Een vraag !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 26 apr 2008 08:28

mamavansophie schreef: is nogal een late reactie...
maar ik kreeg eens iets dergelijks te horen over mijn handicap. Ik had niet genoeg geloof in God en daarom bleef het zoals het nu is (gebonden aan een rolstoel, altijd pijn). Pas als ik me volledig zou overgeven aan God, zou de Duivel uit mij gaan en zou het overgaan. Maar die man die dat zei kwam van een soort Pinkstergemeente of zo. Heel eng vond ik het allemaal.

Ik noem dit ronduit schandalig! Dat een mens onder die omstandigheden nog het geloof behoudt mag een wonder heten.
In plaats van bemoediging en troost een stuk veroordeling...

Ik kan daar met mijn verstand niet bij...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 26 apr 2008 09:53

Verschrikkelijk!!!

Ik begrijp dat echt niet. Bij mijn vriend zit nu ook een gezin in de kerk met een gehandicapt jongetje. Dit gezin is weg gegaan uit een andere gemeente omdat daar werden ook zulke zaken gezegd.

Dan keert je hart toch om in je lijf :|
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 26 apr 2008 20:32

ja je voelt je ook echt heel akelig hoor als mensen zulke dingen zeggen. Ik snap dat ook niet.
En blijkbaar zijn er helaas dus meer zulke mensen dan ik dacht, als ik dat hier zo lees...
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 27 apr 2008 12:52

vind het ook heel erg dat er mensen zijn die dat zeggen.
voor mijn gevoel geloven ze dan in een andere God dan ik.

Ik zie dit soort dingen zo; God heeft blijkbaar een andere weg voor je in gedachten. en dat kan heel moeilijk zijn... maar een straf? nee absoluut niet!
Misschien zul je ooit zien waar het goed voor is misschien ook niet.

ik denk dan maar even weer aan het verhaal over de mozaiek.
om dit te maken gebruik je scherven en van dicht bij zijn deze scherp en pijnlijk en lelijk. maar van een afstand is het een prachtig geheel.

Goed maakt een mozaiek en zit het geheel, wij alleen nog maar de scherven.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 apr 2008 15:44

mamavansophie schreef:
LauraC schreef:
Teuntje schreef: En eigenlijk hopen we nog steeds op een klein wonder :oops:

Ja, dat doen wij ook nog maandelijks, maar we hebben er toch voor besloten met de adoptie door te gaan. Nu heeft een vrouw die een paar keer bij ons in de kerk kwam mij verteld dat wij geen kinderen krijgen omdat ik niet genoeg geloof heb!

t is nogal een late reactie...
maar ik kreeg eens iets dergelijks te horen over mijn handicap. Ik had niet genoeg geloof in God en daarom bleef het zoals het nu is (gebonden aan een rolstoel, altijd pijn). Pas als ik me volledig zou overgeven aan God, zou de Duivel uit mij gaan en zou het overgaan. Maar die man die dat zei kwam van een soort Pinkstergemeente of zo. Heel eng vond ik het allemaal.

Heel herkenbaar. Nu denk ik ook wel dat er blokkades kunnen zijn tussen iemand en God, maar mensen weten dit soort dingen wel heel naar en ongevoelig stellig te zeggen soms :(

Overigens hoeft zo'n reactie van die man niet per definitie iets te maken te hebben met een pinkstergemeente.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 27 apr 2008 20:26

rosalie83 schreef:
mamavansophie schreef:
LauraC schreef:
Teuntje schreef: En eigenlijk hopen we nog steeds op een klein wonder :oops:

Ja, dat doen wij ook nog maandelijks, maar we hebben er toch voor besloten met de adoptie door te gaan. Nu heeft een vrouw die een paar keer bij ons in de kerk kwam mij verteld dat wij geen kinderen krijgen omdat ik niet genoeg geloof heb!

t is nogal een late reactie...

Heel herkenbaar. Nu denk ik ook wel dat er blokkades kunnen zijn tussen iemand en God, maar mensen weten dit soort dingen wel heel naar en ongevoelig stellig te zeggen soms :(

Overigens hoeft zo'n reactie van die man niet per definitie iets te maken te hebben met een pinkstergemeente.

Mijn schoonzusje zei gister op een verjaardag: Bij een kerk (weet niet meer welke) mochten de mensen op zondag niet met de auto en ook niet met de fiets. Een gehandicapt jongetje zat in de rolstoel, maar moest gedragen worden!! Want dat is rijden... :shock: ik vond het zo erg om te horen!!!!!!
Echt ronduit schandalig!! Hoe kan een buitenstaander nou uitmaken of je nog wel genoeg geloof hebt?? Ik vind dat zo vaag om te zeggen....... Bovendien kijkt alleen God in je hart... :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 29 apr 2008 12:13

kwebbel schreef:Mijn schoonzusje zei gister op een verjaardag: Bij een kerk (weet niet meer welke) mochten de mensen op zondag niet met de auto en ook niet met de fiets. Een gehandicapt jongetje zat in de rolstoel, maar moest gedragen worden!! Want dat is rijden... :shock: ik vond het zo erg om te horen!!!!!!

Dit vind ik zo raar dat ik het bijna niet kan geloven.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 29 apr 2008 12:16

Och, ik heb wel eens gehoord van oud-gereformeerden in Lelystad die tot de Urkergrens wel met de auto mochten rijden, maar het laatste stuk moesten lopen ...

Idiotie

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 29 apr 2008 12:17

Rare mensen heb je toch... :roll:

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 29 apr 2008 12:20

rosalie83 schreef:
kwebbel schreef:Mijn schoonzusje zei gister op een verjaardag: Bij een kerk (weet niet meer welke) mochten de mensen op zondag niet met de auto en ook niet met de fiets. Een gehandicapt jongetje zat in de rolstoel, maar moest gedragen worden!! Want dat is rijden... :shock: ik vond het zo erg om te horen!!!!!!

dit vind ik ook echt absurd... Dat kan toch niet?!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 apr 2008 12:33

rosalie83 schreef:

dit had ik ook weleens gehoord (ja gehoord)... toen ik dit na vroeg was dit totaal niet het geval. Alleen werd er van de mensen verwacht dat ze niet onnodig met de auto zouden komen (dit ivm parkeerproblemen). Van t een kom het ander!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 apr 2008 12:42

In Capelle aan de Ijssel is een gemeente waar dat wel zo is....

Thessa4
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Thessa4 » 29 apr 2008 14:27

Lees gelaten 3 eens daar staat dat de wet niet het belangrijkste van je geloof en kerk gaan is. Je kan alleen behouden worden door je geloof en niet door de wet! en zulke tradities!!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 apr 2008 19:51

Lenny schreef:
rosalie83 schreef:

dit vind ik ook echt absurd... Dat kan toch niet?!
vlinder (meest actief in refowebkids) heeft het tegen mij gezegd...... ik weet echt niet meer waar het was dat ze zei....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 apr 2008 07:44

het maakt ook niet uit waar het is.

Terug naar “Archief”