Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2008 11:03

leuk dat mensen gaan gissen naar wat je bedoeld :mrgreen:

op kosten van je man shoppen vind ik nou niet echt wat.
Ik heb jaren achter elkaar nieuwe kleding moeten kopen door het afvallen en daar baalde ik op een gegeven moment zo enorm gruwelijk van! Ik shop alleen als ik vind dat ik echt iets nodig heb. Geloof dat het een half jaar terug is dat ik voor het laatst ben gaan shoppen voor mezelf.
Mij niet gezien. Kijk wel wat rond om te zien wat in mode is, maar aan etalages en folders heb ik dan al genoeg om daar een beeld van te krijgen.

Die BMI meter klopt volgens mij niet helemaal.
Ik zou licht overgewicht hebben maar kleding maat 38 zit goed of zakt zelfs nog van mijn kont af. Lijkt mij dan vreemd om nog meer te moeten afvallen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 04 apr 2008 11:14

De BMI klopt inderdaad niet. Dan zou ik nog zeker tien kilo kwijt moeten en dat is géén gezicht. Er wordt totaal geen rekening gehouden met de lichaamsbouw. Probeer de curve voor mannen eens, dan kom je aardig wat dichterbij wat gezond zou zijn...
Ik weet in ieder geval dat mijn arts buitengewoon blij is met de 20 die eraf is.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2008 11:15

Gerdien, vet zit niet alleen meet bij je kont hoor :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 apr 2008 11:38

haha dat klopt Marnix, maar ook mijn buik is prima. Iets buikje heb ik wel maar vind dat echt geen probleem. Dat spriet magere dat past niet bij mij. Ben altijd gezet tot dik geweest.

Zware botten daar geloof ik niet echt in, maar denk dat het wel erg in je spieren kan schelen. Ik weet dat ik er aardig wat heb. Zodra ik ook 1 keer naar de sportschool geweest ben, heb ik er weer een kilo bij.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 apr 2008 11:41

bloempie schreef:
Galateia schreef:Misschien heeft ze een hekel aan shoppen :|

:lol: :lol:
Ik neem aan dat gerdien erop doelt dat ze het vreselijk vindt als een vrouw shopt op kosten van de man.

Hier gaat het afvallen niet meer zo snel. Wat gewicht betreft dan. Slechts een halve kilo in bijna twee weken. Maar er zijn wel een heleboel centimeters af, dus ws is m'n vet voornamelijk omgezet in spieren, waardoor ik wel slanker ben, maar niet veel minder weeg.
Ach ja, zo zie je maar weer dat gewicht niet alles zegt.

gewicht zegt inderdaad niet alles.... alhoewel het wel heel motiverend werkt als het getal steeds lager wordt :wink:

ik ben nu in buikomvang 16 cm kwijt \:D/ \:D/

André

Berichtdoor André » 04 apr 2008 21:40

- 7,5 vandaag, daar blijft het ook zo ongeveer bij denk ik.
Deze week was ik nog even voor andere zaken bij m'n huisarts, ze vond het prima zo, er waren belangrijkere zaken.

André

Berichtdoor André » 04 apr 2008 21:41

jamillah schreef:-4.4 :D
Dat is ook voldoende toch?

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 04 apr 2008 23:06

-14.3

Helaas nu jeugdweekend..... :|
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 05 apr 2008 00:20

jan10e schreef:-14.3

Helaas??? :roll:
Houten is fijn! :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 apr 2008 06:55

Hoe doen jullie dat?

ik heb van die vreetaanvallen!! PPPFFFF! echt heel erg...

als ik een hongergevoel krijg ga ik vreten.. :oops:

Hebben jullie tips wat goed voed en gezond is?

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 05 apr 2008 07:06

essieee schreef:

Haha.. Sonja is denk ik niet daar waar ik ook ben ;)
Maar we houden ons in, en ga daarna weer vol goede moed verder! :)
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 apr 2008 09:18

jan10e schreef:
essieee schreef:

Haha.. Sonja is denk ik niet daar waar ik ook ben ;)
Maar we houden ons in, en ga daarna weer vol goede moed verder! :)

Neem je toch zelf wat dingen mee als fruit, ontbijtkoek, eierkoeken?
Krentenbollen, mueslibollen etc?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 05 apr 2008 09:22

Evelien schreef:Hoe doen jullie dat?

ik heb van die vreetaanvallen!! PPPFFFF! echt heel erg...

als ik een hongergevoel krijg ga ik vreten.. :oops:

Hebben jullie tips wat goed voed en gezond is?

Gewoon zorgen dat je niks in huis hebt, alleen gezonde dingen. Je hoeft maar op 1 plek sterk te zijn, en dat is in de supermarkt. Als je daar geen chips/koekjes koopt, kun je ze thuis niet opeten.

Als ik een vreetbui heb eet ik altijd een paar boterhammen, of een handjevol rauwe amandelen, of wat fruit. Je moet gewoon veel (gezond) eten om af te vallen. Met jezelf uithongeren kom je nergens. Echt waar, ik eet méér sinds ik aan het afvallen ben.

Ik woon weer bij mijn ouders uit noodzaak maar hier is het dus moeilijker goed op mijn eten te letten omdat hier wel een pot pepermuntjes op tafel staat en pakken koekjes in de kast liggen. Ik kan er tot nu toe redelijk van afblijven.

Gisteren 3 uur achter elkaar gespinned! Dat was wel even pittig. 2 uur gaat normaal gesproken best goed, maar nu aan het eind van de week, en dat 3e uur, dat hakte er wel goed in.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 apr 2008 09:29

MrSokkie schreef:Ik woon weer bij mijn ouders uit noodzaak maar hier is het dus moeilijker goed op mijn eten te letten omdat hier wel een pot pepermuntjes op tafel staat en pakken koekjes in de kast liggen. Ik kan er tot nu toe redelijk van afblijven.

Herkenbaar.
Als ik in het weekend bij m'n moeder ben vind ik het ook moeilijker. De snacks zijn dan gauwer gepakt omdat m'n moeder het ook neemt, en dan word je weer verleid. In mijn eentje heb ik er toch minder last van.

Ik heb als ik aan het werk ben te druk om te eten, en dan eet ik echt niet veel op zo'n dag. Terwijl ik wel veel doe.
Juist als ik vrij ben heb ik vaak 'honger/trek' en vind ik het moeilijk om niet te eten...! Lastig. Ik kan dus maar beter werken :wink:

@Evelien als ik een vreetbui had, at ik gezonde dingen. Wat suikervrije winegums, augurken at ik ook bij het leven, of een cracker met smeerkaas of met jam ofzo...!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Riska

Berichtdoor Riska » 05 apr 2008 10:27

Voor winegums moet je oppassen. Ze zijn gevaarlijk voor een te hoge bloeddruk (hebben dezelfde stof bij zich als drop!)

Ik heb gemerkt dat als ik helemaal niets doe, de kans groot is dat ik trek krijg in 'iets'. Als ik achter de pc zit, al is het maar voor een spelletje, word ik duidelijk afgeleid en merk dat ik nauwelijks wat eet, en al helemaal geen trek krijg.

Er is ook zoiets als een 'pavlov-reactie'. Als ik eenmaal achter de tv kroop om naar welk programma dan ook te kijken, kreeg ik binnen de kortste keren trek in crackers met kaas. Het heeft me behoorlijk wat tijd gekost om het kwijt te raken: door er niet aan toe te geven. Nu heb ik dat niet meer.

Na 7, hooguit 8 uur niks meer eten (wel drinken), wil een hoop schelen!

Terug naar “Archief”