Moderator: Moderafo's
Dat is wel alle gemeenten zonder (of juist met) kinderdiensten over één kam scheren. Maar er zit wel wat in :-) Maar goed, waaromzou een preek moeilijk moeten zijn? Je kunt toch ook hele diepe waarheiden op een eenvoudige (simple zo je wilt) manier uitleggen? Dan is iemand pas echt een grote uitlegger!Dreamster schreef:Allereerst..ik ben nieuw dus niet echt volleerd.
Ik vind dat er in de kerken waarin nevendiensten gehouden worden, juist zo simpel gepreekt wordt. Ik snap niet waarom ze daar de kerk uit gaan. Trouwens, ze zingen er onderhand alleen maar liedjes (weet ik van mn neefjes, die gaan er altijd naartoe). Kijk, ik begrijp best dat kinderen in de ger gem er weinig van begrijpen. Maar waarom is er in de kerken met simpele preken kindernevendienst en in de kerken met moeilijke preken niet???
Wat een wereld :P
Dreamster schreef:Haha, ik heb meer last van die giegelende pubertjes voor en achter me dan al die kleine kindjes bij elkaar! Ik weet niet wat jij moeilijke inhoud vind? Dat kindertjes horen dat Jezus van je houdt? Dat is zo ongeveer de hele inhoud van de preek. Die ongeveer een kwartier duurtMaar ik kan best begrijpen dat in mijn kerk de kinderen er niks van snappen hoor, ik snap et zelf soms niet
Nou, ja, Dreamster zal het wel hebben over een bepaald type dienst die ze zelf heeft meegemaakt of waarover ze gehoord heeft. Dus misschien is haar uitspraak best wel terecht en hoeft ze dus niet te gaan kijken. En, nee, het gros van de diensten zien er niet zo uit. Ik kom in veel verschillende gemeenten.Marnix schreef:Volgens mij ben je nog nooit in een evangelische kerk, NGK, CGK, baptistengemeente of wat voor gemeente waar ze kindernevendiensten hebben, geweest...Dreamster schreef:Haha, ik heb meer last van die giegelende pubertjes voor en achter me dan al die kleine kindjes bij elkaar! Ik weet niet wat jij moeilijke inhoud vind? Dat kindertjes horen dat Jezus van je houdt? Dat is zo ongeveer de hele inhoud van de preek. Die ongeveer een kwartier duurtMaar ik kan best begrijpen dat in mijn kerk de kinderen er niks van snappen hoor, ik snap et zelf soms niet
Ik kom af en toe in een baptistengemeente of een evangelische gemeente maar ik heb daar nog nooit een preek van maar 15 minuten meegemaakt en nog nooit een preek waar zowat de hele inhoud was: Jezus houdt van je. Het komt (terecht) wel regelmatig in een preek naar voren maar het gaat over veel meer. Ik vind dat je nogal een verkeerd beeld schetst van hoe het daar aan toe zou gaan. Misschien moet je eerst maar eens een keer er gaan kijken voor je er uitspraken over doet
Lichtzwaard schreef:Over kindernevendiensten gesproken, een zeer slechte zaak.
Kinderen horen gewoon in de Kerk thuis ,de Heilige Eredienst mee vieren,de taak ligt bij de ouders om kinderen in kerkgang en geloofsbeleving op te voeden en daar in voor te gaan.
De vraag is is er wel kerkbesef, is die aanwezig zijn er geen kindernevendiensten ,maar zijn kinderen gewoon aanwezig in de Kerk.
jas schreef:Lichtzwaard schreef:Over kindernevendiensten gesproken, een zeer slechte zaak.
Kinderen horen gewoon in de Kerk thuis ,de Heilige Eredienst mee vieren,de taak ligt bij de ouders om kinderen in kerkgang en geloofsbeleving op te voeden en daar in voor te gaan.
De vraag is is er wel kerkbesef, is die aanwezig zijn er geen kindernevendiensten ,maar zijn kinderen gewoon aanwezig in de Kerk.
Van wat voor kerk ben jij eigenlijk?
Marnix schreef:naomi schreef:Heilige Eredienst??
Ze verklaren alles tegenwoordig heilig. heilig Avondmaal, heilige doop, heilige communie, zelfs de erediensten
Elladan schreef:Marnix schreef:naomi schreef:Heilige Eredienst??
Ze verklaren alles tegenwoordig heilig. heilig Avondmaal, heilige doop, heilige communie, zelfs de erediensten
Ach... je mag tegenwoordig ook alles doen 'in de Geest':
vallen in de geest
opstaan in de geest
lachen in de geest
huilen in de geest
dronken zijn in de geest
high zijn in de geest
springen in de geest
Noem maar op...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten