Praten in je relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 10 apr 2006 20:54

Charlotte, mag ik je vooral één ding op het hart drukken: wees open naar je vriend toe! Vertel hem over je twijfels, zeg hem dat je het moeilijk vindt, laat hem het meebeleven!
Het is zo ontzettend moeilijk voor hem als hij ineens geconfronteerd wordt met het feit dat jij het uit wil maken.. Dat wil je hem echt niet aandoen, dat geloof ik niet. Dat kost zo ontzettend veel energie en verdriet en pijn.
Wanneer er onverwachts een eind aan je verkering komt lijkt het haast alsof er iemand overlijdt. Je houdt zielsveel van iemand maar dat kan ineens zomaar niet meer. Want de ander 'wil niet meer'.
Natuurlijk heeft het ook geen zin om iemand aan het lijntje te houden, maar praat er alsjeblieft eerlijk en open over met hem voor je de uiteindelijke beslissing neemt het uit te maken. Zet hem niet onverwachts voor het blok, dat kan zo ontzettend veel kapot maken in hem!

Met alle liefde,
Joos

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 20:57

Dat is inderdaad een waardevolle aanvulling die nog niet zo expliciet genoemd was. :) Het helpt enorm bij het verwerken als je weet waarom het uitgegaan is en zelf ook inziet dat het weinig zin meer had om door te gaan.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 20:58

joos schreef:Charlotte, mag ik je vooral één ding op het hart drukken: wees open naar je vriend toe! Vertel hem over je twijfels, zeg hem dat je het moeilijk vindt, laat hem het meebeleven!
Het is zo ontzettend moeilijk voor hem als hij ineens geconfronteerd wordt met het feit dat jij het uit wil maken.. Dat wil je hem echt niet aandoen, dat geloof ik niet. Dat kost zo ontzettend veel energie en verdriet en pijn.
Wanneer er onverwachts een eind aan je verkering komt lijkt het haast alsof er iemand overlijdt. Je houdt zielsveel van iemand maar dat kan ineens zomaar niet meer. Want de ander 'wil niet meer'.
Natuurlijk heeft het ook geen zin om iemand aan het lijntje te houden, maar praat er alsjeblieft eerlijk en open over met hem voor je de uiteindelijke beslissing neemt het uit te maken. Zet hem niet onverwachts voor het blok, dat kan zo ontzettend veel kapot maken in hem!

Met alle liefde,
Joos

Ja, wat dit betreft spreek ik uit ervaring. Gooi het niet in één keer in zijn gezicht :o Dat komt érg hard aan kan ik je vertellen..Ow, ga ook voorál niet eerst op vakantie met 'm voor je het uitmaakt. Komt nóg harder aan.

Maar goed, denk liever eerst nog even goed na over wat je écht wil. Mocht je van plan zijn het tóch uit te maken, doe het goed, zodat je iig geen spijt krijgt van de manier waaróp je het uitgemaakt hebt.

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 10 apr 2006 21:03

Smurffie schreef:Ja, wat dit betreft spreek ik uit ervaring. Gooi het niet in één keer in zijn gezicht :o

En ik helaas ook, daarom: dat wil je niemand aandoen.

Aragorn schreef:Dat is inderdaad een waardevolle aanvulling die nog niet zo expliciet genoemd was. Het helpt enorm bij het verwerken als je weet waarom het uitgegaan is en zelf ook inziet dat het weinig zin meer had om door te gaan.

Inderdaad, alsje dat niet weet op het moment zelf besef je dat uiteindelijk wel, maar het is heel erg moeilijk en pijnlijk die weg alleen te gaan! Hoeveel verdriet het jullie samen ook zal kosten Charlotte, mocht je toch menen het te moeten uitmaken, doe dat dan vooral - uit respect voor hem! - samen. En ook écht samen! Bespreek je twjifels en laat hem zeggen wat hij wil, geef hem zo mogelijk nog de eerlijkst mogelijke kans!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 21:07

Juist. Ik was toen zó in de war, dat ik vanalles vergat te vragen toen hij het uitmaakte. En daarna is er nooit meer wat van gekomen. Dus wat Joos zegt; geef hem een eerlijke kans om alles op een rijtje te krijgen. áls!

Ai, denk er goed over na, ik blíjf het zeggen :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 21:17

Smurffie schreef:Juist. Ik was toen zó in de war, dat ik vanalles vergat te vragen toen hij het uitmaakte. En daarna is er nooit meer wat van gekomen. Dus wat Joos zegt; geef hem een eerlijke kans om alles op een rijtje te krijgen. áls!

Hehe, wij hebben ook niet voor niets het halfjaar nadat het uit was nog de nodige liters bier verwerkt tijdens het achteraf analyseren enzo. :) En nu is het nog steeds een vrij goede vriendin, dat is best positief.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 21:29

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:Juist. Ik was toen zó in de war, dat ik vanalles vergat te vragen toen hij het uitmaakte. En daarna is er nooit meer wat van gekomen. Dus wat Joos zegt; geef hem een eerlijke kans om alles op een rijtje te krijgen. áls!

Hehe, wij hebben ook niet voor niets het halfjaar nadat het uit was nog de nodige liters bier verwerkt tijdens het achteraf analyseren enzo. :) En nu is het nog steeds een vrij goede vriendin, dat is best positief.

Die mazzel heb jíj dan weer :P . Ja, ik zou hem best nog wel eens willen spreken :) Maar goed, dit is weer gigantisch offtopic natuurlijk en om nu gelijk een topic te starten over mijn wat tragische einde-relatie-verhaal, lijkt me ietewat overbodig :mrgreen:

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 11 apr 2006 09:03

Hm.... waarom? Het zou misschien best goed zijn om een topic te starten over het einde van relaties/relaties die niet lekker lopen.

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 11 apr 2006 16:03

Misschien wel, ja...

Ik was al tijden niet meer gelukkig toen ik mijn vorige relatie uitmaakte, heb ontzettend lang in mezelf zitten twijfelen zonder er over te praten, uiteindelijk is het in twee dagen (ofzo) uitgegaan; het was een wederzijdse beslissing, we vonden allebei dat het niet meer lekker liep en dat we uiteindelijk niet bij elkaar pasten en teveel wederzijdse irritaties hadden.

Toen ik het uitgemaakt had was ik uiterst ongelukkig, het voelde alsof ik drie jaar van mijn leven weggegooid had; anderzijds was ik opgelucht dat de spanning er eindelijk af was en ik weer mijn eigen leven op kon gaan bouwen. We zijn goede vrienden gebleven en hebben alles uitgepraat, en toen het een paar maanden uit was besefte ik dat het zo het beste was; wat ik miste was toch vooral de relatie en niet haar.

Ik ben daarna anderhalf jaar vrijgezel geweest en het alleen-zijn vond ik ronduit vervelend, maar voor mijzelf kan ik zeggen: beter alleen dan samen ongelukkig.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 13 apr 2006 20:33

Als je bij je vriend bent (of andersom) bidden jullie dan samen? Of lezen jullie samen Bijbel? Zo nee, waarom eigenlijk niet? En zo ja, hoe ervaar je dat?
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 13 apr 2006 21:16

ja wij doen dat wel samen! voor het slapen gaan lekker dicht tegen elkaar aan en dan uit dagboek lezen en bijbel en daarna samen bidden
wij vinden het samen geweldig om te doen dan voel je je zo verbonden aan elkaar :D

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 13 apr 2006 21:21

Annemieke86 schreef:Als je bij je vriend bent (of andersom) bidden jullie dan samen? Of lezen jullie samen Bijbel? Zo nee, waarom eigenlijk niet? En zo ja, hoe ervaar je dat?

nieuw topic? ;)

Wij bidden af en toe samen, als we er de rust voor kunnen vinden of als het echt heel hard nodig is. Soms wat vaker, soms wat minder vaak. 't Is inderdaad erg waardevol, het bindt je samen. Bijbellezen doen we soms ook wel. Praten over geloof doen we ontzettend veel :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 apr 2006 22:51

Gerdien B. schreef:
linde schreef:
Othello schreef:
Optimatus schreef:Ik kan iedereen verzekeren dat er in onze relagie heel veel gepraat wordt.

En ik weet wel wie 't hoogste woord heeft.

Vergis je niet, op wintersport konden ze er allebei wat van :P

:-$ :lol: :mrgreen:

Je valt met Gerdien naast je niet in slaap als je nog moet rijden...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2006 23:19

En, hoe is het nu met Charlotte? :)

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 22 apr 2006 09:15

Tja, wat zal ik zeggen.......

'k Heb het hem verteld. En de twijfel is nog niet over.
Hij schijnt wel verder te willen.

En ik WEET HET GEWOON NIET!!!!!!!!!!!!

Terug naar “Archief”