@Bloemenkind
Sorry dat ik zo'n lange tijd afwezig was en ik niet eerder heb kunnen reageren, maar ik heb steeds aan je moeten denken en ik vind het erg voor je dat je je zo ellendig voelt.
Maar als je echt op zoek gaat zal dit tijdelijk zijn, want Yeshua heeft echt alles overwonnen!!!
Hij neemt jou op in Zijn Verbond als jij Hem als Zondeoffer voor jouw tekortkomingen wilt accepteren.
Nee je hoeft dat "loser gevoel" niet los te laten , dat is juist de sleutel.....
je kunt het niet alleen - ik ook niet , daardoor wordt je ahw vernederd.....
uit die positie zal hij je dan weer oprichten en zul je sterk zijn in Hem.
Ik praat over spirituele dingen.
heel het Johannes evangelie gaat over de spirituele dingen waar Yeshua het over had en die de mensen om Hem heen niet goed konden volgen omdat ze te veel met het aardse bezig waren. .....
Dit is wat wij meer hebben dan de dierenwereld. Het verbonden voelen met het Hogere. het is voor veel mensen niet duidelijk wat dat precies is en daarom is de verwarring zo groot!
Inderdaad is het echt een weten dat alle moeilijkheden en ellende voortkomen uit het spirituele.
Heel de schepping staat onder de invloed van die botsingen.
Als je bij Hem hoort dan weet je die dingen in de juiste context te plaatsten en met andere ogen te zien. Want HIj heeft dit allemaal reeds bekend gemaakt maar bij Hem is er vrede, want Hij heeft overwonnen en Hij staat er ook boven alles . Hij laat de heerschappij van de kinderen van het duister hier op aalrde nu nog toe totdat de tijden vol zijn en totdat Zijn Boodschap alle uithoeken van de aarde zal hebben bereikt en dan Hij zal wederkeren naar de aarde .
Bloemenkind
Dus jij gelooft dat er een strijd is tussen God en Satan, om het maar even zo te noemen?
En dat die strijd (o.a.) in mensen wordt uitgevochten?
Zelf ervaar ik wel een strijd tussen een 'donker' en een 'licht' stuk, waarbij het donker overheerst en het licht steeds kleiner is geworden.
Het voelt alsof het lichte stuk afwezig is nu.
Maar ik ervaar dat als stukken van mezelf, en niet als God vs. Satan.
(Trouwens, even een vraagje, waarom schrijf jij Yeshua? Ik ben een behoorlijke leek )
Ja de mens zijn oerzonde was dat hij zich door zijn hoogmoed liet leiden : gelijk worden aan YHWH in kennis en macht , rebellie zie ook het apocriefe boek Enoch - Henoch bijv op
http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter- ... Henoch.htm
Dezelfde hoogmoed van de mens die je nu overal ook weer tegenkomt !
daardoor is er scheiding gekomen tussen YHWH en de rest bepaalde hemelse legers die werden weggestuurd en die samen met de lichtdrager hier heerschappij hebben gekregen. YHWH heeft ons aan die machten overgeleverd.
daarom is de weg terug naar relatie met YHWH door de nederigheid van hart! daarvoor moet je je idd overgeven -
je overgeven aan YHWH dat doe je zo:
* je bent tot de conclusie gekomen dat je het niet alleen kunt
* je weet dat je leven wordt beheerst door gedachten en gevoelens die niet van YHWH zijn
* je gelooft dat Yeshua het kwaad en de dood heeft overwonnen
* Je gelooft dat Hij dit moest doen om zo een prijs te betalen - vroeger deed men dit op Yom Kippur- verzoeningsdag en op Pesach - pasen > door het slachten van een dier in de tempel
Hij heeft alle schepselen lief en deed dit ook voor ons allemaal > ook voor jou .
*Je snapt dit misschien allemaal niet zo goed- maar kun je je er toch mee vereenzelvigen en wil je dit accepteren.> dan heet dit :Geloof ----
door je dankbaarheid te tonen geef je Hem jouw hart zodat hij die kan vullen met Zijn Heilige Geest die bij YHWH de Eeuwige Schepper en Koning van Hemelen en aarde hoort. Zo wordt je gevuld met ZIjn Geest , Jij bent van Hem en niemand kan jou weer uit Zijn hand wegrukken !
Jij bent door Zijn Bloed
een met Hem en Hij is een met de Vader YHWH
Dan spreek je de overwinning uit over al je ellende !
Want Hij is met jou! en in Hem is de overwinning !
Hij staat boven tijd en materie! Hij is Almachtig!
Hij is de Weg de Waarheid en Het Leven-----naar en in het Koningkrijk van YHWH
Weet je bent Welkom ! je bent uitgenodigd........Hij is gekomen voor alle mensen die nooit volmaakt kunnen zijn! (al denken de meesten dat ze dat wel zijn .......)
Ik schrijf Yeshua omdat dat zijn Hebreewse naam was !
Dat betekent REDDING ! OVERWINNING
Jezus is de vergriekste vorm ervan , maar de echte naam is YESHUA
Het is niet klakkeloos een meninng van een ander aannemen.... echt niet zo zit ik ook niet in elkaar !
Het isde Weg! de Redding ! Die door de Wet en de Profeten is voorspeld !
veel succes !...
liefs salty