Glad ijs

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 apr 2005 11:04

Je zult de mensen maar de kost moeten geven die van hun vader op voetbal moesten om een topvoetballer te worden. En die al dat fanatieke geschreeuw van pa aan de zijkant moesten aanhoren.
Of meisjes die op tennis of turnen moesten om de top te halen.
Later hoor je dan nog wel eens verhalen dat ze het toch niet zo leuk vonden. :?

Belangrijk bij topsportende kinderen is de reden waarom ze het doen. Is dat omdat ze zelf zo ambitieus zijn? Of zit daar misschien wel een heel ambitieuze vader of moeder achter?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2005 11:32

Klopt, die gevallen ken ik ook, dan is het een ander verhaal.

Maar dan hoeven kinderen niet tegen zichzelf beschermd te worden... maar tegen hun ouders.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 apr 2005 13:48

Marnix schreef:Nope.

Maar is sporten, ook al is het in deze frequentie, echt zo slecht voor een kind? Ik ken wel jongeren die op topsportniveau zitten en trainen... Ze lijden er niet onder, ze vinden het niet erg, ze zijn niet overmoeid of overspannen, ze zijn niet op andere punten onderontwikkeld.

Het mooie van Nederland is juist dat je educatie en sport kan combineren. Het zorgt er wel voor dat Nederland niet echt een topsportmentaliteit heeft, maar het zorgt wel dat sport eduatieve ontwikkeling niet in de weg staat.

Het gaat er om dat een kind tegenwoordig geen kind meer kan zijn. Als een kind een hele dag op school zit en daarnaast nog zo'n 3 uur trainen, dan is dat een te zware belasting. Het kind is in feite al meer dan een volledige werkdag bezig met een evt. later uit te voeren professie, die het NB ook maar enkele jaren op het arbeidzame leven kan volbrengen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2005 13:58

Het is maar de vraag of dat een te zware belasting is. Als ik die kinderen zie vraag ik het me behoorlijk af. Kun jij dat zomaar voor hen invullen?

En zijn de experts het hierin met je eens? Daarover verschillen de meningen sterk.... en ligt het er aan of het kind de vrije keuze heeft of gedwongen wordt door ouders die graag hun kind als topsporter zien.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 apr 2005 14:10

De Nationale Opvoedtest afgelopen woensdagavond gezien? (Ned. 1 met vooraf Netwerk over dit onderwerp, zie deze link).
De experts zijn over het algemeen van mening dat de kinderen teveel onder druk staan om te presteren.
En bovendien komen de problemen pas later (als ze groter zijn) naar boven.
Dus de conclusie van de experts was om de kinderen wat meer rust te gunnen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2005 14:36

Nee niet gezien. Interessant.

Tja... daar gaat Nederland als sportland ;)

Het lijk mij anders toch wel een droombaan, topsporter zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 apr 2005 14:39

Marnix schreef:Het lijk mij anders toch wel een droombaan, topsporter zijn.

Het lijkt mij een saai rotbaantje. :)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 apr 2005 14:54

Smaken verschillen he :)

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 apr 2005 20:21

elbert schreef:De Nationale Opvoedtest afgelopen woensdagavond gezien? (Ned. 1 met vooraf Netwerk over dit onderwerp, zie deze link).
De experts zijn over het algemeen van mening dat de kinderen teveel onder druk staan om te presteren.
En bovendien komen de problemen pas later (als ze groter zijn) naar boven.
Dus de conclusie van de experts was om de kinderen wat meer rust te gunnen.

Ik mag mij nu dus ook expert noemen? :D

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 22 apr 2005 22:23

Jas ook weer blij dat hij mischien eventueel wel eens gelijk zou kunnen hebben gehad :roll:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 23 apr 2005 00:16

essieee schreef:Jas ook weer blij dat hij mischien eventueel wel eens gelijk zou kunnen hebben gehad :roll:

Nee dat maakt me niet uit. Ik laat mijn mening nooit overrulen, het gaat niet om gelijk hebben, maar waar je voor staat.

Terug naar “Archief”