brammetje schreef:rosechild schreef:ik wil iedereen die hier roept van het mag niet en het kan niet, wel eens horen wanneer hun vader, moeder of wie dan ook moet hevige pijnen in het ziekenhuis ligt, smekend om euthanasie omdat de situatie uitzichtloos is...of misschien jizelf op een dag wel...
ik weet wel dat zodra ik om de een of andere reden geen menswaarid bestaan meer heb, of kans erop heb, dan geef mij bij wijze van spreken die spuit maar..
als iemand nu graag uit zijn lijden verlost wil worden, wie zijn wij buitenstaanders die niks af weten van die pijn, om te zeggen het mag niet en jij lijdt maar even lekker...
JIJ DOOD HEM OF HAAR DAN OP VERZOEK

Jongens, niet zo aangebrand...
Als het de wens van iemand is om zo te sterven, wie ben ik dan om dat te weigeren? Je kunt zeggen: 'het is moord', je kunt ook zeggen: 'hij wordt uit zijn lijden verlost'.
Wie ben ik om voor een ander te beslissen of euthenasie goed is? We beslissen met z'n allen (!!!) ook al veel te snel om iemand maar even aan de beademing te leggen, of jarenlang in coma te laten liggen, zelfs zonder dat diegene daar een beslissing in kan nemen.
Ik denk dat we als christenen veel te lang en veel te vaak hebben geroepen: 'we zijn teugen', zonder echt goed na te denken over de vraag of levensverlenging ethisch verantwoord is... Zoals ik al eerder zei: óf beiden wel, óf beiden niet...