kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 03 feb 2005 00:55

trijntjejohanna schreef:ik ben nu zelf zwanger.. in augustus verwachten wij ons eerste kindje..

Heb ik jou niet eens horen zeggen dat je 'de eerste tijd' geen kinderen wilde???? :)

sela

Berichtdoor sela » 03 feb 2005 08:01

't is mij nog nooit overkomen, zwanger worden..
bij vriendinnen en [schoon]zussen om me heen vliegen de kindertjes eruit.. je ziet absoluut een verandering. alsof liefde en verantwoordelijkheid er mee uitfloepen. dat vind ik persoonlijk echt fijn voor die kindertjes. alsof het wel goed zit in de basis..

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 03 feb 2005 09:29

Ik vind kinderen idd een kroon op het huwelijk. Maar ik vind niet dat je perse gelijk kinderen moet willen krijgen als je bent getrouwd. Een periode samen geeft ook wel een stevige basis. Ik zelf denk dat we het heel moeilijk zouden hebben gehad als we gelijk een kind zouden hebben gekregen. Nu zijn we er helemaal aan toe. Heeft dat te maken met een gebrek aan vertrouwen in God? Ik vind van niet, ik zie het als verstandig je leven ndelen. Je trouwt tenslotte ook niet op je 16e en vertrouwt er vervolgens op dat het wel goed gaat komen?

sela

Berichtdoor sela » 03 feb 2005 09:31

't zal ook wel een bitje de tijdsgeest zijn?
de gewoontes van nu..

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 03 feb 2005 11:02

De wereld is nu complexer. Daardoor duurt het langer voor je echt als volwassene in het leven staat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 feb 2005 11:21

Acire schreef:
trijntjejohanna schreef:ik ben nu zelf zwanger.. in augustus verwachten wij ons eerste kindje..

Heb ik jou niet eens horen zeggen dat je 'de eerste tijd' geen kinderen wilde???? :)

nee dat heb je mij nooooit horen zeggen.. ik heb altijd al een grote kinderwens gehad!!!!!! het kon mij niet vroeg genoeg :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 feb 2005 11:44

Ik heb wel enorme bewondering voor jouw houding TJ. Omdat jouw houding lijnrecht staat tegenover mijn houding en je er wellicht meer onbevangen en met meer vertrouwen in staat.

Waarschijnlijk ben ik te rationeel ingesteld om een dergelijke onbevangen houding aan te nemen.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 03 feb 2005 11:53

Jannoek schreef:
Pivo schreef:dat je eerst moet sparen om kinderen een goede toekomst te geven is onzin vind ik! Als we leven in vertrouwen op God zal Hij er ook voor zorgen dat je voldoende middelen hebt om je kinderen goed op te kunnen voeden! Je hoeft niet eerst veel geld te hebben voordat je dat kan doen. Daar krijg je verwende kindertjes van en das ook niet goed. Het sober opvoeden van kinderen is echt niet erg, misschien vaak juist wel beter voor het kind

ben het bijna helemaal met je eens...
alleen de zin: veel geld -> verwende kinderen, nee, dat hoeft helemaal niet zo te zijn!

nee ok dat hoeft niet maar de kans is aanzienlijk! :wink: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen :P

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 feb 2005 12:05

Sabra schreef:Ik heb wel enorme bewondering voor jouw houding TJ. Omdat jouw houding lijnrecht staat tegenover mijn houding en je er wellicht meer onbevangen en met meer vertrouwen in staat.

Waarschijnlijk ben ik te rationeel ingesteld om een dergelijke onbevangen houding aan te nemen.

Het heeft natuurlijk ook alles te maken met prioriteiten. Want ook als je vriendin en jij na 1 jaar huwelijk een kind zouden krijgen zou dat -ik maak even een inschatting- niet echt een probleem hoeven zijn. Je kunt dan alleen wat minder tijd en energie in je carriere steken, minder reizen enzo, etc. Maar ik geloof niet dat het kind van de honger om zal hoeven komen. :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 03 feb 2005 12:29

Dat zou kunnen, maar ik geef toch de voorkeur aan om pas later in mijn huwelijk kinderen te krijgen. Bovendien wil mijn vriendin zich ook ontwikkelen. Ze heeft geen studie en een traineeship gedaan om vlak daarna thuis te zitten om voor een kind te zorgen. Alles op zijn tijd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 feb 2005 12:33

Ja, dat klopt. Ik wilde ook alleen maar aangeven dat het vaak meer een kwestie van prioriteiten en persoonlijke voorkeur is dan van financiele noodzaak. No offence verder, ik denk dat ik hetzelfde zou kiezen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 feb 2005 12:33

Nou over verantwoordelijkheid gesproken!!!

Mijn zus is nu zwanger van haar tweede kindje. De 1e zwangerschap heeft ze de 1e weken/maanden meer als de helft in het ziekenhuis doorgebracht. (het was alleen maar overgeven en uitdrogen).
Nu bij de 2e is het weer zo, nu een stuk ergeren. (sondevoeding via de neus, wil niet meer. Nu gaan ze over tot de p.e.g. sonde, hopen dat dit er wel in blijft). haar lichaam breekt zich als het ware af.
En dan denk ik (en mijn zus en zwager ook) van dit zal weleens het laatste eigen kindje kunnen zijn.

sela

Berichtdoor sela » 03 feb 2005 12:37

na, dan zal sela ook maar over de boeg komen met een bekentenis.
* ik word gewoon niet zwanger *
dus zal God wel een ander plan met m'n leven hebben.

André

Berichtdoor André » 03 feb 2005 13:02

sela schreef:na, dan zal sela ook maar over de boeg komen met een bekentenis.
* ik word gewoon niet zwanger *
dus zal God wel een ander plan met m'n leven hebben.

Mmm, lijkt mij vervelend, vooral als je als "koppel" andere plannen hebt.
Je schrijft "gewoon niet" wsl ervaren jullie ook wel verdriet hierover?
Ik ken wel mensen in mij nabije omgeving met soortgelijke, ik word gewoon niet zwanger achtige verwerkingen.
Zelf ken/kende wij dit niet, verder wou ik maar niet vertellen, omdat ik liever niet iets post wat mijn ex echtgenote liever niet zou vertellen.

sela

Berichtdoor sela » 03 feb 2005 13:15

tja..
het kan zomaar anders lopen dan je dacht.
of ik eruit ben weet ik niet. persoonlijk voelt het als een soort falen. [oe, nog een bekentenis]

Terug naar “Archief”