bemoeizuchtige oma's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 jan 2005 21:19

gelukkig zijn er ook mensen met alleen maar lieve oma's :D :D :P :P

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 27 jan 2005 08:28

trijntjejohanna schreef:gelukkig zijn er ook mensen met alleen maar lieve oma's :D :D :P :P

De mijne is ook wel lief, absoluut, dat zul je van mij niet horen dat het niet zo is.
Alleen die ene keer bemoeide ze zich er iets teveel mee.
What a wonderfull girl!!

joepie

Berichtdoor joepie » 27 jan 2005 08:58

Nu ik moet zeggen dat mijn kinderen absoluut geen lieve Oma hadden van mijn kant. Mijn moeder was niet echt een Oma. Ze trok het ene kind altijd voor op het andere. En kon ook altijd heel lelijk over haar kleinkinderen doen. Over haar kinderen trouwens ook. Eèn van onze dochters is naar haar vernoemd, en die kreeg altijd dure kadotjes. Terwijl onze tweede dochter afgescheept werd met een oud schilderijtje van de rommelmarkt. Toen heb ik gezegd dat in het vervolg ik wel de kadotjes voor haar zou kopen en dan kon zij ze geven als ze kwam. Dan wist ik tenminste zeker dat elke kind even goed bedeeld werd.
Maar hoe ouder ze werd hoe milder in haar oordeel.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 27 jan 2005 11:59

joepie schreef:Nu ik moet zeggen dat mijn kinderen absoluut geen lieve Oma hadden van mijn kant. Mijn moeder was niet echt een Oma. Ze trok het ene kind altijd voor op het andere. En kon ook altijd heel lelijk over haar kleinkinderen doen. Over haar kinderen trouwens ook. Eèn van onze dochters is naar haar vernoemd, en die kreeg altijd dure kadotjes. Terwijl onze tweede dochter afgescheept werd met een oud schilderijtje van de rommelmarkt. Toen heb ik gezegd dat in het vervolg ik wel de kadotjes voor haar zou kopen en dan kon zij ze geven als ze kwam. Dan wist ik tenminste zeker dat elke kind even goed bedeeld werd.

Dat hoor je heel vaak over het vernoemen naar de oma en dat dat kleinkind juist hele dure cadeau's krijgt. Onze dominee had er twee á drie weken geleden nog een preek over. Maar ik vind dat je het goed gedaan hebt door de cadeau's voortaan zelf te kopen! Dan krijgen alle kinderen evenveel liefde!
Afbeelding

suus_
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor suus_ » 27 jan 2005 16:43

nee, gelukkig is mijn oma niet zo. maar ik hoorde onlangs van anderen dat ze zich wel bemoeid met de kinderen op straat :!:

vond ik wel erg grappig om te horen :mrgreen:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 jan 2005 09:22

trijntjejohanna schreef:gelukkig zijn er ook mensen met alleen maar lieve oma's

Een bemoeizuchtiger mens als mijn oma kende ik niet. Ze is inmiddels bijna 5 jaar geleden overleden. Ik vond het een naar mens, altijd bemoeide zich met alles en iedereen.

Ik vergeet nooit meer dat ik vertelde dat ik op kamers ging wonen in Rotterdam, nu zo'n 6.5 jaar geleden. Toen zei ze: "Doe dat maar niet jongetje, daar in die stad hoor jij niet thuis. Je hoort nog gewoon bij je ouders te wonen".

Uh, waar bemoei je je mee?? These are the nineties. Maar dat begreep ze dus niet.

Maar dat er ook lieve oma's zijn, zeker. Ik ben enkel niet zo'n familiemens en zie dus mijn familie niet zoveel, netzomin als ik mijn oma's niet zo vaak zag. Die ander was wel tevreden met mij, altijd als ik langs kwam, en dat was meer zeer zelden, zorgde ze goed voor me. Dat was haar manier om te zeggen dat ze het leuk vond dat je er was.

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 28 jan 2005 17:09

IK heb beide opa en oma's nog. Maar mijn oma's bemoeien zich eigenlijk nergens mee. Ik moet zeggen dat ik altijd verwend wordt door ze. Heel leuk. M'n ene oma die vind het geweldig om met mij te gaan winkelen enz...
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Romy
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Romy » 28 jan 2005 22:15

ik kon altijd heel goed met mijn oma. Als k gewinkeld had moest ze alles zien en reken maar dat ze commentaar gaf! :lol:
nu zit ze al 2 jaar in een psychiatrische instelling, en nu zeurt ze!
dat vind k soms zo moeilijk! Kweet wel dat ze zichzelf niet meer is, maar je hebt haar anders gekend en dat is t moeilijkst!
Ik maak geen fouten... Ik beperk met tot blunders ;-)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 28 jan 2005 23:27

M'n ene oma is net 85 geworden en is echt oud. Ze gaat nu ook dementeren, da's wel moeilijk. Ze woont nu met m'n opa in een bejaardenhuis.
M'n andere oma is echt een maf mens! Flapt alles eruit wat ze denkt en zet zichzelf dan wel eens voor schut. Ze woont nog in d'r eigen huisje en houdt ervan als mensen lekker bij d'r langskomen. Dinsdag heb ik er nog onverwacht geslapen, gelukkig kan dat allemaal nog.

Ze stond bijv. een keer bij de supermarkt met een kar vol boodschappen. Voor haar stond een lange man met maar een paar dingen in z'n handen. Zegt ze tegen die man: eerst mensen dan potloden, en ze mag zo voor! :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 29 jan 2005 11:47

joepie schreef:Nu ik moet zeggen dat mijn kinderen absoluut geen lieve Oma hadden van mijn kant. Mijn moeder was niet echt een Oma. Ze trok het ene kind altijd voor op het andere. En kon ook altijd heel lelijk over haar kleinkinderen doen. Over haar kinderen trouwens ook. Eèn van onze dochters is naar haar vernoemd, en die kreeg altijd dure kadotjes. Terwijl onze tweede dochter afgescheept werd met een oud schilderijtje van de rommelmarkt. Toen heb ik gezegd dat in het vervolg ik wel de kadotjes voor haar zou kopen en dan kon zij ze geven als ze kwam. Dan wist ik tenminste zeker dat elke kind even goed bedeeld werd.

Nou, hier lees ik dat wij dus niet de enige zijn in dezelfde situatie.

Jou moeder, Joepie?
De mijne is nl wel zo.
Gelukkig heb ik nog een stiefmoeder, die wel heel erg lief voor de kinderen is.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 07 feb 2005 21:35

ja ik heb nog 2 oma's en 1 opa.

één opa is overleden en heb vele goede herrineringen aan hem als opa,
hoewel hij ook zijn eigenaardigheden had net als iedereen.
zijn vrouw leeft nog, en zit in een verplaaghuis en gaat beetje bij beetje achteruit na een psygose, toch in haar waarde is het mijn oma. om nooit te vergeten.

bij de andere opa en oma van mijn vaders kant kom ik iedere dag
kan ik goed mee overweg, tja als je opa je schilders voorbeeld is!!

je mag gewoon erg blij zijn als je ze nog heb al kan mijn oma die nog leeft best ouderwets reageren op kerkelijk gebied!

mijn conclusie is eigenlijk ondanks hun eigenaardigheden zijn het lieve mensen vergeef hun kwaaltjes maar als ze er zijn kunnen ze na hun sterven toch goede herinneringen zijn.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 feb 2005 14:40

Mondriaan schreef:mijn conclusie is eigenlijk ondanks hun eigenaardigheden zijn het lieve mensen vergeef hun kwaaltjes maar als ze er zijn kunnen ze na hun sterven toch goede herinneringen zijn.

Iedere oma en opa heeft haar of zijn eigenaardigheden, natuurlijk graag te vergeven.
Maar jammer genoeg zijn er ook zulke akelige dingen die je moet vergeven, en die zo pijnlijk zijn, dat ze moelijk te vergeten zijn.

Gelukkig hebben wij ook 2 liev opa s en een lieve oma erbij.

Zelf zal ik er voor waken om een bemoeizuchtige oma te worden, dat is wel een les, als schoonmoeder probeer ik me ook nergens mee te bemoeien, alleen als het me gevraagd wordt.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 08 feb 2005 16:56

Mariamagdalena schreef:
Mondriaan schreef:mijn conclusie is eigenlijk ondanks hun eigenaardigheden zijn het lieve mensen vergeef hun kwaaltjes maar als ze er zijn kunnen ze na hun sterven toch goede herinneringen zijn.

Iedere oma en opa heeft haar of zijn eigenaardigheden, natuurlijk graag te vergeven.
Maar jammer genoeg zijn er ook zulke akelige dingen die je moet vergeven, en die zo pijnlijk zijn, dat ze moelijk te vergeten zijn.

Gelukkig hebben wij ook 2 liev opa s en een lieve oma erbij.

Zelf zal ik er voor waken om een bemoeizuchtige oma te worden, dat is wel een les, als schoonmoeder probeer ik me ook nergens mee te bemoeien, alleen als het me gevraagd wordt.

ja, het is erg moeilijk toch is het wel het beste!
ik kan ook dingen over oma zeggen maar ja dat heeft geen nut denk ik.
al snap ik je wel!

en d:)b dat je ook je de andere kant kan zien.

je zal altijd moeten oppassen om niet in andermans fouten te vallen!
maar de kwaal gekend is half genezen. dus het komt wel goed!

mondriaan

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 08 feb 2005 17:29

Ik heb nog 1 oma, en van de andere kant 1 opa.
De oma die al overleden is, heb ik niet goed gekend.
De opa die al overleden is, was een ontzettende lieve, leuke man. Altijd in voor een geintje of goed gesprek. Die mis ik nog steeds na al die jaren.

De opa die nog leeft was nooit een lieve man. Nu is hij dement, en erg lief geworden. Dat is wel leuk :)

De oma die nog leeft is een enorme schat! Altijd denkt ze aan een ander. Ben net bij dr geweest, want het gaat heel niet goed met dr. De dokter denkt dat het zo afgelopen is, alle kinderen zijn erbij geroepen :cry:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 feb 2005 17:46

Sterkte!

Terug naar “Archief”