Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 apr 2008 22:35

vanavond ben ik naar een vergadering geweest in den Haag. Daar waren leden van de 2de kamer (CDA) die gaan over de zorg en willen weten waar wij tegen aan lopen. Nu is gevraagd om alle vastgestelde regels die nergens op slaan of (zwaar) overbodig zijn door te geven.

Ook andere zaken kunnen aangekaard worden.

Nu dacht ik... jullie hebben dat vast ook wel, van die zaken waar ej tegen aanloopt. Zo is bij ons in een procedure vastgesteld dat wij perse met een rode pen moeten aangeven in de linker boven hoek van de medicatielijst dat wij hebben uitgezet. Dat zijn nou van die onzin regels.

Als jullie wat hebben dan kan je het aan mij doorsturen en stuur ik het ook weer door.

Instanties kunnen hier dan op gewezen worden vanuit de overheid en zelfs een boete krijgen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 08 apr 2008 08:26

@ GerdienB: dus 't was wel een nuttige vergadering dan?

@ Meissie88: hè bah, wat een toestand! Zijn ze inmiddels allemaal opgeknapt?

Mijn werkdag zaterdag was -zoals verwacht- vrij heftig. Het heeft er behoorlijk ingehakt bij de cliënten.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 apr 2008 08:41

absoluut, dus als je dingen hebt, onzinnige invullijsten en lange mag je ook sturen. Ze willen alles hebben en weten.

Het is ook niet niets als een huismaatje overlijd.
Het zal in begin wel erg pittig blijven omdat je tegen spullen, dingen e.d. van die persoon aanloopt, maar ook omdat het in jou ssyusteem van werken zit om die persoon te helpen.

Sterkte verder!!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 08 apr 2008 09:34

't Is hier nog steeds knudde...Gistermorgen wéér onderbezetting, en nog steeds mensen aan de diarree, 't is gewoon een heel hardnekkig virus,en steeds meer personeel krijgt het ook! Dus deze week en vorige week heb ik al heel veel extra gewerkt, deze week moet ik elke dag werken, incl. weekend, alleen donderdag ben 'k vrij! Maar goed...Hopen dat de ziekte weer wat afneemt en weer normale werkweken worden :?

en wat nog het meest zorgt voor gebrek aan personeel is, dat mensen 3 dagen klachtenvrij moeten wezen vóór ze weer mogen werken! Meestal duurt het virus maar 1 of 2 dagen, maar die 3 dagen verplicht maken het dramatisch :?

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 08 apr 2008 09:36

meissie88 schreef:'t Is hier nog steeds knudde...Gistermorgen wéér onderbezetting, en nog steeds mensen aan de diarree, 't is gewoon een heel hardnekkig virus,en steeds meer personeel krijgt het ook! Dus deze week en vorige week heb ik al heel veel extra gewerkt, deze week moet ik elke dag werken, incl. weekend, alleen donderdag ben 'k vrij! Maar goed...Hopen dat de ziekte weer wat afneemt en weer normale werkweken worden :?

en wat nog het meest zorgt voor gebrek aan personeel is, dat mensen 3 dagen klachtenvrij moeten wezen vóór ze weer mogen werken! Meestal duurt het virus maar 1 of 2 dagen, maar die 3 dagen verplicht maken het dramatisch :?

hebben jullie het NORO virus?? suc6 in elk geval want is geen pretje om zo te moeten werken.

ik heb echt niks te klagen van te weinig tijd voor de clienten of wat dan ook. Bij de meeste mensen mag ik een uur blijven en dan hoef ik alleen te douchen en med ingeven uit zetten enz.
Ik heb juist vaak tijd te veel :D

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 08 apr 2008 09:43

nee, voor zover bekend is het niet het NORO-virus, al begint het er volgens mij wel steeds meer op te lijken :? in het begin was het alleen diarree...maar nou beginnen er ook meer over te geven :?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 08 apr 2008 15:26

waar ik me behoorlijk aan erger is dat je de patient al overal op moet scoren.

Bij opname begint het al: wel zorgarragement hebben ze (0-5), dan de must (-0-3), dan bij de operatie de VAS (0-10) en nu willen ze er ook nog de bromage en ramseyscore aan toevaggen.

Nog even en het is patient 256441254 heeft: 3-2-9-4-3.
En niet meer mevrouw de Vries mag hierna naar huis met thuiszorg, is iets ondervoed, heeft geen pijn, heeft een goede motoriek en is goed bij bewustzijn.

hoezo patientvriendelijke zorg :roll: :x
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 apr 2008 15:59

Waar ik me aan erger is dat de patient totaal geen rol meer speelt in het hele gebeuren.
Alles draait om geld, management, competentiegericht werken etc. Er wordt niet eens meer gekeken naar een jongere als die aangemeld wordt, hoeveel geld er nodig is. nee, iedereen 1 bedrag, en jullie zien maar wat je ermee doet.
Hallo, hoe kan dat nou? De ene jongere heeft toch meer nodig dan de ander? En langer dan 9 maanden is verboden. Dus moeten we ze maar op straat zetten na 9 maanden. Dat kan toch niet?
Ik vind 'mijn' zorg erg patientonvriendelijk.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 apr 2008 18:27

nog erger eigenlijk MissF vind ik: hoeveel geld neemt die persoon mee als wij hem op de groep laten komen wonen!!!

Dus hoe hoger je indicatie-> hoe meer geld -> hoe eerder ze je willen hebben :roll:

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 08 apr 2008 20:44

LeChat schreef:Dank jullie wel. En gefeliciteerd, Lorijntje! Hoeveel denk je te gaan werken?

ha, niet te veel hoor :) in de vakanties hopelijk fulltime en tijdens mn studie 1 dienst per week ofzo..misschien 2..en volgend jaar mn coschappen dus dan wordt t lastig combineren en weet ik het niet meer.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 apr 2008 09:41

GRRR :x
6 collega's zijn nu ziek, en nou moet ik vanavond een avonddienst draaien met 2 collega's die de hele afdeling niet kennen :? Dat word me dus denk ik wel een druk avondje! Er horen officieel avn die 'werklijsten' te liggen, maar die waren er dus niet, tenminste niet kloppend, dus die heb ik gisterav nog ff in elkaar moeten zetten....
Ben het onderhand zó zat! Maar goed...je doet er niks aan, 't is gewoon ff een rot-periode, maar leuk is anders... :roll:

(sorry moest ff mn gal spuien (A))

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 09:48

ik ben nu ook ziek...... :cry: :? Mijn teammanager was boos op me... Heb twee vrije dagen opgenomen om op te knappen!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 apr 2008 09:55

zijn echt veel zieken echt vervelend! iedereen beterschap. Bevalt je werk voor de rest wel evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 apr 2008 10:26

ja super! Maar k heb nu buikgriep! (heb twee dagen op moeten nemen om op te kunnen knappen) :?

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 09 apr 2008 12:20

:shock: ziek is ziek toch? :? dat je daar dagen voor op moet nemen! Wij moetne zelfs 3 dagen klachtenvrij wezen vóór we weer mogen werken!

Terug naar “Archief”