Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 16:36

wij regelen alles zelf!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2008 17:02

Wij ook idd. Ik vind het niet helemaal passen ofzo, om het door de CM's te laten regelen. Dan zou ik me enorm bezwaard voelen. Het is toch onze bruiloft?
En ze vonden het absoluut fantastisch om ons te helpen, maar zij hebben ook hun eigen leven.
Maar scheelt dat je geen voorkeur hebt, Evelien, dan komt het vast wel goed!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 17:18

Een ceremoniemeester is vooral voor op de dag zelf, zodat je dan niet de hele tijd alles in de gaten hoeft te houden maar gewoon kunt genieten van je dag.

Evelien: ik had op internet heel veel plaatjes van trouwjurken bekeken, zodat ik al wist wat ik ongeveer wilde (nouja vooral wat ik niet wilde...) Uiteindelijk ben ik maar een uurtje in die trouwjurkenwinkel geweest en heb drie jurken gepast. Een vriendin van me heeft pas geleden ook binnen een uur haar trouwjurk gekocht. Dus wees niet bang, het kan ook vlot ;)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 mei 2008 17:39

op de dag zelf is het handig ja! Maar voor het regelen van alles vindt ik het zelf gewoon prettig om het te doen! Om zeg maar samen met de CM's de kaarten etc te schrijven enzo! (routebeschijving etc.)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2008 17:40

MissF schreef:Een trouwdag regelen bestaat lang niet alleen uit een kerk, dominee, gemeentehuis en feestlocatie hoor! Dat is idd in 1 avond geregeld. Maar ik ben nogal een perfectionist daarin, en wilde alles wel helemaal goed geregeld hebben.
Dus alles wat er nog bij kwam, dát was het werk juist! Tasjes voor de kids, speelgoed voor de kids, naamkaartjes, dinerkaartjes, autolintjes, gastenboek, gesprekken met de feestlocatie, gesprekken over wat je als diner wilt, keuzes maken. Die paar dingen vastleggen is amper iets regelen.
Maar Evelien, wij hadden ozne feestlocatie bijna een jaar van tevoren vastliggen, en toen konden we op de dag dat we eigenlijk wilden trouwen er al niet meer in. Dus als je een bepaalde voorkeur hebt, is een beetje op tijd wel weer handig.

Die dingen eromheen hadden wij ook zo geregeld. We hebben het vantevoren helemaal niet over de receptie en het diner gehad. Toen we het gesprek met de feestlocatie hadden, waren we het direct eens over een lopend buffet en een uitgebreide receptie, dus daar zat voor ons het werk niet in.
De autolintjes kregen wij gewoon bij de bloemist waar mijn boeket vandaan kwam, hoefden we dus ook niks voor te doen.
Het gastenboek heb ik zelf een week vantevoren bij de bruna gekocht met een mooie pen erbij, dat maakte Mark toch niks uit.
We zijn bij twee fotografen geweest, bij wie we eerst al op de website hadden gekeken. Ook hierbij wisten we direct wat we wilden.
Wij hebben dus erg weinig werk gehad aan die dingen eromheen!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2008 17:40

Inderdaad! Ik had een plaatje mee van de rok en wist exact wat ik erboven wilde (naja, het topje maakte me niks uit, het kanten jasje wel). Ze haalde 4 jurken uit het schap, en ik wist al meteen welke het zou worden. Die heb ik uiteindelijk aangedaan en het was meteen goed. Ik was in iets meer dan een half uurtje klaar, en had eigenlijk meteen klaar kunnen zijn ;)
Al heb ik nu wel eens spijt dat ik niet meer geprobeerd heb, Allerlei felle kleuren ofzo, of zwart, bruin, rood, groen etc. Maarja, dat is achteraf praten.
Maar het kan dus snel! :D

