Moderator: Moderafo's
Rudolf Meuser schreef:Ik geef Wilke groot gelijk. Waarom praten we hierover. Zullen we God niet moeten dienen?
Niet schreef:Okee, maar waarom willen we alles proberen te redeneren? Dus ook de drie-eenheid! Geloven we God dan niet op Zijn Woord? Ik loop ook met veel vragen over het geloof, maar is het echt nodig op alles een antwoord te krijgen?
Thedudehimself schreef:Die tekst in de eerste brief van Johannes is er trouwens pas veel later bijgevoegd en heeft waarschijnlijk niet in de oorspronkelijke brief van Johannes gestaan. Op zich is het ook niet noodzakelijk voor het behoud van de theorie over de drieeenheid.
Vito schreef: Hoe kun je nog in de volledige waarheid van de Bijbel geloven als er allerlei teksten toegevoegd kunnen zijn?!?
wilke schreef:dude,
ik ben het helemaal met je eens dat we wel moeten weten wie God is en in Wie we geloven en we moeten ons zeker kunnen verdedigen tegenover bv. Jehovagetuigen.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen het is goed als we er over na denken, maar ga er niet aan trekken, probeer God niet na te rekenen. Probeer niet als God te zijn (zondeval in het paradijs).
Maar doe liever je voordeel met de Drie Eenheid!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten