Of als je jezelf vrijwillig laat opnemen, je jezelf dan als gevaar voor jezelf ziet.linde schreef:uhm ik snap je vraag even niet helemaal...
Moderator: Moderafo's
linde schreef:dat kan maar dat gebeurd zelden, over t algemeen worden mensen die suicide gedachten hebben gedwongen opgenomen.
Maar als k zo vrij mag zijn om t proberen verklaren in de situatie die jij verteld: het zou kunnen zijn dat het haar laatste hoop was op verbetering en het haar niet gebracht heeft wat ze er van verwachtte...
linde schreef:dat kan maar dat gebeurd zelden, over t algemeen worden mensen die suicide gedachten hebben gedwongen opgenomen.
Maar als k zo vrij mag zijn om t proberen verklaren in de situatie die jij verteld: het zou kunnen zijn dat het haar laatste hoop was op verbetering en het haar niet gebracht heeft wat ze er van verwachtte...
Yrrfur schreef:linde schreef:dat kan maar dat gebeurd zelden, over t algemeen worden mensen die suicide gedachten hebben gedwongen opgenomen.
Ik heb zelfmoord geprobeerd te plegen op 3 oktober, en zit inmiddels al weer thuis. Er is mij opname voorgelegd, maar de psychiater liet mij zelf kiezen of ik dat wilde of niet, terwijl ik zelf aangaf dat ik niet kon beloven dat ik het nog eens zou gaan proberen. Ik ga er denk ik heen als ik voor een constante tijd in een diep dal zit. Ik denk dat gedwongen opname hele grote, negatieve gevolgen kan hebben.
Pauline schreef:liever de waarheid en hard, dan een lief woord en dan een onomkeerbare daad van zijn kant.
Vandaar.
Kijk, ik vind dat het niet zo moeten mogen dat iemand open en bloot op een forum zet dat hij/zij een poging heeft gedaan zijn/haar leven te beëindigen. Want je kent je andere forummers te weinig om te weten of er iemand bij is die dichtbij dezelfde stap is of die het net hebben meegemaakt in hun naaste omgeving.
Dat kan als een trigger werken of heel veel oprakelen.
Riska schreef:Daarom mijn vraag aan Pauline.
Kijk, ik vind dat het niet zo moeten mogen dat iemand open en bloot op een forum zet dat hij/zij een poging heeft gedaan zijn/haar leven te beëindigen. Want je kent je andere forummers te weinig om te weten of er iemand bij is die dichtbij dezelfde stap is of die het net hebben meegemaakt in hun naaste omgeving.
Dat kan als een trigger werken of heel veel oprakelen.
Er zijn fora waar het absoluut verboden is het er neer te zetten en als het toch gebeurt, wordt het onmiddellijk verwijderd.
Maar iemand dan bijna om de oren slaan met het lijden van Jezus is onbarmhartig en maakt duidelijk dat niet begrepen wordt in welke staat een mens is die overweegt er een eind aan te maken.
En meestal, als je diep in een depressie of de problemen zit lijkt God onvoorstelbaar ver weg.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten