Homofilie 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2006 07:02

Niet leuk: om zo off topic te gaan!

Ik zat gisterenavond even naar NOVA te kijken en dan zie je hoe intolerant er in bijv Oost Europ omgegaan wordt met homo's. In let land werden ze met stenen, eieren en stront bekogeld, toen ze uit de kerk kwamen. Demontratie van holebi's werd verboden. In Moskou werden worden homo's aangevallen, in Polen de demonstratie verboden. In Nederland worden homo's in elkaar geslagen en uitgejouwd als ze bijv. hand in hand lopen....

En dan vind ik het wel logisch als ze een Gay Pride organiseren. Ja, ik zet vraagtekens bij de manier waarop.

Ik was er bij, gisteren. Waar was die boot met christenhomo's om te laten zien dat het anders moet???

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 06 aug 2006 07:26

Denkertje21 schreef:
Ik was er bij, gisteren. Waar was die boot met christenhomo's om te laten zien dat het anders moet???

gezonken misschien? sorry hoor, maar jongens doe nou eens even normaal aub. :roll:
waarom waarom moet er in vredesnaam een boot met christenhomo's met zo'n parade meevaren? hoe zie je dát dan? bijbellezende, biddende homo's op een bootje? en denk je dán serieus genomen te worden?
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 07:40

columbus schreef:waarom waarom moet er in vredesnaam een boot met christenhomo's met zo'n parade meevaren?

Omdat ze er zijn! Meer redenen heb je niet nodig.

hoe zie je dát dan? bijbellezende, biddende homo's op een bootje? en denk je dán serieus genomen te worden?

Christenen doen toch wel wat meer dan alleen bidden en bijbellezen mag ik hopen. Het zou een mooie gelegenheid zijn geweest dat ook christenen soms net echte mensen zijn, die ook wel eens een feestje kunnen bouwen en die een beetje extravagant gedrag niet meteen afkeuren. Ze zouden alleen al mee moeten doen om een steun in de rug te zijn voor alle christelijke homo's die er niet voor uit durven te komen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 07:49

Denkertje21 schreef:Niet leuk: om zo off topic te gaan!

Off-topic? hoezo? Maar idd niet leuk.

Ik zat gisterenavond even naar NOVA te kijken en dan zie je hoe intolerant er in bijv Oost Europ omgegaan wordt met homo's. In let land werden ze met stenen, eieren en stront bekogeld, toen ze uit de kerk kwamen. Demontratie van holebi's werd verboden. In Moskou werden worden homo's aangevallen, in Polen de demonstratie verboden. In Nederland worden homo's in elkaar geslagen en uitgejouwd als ze bijv. hand in hand lopen....

Het is inderdaad triest. Homo's hebben allerlei rechten en wettelijke bescherming in zogenaamd tolerant Nederland, maar in de praktijk komt het er vaak op neer dat ze slechts "bestaansrecht" hebben. Ze mogen bestaan zolang "de normale mensen" er maar niks van merken. Zo kan de gewone man (m/v) tenminste gewoon vergeten dat homo's bestaan en past alles veel beter in zijn/haar beperkte plaatje van de wereld.

En dan vind ik het wel logisch als ze een Gay Pride organiseren.

Ik ook, al is het alleen maar als uitroep: "Hee, wij bestaan!"

Riska

Berichtdoor Riska » 06 aug 2006 07:56

MrSokkie schreef:maar het is wel weer een voorbeeld van het selectief een wetje uit het OT halen om mensen mee om de oren te slaan die zich anders gedragen dan men zou willen. Want, nee, de wetten uit het OT gelden niet meer vanwege de vervulling oid... behalve deze regel, deze en deze. :|

en daar komt nog bij dat de kleding in die tijden totaal anders was dan nu.
Laten we eerlijk zijn: in hoeveel oosterse landen dragen mannen op dit moment iets wat verdacht veel op jurken lijkt???
Kortom: het is volkomen achterhaald.

Persoonlijk vind ik de Gay Pride niet de beste reclame voor de homo's, zeker als hetero's daar ook aan meedoen en wellicht meewerken aan een verkeerd imago. Dat is jammer, voor de meer 'gewone' mens binnen de homowereld... Ongeacht de achtergrond ervan, die ik begrijp...
Maar iets wat zoveel uitleg behoeft kan nooit helemaal de bedoeling zijn geweest van de oorspronkelijke gedachte.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 09:37

Riska schreef:Persoonlijk vind ik de Gay Pride niet de beste reclame voor de homo's

Om even op de reclame-beeldspraak in te haken. De reclame waar je je het meest aan ergert is vaak wél de effectiefste. (irritante reclames voor wasmiddel of leningen werken stukken beter dan "leuke" reclames). Homo's kunnen wel allerlei leuke lezingen binnenshuis organiseren, of saaie demonstraties op nog saaiere industrie-terreinen, maar om zo'n botenparade kan niemand heen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2006 10:32

columbus schreef:
Denkertje21 schreef:

gezonken misschien? sorry hoor, maar jongens doe nou eens even normaal aub. :roll:
waarom waarom moet er in vredesnaam een boot met christenhomo's met zo'n parade meevaren? hoe zie je dát dan? bijbellezende, biddende homo's op een bootje? en denk je dán serieus genomen te worden?

Makkelijk hoor, om je er zo vanaf te maken. Maar al die mensen hier op het forum: waar waren jullie dan? Ik heb wel twee evangeliserende jongens ontmoet. Die gingen, net als Jezus, tussen wat refo's nu 'hoeren en tollenaars' zouden noemen met homo's in gesprek.

En inderdaad er zijn christenhomo's genoeg. Misschien is het goed om dan eens aan de wereld te laten zien dat 'geloven' meer is dan vrouwen het partijlidmaatschap ontzeggen of jongens met tv de toegang tot de school weigeren!

Riska

Berichtdoor Riska » 06 aug 2006 11:15

Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat mijn gedachten in de kerkdienst vanmorgen af en toe naar dit topic gingen en nog meer, naar de vraag wat wij met de Bijbel doen. Was niet helemaal vreemd, als je bedenkt dat onze dominee het over 'wijsheid en dwaasheid' had.

Wat mij altijd weer opvalt is, dat wij zo goed weten wat er in de Bijbel staat en hoe dat geïnterpreteerd moet worden.
En ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er daarbij sprake is van macht. In naam van de Bijbel de ander vertellen hoe hij/zij moet leven. Terwijl er in diezelfde Bijbel ook staat dat ieder naar zijn volle geweten moet handelen. Dat wij zélf verantwoordelijk zijn.
Ik hoor zeggen: 'maar wij hebben de opdracht elkander te vermanen'. Dat moet wél liefdevol gebeuren en niet bestraffend met Bijbelteksten.

Wordt er wel ooit nagedacht over wat het betekent dat we de ander met een Bijbeltekst antwoorden (ik zal niet zeggen: "om de oren slaan" al voelt het soms wel zo).
Ik denk aan dingen als het vijfde gebod, op grond waarvan soms blinde gehoorzaamheid van kinderen gevraagd wordt.
Ik denk aan alle teksten die gebruikt worden om de vrouw te beperken in haar functioneren (waarom worden er toch geen teksten geciteerd die mannen beperken???). Het is een vorm van macht die de een op de ander uitoefent, en dat betekent altijd dat de vrijheid van de ene mens door de ander ingeperkt wordt, onder het mom van: "God zegt het"...
Ik word er af en toe heel moe van - want het betekent dat wij vaak rücksichtlos en liefdeloos met de ander omgaan. Zoals hier: met onze anders geaarde mens...

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 06 aug 2006 11:21

Denkertje21 schreef:
columbus schreef:
Denkertje21 schreef:

Makkelijk hoor, om je er zo vanaf te maken. Maar al die mensen hier op het forum: waar waren jullie dan? Ik heb wel twee evangeliserende jongens ontmoet. Die gingen, net als Jezus, tussen wat refo's nu 'hoeren en tollenaars' zouden noemen met homo's in gesprek.

waar ik gisteren was? 'gewoon' werken, dat moet ook :) en aan evangelisatie probeer ik ook een steentje bij te dragen.

wat ik ook niet kan rijmen aan zo'n Gay Pride is dat heel veel van die mensen ordinair, extravagant of kinky (blote kont, alleen een lappie om het geslachtsdeel en brettelletjes om blote bast) erbij lopen.
links en recht (tong)zoenend, echt walchelijk!

en aan alle mensen die daar heen gaan of gingen vraag ik of ze God om een zegen hebben gevraagd voor dat heerlijke dagje naar Amsterdam
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2006 11:33

columbus schreef: wat ik ook niet kan rijmen aan zo'n Gay Pride is dat heel veel van die mensen ordinair, extravagant of kinky (blote kont, alleen een lappie om het geslachtsdeel en brettelletjes om blote bast) erbij lopen.

Zoals overal, heb je ook daar uitzonderingen. Eerlijk heb ik geen mensen met alleen een 'lappie om het geslachtsdeel gezien'. En veel tongzoeners zag ik ook al niet. Wel mensen die elkaar een ksu gaven, maar volgens mij doen hetero's dat ook... Ooit het zomercarnaval gezien in Rotterdam? Daar valt niemand hier over! Maar twee mannen of twee vrouwen?? Bah!!!

columbus schreef: en aan alle mensen die daar heen gaan of gingen vraag ik of ze God om een zegen hebben gevraagd voor dat heerlijke dagje naar Amsterdam

Het antwoord is 'ja'. Nee, ik heb niet gevraagd om een 'heerlijk dagje Amsterdam'. Wel om zicht en inzicht en wijsheid om er goed mee om te gaan. Heb dus inderdaad wel erg goeie gesprekken gehad. Verder was ik ik keurig om 8 uur 's avonds thuis omdat het toch minder mijn ding is.

Maar ik begrijp die mensen wel erg goed. Je zal maar een stel zure mensen uit een zware kerk naast je hebben wonen die je nauwelijks groeten als zij zich 's morgens ter kerke begeven...
Heb jij al eens een homo op de koffie (of de rosé) uitgenodigd of meegevraagd naar de kerk?

Cisca

Berichtdoor Cisca » 06 aug 2006 11:37

columbus schreef:waar ik gisteren was? 'gewoon' werken, dat moet ook :) en aan evangelisatie probeer ik ook een steentje bij te dragen.

wat ik ook niet kan rijmen aan zo'n Gay Pride is dat heel veel van die mensen ordinair, extravagant of kinky (blote kont, alleen een lappie om het geslachtsdeel en brettelletjes om blote bast) erbij lopen.

en aan alle mensen die daar heen gaan of gingen vraag ik of ze God om een zegen hebben gevraagd voor dat heerlijke dagje naar Amsterdam

Tja, zulke reacties bedoel ik dus, net alsof iedere homo zo is :roll:

Dom geredeneerd hoor, je hebt zeker geen homo's in je kennissenkring :)

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 11:38

columbus schreef:wat ik ook niet kan rijmen aan zo'n Gay Pride is dat heel veel van die mensen ordinair, extravagant of kinky (blote kont, alleen een lappie om het geslachtsdeel en brettelletjes om blote bast) erbij lopen.

Het hele probleem kan dus worden teruggebracht naar een verschil in smaak qua mode? Alle homo's volgend jaar in pantalon en polo op de boot en er is geen probleem meer?

Maar je was er niet bij, zei je toch?

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 06 aug 2006 11:42

Denkertje21 schreef:Maar twee mannen of twee vrouwen?? Bah!!!

*sarcasme*
Nee, alleen 2 mannen is bah, als het 2 vrouwen zijn kan je het op DVD zetten en er geld voor vragen.
*/sarcasme*

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 06 aug 2006 12:05

Cisca schreef:Dom geredeneerd hoor, je hebt zeker geen homo's in je kennissenkring :)

Ik vind het wel jammer, maar niet dom. Dat is het probleem in 'onze kringen'. Anders is eng! En ik kan dat wel volgen want het kan je hele wereld in de war gooien.

Homo's zijn net zo goed schepselen van God en homo's hebben net zo goed een ziel te verliezen. En God houdt net zo goed van homo's...

Probeer nu eens niet steeds mete en veroordelende wet te komen. Want die wet veroordeelt ons allemaal en misschien alleen op andere punten.

Maar probeer nou eens iets van die Liefde van God uit te stralen! dat breekt! God gaat op Zijn knieën om jou en mij Zijn Liefde aan te bieden. God mept niet met de wet. Hij weet ook wel dat we daarin allemaal minkukels zijn.

En als je iets kent van die Liefde, dan straal je dat uit. Ook naar homo's. Dan verooordeel je zelfs een Gay Pride niet meer. Dan legt God afkeer en behoefte in de harten...

Kijk eens uit NAAR homo's en niet VOOR homo's!!!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 06 aug 2006 12:29

Denkertje21 schreef:
Maar ik begrijp die mensen wel erg goed. Je zal maar een stel zure mensen uit een zware kerk naast je hebben wonen die je nauwelijks groeten als zij zich 's morgens ter kerke begeven...
Heb jij al eens een homo op de koffie (of de rosé) uitgenodigd of meegevraagd naar de kerk?

zelf zit ik niet in een zware kerk dus ik weet niet of het tegen mij gericht is, ken trouwens veel mensen uit evangelische gemeenten die hetzelfde denken en op grond van God's Woord homosexualiteit afkeuren. dat is per definitie niet iets wat bij een zware kerk hoort.

er zijn veel mensen bij mij op de koffie geweest, iedereen is welkom.
het maakt geen verschil of je homo bent of niet alleen denken jullie door mijn overtuiging dat zij niet welkom zijn. onzin

Tja, zulke reacties bedoel ik dus, net alsof iedere homo zo is

Dom geredeneerd hoor, je hebt zeker geen homo's in je kennissenkring

nee hoor, niet iedere homo is zo :roll:
geen homo's in mijn kennissenkring? laat ik het zo zeggen, die homo's die tot mijn 'bekenden' horen hebben alleen voor veel verdriet, zonde en verdeeldheid gezorgd.

Maar je was er niet bij, zei je toch?

nee, maar je word er toch mee geconfronteerd via de media.

Het hele probleem kan dus worden teruggebracht naar een verschil in smaak qua mode? Alle homo's volgend jaar in pantalon en polo op de boot en er is geen probleem meer?

ga jij in je blote kont naar je werk? of in zo'n leren pakkie? als je vader of moeder zo over straat loopt word je dan blij?
er is ook nog zoiets als het woord 'zedelijkheid' wat nog steeds bestaat ondanks dat het ouderwets klinkt

*sarcasme*
Nee, alleen 2 mannen is bah, als het 2 vrouwen zijn kan je het op DVD zetten en er geld voor vragen.
*/sarcasme*

wat wil je daarmee zeggen? dat iedere christen die dvds koopt of huurt? of wat?

Terug naar “Archief”