Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 24 mei 2008 10:57

dat heb ik nu ook in de gaten ja :mrgreen:
ach tis weekend. :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 mei 2008 14:09

Lammetje, als je die site bekijkt die ik hier laatst noemde over het haken kun je hele beschrijvingen bekijken hoe een en ander te haken. Enne, heb je geen oma of (oud)tante die kan haken?

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 24 mei 2008 20:36

Wat een leuke dingen weer.

Dat hoedje vond ik ook cuuute! Moet eens kijken of ik ook niet zoiets kan maken ;)

Zijn er hier nog die ook kaarten maken? Ik heb hele stapels liggen ben nog steeds ooit eens van plan alles in te scannen maar ja t komt er nooit van :oops:
ik wil nl alles verkopen voor een goed doel (VBOK) want ik kan toch niet alles zelf versturen he.
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 26 mei 2008 09:56

Ik heb wel kaarten gemaakt, alleen komt het er nu he-le-maal niet meer van... ik maakte 3D-kaarten, kaarten in opvallende paspartouts (bij het plaatje passend), met zand, met stukjes behang (de rekjes met behangstalen in de bouwmarkt plunderen :wink:), etc.

Kun je ze niet kwijt aan goede bekenden/buren/etc, of op een verkoping? Inscannen lijkt me een heel gedoe, je hebt overal waarschijnlijk maar 1 kaart van en als je die gescande dan aan meerdere personen tegelijk stuurt is de kans groot dat 2 of meer mensen dezelfde kaart bij je bestellen...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 mei 2008 09:26

Ik maak ook wel eens kaarten, meestal eens per jaar een stapel en dan gaat het de kast weer in, zodat ik voorlopig vooruit kan. Toch valt het resultaat me vaak tegen. Doe meestal een 3D dingetje uitknippen en op stukkie gekleurd papier plakken en op de kaart. Als ik het dan achteraf bekijk vind ik het toch vaak wat saai. Als je bijv. een hobby journaal bekijkt staan daar ook wel kaarten in maar volgens mij ben je een dag bezig voor je zo'n kaart af hebt. Gister heb ik juist mijn hobby spullen uit de (verhuis)doos gehaald en gezien dat ik best leuke dingen heb voor kaarten maken die ik eigenlijk beetje vergeten was: embossing spullen en nog leuke plaatjes om uit te knippen. Meestal koop ik bij Kruidvat of Action, daar is het leuk betaalbaar. Ook wel via Ebay ofzo, kun je ook nog wel es leuk treffen.

MvS: laat es wat zien, doe ik vast weer inspratie op.

Toch blijf ik naaien het leukste vinden. Ik ga het nu gewoon doen, dat stomme huishouden blijf je toch maar in bezig en komt nooit af. Valt mij op dat de kinderen het erg leuk vinden als ik iets voor ze maak, echt iets speciaals voor hun. De oudste (ruim 10) hoef ik niet meer voor te naaien zegt ie. Toch had ik vorig jaar een stoere broek genaaid van camouflage stof die hij maar wat VET vond.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 27 mei 2008 11:11

mijn zussen maken ook kaarten, complete kunstwerken zoals uit het hobbyjournaal. Plaatjes worden meesten in voren geknipt zodat ze voorraad hebben. En als je het regelmatig doet, wordt je er vaardig in en dan gaat het snel. Dan maken ze er gewoon wel een aantal op een avond :wink:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2008 12:33

Er gaat inderdaad dan wel veel tijd in zitten, ik deed er misschien 2 op een avond. Net als de zussen van MW knipte ik de plaatjes ook wel op voorraad, bijvoorbeeld op de verjaardag van m'n opa... je kunt makkelijk een schaar en plaatjes meenemen, bent lekker bezig en maakt geen (weinig) rotzooi.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 27 mei 2008 15:53

Voel je je dan niet beetje over ijverig aanwezig? Ik ben benieuwd hoe mijn familie zou reageren als ik zaterdag daar ga zitten knippen. Het is eigenlijk wel een idee. Heb het wel es onderweg geprobeerd (1,5 uur zou je heel wat moeten kunnen doen) maar ik werd daar nogal misselijk van.

