SGP 'de partij' , 'onze partij'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 21 mei 2007 17:13

Riska schreef:
kirdneh schreef:
Riska schreef:
LeChat schreef:Er zijn toch meer partijen (geweest) die pretenderen "christelijke en sociale politiek" te beoefenen? De SGP en het CDA stellen dat toch ook, evenals de voorlopers van de CU en het CDA dat stelden?

Precies, de ARP - bloedgroep van CDA - was ook een partij die voor haar standpunten uitkwam.

Christelijk sociaal wil niet zeggen over standpunten uitvoeren,het gaat over christelijke politiek bedrijven met ook veel oog met de gene wie dat niet is.Cda is dat in mijn optiek niet want anders gingen ze niet met de vvd in zee.

De ARP heeft dan ook totaal anders geregeerd dan het CDA ooit...

christelijk sociaal?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Riska

Berichtdoor Riska » 21 mei 2007 17:14

zeker...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 mei 2007 17:53

Ik vind het een misvatting dat slechts een kabinet die mensen in de watten legt een sociaal kabinet is, integendeel, ik denk dat op de langere termijn een kabinet dat mensen zo veel mogelijk voor zichzelf laat zorgen een socialer kabinet is dan een kabinet dat maar geld blijft pompen in uitkeringen en kansloze mensen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2007 18:56

Ah, en hoe wil jij die kansloze mensen voor zichzelf laten zorgen dan?

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 mei 2007 19:02

Aragorn schreef:Ah, en hoe wil jij die kansloze mensen voor zichzelf laten zorgen dan?
Stimuleer ze om te werken, verlaag wat uitkeringen. Laat familie, vrienden en maatschappelijke organisaties wat meer doen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2007 19:11

Machiavelli schreef:
Aragorn schreef:Ah, en hoe wil jij die kansloze mensen voor zichzelf laten zorgen dan?
Stimuleer ze om te werken, verlaag wat uitkeringen. Laat familie, vrienden en maatschappelijke organisaties wat meer doen.

Ah, dus als chronisch zieken minder geld krijgen kunnen ze opeens wel werken? En mensen die vereenzaamd zijn moeten dan maar vrienden gaan zoeken die ze willen helpen? En maatschappelijke organisaties, wie betaalt dat?

Typisch rechtse oneliners dit.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 21 mei 2007 19:16

Aragorn schreef:Ah, dus als chronisch zieken minder geld krijgen kunnen ze opeens wel werken? En mensen die vereenzaamd zijn moeten dan maar vrienden gaan zoeken die ze willen helpen? En maatschappelijke organisaties, wie betaalt dat?

Typisch rechtse oneliners dit.
Het was niet mijn bedoeling hier een discussie over te beginnen, slechts om aan te geven dat niet alleen een links kabinet sociaal kan zijn.

En je interpeteert zaken weer eens lekker ongenuanceerd. Maakt niet uit, je tegenstanders ridiculiseren is stukken makkelijker dan serieus reageren.
Laatst gewijzigd door Machiavelli op 21 mei 2007 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2007 19:20

Ik vind niet dat ik jou hier ridiculiseer. Ik stel alleen vragen bij je in mijn ogen bijzonder makkelijke oplossingen.

Maar idd, dit is hier niet echt de plaats voor.

Job
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Job » 22 mei 2007 13:00

Beste mensen,
Wij moeten voor school een opdracht maken waarin wij een advies schrijven voor de SGP. Met dit advies willen wij proberen de SGP meer kiezers te laten krijgen en te zorgen dat de band met de achterban (nog) beter wordt.

Nu zoeken wij SGP stemmers die ons meer willen vertellen over de SGP en dan met name over de communicatie tussen de SGP en de stemmers.

Mocht je willen meewerken (het advies wordt ook echt voorgelegd aan de SGP) dan kun je een mailtje sturen naar: sgpinterview@live.nl.
Of je kunt ons aanmelden op msn.

Alvast heel erg bedankt voor jullie tijd!

Erika Massuger
Tim Verlaek
Jorn Creemers
Job Hoop

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 22 mei 2007 16:12

Riska schreef:zeker...

Kun je dat ook uitleggen.

Storm
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Storm » 22 mei 2007 21:59

Ik hou me wel bezig met politiek (al moet ik zeggen dat toen ik jonger was, het me weinig kon schelen). Ik vind dat politiek los staat van religie en stem om die reden niet op religieuze partijen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 24 mei 2007 16:05

Storm schreef:Ik hou me wel bezig met politiek (al moet ik zeggen dat toen ik jonger was, het me weinig kon schelen). Ik vind dat politiek los staat van religie en stem om die reden niet op religieuze partijen.

Iedereen is vrij om te kiezen,ook jij.Mag ik ook vragen hoe je je met politiek bezighoud en welke partij?

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 24 mei 2007 18:12

kirdneh schreef:

Gaat er bij de naam Willem Aantjes misschien een belletje rinkelen? Hij staat wat mij betreft symbool voor de ARP: begonnen als ultra-rechtse Gereformeerde-Bonder in de jaren vijftig (in de door "o gruwel" synodalen gedomineerde ARP), geëindigd als evangelische voorman op de linkerflank.

De ARP vertolkte decennia lang het klassieke ("rechtse") gereformeerde geluid (de ARP deed wat dat betreft zeker niet onder voor de SGP, zij het dat de ARP niet weigerde met rooms-katholieken te regeren), maar maakte in de jaren zestig een ommezwaai naar christelijk-sociale politiek.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Riska

Berichtdoor Riska » 24 mei 2007 19:43

GKN'er schreef:
kirdneh schreef:

Gaat er bij de naam Willem Aantjes misschien een belletje rinkelen? Hij staat wat mij betreft symbool voor de ARP: begonnen als ultra-rechtse Gereformeerde-Bonder in de jaren vijftig (in de door "o gruwel" synodalen gedomineerde ARP), geëindigd als evangelische voorman op de linkerflank.

De ARP vertolkte decennia lang het klassieke ("rechtse") gereformeerde geluid (de ARP deed wat dat betreft zeker niet onder voor de SGP, zij het dat de ARP niet weigerde met rooms-katholieken te regeren), maar maakte in de jaren zestig een ommezwaai naar christelijk-sociale politiek.

Dank u, dank u - ik heb inderdaad een figuur als Aantjes in gedachten, maar vlak ook Maarten Schakel niet uit!

GKN'er
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor GKN'er » 24 mei 2007 19:46

Riska schreef:Dank u, dank u - ik heb inderdaad een figuur als Aantjes in gedachten, maar vlak ook Maarten Schakel niet uit!

Nee, zeker niet. ;) De oud-burgemeester van Bleskensgraaf, volgens mij.
Gereformeerde Kerken in Nederland, moge het neocalvinisme levend blijven!

Terug naar “Archief”