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2008 17:42

Lalage schreef:Evelien: ik had op internet heel veel plaatjes van trouwjurken bekeken, zodat ik al wist wat ik ongeveer wilde (nouja vooral wat ik niet wilde...) Uiteindelijk ben ik maar een uurtje in die trouwjurkenwinkel geweest en heb drie jurken gepast. Een vriendin van me heeft pas geleden ook binnen een uur haar trouwjurk gekocht. Dus wees niet bang, het kan ook vlot ;)

Ik had 'm ook binnen een uur; heb maar 1 jurk aangehad en die was het, wel wat aangepast met dingen die ik graag wilde.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2008 17:44

De ceremoniemeesters (mijn zus en zwager) hebben ook alleen de dag zelf geregeld en ervoor gezorgd dat de stukjes die gedaan werden goed verliepen. Ook hadden ze iedere gast een A4-tje laten maken en die in een map gedaan.
Verder hebben ze vantevoren niets geregeld.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 mei 2008 17:53

Als jullie zo snel klaar waren met een jurk uitzoeken, had je dan gewoon een kant en klare jurk? Ik heb van alles gemixt: Rok van de ene, top van de andere, andere mouwen erin, andere kraag erop, en alles dus in de stof die ik mooi vond. Voordat alles duidelijk was waren we heel wat kopjes koffie verder :mrgreen:

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2008 18:02

Haai schreef:Als jullie zo snel klaar waren met een jurk uitzoeken, had je dan gewoon een kant en klare jurk? Ik heb van alles gemixt: Rok van de ene, top van de andere, andere mouwen erin, andere kraag erop, en alles dus in de stof die ik mooi vond. Voordat alles duidelijk was waren we heel wat kopjes koffie verder :mrgreen:

De jurk die ik had is, zoals ik net al zei, wel helemaal aangepast. De rok was bijvoorbeeld aan één kant een stuk opgehaald. 'Officieel' zaten die ophalen (of hoe dat ook heet) onder de knie. Omdat ik nogal klein ben, zijn ze bij mij er hoger ingezet. Ook het bovenlijfje was anders dan het model jurk dat ik paste. Er zaten bij mij allemaal plooien in, die in de voorbeeldjurk niet verwerkt waren. Mijn jurk is sowieso helemaal opnieuw gemaakt, alle maten moesten opgenomen worden.
De jurk is echter wel tijdens de eerste afspraak helemaal getekend en we wisten precies hoe ie moest worden.
Afbeelding

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2008 18:03

O ja, de kraag en het decolleté waren ook anders. 8)
Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 mei 2008 18:03

Tja ik zag hem in de etalage hangen en ik zei meteen: dat vind ik nu écht mooi! Maar boven in de winkel was hij niet te vinden, dus die vrouw naar beneden, van de pop af gehaald en dat was em gewoon! Heb nog 3 of 4 andere jurken aan gehad, maar die stonden veel minder mooi!

Die van mij moest alleen wat korter gemaakt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 mei 2008 18:08

Volgens mij was ik gewoon niet zo erg kieskeurig :oops: Ik vond het al snel best. Ik vond de rok gewoon onwijs mooi, en wilde ook een jasje (waarom snap ik achteraf niet, maar dat zat nou eenmaal in mijn hoofd). En dat werd het gewoon. Ik heb nooit verder gekeken dan mijn neus lang is. Achteraf had ik dingen best anders gewild, maar op dat moment was het gewoon prima. net als dat ik gewoon schoenen aankreeg en een torselet, en ik heb me totaal niet afgevraagd of ik niet andere schoenen wilde ofzo. Achteraf wel, ik hou niet van schoenen met een open hiel. Ik heb van die rare hielen. Maarja, toen dacht ik daar gewoon niet aan :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2008 18:42

De jurk is alleen iets vermaakt, zodat ik hem goed paste.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 05 mei 2008 19:12

Evelien schreef:wij hebben nog niks gereserveerd!! dan alleen de domino!

Domino op je bruiloft?? :mrgreen:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”