Raido schreef:Zeg ik dat dan? ontken ik dat dan?
Nee, maar ik vatte "je zult eerst moeten geloven" op als: ja, dan lijkt het alsof je dat zelf moet doen...
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Fly29 schreef:Wat mij op valt is dat veel dingen naar de aardse kant worden bekeken. Maar de bijbel is veel sterker op gebouwd uit geestelijke elementen. Lees het hoofdstuk van Nicodemus maar. Daarin staat beschreven over de wedergeboorte. We worden lichamelijk maar 1 keer geboren. Geestelijk kun je elke dag weer opnieuw worden geboren. Het gaat erom dat je elke dag opnieuw kunt beginnen. En wat bedoeld Jezus nu met een nieuw leven? Ga met je geest aan de gang. Het vlees(lichaam) zal nauwelijks veranderen als je met je geest niet wil. En dat is wat Jezus bedoelde. Ga je geest trainen dat deze zo weinig mogelijk de zonde toelaat. Dan zal het lichaam er sneller aan gehoorzamen.
Nergens in de Bijbel staat dat je dagelijks opnieuw geboren moet worden. Je verwart de dagelijkse bekering met de wedergeboorte.
Het is idd niet zo, dat je kunt zeggen, ik ben wedergeboren dus ik ben klaar. Dan begint het nl. pas.
Raido schreef:Je zult daar eerst in moeten geloven, dat jij niks kunt doen voor je bekering, en die tendens zie ik helaas nog al eens hier op refoweb, mensen die zeggen, je gaat naar God/Jezus, neem zijn aanbod aan, en tja... dat is het eigenlijk ook.. makkelijk toch?
Marnix schreef:Is dat zo? Je kan er niets aan doen... maar sluit dat uit dat je naar God toe kan gaan? Je kan het toch naar Hem toegaan in het besef dat je dat uit jezelf niet zou kunnen? Je kan het niet uit jezelf maar je kan het wel? Of je kan het niet uit jezelf en doet het dan maar niet. Maakt nogal een verschil.
frekje schreef:Tuurlijk kun jij wel naar God toegaan! Alleen zal je er achteraf achter komen dat het God is die het gewerkt heeft. Maar daar begint het absoluut niet mee!
essieee schreef:Ik heb het idee dat hier een conflict onstaat omdat de beleving en de manier van zalig worden verward word.
Je kunt niet zalig worden vanuit jezelf, dus je m oet er om vragen, smeken en God zoeken.
De term bevinding (tsja...) Heeft volgens mij juist het dat je zult gaan inzien en ervaren dat als het van mij uit moet komen het nooit kan..
Wat ik hier wel eens mis....of misschien zit ik fout (denk het niet) is dat ik bij de 'gelovigen' onder ons weinig hoor van het recht God's ??
PeterD schreef:hijwel schreef:Als ik het goed heb staat het 4 keer in de bijbel dat geloof een gave is.
Al had het er (slechts) één keer in gestaan had het voldoende geweest om voor waar aan te nemen!
PeterD schreef:hijwel schreef:Als ik het goed heb staat het 4 keer in de bijbel dat geloof een gave is.
Al had het er (slechts) één keer in gestaan had het voldoende geweest om voor waar aan te nemen!
frekje schreef:Marnix schreef:Is dat zo? Je kan er niets aan doen... maar sluit dat uit dat je naar God toe kan gaan? Je kan het toch naar Hem toegaan in het besef dat je dat uit jezelf niet zou kunnen? Je kan het niet uit jezelf maar je kan het wel? Of je kan het niet uit jezelf en doet het dan maar niet. Maakt nogal een verschil.
Tuurlijk kun jij wel naar God toegaan! Alleen zal je er achteraf achter komen dat het God is die het gewerkt heeft. Maar daar begint het absoluut niet mee!
essieee schreef:Ik heb het idee dat hier een conflict onstaat omdat de beleving en de manier van zalig worden verward word.
Je kunt niet zalig worden vanuit jezelf, dus je m oet er om vragen, smeken en God zoeken.
De term bevinding (tsja...) Heeft volgens mij juist het dat je zult gaan inzien en ervaren dat als het van mij uit moet komen het nooit kan..
Wat ik hier wel eens mis....of misschien zit ik fout (denk het niet) is dat ik bij de 'gelovigen' onder ons weinig hoor van het recht God's ??
Code: Selecteer alles
Geplaatst: Za Apr 02, 2005 12:00 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
essieee schreef:
Ik heb het idee dat hier een conflict onstaat omdat de beleving en de manier van zalig worden verward word.
Inderdaad. Het recht van God is om ons te straffen, want we zijn in gebreke gebleven tegenover Hem en staan in de schuld die we niet kunnen betalen. Maar het recht van God kwam neer op Jezus en wie in Hem gelooft is vrij van schuld
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten