voeding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 13:36

Tja ik wordt getypeerd als een zak botjes dusss
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 27 jan 2005 14:17

Over botjes gesproken... Het schijnt dat de dichtheid of de dikte van je botten ook flink kan schelen voor je gewicht, terwijl je dat aan de buitenkant niet altijd ziet. Dan heb je dus veel gewicht, weinig dikte of weinig gewicht, veel dikte. Je zou dan meer naar vetgehaltes e.d. moeten gaan kijken

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 27 jan 2005 14:19

1.95m hier en ergens tussen de 90-95kg zwaar, wil daar dan ook liever niet boven komen :P
When I kneel before You, them I'm defying gravity

windekind
Sergeant
Sergeant

Re: En, werkt het?

Berichtdoor windekind » 27 jan 2005 14:47

Mhmm, ik fiets dagelijks een kilometer of dertig. Naar school, dus dat is niet iets wat je makkelijk een keertje overslaat. En op school volleybal ik een uur per week.
Als ik ooit een keer geslaagd ben moet ik wel zorgen dat ik een beetje blijf bewegen, want verder doe ik weinig aan sport. Een middagje fitness per week, maar dat is niet erg veel.

Gezond eten lukt meestal wel. Veel groente, geen vlees, weinig vet. En tussendoor veel fruit. Snoepen is natuurlijk wel erg lekker, maar doordeweeks komt daar gelukkig niet veel van.

Hannes schreef:Ik vraag me af: iedereen zit hier nu een beetje op te sommen of hij/zij gezond eet en veel sport, maar hebben jullie ook het idee dat het werkt voor de kilo's? Ik bedoel, sommige mensen zijn misschien dun terwijl zij toch niet sporten en dagelijks drie zakken chips naar binnen werken?
Ik leef gezond, ben ook niet te zwaar, maar bepaald niet slank. Ik val van meer sporten niet af, merk wel dat ik in een lange vakantie wat aankom maar dat is er ook zo weer af. Zit altijd ongeveer op hetzelfde gewicht, en na een paar maanden lijnen deze herfst kwam ik ook niet lager dan dat. Gewoon het gewicht dat bij me hoort, waarschijnlijk. :)
Laatst gewijzigd door windekind op 27 jan 2005 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

sela

Berichtdoor sela » 27 jan 2005 14:51

sela doet 0% aan sport.
wel fiets ik elke dag heel hard naar de trein omdat ik altijd te laat ben..
vandaar dat ik ws. toch een goede conditie heb..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2005 14:58

Je beweegpatroon opvoeren, je eten stabiliseren tot gezonde dingen. Vette happen laten staan!!! geen frisdrank met koolzuur en dergelijke. Water kan ook. Etc etc.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 14:59

Allemaal onzin...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2005 15:03

Raido schreef:Allemaal onzin...

niet waar

k ben niet dik, maar heb wel b aad bij deze situatie.

Ships laten staan. ETc etc. tis mooi wel waar.!!!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 27 jan 2005 15:04

Voor jou inderdaad, ik word er niet dikker van en niet dunner van, ik kan me een bocht vreten..

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 27 jan 2005 15:06

komt wel met de jaren Raido :D

opeens denk je... :shock: ...er neemt toch iets in omvang toe :?
When I kneel before You, them I'm defying gravity

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2005 15:08

Raido schreef:Voor jou inderdaad, ik word er niet dikker van en niet dunner van, ik kan me een bocht vreten..

klinkt misschjien een beetje heel dom. Ik heb veel kameraden en me broerjte ook. Die kenken er allemaal precies eender over als jou. Ze kunnen alles eten en drinken wat ze maar willen. Voor een jaar of twee terug hadden we het er eens over. Ze kaanden alles aan elkaar vast. Nu, op dit moment vinden ze dat ze minder moeten eten. Ze eten minder, maar komen veel meer aan. Ze bewegen veel, maar het wordt niet minder. ZE zeggen dat het bekend is dat mensen een bepaalde tijd niet aankomen> Dit is vooral do puberbijd. Die tijd komt dan nog wel, zeggen ze.

Hannes
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannes » 27 jan 2005 15:11

Alleen water drinken schijnt ook niet goed te zijn. Je spoelt dan ook allerlei nuttige stoffen als vitamines e.d. uit je lichaam weg.[/quote]

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 27 jan 2005 15:55

ook al kan je een mooi lichaams gewicht hebben: houd dat nog niet in dat je vet percentage ook goed is.

bij ons op het dorp stond van de zomer een team van herbelife: stond een mager vrouwtje bij die haar vetpercentage liet meten. ik dacht die komt op te mager uit. maar nee..... ze had een veel te hoge vetpercentage! :roll: (en dat zag je echt niet aan de buiten kant) dit was allemaal onder huids vetweefsel.

zelf let ik er op dat ik zo veel mogelijk gevarieerd eet. niet te veel tussen doortjes en
absolut geen pitza (teminste ik ben erg geminderd)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 jan 2005 16:06

suus_ schreef:ook al kan je een mooi lichaams gewicht hebben: houd dat nog niet in dat je vet percentage ook goed is.

bij ons op het dorp stond van de zomer een team van herbelife: stond een mager vrouwtje bij die haar vetpercentage liet meten. ik dacht die komt op te mager uit. maar nee..... ze had een veel te hoge vetpercentage! :roll: (en dat zag je echt niet aan de buiten kant) dit was allemaal onder huids vetweefsel.

zelf let ik er op dat ik zo veel mogelijk gevarieerd eet. niet te veel tussen doortjes en
absolut geen pitza (teminste ik ben erg geminderd)

dan moet je niet naar Risoul gaan daar is het niet gevarieerd en ze halen wel is pizza :mrgreen: :wink:

oke weer ff ontopic:

ik ben voor mijn lengte te zwaar! Ik kan wel nog meer gaan afvallen, maar dat schiet niet op. Ik heb er aanleg voor en dan kan je er makkelijk of moeilijk over doen, maar dun zal ik nooit worden!
Ik heb er geen problemen mee en als anderen dat wel hebben dan is dat erg jammer voor ze!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 27 jan 2005 16:09

klopt, sommiger mensen hebben er aanleg voor en dan is het een stuk lastiger om je kilo's kwijt te raken !!

maar in frankrijk kun je gewoon beginnen met lang opblijven, slecht eten (dus geen pitza) en veel boarden. eind resultaat 5 kilo in 5 dagen. (ging wel iets te hard hoor) :mrgreen: [/quote]

Terug naar “Archief”