Moderator: Moderafo's
meribel schreef:Maar hoe noem je de rust en vreugde die ik ( en jij wsl ook? ) mag ervaren in je geloof.
Niet wedergeboren en maar bekeert zijn?
(
schaapje schreef:Nee...dat was onderdompeling , de dood bleef achter en de zonden zijn afgewassen, en levend weer uit het water.
meribel schreef:
Niet wedergeboren en maar bekeert zijn?
(
meribel schreef:volgens mij begrijp ik wat targetses bedoelt, maar het aanvullende verhaal wat wilsophie schrijft dat volg ik nu niet meer....Gaat dat nou over hetzelfde, lijkt weer over heel wat anders te gaan?
Targetses schreef:1 Kor. 15: 50 Dit spreek ik evenwel uit, broeders: vlees en bloed kunnen het Koninkrijk Gods niet beërven en het vergankelijke beërft de onvergankelijkheid niet.
Bij de wedergeboorte wordt de geest weer levend en met de opstanding krijgen we een opstandingslichaam, dat zijn twee verschillende dingen.
Wilsophie schreef:Welke geest wordt levend bij wedergeboorte? Kun je dat nader uitleggen.
Wilsophie schreef:En bij welke opstanding en wanneer.
De nakomelingen van Adam worden geestelijk dood geboren. Of je bij de wedergeboorte een nieuwe geest krijgt of de dode geest weer levend wordt gemaakt of hoe het ook precies zit ... ik zou het niet weten.
Ik vind dat ook niet zo belangrijk, Zijn wegen zijn onnaspeurlijk, daar kan ik goed mee leven.
Marloes1g schreef:Wat een ongebreidelde ketterijen worden hier ten toon gespreid.
Dit is toch een reformatorisch forum?
Of jullie hebben een andere bijbel ipv Gods Woord?
Targetses schreef:Wat een vreemde zin. Wat moet ik daar mee? Ben ik met mijn uitleg zoals Jezus het deed niet duidelijk geweest?
Zou de uitspraak van Paulus, "Uw genade is mij genoeg", ook voor mij gelden? Of moet ik daar geen genoegen mee nemen.
Van mij mag je meer en meer willen hoor. Tot jezelf als wedergeborene presenteren en al. Maar of dat zuiver op de graat is, betwijfel ik ten zeerste.
Wilsophie schreef:Werd Adam dan ook geestelijk dood geboren en ben jij geestelijk dood geboren?
Wilsophie schreef:Als het je niet interesseert dan moet je niet zulke dingen roepen.
Wilsophie schreef:Adam kreeg de nefesh ingeblazen en alzo werd hij een levende ziel.
En ik word ook met geest geboren anders ben ik niet wie ik ben.
Wilsophie schreef:Er is geen sprake van dode geest, er is sprake bij wedergeboorte van een andere Geest, een andere Trooster en een andere "natuur". Dan heb je mijn post of niet gelezen of niet begrepen.
Wilsophie schreef:Zijn wegen zijn onnaspeurlijk zegt de Bijbel ergens maar dat moet je wel op de juiste plaats en tijd toepassen en niet iets afwijzen als niet belangrijk als God het in Zijn Woord geopenbaard heeft.
Wilsophie schreef:Je suggereert dat de menselijk geest Geest wordt en dat kan natuurlijk niet.
De mens blijft zijn menselijke oude natuur behouden en blijft een levende ziel ( nefesh) maar bij wedergeboorte komt er een wordingsproces tot stand (zie mijn post.)
Wilsophie schreef:De opstanding bij de opname van de Gemeente ben ik met je eens.
Naar mijn mening geeft de Bijbel aan dat het een geheimenis is, en daar kan ik goed mee leven zei ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten