Moderator: Moderafo's
MrSokkie schreef:Ik vraag mij dan weer af: waar zijn die protesten bij de tientallen echt anti-christelijke metalconcerten die elke weer worden gehouden in het land. Geen boodschap, geen trappen om te trappen. Zou dat er nu ineens gedemonstreerd wordt te maken hebben met het feit dat er voor deze demonstratie wél media-aandacht zou komen? Je zou bijna gaan twijfelen aan de oprechtheid van de motieven van de christelijke demonstranten.
MrSokkie schreef:Iedereen heeft vrijheid van meningsuiting, dat betekent echter niet dat anderen zich iets van die mening aan hoeven te trekken.
Aragorn schreef:Het feit dat dankzij de vrijheid van meningsuiting allerhande kwetsende en beledigende dingen vrij geuit kunnen worden wil natuurlijk niet zeggen dat er met de vrijheid van meningsuiting zelf iets mis is. Er is hooguit iets mis met de mensen die dat doen en het lijkt me erg ongezond als om die reden de vrijheid van meningsuiting zelf ingeperkt zou worden.
reform schreef:Ik kan me niet voorstellen als jij uitgemaakt wordt voor de meest smerige woorden.......dat je er niets van aantrekt.
Vrijheid van meningsuiting betekent dus wel dat je mensen belachelijk mag maken. Volgens mij moeten we streven (ik vind het zelfs een plicht) naar vrijheid van meningsuiting zonder mensen/godsdiensten belachelijk te maken. Volgens mij kan dat best samengaan. Zolang dat niet gebeurt......blijft er haat en nijd.
MrSokkie schreef:reform schreef:Ik kan me niet voorstellen als jij uitgemaakt wordt voor de meest smerige woorden.......dat je er niets van aantrekt.
Hij/zij moet wel heel erg lijden om dat soort taal uit te slaan. Ik hoop ooit zo ver te komen dat ik in zo'n situatie alleen nog maar compassie voel voor diegene die ze die woorden uit.Vrijheid van meningsuiting betekent dus wel dat je mensen belachelijk mag maken. Volgens mij moeten we streven (ik vind het zelfs een plicht) naar vrijheid van meningsuiting zonder mensen/godsdiensten belachelijk te maken. Volgens mij kan dat best samengaan. Zolang dat niet gebeurt......blijft er haat en nijd.
Maar daar ga je al, wat is belachelijk maken precies. Zo lang religieuzen van die ontzettend lange tenen hebben mag de rest dus eigenlijk niks zeggen over geloof, en heb je de vrijheid van meningsuiting om zeep geholpen. En waarom alleen godsdiensten? waarom niet ook politieke denkbeelden, voorkeuren voor sportploeg, of evolutietheorie. Mag ook niks meer over gezegd worden, want er is altijd wel iemand die zich gekwetst voelt.
Wat ik ook jammer vind trouwens: niemand komt op het idee om eens positief naar dit voorval te kijken. Het is meteen: auw, dit kwetst me, dit moet verboden worden. Ik dacht net: nu hebben, hoeveel, 2 x 50.000 mensen een doornenkroon gezien. 99% procent van de toeschouwers legt de link niet, maar zelfs als de link wel gelegd wordt door 1% van de bezoekers heb je 1000 mensen die een doornenkroon voortaan met Jezus associëren. Dat lijkt me een enorme winst in een land waar de meeste mensen niet eens meer weten wat er met Kerst gevierd wordt.
MrSokkie schreef:Abdijbiertje om 1:00 schreef:Hoax! Dit gaat me net ff te ver.
Als het bona fide is hoeven we het dus ook nooit meer te hebben over dat alleen moslims zo extreem zijn.
reform schreef:De kruisiging wordt gewoon als marketinginstrument gebruikt.
Mensen zullen zich altijd gekwetst voelen of andere mensen kwetsen.
Daarom kan je beter geloven in één iemand (voor mij de God van de bijbel) die bepaalt wat goed en fout is.......dan dat ieder dat zelf doet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten