Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 11 jun 2008 10:55

@keessie.. joah, kwil wel even een beschrijving geven :P Ik kwam binnen lopen, dr stonden 2 dokters op me te wachten. Ook nog 2 mannen, joepie. Ik moest op een tafel gaan liggen, waar ik eerst een injectie kreeg in mn arm, die de bewegingen van de darmen moesten verminderen. Daarna werd er een slang aan de onderkant naar binnen gebracht ;) waar pap in werd gelaten. Ik moest plat op mn buik gaan liggen en vervolgens draaiden ze de tafel in allerlei richtingen. Na een paar minuten pompten ze er ook lucht bij, waardoor je dus een gigantisch opgeblazen buik krijgt (haha, tzag er ook echt niet uit :P) En dan weer moest ik op mn buik liggen, dan weer op mn rug, mn linkerzij, mn rechterzij. Enzenz. Steeds werd er wat meer lucht naar binnen geblazen zodat je je steeds onprettiger gaat voelen. Daarbij gaan ze dan met een apparaat op je buik duwen steeds (au) en zo maken ze foto's. En na ongeveer 25 minuutjes was 't wel klaar, maar het leek wel een eeuw.
Dat was 't wel zo ongeveer.

@Riska, ja..kkan me echt heeel goed voorstellen dat ze dat dan weigert. 'k Moet er ook niet aan denken dat dit nog een keertje moet gebeuren. En de lekkere boterham is al op :D
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 11 jun 2008 11:06

Oké ik weet genoeg :oops: Dat wil ik dus ook nooit!

Maar gelukkig heb je het overleeft.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

André

Berichtdoor André » 11 jun 2008 11:09

keessie schreef:Oké ik weet genoeg :oops: Dat wil ik dus ook nooit!
Keessie, er zijn wel meer dingen die je nooit wilt heur. ;/

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 11 jun 2008 11:10

André schreef:

Nee I know. Maar ik heb beetje zelfde soort klachten als Liesien. Een dikke darm of dunne darm behoort dus ook bij mij tot de mogelijkheden. Vandaar dat ik dat zei.
Stap voor stap, weer een stapje verder.

André

Berichtdoor André » 11 jun 2008 11:12

keessie schreef:
André schreef:

Nee I know. Maar ik heb beetje zelfde soort klachten als Liesien. Een dikke darm of dunne darm behoort dus ook bij mij tot de mogelijkheden. Vandaar dat ik dat zei.
Oké, dan ook voor jou een *HUG* :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 11 jun 2008 21:05

ik moet ook over twee weken weer naar 't ziekenhuis...bij mij denken ze inmiddels dat het een gyneacologisch probleem is, er wordt gedacht aan endometriose... :(

André

Berichtdoor André » 11 jun 2008 21:55

Jannoek schreef:ik moet ook over twee weken weer naar 't ziekenhuis...bij mij denken ze inmiddels dat het een gyneacologisch probleem is, er wordt gedacht aan endometriose... :(
Hug voor Jannoek, lijkt me niet prettig als ik dat zo lees op internet, sterkte wens ik je.

Riska

Berichtdoor Riska » 11 jun 2008 21:59

Jannoek schreef:ik moet ook over twee weken weer naar 't ziekenhuis...bij mij denken ze inmiddels dat het een gyneacologisch probleem is, er wordt gedacht aan endometriose... :(

Goed als je er op tijd bij bent, want het zou de vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden. Ik heb ooit medicatie gehad, een heel jaar lang, zodat ik niet ongesteld werd. Heerlijk - geen maandelijkse problemen en geen pijn meer...! En het heeft toen destijds geen nare gevolgen gehad.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 jun 2008 08:20

Riska schreef:

Goed als je er op tijd bij bent, want het zou de vruchtbaarheid kunnen beïnvloeden. Ik heb ooit medicatie gehad, een heel jaar lang, zodat ik niet ongesteld werd. Heerlijk - geen maandelijkse problemen en geen pijn meer...! En het heeft toen destijds geen nare gevolgen gehad.

Ik heb (ook) PCOS, dus dan wordt de vruchtbaarheid wel heel erg beinvloed, als het inderdaad endometriose is... :(
Er werd de vorige keer al gesproken over een kijkoperatie, omdat ik al medicijnen gebruik (pil) en pijnstillers niet voldoende helpen...

Ben je toen van die medicijnen niet aangekomen o.i.d.? Lijkt me namelijk niet echt prettig, zo'n hormoonstoot..

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2008 08:57

Liesien schreef:@keessie.. joah, kwil wel even een beschrijving geven :P Ik kwam binnen lopen, dr stonden 2 dokters op me te wachten. Ook nog 2 mannen, joepie. Ik moest op een tafel gaan liggen, waar ik eerst een injectie kreeg in mn arm, die de bewegingen van de darmen moesten verminderen. Daarna werd er een slang aan de onderkant naar binnen gebracht ;) waar pap in werd gelaten. Ik moest plat op mn buik gaan liggen en vervolgens draaiden ze de tafel in allerlei richtingen. Na een paar minuten pompten ze er ook lucht bij, waardoor je dus een gigantisch opgeblazen buik krijgt (haha, tzag er ook echt niet uit :P) En dan weer moest ik op mn buik liggen, dan weer op mn rug, mn linkerzij, mn rechterzij. Enzenz. Steeds werd er wat meer lucht naar binnen geblazen zodat je je steeds onprettiger gaat voelen. Daarbij gaan ze dan met een apparaat op je buik duwen steeds (au) en zo maken ze foto's. En na ongeveer 25 minuutjes was 't wel klaar, maar het leek wel een eeuw.
Dat was 't wel zo ongeveer.

Ow wat vreselijk... dat onderzoek heb ik jaren geleden ook gehad. Brrr.... hoe gaat het nu met je?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Riska

Berichtdoor Riska » 12 jun 2008 09:06

Jannoek schreef:Ben je toen van die medicijnen niet aangekomen o.i.d.? Lijkt me namelijk niet echt prettig, zo'n hormoonstoot..

Nee, ik heb me er een jaar lang zeer wel bij gevoeld...

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 12 jun 2008 09:21

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 16 jun 2008 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2008 09:25

Nou, Alphonsus, natuurlijk maakt het niet uit, zolang het maar kundige artsen/verpleegkundigen zijn. Maar het blijft ene feit, dat het niet prettig is om in je blote onderkant te gaan liggen en iemand (man of vrouw) moet er een slang induwen... dan moet je echt even een knop omzetten, omdat je altijd nog iets hebt als 'schaamte'.

Ik trof bij dat onderzoek toevallig een vrouw. Ik had precies dezelfde 'schaamte' gevoelens, misschien beter omschreven als 'ongemakkelijk'. Ze sprak toen heel aardig met me en stelde me gerust. En toen was dat ongemakkelijke gelukkig snel weg.

Maar ik snak Liesien echt wel, hoor... verstandelijk weet je dat het voor deze mensen dagelijkse kost en gewoon werk is, maar je moet wel even een knop omzetten!

Alphonsus
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Alphonsus » 12 jun 2008 09:34

ex
Laatst gewijzigd door Alphonsus op 16 jun 2008 14:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Uit het feit dat iets niet wit is, moet men nog niet opmaken dat het zwart is

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2008 09:37

Natuurlijk, het probleem moet worden opgelost, klopt allemaal. Alleen voor sommige mensen geldt wel dat ze even een knop moeten omzetten. Niet iedereen is hetzelfde...

Terug naar “Archief”