Moderator: Moderafo's
toutvabien schreef: Is het dan gewoon een goede vriendschap. Als je iemand je vriend noemt impliceert dat ook wel enige intieme omgang met diegene. Ik prijs dat wel dat je geen seks met hem hebt.
toutvabien schreef: By the way, als je vindt dat het ons geen malle moer aangaat dan had je nooit moeten zeggen hier dat je een vriend van 52 had. Dan hadden we er ook geen discussie over gevoerd.
Denkertje21 schreef:Wás er maar een eenduidige reformatorische opvatting! Die is er niet!
Denkertje21 schreef:Je bent echt grof als je zegt dat 'mijn homohobby jou door de strot duw'.
Denkertje 21 schreef:Ik gun jou die plek van harte, maar laat mij dan ook in mijn waarde!
toutvabien schreef:Je zaait een beetje verwarring. Eerst doe je voorkomen dat je relatie hebt met een man van 52. Nu ben je het enorm aan het afzwakken. Zeker nu je het hebt over een relatie waar je ooit in zal stappen en die duurt tot de dood scheidt. Mag ik hieruit concluderen dat je niet echt een liefdesrelatie hebt met die man, maar gewoon een heel bijzondere vriendschap. Zo´n vriendschap kan ik alleen maar waarderen. Alleen een liefdesrelatie met sexuele omgang met een man van 52 lijkt me voor een jongen van 24 niet erg gezond.
toutvabien schreef:Je zaait een beetje verwarring...
Boekenlezer schreef:toutvabien schreef:Je zaait een beetje verwarring...
Ja, dat blijkt wel. Aan de ene kant loopt hij hier hard te beweren dat hij geen seks heeft met zijn vriend, wat suggereert dat hij binnen bepaalde perken denkt. Aan de andere kant heeft hij in 'Homofilie 2' beweerd dat seksuele omgang met iemand van hetzelfde geslacht toelaatbaar is. Sluwe geraffineerdheid?
toutvabien schreef:Dat klinkt heel erg paternalistisch. Volgens mij zijn de refokerken geen RK waar een of andere paus een "fatwa" uitspreekt. Het is volstrekt onzin om te stellen dat er maar 1 uitleg van de bijbel bestaat. De bijbelteksten aangaande homoseksualiteit hebben het over vrouwelijke bijligging. Homoseksualiteit bestaat niet alleen uit penetratie (dat lijkt me de vrouwelijke bijliggingvariant). Er bestaan ook nog andere sexuele activiteiten. En daar is de bijbel niet stellig over. Ik bedoel maar teksten zijn op verschillende manieren te interpreteren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten