rosalie83 schreef:mamavansophie schreef:LauraC schreef:Teuntje schreef: En eigenlijk hopen we nog steeds op een klein wonder

Ja, dat doen wij ook nog maandelijks, maar we hebben er toch voor besloten met de adoptie door te gaan. Nu heeft een vrouw die een paar keer bij ons in de kerk kwam mij verteld dat wij geen kinderen krijgen omdat ik niet genoeg geloof heb!
t is nogal een late reactie...
maar ik kreeg eens iets dergelijks te horen over mijn handicap. Ik had niet genoeg geloof in God en daarom bleef het zoals het nu is (gebonden aan een rolstoel, altijd pijn). Pas als ik me volledig zou overgeven aan God, zou de Duivel uit mij gaan en zou het overgaan. Maar die man die dat zei kwam van een soort Pinkstergemeente of zo. Heel eng vond ik het allemaal.
Heel herkenbaar. Nu denk ik ook wel dat er blokkades kunnen zijn tussen iemand en God, maar mensen weten dit soort dingen wel heel naar en ongevoelig stellig te zeggen soms

Overigens hoeft zo'n reactie van die man niet per definitie iets te maken te hebben met een pinkstergemeente.
Mijn schoonzusje zei gister op een verjaardag: Bij een kerk (weet niet meer welke) mochten de mensen op zondag niet met de auto en ook niet met de fiets. Een gehandicapt jongetje zat in de rolstoel, maar moest gedragen worden!! Want dat is rijden...

ik vond het zo erg om te horen!!!!!!
Echt ronduit schandalig!! Hoe kan een buitenstaander nou uitmaken of je nog wel genoeg geloof hebt?? Ik vind dat zo vaag om te zeggen....... Bovendien kijkt alleen God in je hart...