Maar het illustreert wel een van de belangrijkste punten waar het om draait: mannen moeten niet dociel achter de mening van vrouwen aanlopen, maar doen wat ze leuk vinden en als het dan meezit vinden de vrouwen dat ook leuk.
Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:Ach, mijn man loopt gewoon op van die sandalen rond te rennen. Dat vindt hij makkelijker dan slippers: je kunt er veel beter mee rennen, springen en voetballen. Slippers raak je dan kwijt.
Ze zien er niet uit. Van die enorme plastic grijs-met-groene schavuiten. Ik noem het zijn pinovoeten. Hij vindt het lekker lopen, hij doet z'n best maar.
Ik bemoei me niet met zijn kledingsmaak, want die heeft hij niet
VN-secretaris-generaal Ban Ki Moon heeft tijdens de internationale Dag voor het Gezin het belang van de rol van de vader onderstreept. Vaders spelen een belangrijke rol in het gezinsleven, aldus Ban afgelopen woensdag in New York. Recente onderzoeken hebben de positieve betekenis van de vaderrol voor de ontwikkeling van kinderen verduidelijkt.
De VN-baas wees tegelijkertijd op problemen die vele mannen ermee hebben niet meer alleen leider en kostwinner van het gezin te zijn, maar net als de moeder betrokken te zijn bij de opvoeding van alledag. Veel mannen kunnen daar niet mee uit de voeten, aldus Ban.
Hij wees op het fenomeen van vaders die hun gezin in de steek laten en nauwelijks of niet ondersteunen. Hij riep ertoe op een milieu te creëren dat een positieve kijk op het vaderschap bevordert en behoudt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten