Worsteling met God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 07 sep 2006 10:04

Bedankt voor jullie reacties :)

De laatste paar dagen zijn loodzwaar geweest.
Ik voel elke dag meer spanning en zwaarte, meer duisternis en wanhoop.
Elke dag moet ik een grotere weerstand overwinnen om m'n bed uit te komen, mijn dingen te doen, de deur uit te gaan, en überhaupt om door te gaan.

Elke dag moet ik mezelf daarvoor een grotere dwang opleggen.
Nou ben ik daar erg goed in, dus dat lukt nog wel, maar de spanning die ik erbij voel is inmiddels ondraaglijk.

Ik bid Jezus om hulp, maar ik zak alleen maar verder weg in de duisternis.
Dus óf ik ben te eigenwijs en afgesloten, óf die hulp is er gewoon niet.

'Voordeel' is wel dat ik me de laatste paar dagen wel wat serieuzer heb genomen.
Dat kan ook haast niet anders, in aanmerking genomen hoe ik me voel :?

Binnenkort neemt, via de gemeente, een stichting contact met me op.
Normaal gesproken bemiddelen zij mensen naar werk of vrijwilligerswerk, maar in mijn geval wordt gekeken of ze een brug kunnen slaan naar de hulpverlening.

Ik heb alvast e.e.a. uitgeprint van wat ik de laatste paar maanden heb geschreven.
Ik kan een onbekende niet laten zien hoe het echt met me gaat, daarom heb ik me voorgenomen het te laten lezen.
Dan kunnen zij er evt. mee naar het GGZ.
En dan maar zien wat eruit komt.
En maar zien hoe het verder gaat... :|

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 07 sep 2006 10:18

Je zit nu in een ontzettend dal, maar geloof me: daar kom je uit!

Goed dat je hulp gaat krijgen en ik bewonder je moed om alles wat je hebt opgeschreven te laten lezen! Dat is echt een heel goed en moedig besluit!

Heel veel sterkte, succes, zegen, en alles wat ik maar wensen kan!

Vainahti

Berichtdoor Vainahti » 07 sep 2006 10:55

Hoi Bloemenkind,

allereerst wil ik je heel veel sterkte, kracht, moed, energie en liefde toewensen om hier uit te komen.
Waar jij doorheen gaat, is een vreselijk moeilijk en zwaar proces.
Ik ga niet beweren dat ik een oplossing voor je heb. Wat ik je wel wil aanreiken is een stukje tekst waar ik zelf veel aan gehad heb, en nog steeds heb ik moeilijke momenten.

"Where is God? God is within you
God is the light of love that shines from every cell of your body
The heart, a hand, the word
God is the reaching out
The utter compassion
The selfless savior
The strength to renew, rebuild, restore
The Light

Why must there be suffering?
This is far more complex.
Perhaps it is because through darkness we are reminded of our godliness
We seek to find the light; we are challenged to move beyond obstruction
To find our way out of the cold dark chasm and into the warmth of the Sun
To move beyond the blackness of stagnation and into the shimmering brilliance of progress
We believe it is our own Creation – our reflection.

There is light
There is forgiveness
And eternal Love abounds.

The Light will Prevail.
The Light Always Does."

Misschien heb jij er ook wat aan. Zelf heb ik gemerkt dat de tekst mij kracht geeft en dat als ik de tekst op me in laat werken en het me echt zo voorstel, dat het mij heel veel doet.

Liefs en alle goeds,
Vainahti

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 08 sep 2006 10:31

rosalie83 schreef:Je zit nu in een ontzettend dal, maar geloof me: daar kom je uit!

Goed dat je hulp gaat krijgen en ik bewonder je moed om alles wat je hebt opgeschreven te laten lezen! Dat is echt een heel goed en moedig besluit!

Heel veel sterkte, succes, zegen, en alles wat ik maar wensen kan!

Dankjewel rosalie83, wat een lieve woorden :)

Ik voel me verre van moedig, dus is het fijn te lezen dat je mijn moed bewondert...

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 08 sep 2006 10:37

Hoi Vainahti,

Jij ook ontzettend bedankt voor je lieve berichtje.
En voor je ontzettend mooie tekst.
Ik heb een paar stukjes gequote die me m.n. aanspreken.

God is the reaching out
The utter compassion
The selfless savior
The strength to renew, rebuild, restore
The Light

Perhaps it is because through darkness we are reminded of our godliness

There is light
There is forgiveness
And eternal Love abounds.

Wordt in de volgende quote nou gezegd dat lijden onze eigen creatie is? :

We believe it is our own Creation – our reflection.

Ik ben benieuwd wie deze tekst heeft geschreven.
Weet je dat?

Dankjewel :)

Liefs,

Bloemenkind

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 sep 2006 11:05

Hoi Bloemenkind het zijn uitspraken van 'The Sirian High Council' die doormiddel van channeltechnieken spreken via Patricia Cori, Sirian heeft niets te maken met Syrië maar alles met Sirius een ster ergens million miles from home. Ook heeft het te maken met de planeet Niburu (komt voor in een oude mythe, de bewoners van Niburu zouden bij het passeren overspringen naar de aarde dit waren de goden van ons).

Kortom ik vinde ze nogal vaag (en '"Where is God? God is within you/God is the light of love that shines from every cell of your body") vind ik nogal zwaar vaag klinken alsof God iets van onszelf is, wat woont in ons en enkel daar woont, het stinkt naar gnosticisme... en niet zo weinig ook
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Vainahti

Berichtdoor Vainahti » 08 sep 2006 11:54

Tja Raido,

zo zie je maar weer dat gnosticisme echt universeel is. :D
Het staat zelfs in de bijbel, kan het zo voor je opzoeken. God is alomtegenwoordig. Als hij niet in je zit, dan is er dus een plek waar hij niet is. Hoe rijm je dat dan?

En hoe weet jij dat het stinkt op Sirius? Ik ben zeer benieuwd naar je onderzoekstechnieken.

Vainahti

Berichtdoor Vainahti » 08 sep 2006 12:17

Hoi Bloemenkind,

ik denk inderdaad dat lijden uiteindelijk als het puntje bij het paaltje komt een illusie is.
Misschien een beetje kromme vergelijking, maar wel een duidelijke. Als het heel mistig is buiten, zie je geen hand voor ogen. Je ervaart vooral mist en ziet niet zoveel van wat er in je omgeving gebeurt. Ik denk dat je het lijden met die mist kunt vergelijken.
En als de zon daarna weer gaat schijnen en de mist optrekt, merk je dat het eigenlijk alleen maar waterdruppeltjes waren en zie je je omgeving weer in volle kleur.
Dit alles wil niet zeggen dat je geen ongelooflijke last kunt hebben van die mist. En dat geldt voor het lijden ook.

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 09 sep 2006 10:48

Ik heb me wel eens enigszins in het gnosticisme verdiept en veel ervan sprak me wel aan.
Ik vind het wel een mooi idee dat God ook in ieder mens woont.
Of dat ieder mens een goddelijke kern heeft.
Helaas ervaar ik dat zelf niet zo, dus weet ik niet of het waar is.
(Voor zover er een absolute waarheid bestaat/kan bestaan, maar dat is een andere discussie.)

Ik heb vaker gehoord dat lijden een illusie is.
Ik heb dat zelfs willen geloven.
Nu kan ik daar weinig mee.
Het klopt dat als de wolken zijn verdwenen, blijkt dat de zon altijd is blijven schijnen.
Maar maakt dat die wolken minder reëel dan de zon?
Hooguit minder blijvend, aangezien de zon altijd schijnt en er niet altijd wolken zijn :roll:

Nou ja, waar het om gaat is dat alles veel teveel pijn doet en ik niet kan geloven dat iets wat pijn doet (lijden dus) een illusie kan zijn :roll: :?

(Ik hoop overigens dat ik nu te volgen ben.)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 10 sep 2006 15:16

@Bloemenkind
Sorry dat ik zo'n lange tijd afwezig was en ik niet eerder heb kunnen reageren, maar ik heb steeds aan je moeten denken en ik vind het erg voor je dat je je zo ellendig voelt.
Maar als je echt op zoek gaat zal dit tijdelijk zijn, want Yeshua heeft echt alles overwonnen!!!

Hij neemt jou op in Zijn Verbond als jij Hem als Zondeoffer voor jouw tekortkomingen wilt accepteren.

Nee je hoeft dat "loser gevoel" niet los te laten , dat is juist de sleutel.....
je kunt het niet alleen - ik ook niet , daardoor wordt je ahw vernederd.....
uit die positie zal hij je dan weer oprichten en zul je sterk zijn in Hem.

Ik praat over spirituele dingen.
heel het Johannes evangelie gaat over de spirituele dingen waar Yeshua het over had en die de mensen om Hem heen niet goed konden volgen omdat ze te veel met het aardse bezig waren. .....

Dit is wat wij meer hebben dan de dierenwereld. Het verbonden voelen met het Hogere. het is voor veel mensen niet duidelijk wat dat precies is en daarom is de verwarring zo groot!

Inderdaad is het echt een weten dat alle moeilijkheden en ellende voortkomen uit het spirituele.
Heel de schepping staat onder de invloed van die botsingen.
Als je bij Hem hoort dan weet je die dingen in de juiste context te plaatsten en met andere ogen te zien. Want HIj heeft dit allemaal reeds bekend gemaakt maar bij Hem is er vrede, want Hij heeft overwonnen en Hij staat er ook boven alles . Hij laat de heerschappij van de kinderen van het duister hier op aalrde nu nog toe totdat de tijden vol zijn en totdat Zijn Boodschap alle uithoeken van de aarde zal hebben bereikt en dan Hij zal wederkeren naar de aarde .

Bloemenkind

Dus jij gelooft dat er een strijd is tussen God en Satan, om het maar even zo te noemen?
En dat die strijd (o.a.) in mensen wordt uitgevochten?

Zelf ervaar ik wel een strijd tussen een 'donker' en een 'licht' stuk, waarbij het donker overheerst en het licht steeds kleiner is geworden.
Het voelt alsof het lichte stuk afwezig is nu.
Maar ik ervaar dat als stukken van mezelf, en niet als God vs. Satan.

(Trouwens, even een vraagje, waarom schrijf jij Yeshua? Ik ben een behoorlijke leek )

Ja de mens zijn oerzonde was dat hij zich door zijn hoogmoed liet leiden : gelijk worden aan YHWH in kennis en macht , rebellie zie ook het apocriefe boek Enoch - Henoch bijv op
http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter- ... Henoch.htm
Dezelfde hoogmoed van de mens die je nu overal ook weer tegenkomt !
daardoor is er scheiding gekomen tussen YHWH en de rest bepaalde hemelse legers die werden weggestuurd en die samen met de lichtdrager hier heerschappij hebben gekregen. YHWH heeft ons aan die machten overgeleverd.

daarom is de weg terug naar relatie met YHWH door de nederigheid van hart! daarvoor moet je je idd overgeven -

je overgeven aan YHWH dat doe je zo:
* je bent tot de conclusie gekomen dat je het niet alleen kunt
* je weet dat je leven wordt beheerst door gedachten en gevoelens die niet van YHWH zijn
* je gelooft dat Yeshua het kwaad en de dood heeft overwonnen
* Je gelooft dat Hij dit moest doen om zo een prijs te betalen - vroeger deed men dit op Yom Kippur- verzoeningsdag en op Pesach - pasen > door het slachten van een dier in de tempel
Hij heeft alle schepselen lief en deed dit ook voor ons allemaal > ook voor jou .
*Je snapt dit misschien allemaal niet zo goed- maar kun je je er toch mee vereenzelvigen en wil je dit accepteren.> dan heet dit :Geloof ----
door je dankbaarheid te tonen geef je Hem jouw hart zodat hij die kan vullen met Zijn Heilige Geest die bij YHWH de Eeuwige Schepper en Koning van Hemelen en aarde hoort. Zo wordt je gevuld met ZIjn Geest , Jij bent van Hem en niemand kan jou weer uit Zijn hand wegrukken !
Jij bent door Zijn Bloed een met Hem en Hij is een met de Vader YHWH
Dan spreek je de overwinning uit over al je ellende ! Want Hij is met jou! en in Hem is de overwinning !
Hij staat boven tijd en materie! Hij is Almachtig!
Hij is de Weg de Waarheid en Het Leven-----naar en in het Koningkrijk van YHWH

Weet je bent Welkom ! je bent uitgenodigd........Hij is gekomen voor alle mensen die nooit volmaakt kunnen zijn! (al denken de meesten dat ze dat wel zijn .......)

Ik schrijf Yeshua omdat dat zijn Hebreewse naam was !
Dat betekent REDDING ! OVERWINNING

Jezus is de vergriekste vorm ervan , maar de echte naam is YESHUA
Het is niet klakkeloos een meninng van een ander aannemen.... echt niet zo zit ik ook niet in elkaar !
Het isde Weg! de Redding ! Die door de Wet en de Profeten is voorspeld !
veel succes !...
liefs salty
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 10 sep 2006 22:22

nog een paar links die ik even in het nederlands heb kunnen vinden. waar je over een paar dingen kunt lezen en die bepaalde dingen kunnen verduidelijken en je een indruk krijgt waar sommige ideeen op gebaseerd zijn
:Voor de duidelijkheid ;Ik heb verder niets met die links ik ben het ook niet altijd in alles eens met de dingen die ik lees , maar ik probeer alles te toetsen aan de Heilige Schriften Het Woord !!!! Daarvoor is het dus belangrijk om je niet gek te laten maken door dwaalleer van welke hoek dan ook maar je te laten leiden door Zijn Geest!
In Hem is Vrede !

* link verwijderd *

gnoscisme en new age
http://nl.wikipedia.org/wiki/Occultisme
een waarschuwing waar occulte ideeen naar kunnen leiden !>
http://www.faq-online.nl/index.php?modu ... scope=page

Vooral deze ideeen zijn eng !
http://www.faq-online.nl/index.php?modu ... pageid=458
http://www.faq-online.nl/index.php?modu ... pageid=459

Bloemenkind

Berichtdoor Bloemenkind » 11 sep 2006 12:27

Hallo salty,

Bedankt voor je lieve bericht :)

Volgens mij ben ik op zoek.
En, aan de andere kant, stoot ik elke mogelijke hulp af.
Ook die van God.

Ik blijf maar hangen in die angst.
Angst voor verandering, angst voor God.
En in het ongeloof.
Ik kan amper aanvaarden dat mijn vriend écht van me houdt, zeker nu, laat staan God of Jezus.
Daar voel ik me veel te slecht en schuldig voor :|

Oei, dat doet pijn hoor, toegeven dat ik het niet alleen kan.
Eigenlijk weet ik wel dat dat zo is.
Eigenlijk weet ik heel goed dat ik, bijv., op zeer korte termijn professionele hulp zou moeten hebben.
Maar ik sluit me af en op in mijn angst, met mijn pijn.
Ik vertel Jezus erover, maar zet dan weer een dikke muur om mijn hart :?

WAAROM zou God de heerschappij van de 'kinderen van het duister' zoals jij ze noemt, toelaten??
Dat zou i.m.o. buitengewoon wreed zijn.

Hoogmoed de oerzonde?
Dan ben ik, denk ik, nog verdorvener dan ik al dacht :?
Ik kan weinig met het hele zondebegrip.
Zou liever geloven dat de mens, en ik dus ook, van oorsprong zuiver is i.p.v. verdorven.

Me overgeven aan God...
Mijn dankbaarheid uiten?
Maar waarvoor moet ik dankbaar zijn?
Voor een leven dat enkel pijn doet?
Voor een wereld die ziek is?
Of ben ik hier alleen zelf verantwoordelijk voor?
Eigenlijk neem ik het God kwalijk.

Ik ben iemand die bewijzen nodig heeft.
Ik kan en wil niet vertrouwen in iets of iemand waarvan ik niet zeker weet/ ervaar/voel of ik dat iets of die persoon vertrouwen kan.

Bedankt voor je links.
Ik zal ze eens rustig bekijken.

Liefs,

Bloemenkind

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 11 sep 2006 21:18

:idea:
Almost twenty centuries ago there was a Man born contrary to the laws of life. His death was contrary to the laws of death. He lived in poverty; He possessed neither wealth nor social prestige
In infancy He startled a king; in childhood He puzzled doctors; in manhood He ruled the course of nature, walked upon the waves as pavements, and hushed the sea to sleep.

He had no cornfield or fisheries, but He could spread a table for five thousand and have bread and fish to spare.

He healed the multitudes without medicine and made no charge for His service.

He never wrote a book, and yet all the libraries of the country could not hold the books that have been written about Him.

He never wrote a song, and yet He has furnished the theme for more songs than all the songwriters combined.

He never marshaled an army, nor drafted a soldier, nor fired a gun; and yet no leader ever had more volunteers who have, under His orders, made more rebels stack arms and surrender without a shot fired.

He never practiced psychiatry, and yet He has healed more broken hearts than all the doctors far and near.

When He died few men mourned. But a black crepe was hung over the sun. Though men trembled not for their sins, the earth beneath them shook under the load. All nature honored Him. Sinners alone rejected Him. Corruption could not get hold of His body. The soil that had been reddened with His blood could not claim His dust.

Once each week the wheels of commerce cease their turning and multitudes wend their way to worshiping assemblies to pay homeage and respect to Him.

The names of past, proud statesmen have come and gone. The names of past scientists and philosophers have come and gone, but the name of this Man abounds more and more. Though time has spread nearly 2,000 years between the people of this generation and the scene of His crucifixion, yet He still lives. Herod could not destroy Him, and the grave could not hold Him.

He stands forth upon the highest pinnacle of heavenly glory, proclaimed of God, acknowledged by angels, adored by saints, and feared by devils, as the living, personal Christ, our Lord and Savior.

Was it merely the son of Joseph and Mary who crossed the world's horizon almost 2,000 years ago? Was it merely human blood that was spilled at Golgotha for the redemption of sinners?

Like Thomas, could anyone in their right mind keep from exclaiming: "My Lord and my God!"

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 11 sep 2006 21:27

Een korrel graan ( songtekst esther tims )

Er was 'ns een korrel graan
Gezaaid in de grond
Geboren om dood te gaan
Geen mens die het vond
Maar heel langzaam brak het open
En er kwam nieuw leven aan
En 't heeft zichzelf verloren
Zie het koren op de akkers staan

Hij was als een korrel graan
In de aarde gestrooid
Geboren om dood te gaan
Beroofd en berooid
En Zijn lichaam werd verbroken
Toen Hij Zich aan het kruis liet slaan
Zo heeft Hij Zichzelf gegeven
En liet Zijn leven door de wereld gaan

Ik weet dat ik sterven moet
Niet later, maar nu
En al wat mijn leven doet geef ik aan U
En heel langzaam breek ik open
Als een kleine korrel graan
Tot het leven wordt geboren
En er zal koren
Op de akkers staan

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 11 sep 2006 21:37

Me overgeven aan God...
Mijn dankbaarheid uiten?
Maar waarvoor moet ik dankbaar zijn?
Voor een leven dat enkel pijn doet?
Voor een wereld die ziek is?
Of ben ik hier alleen zelf verantwoordelijk voor?
Eigenlijk neem ik het God kwalijk.

dankbaarheid voor dat Hij voor je aan het kruis is gegaan - vrijwillig ! en dat Hij macht heeft over tijd en materie.

dit besef-
dan kan Hij je genezen uit je angsten. Maar je moet het eerst uitspreken.!!!!!

anders komen jouw gebeden niet hoger dan het plafond van je kamer......

Dan krijg je Zijn Heilige Geest die je andere dingen zal laten zien!!!!!

Wij zijn allemaal slachtoffer van een wereld die ziek is......

God heeft verdriet van ons als wij Hem niet willen zien als onze hemelse Vader, en net als kleine kinderen roepen:" zelf doen", en eigenwijs zijn.....

De meeste mensen zijn boos op God - of zijn onverschillig ten o van Hem .
Hij is niet onverschillig tov ons.

WAAROM zou God de heerschappij van de 'kinderen van het duister' zoals jij ze noemt, toelaten??
Dat zou i.m.o. buitengewoon wreed zijn.

Ja dat is wreed in onze ogen.! Maar zo werd het ons wel mee gedeeld en wij kregen deel aan de kennis...... van de hogere machten en ook kregen we deel aande honger naar macht door ons exploitatie van de aarde raakte de hele ecologie in de war en daar geven we nu ook God de schuld van even als dat Hij in onze ogen verantwoordelijk zou zijn voor alle ellende alle haat en nijd tussen mensen onderling. Zo leven we in een hele wrede en verotte wereld maar dat was aanvankelijk niet de bedoeling van de Eeuwige .Voor mensen die hem de eer willen geven voor wie Hij is heeft Hij iets beters in petto .....

WIj leven in het besef dat ons rupsen stadium het belangrijkst is van ons bestaan, terwijl wij voor eeuwig vlinders kunnen worden.

!

YHWH is EEUWIG....daar kunnen wij ons geen voorstelling van maken !-
Ons zijn hier is tijdelijk , omdat we stoffelijk zijn! Bij Hem speelt het aardse tijdsbesef geen rol !
1 jaar of 5000 jaar is eigenlijk hetzelfde
alles is relatief .
Hij heeft ons niet als robots geschapen.maar ons een vrije wil gegeven.

Ik ben iemand die bewijzen nodig heeft.
Ik kan en wil niet vertrouwen in iets of iemand waarvan ik niet zeker weet/ ervaar/voel of ik dat iets of die persoon vertrouwen kan.

website van een scepticus:
http://www.allaboutthejourney.org/dutch/

http://www.angelfire.com/ok5/gospellessons/

Terug naar “Archief”