Abdijbiertje om 1:00 schreef:Andersom gebeurt dat iets minder denk ik. Mannen kunnen sneller over bepaalde zaken heen stappen, terwijl vrouwen daar wat meer moeite mee hebben (denk ik hoor!).
Vervelend verandergedrag? Tja, dat is per geval verschillend, maar ik zie het om mij heen wel gebeuren dat vriendinnen van vrienden van mij bepaalde blikken gaan trekken naar haar vriend om te zeggen "wáág het eens om dat-of-dat te gaan doen". Kan heel verschillend zijn. Soms is het het kijken naar voetbal met een paar vrienden, dan weer het doen van dingen zonder haar erbij.
Mannen kunnen wat sneller en makkelijker een knop uitdoen en zaken accepteren, omdat verstand en emotie niet zo sterk met elkaar verbonden is dan bij vrouwen, terwijl vrouwen door blijven malen in hun bovenkamer.
Zo werkt het bij mij wel.
@ MP: vind het ook best belangrijk wat vrienden/je ouders van je vriend of vriendin vinden.
Maar da 's toch logisch? Zij kijken niet door de roze bril die jij op hebt en ze kennen je soms beter dan dat je jezelf kent, of beter gezegd: dan dat jij jezelf wilt kennen. :