Rene Z schreef:Gisteren avond kreeg ik een schok te verwerken na een uitspraak van 1 van onze dominees.
Hij stelde; de evolutietheorie geeft antwoord op de vraag hoe alles ontstaan is, en het scheppingsverhaal geeft, met het wereldbeeld van de tijd waarin het geschreven is, antwoord op de vraag waarom alle dingen er zijn en wat de zin is van het leven.
Ikzelf geloof dat God de aarde met alles erop geschapen heeft zoals in Genesis beschreven staat. Ik geloof dit omdat de bijbel geinspireerd door God is geschreven. Of de 7 dagen echt dagen of tijdperken waren doet er voor mij niet toe. God heeft ons naar zijn evenbeeld geschapen, en we zijn dus niet langzaam geevolueerd. De bovenstaande stelling haalt, wat mij betreft, de bijbel als het door God geinspireerde woord onderuit.
Hoe denken jullie hierover?
Ik denk dat je die schok ook had kunnen krijgen door te kijken naar de biologie van de mens en die te vergelijken met de biologie van dieren ... de verschillen in de
biologie tussen mens en chimpansee zijn kleiner dan die tussen chimpansee en rhesusaap, en misschien zelfs wel kleiner dan die tussen chimpansee en gorilla ...
Wat kun je hier uit concluderen:
de mens is biologisch gezien NIET uniek
en die biologie kan best ontstaan zijn door evolutie (Darwins evolutietheorie is de basis van de moderne biologie), maar dat is eigenlijk van minder belang.
Terug naar "
God heeft ons naar zijn evenbeeld geschapen". Dat geloof ik ook!
God is geest (Joh.4:24)

en dus niet iets biologisch .... Geschapen zijn naar Gods beeld, zegt dus niets over 99,4% biologisch identiek aan een chimpansee, maar alles over datgene dat zelfs de 2 personen van een eeneiige tweeling elk tot unieke mensen maakt: de menselijke geest
Zie ook mijn web-site en links