De refowebkids [deel 3]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 12 okt 2007 08:06

Bedankt, ik hoop dat het vandaag beter zal gaan.

Wat vervelend ook voor je Lammetje.
Geef je nog volledig borstvoeding?
En heeft ze genoeg na haar voeding?
Als ze al zo snel weer komt dan zou je denken dat ze nog honger heeft :roll:

Ik hoop voor je dat ze snel beter zal gaan slapen!
Moeilijk is dat he als je niet weet wat er is met je kleintje...

jan10e
Mineur
Mineur

Berichtdoor jan10e » 12 okt 2007 09:55

@ Vlinder.. in Nunspeet zijn er ook een aantal mensen die goed kunnen naaien. Ik heb er nu ook spullen liggen.. Dus mocht je eens het adres er van willen weten.. dan stuur je maar een PB..

En een naaimachine zou ik niet zomaar via internet gaan kopen, je weet nooit precies wat er mee is, en of het idd wel een goede is.
In de winkel kunnen ze er ook meer info over geven..

Ik zit trnws ook steeds meer na te denken over naailes... vind het toch wel errrug leuK!
Kheb in april een pfaff gekocht, naaimachine..
en gister heb ik een lockmachine gekocht en gekregen .. (nog steeds voor mn birthday)
Dat maakt het allemaal wel extra leuK!

Tzijn gave jurkjes allemaal! Mijn tante kan dat ook zo goed!
die meiden ken je misschien ook wel vlinder... zit bij merel en joshua ook op school...
Beminnen en bemind worden is de zon aan twee kanten voelen schijnen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 okt 2007 10:54

Sarah is in 1 maand tijd 50 gram aangekomen, beetje weinig dus. En 1 cm gekrompen :) Dat is een meet foutje van de vorige keer denk :wink: Maargoed ze moet nu dus nóg meer eten om aan te komen. Ze eet nu:

6 uur borstvoeding
8 uur 1 boterham droog
11 uur 2 pruimen en een peer (of 2 andere stukken fruit maar pruimen zijn zo klein)
12 uur 1 of 1,5 boterham met boter of banaan oid
14 uur borstvoeding
15.30 uur een liga, rozijntjes of rijstewafel
17 uur groente met yoghurt na
19 uur borstvoeding

lijkt mij wel genoeg voor zo'n kleintje, maar nu krijgt ze volle kwark ipv yoghurt en tussen de borstvoeding en boterham ook nog pap smorgens.... we zullen zien, maar ik verwacht niet dat ze veel dikker wordt, bij mij werkt het ook allemaal niet :|

En het niet willen slapen kun je niet dwingen (nee daar was ik allang achter) dus wel in bed leggen maar na 20 minuten huilen er gewoon weer uit halen en dan troosten. zo doen we het al dus dat gaat niet veranderen. Jammer maarja.

Honger dacht ik eerst ook, maar als ik savonds een flesje geef drinkt ze hem niet helemaal op dus volgens mij ist gewoon dr ritme.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 12 okt 2007 12:07

Lammetje, als Christiaan niet wou slapen en bleef huilen waren het meestal tandjes waar hij last van had. De afgelopen tijd was het ook idd een drama met slapen en bleef hij maar huilen, midden in de nacht wakker en huilen huilen huilen...
een poosje later was er een hoektand door (wat zijn die vervelend zeg)
Nu nergens last van, maar we hebben nog wel drie hoektanden te gaan + aan alle kanten nog een kies en daarna zal Simon wel ermee beginnen. Ik troost me met de gedachte dat als ze tieners zijn ze waarschijnlijk niet meer uit bed te krijgen zijn :mrgreen:
Maar een keer lekker uitslapen mis ik echt, herkenbaar voor andere moeders?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 12 okt 2007 12:36

Wij kunnen Danique overal neerleggen of ze slaapt, in de box, in de reiswieg, in haar wieg of ledikantje. gisteren hadden wij de hele dag een bruiloft mijn schoonouders hebben de hele dag opgepast ook daar in het ledikantje geen kik gegeven 1e keer dat ze daar sliep, `s nachts horen we haar nooit, na de fles van 19,00 uur slaapt ze tot 23,00 uur maken haar dan nog steeds wakker om 23 uur voor de laatste fles en dan tuft ze weer door tot wij wakker worden, vanmorgen was dat half 9!

Voel me wel een bofkont als ik dit lees!! :oops:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 okt 2007 13:41

Uitslapen deden wij ook wel eens om de beurt. De ene zaterdag ging ik er uit met de kinderen de andere zaterdag was Dirk aan de beurt.

Caroline huilt/zeurt ook veel. Zou het de leeftijd kunnen zijn Vlinder? Ik weet het niet. De jongens waren niet van die jankerds. Ik schuif het op het feit dat ze nog steeds niet kan lopen en daardoor gefrustreerd is. Ze kan niet daarheen waar ze wil en ze kan het mij niet duidelijk maken. je moet maar raden, wil ze iets hebben, heeft ze dorst? Honger? Ze eet nog steeds ongeveer nix. Je zou denken, het is mijn vierde dus ik moet weten hoe er mee om te gaan, maar helaas. Danny is een supermakkelijk ventje, dat heb ik met die oudste 2 ook niet meegemaakt. Hij zal dan vast wel een vreselijke puber worden :?

