geesten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 14 mei 2005 23:04

Advies: open een topic over gekken, maar niet hier.

En yvonne, ik zou als ik jou was gewoon vertellen hoe het zit. ik merk dat je er mee zit, en het kan geen kwaad dat te vertellen. bovendien kan iedereen dan veel gerichter er wat over zeggen.

Riska

Berichtdoor Riska » 15 mei 2005 08:10

Als we het vandaag eens over één Geest hebben, nl. De Heilige Geest?
Misschien dat we elkaar in Zijn Naam veel nader komen???

Ik wens jullie allen een gezegend en goed Pinksterfeest toe!

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 15 mei 2005 10:04

DesertRose schreef:Advies: open een topic over gekken, maar niet hier.

En yvonne, ik zou als ik jou was gewoon vertellen hoe het zit. ik merk dat je er mee zit, en het kan geen kwaad dat te vertellen. bovendien kan iedereen dan veel gerichter er wat over zeggen.

is goed maar niet hier
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 15 mei 2005 23:26

Prima. Maar ik denk dat je dan met die vragen blijft zitten...

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 17 mei 2005 14:33

essieee schreef:
bloempie20 schreef:Ik heb ook last van stemmen gehad (als kind zijnde al), en heel af en toe nog wel eens, maar ik weet wel dat dit van satan is.
Als kind zijnde wist ik dit niet, maar ik was er altijd heel erg bang van/ door. Later zag ik in dat het een duivel(s) is(zijn).

Denk je echt in de vorm van de satan? Waarom is dat dan zo? Komt dat door de redenatie....alles wat niet van God is????

Nee, als kind zijn de dacht ik dat het iets van mezelf was. Wist ik veel dat het niet normaal is om stemmen te horen??!
Maar ik was te bang voor die stemmen om met anderen daarover te praten. En op een gegeven moment kwam ik er zelf achter dat het NIET normaal is.
Waarom ik denk dat het duivels zijn, is omdat ik ook bepaalde opdrachten kreeg. De stemmen waren heel diep en donker en ik voelde ook altijd een soort van duistere macht.
Het is dus geen simpele redenatie, maar dit is zeker niet van God en ik geloof ook niet dat het van mijzelf is.
Ik hoop dat dit antwoord duidelijk genoeg is.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 mei 2005 16:20

Desertrose ziet het heel scherp en weet waar hij over praat.
Die tip die hij gaf om in de bijbel een stukje over Jezus te lezen als je denkt met een geest in contact te zijn, is een hele goede tip.
Echt, een demon zal angstig vluchten.
Maar, ga niet experimenteren, dus oma's oproepen of zo, want dat is je oma niet, maar een demon die de stem van je oma aanneemt.
En als je vervolgens in de Naam van Jezus christus gaat bidden en in de bijbel over Jezus gaat lezen, dat werkt helend.
Desertrose doet zulke zuivere uitspraken.
Yvonne, lees maar goed wat hij geschreven heeft, hij kan het goed onder woorden brengen, hij is een wijs man.

groetjes Magdalena

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 17 mei 2005 18:50

jullie bedoel het allemaal goed dat weet ik zeker!!
iiG harstikke bedankt!! :D
maar ik heb mn opa nooit gekend hij is niks meer dan een Geest voor mij hij is alleen een Geest hij is nooit voor mij een mens geweest. sommige vrienden van mij zeggen weleens dat hoe ik hem voor mij beschouw hun God voor hun beschouwen *zeg je dat zo goed?* :oops:
maar ik weet zijn stem niet dus ik praat ook niet met hem.. ik heb hem weleens zien zitten :oops: daar durf ik nou eigenlijk ook niet meer heen of iiG ik ga dr niet meer graag heen :oops:
maar het is bij meer tegen hem praten dan met hem...
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Riska

Berichtdoor Riska » 17 mei 2005 18:58

Yvonne,

Ik heb "problemen" met mijn vader gehad. Hij was in mijn huis...
Het komt nu niet meer voor, maar ALS het nog een keer zou gebeuren, zou ik onmiddellijk de tekst uit Psalm 121 zeggen: "De HEER is uw Bewaarder, de HEER is uw schaduw aan uw rechterhand..."
En "het" of zo je wilt "hij" was en is gelijk verdwenen. Ik ben er niet bang meer voor...
Misschien iets dat jou ook helpen kan????

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 17 mei 2005 19:44

Riska, geweldig om dat te mogen ervaren, hoe de Bijbel waarheid wordt.

Psalm 121
1 Een lied Hammaaloth. Ik hef mijn ogen op naar de bergen, vanwaar mijn hulp komen zal.

2 Mijn hulp is van den HEERE, Die hemel en aarde gemaakt heeft.

3 Hij zal uw voet niet laten wankelen; uw Bewaarder zal niet sluimeren.

4 Ziet, de Bewaarder Israëls zal niet sluimeren, noch slapen.

5 De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw Schaduw, aan uw rechterhand.

6 De zon zal u des daags niet steken, noch de maan des nachts.

7 De HEERE zal u bewaren van alle kwaad; uw ziel zal Hij bewaren.

8 De HEERE zal uw uitgang en uw ingang bewaren, van nu aan tot in der eeuwigheid.

Mag ik je dit aanbevelen Yvonne? om te kijken of hij het goede of het verkeerde voor je is.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 17 mei 2005 23:37

Mariamagdalena schreef:Desertrose ziet het heel scherp en weet waar hij over praat.
Die tip die hij gaf om in de bijbel een stukje over Jezus te lezen als je denkt met een geest in contact te zijn, is een hele goede tip.

Denk je? Weet wel dat de duivel en zijn demonen ook steeds harder worden. Hij vlucht niet meer zo gauw voor een versje en een tekstje hoor. Hij weet toch wat over hem besloten is en dat er niets meer te verliezen is voor hem. Daarom laat hij zich niet meer zo gemakkelijk wegjagen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 17 mei 2005 23:46

Als je het biddend doet, met je hart, dan zal God je verhoren, zoals Hij in de betreffende psalm beloofd.

(ps tja die demonen van tegenwoordig..)

Riska

Berichtdoor Riska » 18 mei 2005 06:54

Jas schreef:Denk je? Weet wel dat de duivel en zijn demonen ook steeds harder worden. Hij vlucht niet meer zo gauw voor een versje en een tekstje hoor. Hij weet toch wat over hem besloten is en dat er niets meer te verliezen is voor hem. Daarom laat hij zich niet meer zo gemakkelijk wegjagen.

Je zou gelijk hebben als het als een soort magie gebruikt wordt. Maar als je die duivel pareert met een diepgeworteld geloof dat God jouw bewaarder en schaduw is aan je rechterhand, dan is God toch altijd machtiger - want met Kruis en Opstanding sprak Hij al "En toch...!" en dat geldt voor ons tot de dag van vandaag...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 18 mei 2005 07:12

Riska schreef:
Jas schreef:Denk je? Weet wel dat de duivel en zijn demonen ook steeds harder worden. Hij vlucht niet meer zo gauw voor een versje en een tekstje hoor. Hij weet toch wat over hem besloten is en dat er niets meer te verliezen is voor hem. Daarom laat hij zich niet meer zo gemakkelijk wegjagen.

Je zou gelijk hebben als het als een soort magie gebruikt wordt. Maar als je die duivel pareert met een diepgeworteld geloof dat God jouw bewaarder en schaduw is aan je rechterhand, dan is God toch altijd machtiger - want met Kruis en Opstanding sprak Hij al "En toch...!" en dat geldt voor ons tot de dag van vandaag...

Ja, zeker is God machtiger. Maar Jezus heeft ook niet voor niets gewaarschuwd dat hij "indien het mogelijk ware ook de uitverkorenen zou verleiden". Ik bedoel maar, hij, de duivel, zal het onderste uit de kan halen. En wanneer hij onderschat wordt, kan hij zn grootste slagen slaan. Denk er dus niet te licht over, meer bedoel ik er niet mee.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 18 mei 2005 07:41

Riska schreef:Yvonne,

Ik heb "problemen" met mijn vader gehad. Hij was in mijn huis...
Het komt nu niet meer voor, maar ALS het nog een keer zou gebeuren, zou ik onmiddellijk de tekst uit Psalm 121 zeggen: "De HEER is uw Bewaarder, de HEER is uw schaduw aan uw rechterhand..."
En "het" of zo je wilt "hij" was en is gelijk verdwenen. Ik ben er niet bang meer voor...
Misschien iets dat jou ook helpen kan????

m,aar jij hebt hem denk ik gekend of net?
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 18 mei 2005 08:42

jas schreef:
Mariamagdalena schreef:Desertrose ziet het heel scherp en weet waar hij over praat.

Denk je? Weet wel dat de duivel en zijn demonen ook steeds harder worden. Hij vlucht niet meer zo gauw voor een versje en een tekstje hoor. Hij weet toch wat over hem besloten is en dat er niets meer te verliezen is voor hem. Daarom laat hij zich niet meer zo gemakkelijk wegjagen.

Jas, als je niet met je hart gelooft, dan zal dat ook niet lukken, nee.
Lees maar eens Marcus8,11-21
en marcus5, 4-6

Terug naar “Archief”