Moderator: Moderafo's
joepie schreef:Nu ik moet zeggen dat mijn kinderen absoluut geen lieve Oma hadden van mijn kant. Mijn moeder was niet echt een Oma. Ze trok het ene kind altijd voor op het andere. En kon ook altijd heel lelijk over haar kleinkinderen doen. Over haar kinderen trouwens ook. Eèn van onze dochters is naar haar vernoemd, en die kreeg altijd dure kadotjes. Terwijl onze tweede dochter afgescheept werd met een oud schilderijtje van de rommelmarkt. Toen heb ik gezegd dat in het vervolg ik wel de kadotjes voor haar zou kopen en dan kon zij ze geven als ze kwam. Dan wist ik tenminste zeker dat elke kind even goed bedeeld werd.
Maar hoe ouder ze werd hoe milder in haar oordeel.
trijntjejohanna schreef:gelukkig zijn er ook mensen met alleen maar lieve oma's
joepie schreef:Nu ik moet zeggen dat mijn kinderen absoluut geen lieve Oma hadden van mijn kant. Mijn moeder was niet echt een Oma. Ze trok het ene kind altijd voor op het andere. En kon ook altijd heel lelijk over haar kleinkinderen doen. Over haar kinderen trouwens ook. Eèn van onze dochters is naar haar vernoemd, en die kreeg altijd dure kadotjes. Terwijl onze tweede dochter afgescheept werd met een oud schilderijtje van de rommelmarkt. Toen heb ik gezegd dat in het vervolg ik wel de kadotjes voor haar zou kopen en dan kon zij ze geven als ze kwam. Dan wist ik tenminste zeker dat elke kind even goed bedeeld werd.
Maar hoe ouder ze werd hoe milder in haar oordeel.
Mondriaan schreef:mijn conclusie is eigenlijk ondanks hun eigenaardigheden zijn het lieve mensen vergeef hun kwaaltjes maar als ze er zijn kunnen ze na hun sterven toch goede herinneringen zijn.
Mariamagdalena schreef:Mondriaan schreef:mijn conclusie is eigenlijk ondanks hun eigenaardigheden zijn het lieve mensen vergeef hun kwaaltjes maar als ze er zijn kunnen ze na hun sterven toch goede herinneringen zijn.
Iedere oma en opa heeft haar of zijn eigenaardigheden, natuurlijk graag te vergeven.
Maar jammer genoeg zijn er ook zulke akelige dingen die je moet vergeven, en die zo pijnlijk zijn, dat ze moelijk te vergeten zijn.
Gelukkig hebben wij ook 2 liev opa s en een lieve oma erbij.
Zelf zal ik er voor waken om een bemoeizuchtige oma te worden, dat is wel een les, als schoonmoeder probeer ik me ook nergens mee te bemoeien, alleen als het me gevraagd wordt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten