Nader tot mij

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 28 jan 2005 22:00

jas schreef:
hijwel schreef:
jas, je moet ophouden bij iedereen te denken dat hij/zij een doode zondaar is, wie ben jij om te oordelen dat hij/zij een door God levend gemaakt mens is?

Beste man, als er iemand veroordeelt ben jij dat op dit moment. Naar mij toe namelijk. Ik veroordeel niemand. Ik vraag slechts aan Evelien hoe lang ze het nog wil uitstellen. Dit vraag ik omdat ze zegt dat het duister is en dat ze dat misschien ooit nog wel eens anders zou willen.
Maar ja, men is tegenwoordig zo bang voor een beetje ontdekkende vraag. De valse grondjes zouden misschien bloot komen te liggen. Ik begrijp in dit geval niet wat ik nu weer verkeerd gevraagd heb. Dus het is normaal dat het duister is en dat we dat niet onmiddellijk anders zouden willen hebben? Te idioot voor woorden.

ik vindt een normale vraag eerder. Waarom zou je het uit willen stellen?
Of hoe komt dat je in het donker leeft?

jij oordeeld op grond van 1 uitspraak, dat zij zich moet bekeren. Als iemand zich bekeerd heeft.. kan het nog steeds donker zijn in het leven.

het is zeker gek dat je niet uit je duisternis wil komen... (mischien omdat je bang bent voor het onbekende?)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 28 jan 2005 22:21

hijwel schreef:
jas schreef:
hijwel schreef:
jas, je moet ophouden bij iedereen te denken dat hij/zij een doode zondaar is, wie ben jij om te oordelen dat hij/zij een door God levend gemaakt mens is?

Beste man, als er iemand veroordeelt ben jij dat op dit moment. Naar mij toe namelijk. Ik veroordeel niemand. Ik vraag slechts aan Evelien hoe lang ze het nog wil uitstellen. Dit vraag ik omdat ze zegt dat het duister is en dat ze dat misschien ooit nog wel eens anders zou willen.
Maar ja, men is tegenwoordig zo bang voor een beetje ontdekkende vraag. De valse grondjes zouden misschien bloot komen te liggen. Ik begrijp in dit geval niet wat ik nu weer verkeerd gevraagd heb. Dus het is normaal dat het duister is en dat we dat niet onmiddellijk anders zouden willen hebben? Te idioot voor woorden.

ik vindt een normale vraag eerder. Waarom zou je het uit willen stellen?
Of hoe komt dat je in het donker leeft?

jij oordeeld op grond van 1 uitspraak, dat zij zich moet bekeren. Als iemand zich bekeerd heeft.. kan het nog steeds donker zijn in het leven.

het is zeker gek dat je niet uit je duisternis wil komen... (mischien omdat je bang bent voor het onbekende?)

Ik verbaasde me over de uitspraak waaruit ik opmaakte dat ze het duister in zekere zin koesterde. In elk geval begrijp ik het niet. Ik had er verder geen diepere bedoelingen mee, die jij er nu wel achter zoekt. Jammer.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

brammetje
Mineur
Mineur

Nader tot mij

Berichtdoor brammetje » 29 jan 2005 11:14

Uit bovenstaande postings blijkt het dus maar weer op een enkele uitzondering na dat er veel geschreven word .

Maar de topic was bedoeld om iets over de relatie met De Vader en Zijn Zoon te schrijven .

Zoals zoveel topics verzand ook deze topic in het eigen gelijk halen .

Kenmerkend voor de veel poster op dit forum .

wellicht dat we ons bij het onderwerp kunnen houden . anders mijn verzoek om hem op slot te doen .
Maar gij geheel anders !
Opdracht ?!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Nader tot mij

Berichtdoor jas » 29 jan 2005 16:39

brammetje schreef:Uit bovenstaande postings blijkt het dus maar weer op een enkele uitzondering na dat er veel geschreven word .

Maar de topic was bedoeld om iets over de relatie met De Vader en Zijn Zoon te schrijven .

Zoals zoveel topics verzand ook deze topic in het eigen gelijk halen .

Kenmerkend voor de veel poster op dit forum .

wellicht dat we ons bij het onderwerp kunnen houden . anders mijn verzoek om hem op slot te doen .

Ja je hebt gelijk. Van mijn kant in elk geval sorry.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 31 jan 2005 14:28

sorry brammetje!

Ik ervaar steeds meer dat God me voor iets bestemd heeft hier op aarde. Sinds ik Jezus heb leren kennen, is alles verandert in mijn leven. De laatste 2 jaren is er echt geen dag geweest dat ik ongelukkig was! Er is nooit een dag geweest dat ik niet Gods blijdschap voelde! God heeft me gedragen en gevormd!

1 ding is voor mijn duidelijk geworden en dat staat in jesaja 61:
1 De geest van God, de HEER, rust op mij,
want de HEER heeft mij gezalfd.
Om aan armen het goede nieuws te brengen
heeft hij mij gezonden,
om aan verslagen harten hoop te bieden,
om aan gevangenen hun vrijlating bekend te maken
en aan geketenden hun bevrijding,
2 om een genadejaar van de HEER uit te roepen
en een dag van wraak voor onze God,
om allen die treuren te troosten,
3 om aan Sions treurenden te schenken
een kroon op hun hoofd in plaats van stof,
vreugdeolie in plaats van een rouwgewaad,
feestkledij in plaats van verslagenheid.

Ik (en veel meer) zijn gezalt om op aarde mensen te vertellen van God liefde, blijdschap en vrede! Ik kom overal mensen tegen die kapot zijn, en ik ervaar dat ik kan helpen door God kracht!
Het is geweldig om te zien dat er levens veranderen door bijvoorbeeld iemand mee te nemen ergens naar toe!

Ik hoop aan de opdracht heel mijn leven te werken!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 00:42

hijwel schreef:sorry brammetje!

Ik ervaar steeds meer dat God me voor iets bestemd heeft hier op aarde. Sinds ik Jezus heb leren kennen, is alles verandert in mijn leven. De laatste 2 jaren is er echt geen dag geweest dat ik ongelukkig was! Er is nooit een dag geweest dat ik niet Gods blijdschap voelde! God heeft me gedragen en gevormd!

1 ding is voor mijn duidelijk geworden en dat staat in jesaja 61:
heeft hij mij gezonden,

Ik (en veel meer) zijn gezalt om op aarde mensen te vertellen van God liefde, blijdschap en vrede! Ik kom overal mensen tegen die kapot zijn, en ik ervaar dat ik kan helpen door God kracht!
Het is geweldig om te zien dat er levens veranderen door bijvoorbeeld iemand mee te nemen ergens naar toe!

Ik hoop aan de opdracht heel mijn leven te werken!

Beste jongen, dat gedeelte uit Jesaja mag je niet op jezelf toepassen hoor. Dat slaat enkel op de Heere Jezus en dat ben je niet en zul je ook nooit worden. Ik geloof wel dat je het goed bedoelt, maar dit kan echt niet.

joris

Berichtdoor joris » 01 feb 2005 06:55

zeker wel! als christen en kind van GOd ben je profeet, priester en koning immers? JEzus heeft ons de macht gegeven, of geloof je niet in de Heilige Geest? We mogen nu al mét Jezus regeren.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 08:36

joris schreef:zeker wel! als christen en kind van GOd ben je profeet, priester en koning immers? JEzus heeft ons de macht gegeven, of geloof je niet in de Heilige Geest? We mogen nu al mét Jezus regeren.

Wij mogen ons geen goddelijke eigenschappen toebedelen. Dit Schriftgedeelte slaat op Jezus en komt ons niet toe. Wij zijn trouwens GEEN profeet, priester en koning zoals jij zegt. Hij alleen vervult nl. het priesterschap omdat Hij Zichzelf geofferd heeft tot een volkomen verzoening. Wij offeren niets dan een gebroken geest en een verslagen hart. Doch onze offers brengen GEEN verzoening teweeg, daarom zijn wij geen priesters.

joris

Berichtdoor joris » 01 feb 2005 09:08

Ben jij niet verlost? ik wel! Halleluja! Golgotha is echt niet voor niets geweest hoor! zelfs in de mensen van laodicea worden met 'heiligen' aangesproken.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 feb 2005 13:50

jas schreef:Beste jongen, dat gedeelte uit Jesaja mag je niet op jezelf toepassen hoor. Dat slaat enkel op de Heere Jezus en dat ben je niet en zul je ook nooit worden. Ik geloof wel dat je het goed bedoelt, maar dit kan echt niet.

wij leven niet meer in onzelf maar Chrisus leeft in ons!

19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij.

en zo is het en niet anders

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 15:37

joris schreef:Ben jij niet verlost? ik wel! Halleluja! Golgotha is echt niet voor niets geweest hoor! zelfs in de mensen van laodicea worden met 'heiligen' aangesproken.

Het heeft er niets mee te maken of je verlost bent. Je zult nooit Jezus Zelf worden dus sommige aanspraken uit de Bijbel kun je gewoon niet op jezelf toepassen.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 15:38

hijwel schreef:
jas schreef:Beste jongen, dat gedeelte uit Jesaja mag je niet op jezelf toepassen hoor. Dat slaat enkel op de Heere Jezus en dat ben je niet en zul je ook nooit worden. Ik geloof wel dat je het goed bedoelt, maar dit kan echt niet.

19 Want ik ben gestorven door de wet en leef niet langer voor de wet, maar voor God. Met Christus ben ik gekruisigd: 20 ikzelf leef niet meer, maar Christus leeft in mij.

Ja dat ontken ik toch ook niet? Maar dat tekstgedeelte uit Jesaja slaat op de Verlosser en dat ben je niet en zul je ook nooit worden.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 feb 2005 15:54

jas schreef:
hijwel schreef:

Ja dat ontken ik toch ook niet? Maar dat tekstgedeelte uit Jesaja slaat op de Verlosser en dat ben je niet en zul je ook nooit worden.

Wij moeten worden als Jezus. Naar zijn beeld en zijn gelijkenis!

Jezus kwam op de aarde om te dienen.. Wij (christenen) nu ook. Jezus kwam op aarde om te verlossen, wij die nu verlost zijn mogen door vertellen over Verlossing. Jezus trooste ons toen wij verdriet hebben, wij mogen met Christus liefde onze vijanden troosten!

En of dit toepastbaar is voor mij (en misschien jou)!

Ik ben gezalt met de Heilige Geest.

heeft hij mij gezonden,

Ik ben nu gezalt om armen het goede nieuwst te brengen. God heeft mij op aarde gebracht om tegen mensen die gevangen zitten in hun problemen te zeggen.. Jezus maakt je vrij!

Ik ben gezalt omdat God zijn genade dit jaar nog wil uitgieten! Ik ben gezalt om te vertellen dat Hij iedereen die verdriet heeft wil troosten.

Ik mag vertellen en zien dat mensen blij worden i.p.v. verdrietig.

Dit was een profetie dat Jezus zou komen! Maar net zo goed een opdracht en boodschap voor ons!

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 15:58

hijwel schreef:
jas schreef:
hijwel schreef:

Wij moeten worden als Jezus. Naar zijn beeld en zijn gelijkenis!

Jezus kwam op de aarde om te dienen.. Wij (christenen) nu ook. Jezus kwam op aarde om te verlossen, wij die nu verlost zijn mogen door vertellen over Verlossing. Jezus trooste ons toen wij verdriet hebben, wij mogen met Christus liefde onze vijanden troosten!

En of dit toepastbaar is voor mij (en misschien jou)!

Ik ben gezalt met de Heilige Geest.

heeft hij mij gezonden,

Ik ben nu gezalt om armen het goede nieuwst te brengen. God heeft mij op aarde gebracht om tegen mensen die gevangen zitten in hun problemen te zeggen.. Jezus maakt je vrij!

Ik ben gezalt omdat God zijn genade dit jaar nog wil uitgieten! Ik ben gezalt om te vertellen dat Hij iedereen die verdriet heeft wil troosten.

Ik mag vertellen en zien dat mensen blij worden i.p.v. verdrietig.

Dit was een profetie dat Jezus zou komen! Maar net zo goed een opdracht en boodschap voor ons!

Tegen dergelijke Schriftverdraaiing kan ik niet op.

joris

Berichtdoor joris » 01 feb 2005 15:59

dat is gewoon vervulde profetie.

Terug naar “Archief”