredigd worden?

Waarom niet? Niks moet, alles mag, is mijn devies wat dit betreft. :D

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 07:49

Precies, niks moet. Dus kun je jezelf heus wel een dagje inhouden!

Mariska vd Peijnacker

Berichtdoor Mariska vd Peijnacker » 06 mei 2008 08:00

Dat kan inderdaad, maar het hoéft niet. :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 14:57

Alsjeblieft zeg, altijd maar toegeven als je geen zin hebt?
Het is toch algemeen wel een beetje zo dat de man nou eenmaal meer zin heeft dan de vrouw. En ik ga echt niet steeds toegeven hoor.
We praten er gewoon samen veel over, en zorgen ervoor dat we allebei geven en nemen.
Dus de ander moet ook gewoon af en toe zeggen: oke, jij hebt geen zin, dan doen we het een andere keer.

Dat vind ik meer relatie dan altijd maar toe moeten geven omdat de behoefte van de ander bevredigd moet worden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 14:59

MissF schreef:Het is toch algemeen wel een beetje zo dat de man nou eenmaal meer zin heeft dan de vrouw.

Sorry, maar dat vindt ik altijd zo'n cliché! Dat verschilt toch ook per dag, week, periode, weet ik veel?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mei 2008 15:02

rosalie83 schreef:
MissF schreef:Het is toch algemeen wel een beetje zo dat de man nou eenmaal meer zin heeft dan de vrouw.

Sorry, maar dat vindt ik altijd zo'n cliché! Dat verschilt toch ook per dag, week, periode, weet ik veel?

Kan best zijn, maar ik heb het ook over het algemeen. Als je een jaar lang neemt, en het gemiddelde neemt, dan schijnt het zo te zijn dat de man meer en vaker zin heeft dan de vrouw...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 15:07

MissF schreef:We praten er gewoon samen veel over, en zorgen ervoor dat we allebei geven en nemen.

Wij praten er niet zoveel over, wij DOEN het gewoon :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 06 mei 2008 15:17

Galateia schreef:
MissF schreef:We praten er gewoon samen veel over, en zorgen ervoor dat we allebei geven en nemen.

:mrgreen:

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 mei 2008 18:33

Galateia schreef:

dat werkt, tot er zich op een gegeven moment echt een probleem voordoet en dan is het prettig als je er ook over kunt praten.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 mei 2008 19:16

Lovely schreef:
MrSokkie schreef:Om ook weer even terug on topic te komen: Hoe zijn de beweringen dat seksualiteit zuiver moet worden gehouden binnen het huwelijk en dat je elkaar de seks niet mag weigeren te verenigen? Seks hebben terwijl je weet of kunt weten dat je partner het tegen zijn/haar zin doet lijkt me het tegenovergestelde van zuiver.

Het lijkt mij ook niet zuiver om je man/vrouw onbevredigd naast je laten liggen terwijl je zelf gaat slapen. Je behoort elkaar namelijk te dienen.

*oorklappert*

Ik heb toch echt wel een ander beeld van het huwelijk geloof ik..Niet altijd rozegeur en maneschijn, maar allicht beter dan dit :shock:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 19:27

MrSokkie schreef:
Galateia schreef:

dat werkt, tot er zich op een gegeven moment echt een probleem voordoet en dan is het prettig als je er ook over kunt praten.

Ja, natuurlijk praten wij ook. Maar soms wordt er zo zwaar aan getild. Dan komt het zo ingewikkeld op me over. Dat je vooral heel diep over de seks moet praten (zo is het vast niet bedoeld, maar goed). Terwijl het leuke aan het huwelijk (in elk geval aan het mijne) die spontaniteit en dat ongedwongene is. Ook de seks gaat gewoon vanzelf. En dat we dan weleens napraten ofzo erover... natuurlijk wel. En ja, dan kunnen we gewoon zeggen wat we fijn vinden enzo :mrgreen:

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 06 mei 2008 19:35

Smurffie schreef:*oorklappert*

Ik heb toch echt wel een ander beeld van het huwelijk geloof ik..Niet altijd rozegeur en maneschijn, maar allicht beter dan dit :shock:

Rustig maar, Smurf, het kan ook anders 8)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 mei 2008 20:59

Galateia schreef:Ja, natuurlijk praten wij ook. Maar soms wordt er zo zwaar aan getild. Dan komt het zo ingewikkeld op me over. Dat je vooral heel diep over de seks moet praten (zo is het vast niet bedoeld, maar goed). Terwijl het leuke aan het huwelijk (in elk geval aan het mijne) die spontaniteit en dat ongedwongene is. Ook de seks gaat gewoon vanzelf. En dat we dan weleens napraten ofzo erover... natuurlijk wel. En ja, dan kunnen we gewoon zeggen wat we fijn vinden enzo :mrgreen:

Het klinkt alsof jullie het prima voor elkaar hebben en daar ben ik blij om. Als het zo bij iedereen zou gaan waren sexuologen allemaal werkeloos. Het is helaas niet zo. Niet alleen in situaties waarbij verlangens dusdanig uiteenlopen dat ongedwongen en spontane seks erg moeilijk wordt, maar ook bijvoorbeeld als complicatie van een operatie het lichamelijk niet meer kan. Seks is uiteindelijk een middel om heel dicht tot elkaar te komen, weerloos, de verdediging neergelaten, letterlijk en figuurlijk naakt. Dat kan door praten net zo goed als door vrijen. (liefst door allebei natuurlijk :wink: )

Terug naar “Archief”