De cd speler in de auto is kapot, het zal wel een zanik reis worden, vrees ik. We hebben vaak een verhalen cd aan. In elk geval, de cd die er nu in zit doet het niet en krijgen we er niet uit. Heeft iemand nog een handigheidje om hem er wel uit te krijgen?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 27 mei 2008 17:25

*Annet* schreef:Voel je je dan niet beetje over ijverig aanwezig? Ik ben benieuwd hoe mijn familie zou reageren als ik zaterdag daar ga zitten knippen. Het is eigenlijk wel een idee. Heb het wel es onderweg geprobeerd (1,5 uur zou je heel wat moeten kunnen doen) maar ik werd daar nogal misselijk van.

Haha, nee hoor, daar zeker niet. Er komen m.n. oud-ooms en -tantes en die tantes zitten vaak te breien of te haken, dus ik val helemaal niet uit de toon. :wink:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 27 mei 2008 20:51

Ik maak ook weleens kaarten. Als ik het doe dan doe ik het op een avond dat mijn man niet thuis is zodat ik de hele tafel zelf kan gebruiken. Ik heb nu een aardig voorraadje liggen, maar nog een grotere voorraad nieuwe spulletjes om kaarten of iets anders van te maken. Ik vind het best leuk om zo wat te rommelen, laatst een schilderijtje gemaakt voor in de wc, best leuk geworden en ben ook bezig om een verjaardagskalender te maken/scrappen. Kheb allemaal leuke stofjes gekocht voor een tafellopertjes, kussenhoesjes, dekbedovertrekje en twee tafelkleden dus de komende tijd heb ik wel weer even wat te doen. :)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 28 mei 2008 22:52

Ik heb wel eens kaarten gemaakt maar tegenwoordig heb ik het geduld er niet meer voor. Nu ben ik wel bezig met rokken naaien woor mijzelf, vond nog lappen in de kast. Een taarten maken en versieren maar dat maar niet te veel.

sientje
Mineur
Mineur

Berichtdoor sientje » 04 jun 2008 08:14

Tijd voor hobby's als je 4 kinderen hebt :? nee helaas niet!
Misschien als ze allemaal op school zitten.I hope so!
Ik heb ook een beetje teveel hobby's....

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 jun 2008 09:25

Hoezo, je hebt naast 4 kinderen toch ook een man? Die kan toch ook op de kinderen passen? Dan kan jij best een paar uurtjes per week aan een hobby besteden.

Ik vind het een beetje onzin als mensen zeggen dat ze geen tijd voor hobbies hebben. Het heeft hooguit geen prioriteit.. Dat is wat anders.

Ik vind dus dat je niet zielig moet lopen doen (als ik de situatie goed inschat) :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 jun 2008 09:43

Marnix, een man 'past niet op', die zorgt gewoon ook voor zijn eigen kids ;)
pobody's nerfect

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 04 jun 2008 09:57

Haha Jo'tje, die reactie kwam ook meteen in mij op toen ik Marnix' posting las :wink:.

Ik denk inderdaad wel dat je gewoon tijd vrij moet maken voor hobby's, als je die hebt en 't leuk vindt. En dat moet ook wel te doen zijn: kleine kinderen gaan vroeg naar bed, dus daarna heb je toch wel rust/neem je toch wel tijd voor jezelf? Anders ga je over de kop...
Als je fulltime thuis bent, moet 't toch wel lukken je huishouden overdag te doen en 's avonds vrij te zijn om je hobby's te kunnen doen? Niet elke avond waarschijnlijk, maar 1x per week iets voor jezelf doen moet wel lukken.. en is ook goed voor je, goed voor je humeur en daarmee ook weer voor je kids :wink:.
En als jullie allebei buitenshuis werken, zal het huishouden m.i. ook eerlijk/naar rato verdeeld moeten worden en blijft er voor allebei even veel (of even weinig) tijd voor leuke dingen over...
Op zaterdag kan papa ook prima een keer met de kids op stap, zodat jij iets voor jezelf kunt doen. Is meteen goed voor zijn band met hen (als hij een 'afwezige vader' is).

Terug naar “Archief”