Wat slapen aangaat hebben wij ook nooit zo veel moeilijkheden met ze gehad. De eerst 6-8 maanden hadden ze minstens 1 nachtvoeding daarna was het over en hoorden we ze ook niet meer. Wel gebeurde het wel eens dat ze om 3 uur wakker werden en dan dachten dat het dag was. Uit bed gingen en spelen op hun kamer ofzo. Heb ik meerdere keren gehad dat ik wakker werd en dacht: wat hoor ik toch?? Maar even erheen en uitleggen dat het nog wel errug nacht was.

Ow ja, in hoeverre is het onpedagogisch als je lacht terwijl het niet moet? Bij ons onder het eten is het wel eens een zootje. Gaan die 2 kleintjes met elkaar zitten gillen en janken over niets. Broers vinden dat irritant en gaan dan meegillen om aan hun te laten horen hoe vreselijk het klinkt. Helaas hebben ze niet door dat ik dit niet om aan te horen vind. Na diverse waarschuwingen was ik het van deweek zat. Gaf ik marco opdracht om strafregels te schrijven: ik ben stil als een ander gilt. Hij kwaad natuurlijk. Na een tijdje ging hij toch maar schrijven maar wist de regel niet meer. Vroeg het aan Robert en die zei: ik ben stil als Annet gilt. Dus Marco schrijven..... ik moest heel erg lachen toen ik dat zag. "Ja, ik zie het wel, u moet erom lachen" zei hij. Maar affijn, hij heeft niet meer gegilt en daar ging het om.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 12 okt 2007 14:07

haha leuk verhaal :wink:
Soms heb je gewoon van die situaties dat je je lach niet meer kunt inhouden :lol:

Misschien is het de leeftijd Annet ik weet het ook niet, vandaag ging het iig een stuk beter met hem :)

En ook al heb je er al 2, 3 of 4 ieder kind is weer heel anders vind ik!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 12 okt 2007 14:20

'ik ben stil als Annet gilt' whaha, dat vind ik om te gillen! :mrgreen:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 okt 2007 15:05

Geweldig 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 12 okt 2007 15:09

Wat dat onpedagogische betreft; het is natuurlijk logisch dat je door te lachen het tegenovergestelde resultaat bereikt.
Maar we zijn toch allemaal mensen en ik denk dat iedereen wel eens in de lach schiet.
En vooral als zo'n kleintje bewust probeert je aan het lachen te krijgen en daarvoor alles uit de kast trekt, is het wel eens moeilijk om consequent te blijven.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 okt 2007 15:28

Mijn moeder zei vroeger altijd: humor wordt beloond.
Mijn broertje was een inimini roodharig kereltje dat om een snoepje kwam vragen:' Mam, mag ik een snoepje'?'
'Nee, je mag nu geen snoepje, we gaan zo eten.'
'Mam, zeg eens vooruit dan.''

Toen kreeg ie het nog ook ;)

Tot het humor belonen natuurlijk incosequent gedrag wordt ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 okt 2007 15:41

ach hij weet wat er wordt bedoelt!!

op school ook vaak met kleutertjes... ach.. dan moet je lachen en dan kan je niet meer boos worden...

zo had een kind een keer de planten versneden tot sla!! geniaal!! ik kon alleen maar hard lachen!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 12 okt 2007 17:43

Wij schieten ook vaak in de lach om Sarah, ze lacht ons ook vaak uit als we "nee" zeggen... soms trekt ze zo'n lieve betoverende glimlach.... :lol:

Het slapen gaat al een tijdje niet zo lekker en ze heeft pas sinds een maandje last van dr tandjes denk. Er zijn er nu 2 door en er zitten er nog 2 aan te komen... Volgens mij heeft het slapen er niet veel mee te maken, maarja je weet nooit natuurlijk.

Wij hebben binnenkort ook een bruiloft en Sarah gaat heel de dag mee! Ben benieuwd hoe het gaat. In de kerk ga ik in elk geval oppassen, er is nog een kleintje. Verwacht dat ze dan wel gewoon in de kinderwagen in slaap valt en op de receptie ook wel. Anders brengen we dr naar mn schoonouders.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 13 okt 2007 15:01

Hoe oud hadden jullie de kids toen je de wagen ombouwde Danique wil echt niet meer in de reiswieg liggen want dan ziet ze niks :lol:
Ga hem vanmiddag al maar ombouwen :o

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 13 okt 2007 17:36

Ruim 7 maanden, heb em nu denk 2 weken in de kinderwagenstand. Maar Sarah sliep altijd als we gingen wandelen en dan was die wagenbak ideaal, maar nu ze gaat zitten wordt hij gevaarlijk.

Ze kan trouwens staan in de box, trekt zichzelf omhoog aan de boxrand. Dus het bed en de box moeten omlaag, weer een stap verder. Vind dat het wel erg snel gaat hoor....

Terug naar “Archief”