Onze ds zei pas: degene die denken dat een genezing niet van God komt bevinden zich op zeer glad ijs.
En daarbij: je bid om genezing, en als het dan gebeurt.... vind je het raar, waarom bid je eigenlijk?
Moderator: Moderafo's
The Engineer schreef:Waarde Leclerc, je hoeft geen deskundige te zijn op dit gebied. Ik heb JZ aan het werk gezien. Ik vond t een botte man die precies wist wat hij moest zeggen.
Ik denk ook niet dat elke genezing onzin is, dat heb je kunnen lezen. Maar ik denk wel veel. JZ kan een arts in zijn team opnemen, maar die arts zal, volgens mij, niet erg onbevooroordeeld zijn.
Maar laat ik 1 ding vooropstellen, ik vind het niet raar als je genezen wordt als je bid. Maar waarom alleen bij JZ. Er werd in de hervormgde kerk voor Janneke Vlot gebeden maar dat hielp niet. Vervolgens gaat ze naar JZ en ze is opeens genezen.Sorry maar dat kan er bij mij niet in.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er voor mijn vader bidden, maar het ziet ernaar uit dat hij toch gewoon overlijdt binnen een jaar tijd. En nee wij gaan niet naar JZ, wij geloven dat als God je wil genezen hij dat wel doet. En anders niet.
Wellicht niet, wel komt het mij wat generaliserend over.The Engineer schreef:Overigens heb ik het net beschrevene al eens meegemaakt dus het is niet ongegrond.
The Engineer schreef:Maar als God almachtig is dan kan dit toch niet?? Tenzij God er de hand in heeft.
Althans dat is mijn redenatie.
Laat ik er even bijzeggen dat ik voor de "genezen" mensen blij ben. Ik stel alleen de vraag waarvan ze nou eigelijk genezen zijn. Ik ben van mening dat de meesten worden genezen van een psychische kwaal die zich uit in een lichamelijke. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Over Leonie kan ik niet oordelen. Maar in tegenstelling tot jou denk ik gewoon dat JZ een kwakzalver is die helemaal niets genezen heeft, in dit geval. Vaak wordt gezegd: als je denkt dat je hoofdpijn hebt krijg je het vanzelf wel. Ik denk dat ook het omgekeerde soms opgaat: als je denkt dat je pijn weg is voel je het niet meer. Waarom het dan weer terugkomt? Simpel: je gedachten worden verzet naar iets anders.
Overigens heb ik het net beschrevene al eens meegemaakt dus het is niet ongegrond.
The Engineer schreef:Laat ik er even bijzeggen dat ik voor de "genezen" mensen blij ben. Ik stel alleen de vraag waarvan ze nou eigelijk genezen zijn. Ik ben van mening dat de meesten worden genezen van een psychische kwaal die zich uit in een lichamelijke. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Riska schreef:Als iemand maar nooit claimt dat hij/zij de ander genezen heeft. Hij/zij kan een instrument zijn in genezing.
The Engineer schreef:Jullie hebben inderdaad gelijk, het lichaam is met het hoofd verbonden en andersom.
Ik bedoelde te zeggen dat ze van een psychsche kwaal "genezen" is. Oftewel, de kwaal was er alleen in hun hoofd. Deze werd vervolgens aangemerkt als een andere lichamelijke ziekte. Door er niet meer aan te denken is deze weg ja. Maar zoals ik zelf al zei, wanneer de gedachten verzet worden is het weer terug.
Maar dit gaat dus niet altijd op. Overigens geloof ik dat er mensen zijn die kunnen genezen maar zich niet zo in de openbaarheid brengen.
Dat ik JZ niet geloof is niet zo gek, als je het logisch en rationeel bekijkt. Hij vraagt geld. Dat deden de discipelen niet.
Hij schreeuwt van de daken dat er bij hem mensen genezen worden. Jezus en de zijnen zeiden juist tegen de genezen mensen dat ze hun mond moesten houden.
Dan zijn er nog de schijngenezingen. Als God geneest geneest hij blijvend. Het is in mijn ogen niet zo dat een schijngenezing van God komt.
Als laatste predikt JZ erg weinig over het Evangelie. De kern van diensten zijn doorgaans de genezingen. Hoogstens ongebruikelijk.
Leclerc, ik lees dat boek niet. Ik heb ervaring met mensen van dat geloof, ze komen mij de strot uit en zeggen dat ik naar de hel ga omdat ik niet zo geloof als hen. Dus ga ik niet een boek lezen dat VOOR JZ pleit. Overigens schrijft alleen iemand die niet logisch en rationeel kan denken zo'n boek.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten