Moderator: Moderafo's
Dat bedoel ik. Sorry, foutjePetra777 schreef:Zondag is de opstandingsdag van Jezus.
Ik haal er niets bij? Daar moest ik gewoon aan denken.Petra777 schreef:@ l'etre extraterrestre: kan gebeuren.
Persoonlijk denk ik niet dat 'we' met kerst nieuwe kleren gaan kopen. Wel trek ik mijn mooiste kleren aan. En ik geloof ook niet dat Lijntjuh dat bedoeld, het schijnt mij toe dat het hier gaat over je mooiste/ feestelijkste kleren uit de kast trekken.
Meer geld aan de armen geven is altijd goed. Maar ik denk dat je er allerlei dingen bij haald die er voor de discussie niet toe doen. Want je kunt best en nieuwe kleren kopen en geld aan de armen geven.
Waar het om gaat is: Mag een christen een feest vieren, met allerlei extra's als kerstverlichting, lekker eten en mooie kleren of niet?
In mijn ogen: omdat in sommige kerken mensen denken dat God de hele dag mensen straft en alleen maar denkt: zonde-zonde-zonde-regels-regels-regels.Riska schreef:Optimatus schreef:L'être extraterrestre schreef:@Optimatus, dat vind ik een wat eenzijdige mening. In de meeste kerken word kerst vrolijk gevierd.
Zekers, maar waarom niet in alle kerken?
Omdat in sommige kerken het zondebesef groter is dan het besef van verlossing???
Marnix schreef:Waarom zou je dan uberhaupt naar de kerk gaan, waarbij de dienst begint met "onze hulp is in de naam van de Here die de hemel en aarde gemaakt heeft" en vervolgens: "genade zij u en Vrede van God onze Vader door onze Heer Jezus Christus" als men dat niet eens gelooft.
Petra777 schreef:@ l'etre extraterrestre: kan gebeuren.
Persoonlijk denk ik niet dat 'we' met kerst nieuwe kleren gaan kopen. Wel trek ik mijn mooiste kleren aan. En ik geloof ook niet dat Lijntjuh dat bedoeld, het schijnt mij toe dat het hier gaat over je mooiste/ feestelijkste kleren uit de kast trekken.
Meer geld aan de armen geven is altijd goed. Maar ik denk dat je er allerlei dingen bij haald die er voor de discussie niet toe doen. Want je kunt best en nieuwe kleren kopen en geld aan de armen geven.
Waar het om gaat is: Mag een christen een feest vieren, met allerlei extra's als kerstverlichting, lekker eten en mooie kleren of niet?
Lijntjuh schreef:Petra777 schreef:@ l'etre extraterrestre: kan gebeuren.
Wat ik bedoelde heeft idd niets met nieuwe kleren voor de kerst kopen te maken, zelf doe ik dat overigens ook niet.
Het gaat me er meer om dat feest vieren juist bijbels is en kerst daarom niet per definitie een sombere gebeurtenis hoeft te zijn.
Overigens ben ik er juist op tegen om er veel geld aan uit te geven. Ik denk dat het te maken heeft met maat houden. Je kunt ook feest vieren met eenvoudige dingen. Jezus is ook in een eenvoudige stal geboren...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten